Το είπα και παραπάνω αλλά το ξαναλέω. Η κατηγορία φοιτητών που αναφέρεσαι, που έχει να πατήσει 2 χρόνια στη σχολή, ΔΕΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΝΕΙ ΚΑΝΕΝΑ resource από αυτά που αναφέρεις. Δεν γίνεται να το πω πιο απλά. Και πάνω σε αυτό να κάνω ένα σχόλιο για την τελευταία σου παράγραφο: από τη διαγραφή ενός τέτοιου φοιτητή το κράτος δεν κερδίζει ΤΙΠΟΤΑ, απλά κόβει τη δυνατότητά του φοιτητή κάποια στιγμή να επιστρέψει στις σπουδές του. Γενικά οι διαγραφές είναι μάλλον ένας σύντομος τρόπος δημιουργίας public enemies/στρατιωτών του επόμενου κοινωνικού αυτοματισμού.
Κάποια στιγμή θέλω να γράψω και για την αξιολόγηση (?) των οργανισμών των 8 πανεπιστημίων με διαθέσιμους από την TEC SA, εκεί να δεις ζουμί
EDIT:
Γενικότερα αυτό που λες δεν ισχύει. Όσον αφορά την εκπαίδευση κάθε άνθρωπος εμφανίζει το peak του σε διαφορετική ηλικία. Υπάρχουν πάμπολα παραδείγματα ανθρώπων που αποφοίτησαν σε μεγάλη ηλικία και τώρα προσφέρουν αξιόλογο ερευνητικό έργο και άλλοι που ήταν άριστοι μαθητές στο Λύκειο και πλέον δεν ενδιαφέρονται. Γενικότερα στην εκπαίδευση και εφόσον θέλεις να έχεις ένα κοινωνικό κράτος που να υποστηρίζει τη "δια βίου μάθηση" δεν χωράνε λογικές αποκλεισμού, ταμπελοποίησης και κερδοσκοπισμού, έχεις πολλά περισσότερα να χάσεις έτσι.
Το αν κάποιος είναι οργανωτικός ή καλός στη δουλειά του θα κριθεί σίγουρα από τον εργοδότη του και την αγορά εργασίας, μη στεναχωριέσαι.