Βασικά υπάρχει μεγάλο μπέρδεμα μεταξύ νομικής και εμπορικής εγγύησης!
Αυτό που έχω καταλάβει είναι τα εξής.
Η νομική εγγύηση σε καλύπτει για ελαττώματα που υπήρχαν κατά την παράδοση, εγγενώς, του προϊόντος.
Είναι μεν για 2 χρόνια αλλά:
Αν το προϊόν χαλάσει στους 6 πρώτους μήνες, ο πωλητής είναι υποχρεωμένος να αποδείξει ότι το ελάττωμα δεν υπήρχε κατά την παράδοση. Εδώ όλα καλά, σαν αγοραστές δεν θα συναντήσουμε δυσκολία.
Μετά τους 6 μήνες όμως, το βάρος της απόδειξης πέφτει στον αγοραστή! Πρέπει εκείνος να αποδείξει ότι το ελάττωμα υπήρχε κατά την παράδοση/αγορά! Αυτό είναι το δύσκολο και τις περισσότερες (αν όχι όλες) φορές θα χρειαστεί τη συνδρομή εμπειρογνώμονα, ώστε να ερευνήσει και να αποδείξει την εγγενή ύπαρξη του ελαττώματος.
Η εμπορική εγγύηση είναι επιπλέον της νομικής και δεν είναι υποχρεωτική να είναι 2 χρόνια! Μπορεί να είναι 2 μήνες, 1 χρόνος, 3 χρόνια κτλ. όση ορίζει ο κατασκευαστής.
Δεν υπάρχει υποχρεωτικό ελάχιστο εμπορικής εγγύησης!
Το μόνο που θα μπορούσαμε να κάνουμε σαν καταναλωτές, είναι να μην αγοράζουμε προϊόντα με μικρή διάρκεια εμπορικής εγγύησης (HP, Apple), κάτι που γενικά δεν συμβαίνει...