Jump to content



  • astrolabos
    astrolabos

    Οι αυτοκινητοβιομηχανίες μπλοκάρουν το aftermarket από την ECU των οχημάτων τους

    Τον περασμένο μήνα, ο επικεφαλής μηχανικός της S650 Mustang, Ed Krenz, επιβεβαίωσε στη Ford Authority ότι το επερχόμενο αυτοκίνητο Mustang θα είναι «πολύ πιο δύσκολο» να προγραμματιστεί από το απερχόμενο μοντέλο S550. Αυτό προκύπτει ως αποτέλεσμα των αυξημένων μέτρων κυβερνοασφάλειας που εφαρμόστηκαν στη νέα αρχιτεκτονική Fully Networked Vehicle (FNV) της Ford, η οποία στηρίζει τη Mustang έβδομης γενιάς. Η R&T συναντήθηκε με τους ηγέτες της βιομηχανίας συντονισμού ProCharger και HP Tuners κατά τη διάρκεια της Έκθεσης SEMA 2022 για να συζητήσουν τι σημαίνει αυτή η αλλαγή για τους πελάτες της Mustang, καθώς και για το aftermarket στο σύνολό της.

    Καθώς τα οχήματά μας αρχίζουν να ενσωματώνουν πιο περίπλοκα συστήματα, όπως προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης και ενημερώσεις ΟΤΑ, οι αυτοκινητοβιομηχανίες ανησυχούν με το τι θα μπορούσαν να αποκτήσουν πρόσβαση πιθανοί κακοί παράγοντες (bad actors) μέσω πειρατείας. Είτε αυτά τα hacks γίνονται σε μια προσπάθεια ανάκτησης προσωπικών δεδομένων πελατών είτε για να πάρουν τον έλεγχο ορισμένων πτυχών αυτών των ενσωματωμένων οχημάτων, οι αυτοκινητοβιομηχανίες θέλουν να μην αφήσουν κανένα μέρος αυτής της εξίσωσης ανεξέλεγκτο.

    «Πιστεύω ότι υπάρχουν πολύ συγκεκριμένοι λόγοι για τους οποίους οι OEM παίρνουν την κρυπτογράφηση πιο σοβαρά», δήλωσε ο διευθυντής μάρκετινγκ του HP Tuners, Eddie Xu, στην R&T. «Υπάρχουν προσωπικά αναγνωρίσιμα δεδομένα για οχήματα, υπάρχουν περισσότερα ζητήματα τώρα από τις μονάδες ελέγχου κινητήρα που ελέγχουν τον κινητήρα. Είναι όλα όσα εμπλέκονται."

    Προκειμένου να αποτραπεί αυτό το ενδεχόμενο να γίνει ζήτημα ασφάλειας ή νομικής φύσεως, εταιρείες όπως η Ford έχουν προχωρήσει στην έντονη κρυπτογράφηση του λογισμικού του οχήματός τους. Ο Krenz σημείωσε συγκεκριμένα ότι η νέα αρχιτεκτονική FNV μπορεί να ανιχνεύσει πότε κάποιος επιχειρεί να τροποποιήσει κάποια από τις κωδικοποιήσεις του οχήματος και ότι μπορεί να ανταποκριθεί κλείνοντας ένα μεμονωμένο σύστημα οχήματος ή το όχημα εντελώς, εάν αυτό απαιτείται. Αυτό το είδος πλήρους κλειδώματος αποτελεί μια ενδιαφέρουσα πρόκληση για τους tuners που βασίζονται στην πρόσβαση σε πράγματα όπως οι μονάδες ελέγχου κινητήρα και κιβωτίου ταχυτήτων για τη δημιουργία των προϊόντων τους.

    Αυτή η παραδοχή από στέλεχος της Ford δεν είναι κεραυνός εν αιθρία, μιας και δεν είναι η πρώτη φορά που μια αυτοκινητοβιομηχανία κινείται για να περιορίσει τους ανθρώπους από "πείραγμα" ενός δημοφιλούς προϊόντος της. Η Nissan ισχυρίστηκε αρχικά ότι το R35 GT-R διέθετε μια κρυπτογραφημένη ECU που δεν θα μπορούσε να σπάσει από το aftermarket, την οποία η Cobb Tuning κατάφερε να παρακάμψει το 2008. Το αυτοκίνητο έχει γίνει από τότε ένα από τα κορυφαία κομμάτια της βιομηχανίας aftermarket. Η Dodge έγινε επίσης πρωτοσέλιδο νωρίτερα αυτό το μήνα, όταν ο Διευθύνων Σύμβουλος Tim Kuniskis είπε στους δημοσιογράφους ότι η αυτοκινητοβιομηχανία θα ακολουθούσε παρόμοια προσέγγιση στον συντονισμό στην εποχή των EV. Πιο συγκεκριμένα, η Dodge σκοπεύει να κλειδώσει τις ECU των επερχόμενων ηλεκτρικών αυτοκινήτων της, αν και θα προσφέρει αναβαθμίσεις απόδοσης μέσω του δικού της δικτύου over-the-air.


    Πηγή
    Φωτογραφία: roadandtrack.com
×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.