Η Google και η Apple κυριαρχούν στην αγορά των διαδικτυακών χαρτών, χρεώνοντας τους προγραμματιστές εφαρμογών για κινητά τηλέφωνα για πρόσβαση στις υπηρεσίες χαρτογράφησης. Οι άλλες μεγάλες τεχνολογικές εταιρείες ενώνουν τις δυνάμεις τους για να βοηθήσουν στη δημιουργία μιας άλλης επιλογής. Μια ομάδα που δημιουργήθηκε από την Meta , τη Microsoft και Amazon Web Services, μαζί με την TomTom , απελευθερώνει δεδομένα που θα μπορούσαν να επιτρέψουν στις εταιρείες να δημιουργήσουν τους δικούς τους χάρτες, χωρίς να χρειάζεται να βασίζονται στην Google ή την Apple.
Το Overture Maps Foundation, το οποίο ιδρύθηκε στα τέλη του περασμένου έτους, κατέγραψε 59 εκατομμύρια "σημεία ενδιαφέροντος", όπως εστιατόρια, ορόσημα, δρόμους και περιφερειακά σύνορα. Τα δεδομένα έχουν καθαριστεί και μορφοποιηθεί, ώστε να μπορούν να χρησιμοποιηθούν δωρεάν ως το βασικό επίπεδο για μια νέα εφαρμογή χαρτών.
Η Meta και η Microsoft συνέλεξαν και δώρισαν τα δεδομένα στην Overture, σύμφωνα με τον Marc Prioleau, εκτελεστικό διευθυντή του OMF. Τα δεδομένα για τους τόπους είναι συχνά δύσκολο να συλλεχθούν και να αδειοδοτηθούν, και η κατασκευή δεδομένων χαρτών απαιτεί πολύ χρόνο και προσωπικό για τη συλλογή και τον καθαρισμό τους, δήλωσε στο CNBC σε συνέντευξή του.
"Έχουμε κάποιες εταιρείες που, αν ήθελαν να επενδύσουν για να δημιουργήσουν τα δεδομένα του χάρτη, θα μπορούσαν", δήλωσε ο Prioleau. Αντί να ξοδέψουν αυτά τα χρήματα, είπε, οι εταιρείες ρωτούσαν: "Μπορούμε απλά να έχουμε συνεργασία γύρω από τον ανοιχτό βασικό χάρτη;".
Η Overture έχει ως στόχο να δημιουργήσει μια βάση δεδομένων χαρτών, ώστε οι εταιρείες να μπορούν να τα χρησιμοποιήσουν για να δημιουργήσουν και να λειτουργήσουν τους δικούς τους χάρτες. Για πολλές εταιρείες, οι χάρτες της Google και της Apple δεν είναι ιδανικοί, επειδή δεν παρέχουν πρόσβαση στα υποκείμενα δεδομένα. Αντ' αυτού, οι εταιρείες αυτές επιτρέπουν στους κατασκευαστές εφαρμογών να χρησιμοποιούν τους χάρτες τους ως υπηρεσία και, σε πολλές περιπτώσεις, χρεώνουν κάθε φορά που γίνεται πρόσβαση στον υποκείμενο χάρτη.
Για παράδειγμα, οι κατασκευαστές εφαρμογών πληρώνουν ανά χίλιες αναζητήσεις στους χάρτες Google Maps μέσω μιας διεπαφής προγραμματισμού εφαρμογών (API). Η Apple επιτρέπει δωρεάν πρόσβαση στους Χάρτες της Apple για τους προγραμματιστές εγγενών εφαρμογών, αλλά οι προγραμματιστές εφαρμογών ιστού πρέπει να πληρώνουν.
"Αυτό λειτουργεί για πολλούς ανθρώπους, αλλά όχι για όλους", δήλωσε ο Prioleau.
Η Overture προσφέρει μόνο τα υποκείμενα δεδομένα χαρτών, αφήνοντας στις εταιρείες να δημιουργήσουν το δικό τους λογισμικό πάνω σε αυτά.
Οι ψηφιακοί χάρτες είναι σημαντικοί για όλες σχεδόν τις εφαρμογές κινητών τηλεφώνων. Οι αναδυόμενες τεχνολογίες, όπως η επαυξημένη πραγματικότητα και τα αυτοκινούμενα αυτοκίνητα, απαιτούν επίσης υψηλής ποιότητας λογισμικό χαρτογράφησης για να λειτουργήσουν. Χρησιμοποιώντας τα δεδομένα της Overture, οι εταιρείες μπορούν να ενσωματώσουν τις ιδιόκτητες πληροφορίες τους, όπως ακριβείς τοποθεσίες παραλαβής για μια εφαρμογή παράδοσης, για να προσαρμόσουν τις προσφορές τους.
Η Overture δεν είναι ο πρώτος οργανισμός που προσπαθεί να δημιουργήσει δεδομένα χαρτών που μπορούν να χρησιμοποιηθούν ελεύθερα ή φθηνά. Το OpenStreetMap, που ιδρύθηκε το 2004, δημιουργεί χάρτες χρησιμοποιώντας δεδομένα που προέρχονται από το πλήθος. Η Meta χρησιμοποιεί τα δεδομένα αυτά στους χάρτες της. Ο Prioleau, ο οποίος εργαζόταν στη Meta μέχρι τις αρχές του τρέχοντος έτους, λέει ότι η Overture επιδιώκει να ξεχωρίσει τα δεδομένα της από αυτά του OpenStreetMap, καθώς είναι πιο προσεκτικά ελεγμένα και επιμελημένα.
Μια μεγάλη πρόκληση είναι η ενημέρωση των δεδομένων του χάρτη, καθώς οι επιχειρήσεις κλείνουν και οι δρόμοι αλλάζουν. Το ίδρυμα ελπίζει ότι τα μέλη του μπορούν να συνεισφέρουν αρκετές πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο, ώστε να είναι δυνατή η τακτική έκδοση ακριβών ενημερώσεων αντί για μια εφάπαξ απόρριψη δεδομένων. Ο Prioleau οραματίζεται τη χρήση τεχνολογίας τεχνητής νοημοσύνης και άλλων αυτοματοποιημένων τεχνικών για να βοηθήσει.
"Κατασκευάζεις χάρτες για το υπόλοιπο της ζωής σου", δήλωσε ο Prioleau, "και αυτός είναι επίσης ένας από τους λόγους για τους οποίους αυτές οι εταιρείες είπαν: "Ε, δεν έχουμε κανένα τεράστιο όφελος από τον καθαρισμό των δεδομένων, σωστά;". Είμαστε πρόθυμοι να τα μοιραστούμε, αυτό δεν αποτελεί στρατηγικό πλεονέκτημα για εμάς"."
Recommended Comments
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now