Η Amazon βρίσκεται σε περίοδο ανακατατάξεων, σχεδιάζοντας τις μεγαλύτερες απολύσεις στην ιστορία της εταιρείας αυτή τη στιγμή, περίπου 10.000 θέσεις εργασίας. Ένας από τους τομείς που επλήγησαν περισσότερο είναι η μονάδα φωνητικού βοηθού Amazon Alexa, η οποία προφανώς πέφτει σε δυσμένεια, σύμφωνα με μια αναφορά του Business Insider, η οποία περιγράφει λεπτομερώς «τη γρήγορη πτώση του φωνητικού βοηθού και του μεγαλύτερου τμήματος hardware της Amazon».
Η Alexa υπάρχει εδώ και 10 χρόνια και είναι ένας πρωτοπόρος φωνητικός βοηθός που αντιγράφηκε αρκετά από την Google και την Apple. Ωστόσο, η Alexa δεν κατάφερε ποτέ να δημιουργήσει μια συνεχή ροή εσόδων. Το τμήμα της Alexa είναι μέρος του ομίλου "Worldwide Digital" μαζί με το Amazon Prime Video. To Business Insider λέει ότι το τμήμα αυτό έχασε 3 δισεκατομμύρια δολάρια μόλις το πρώτο τρίμηνο του 2022, με τη "συντριπτική πλειονότητα" των ζημιών να βαρύνουν την Alexa. Αυτό είναι προφανώς διπλάσιο από τις απώλειες οποιουδήποτε άλλου τμήματος, και η έκθεση λέει ότι η ομάδα hardware της Alexa υπολογίζει να χάσει 10 δισεκατομμύρια δολάρια φέτος. Φαίνεται ότι η Amazon έχει βαρεθεί τις απώλειες χρημάτων.
Η έκθεση του Business Insider μίλησε με «αρκετούς νυν και πρώην υπαλλήλους στην ομάδα hardware της εταιρείας», οι οποίοι περιέγραψαν «ένα τμήμα σε κρίση». Σχεδόν κάθε σχέδιο για τη δημιουργία εσόδων από την Alexa έχει αποτύχει, με έναν πρώην υπάλληλο να αποκαλεί την Alexa "μια κολοσσιαία αποτυχία" και "μια χαμένη ευκαιρία". Οι απολύσεις αυτού του μήνα είναι το τελικό αποτέλεσμα πολλών ετών που προσπαθούμε να αλλάξουμε τα πράγματα. Στην Alexa δόθηκε τεράστια προβολή από την εταιρεία, όταν φέρεται να ήταν το «προσωπικό έργο» του πρώην CEO Jeff Bezos. Το 2019 πραγματοποιήθηκε μια συνάντηση για την αντιμετώπιση της κρίσης και να προσπαθήσει να ανατρέψει το πρόβλημα της δημιουργίας εσόδων, χωρίς αποτέλεσμα. Στα τέλη του 2019, το τμήμα της Alexa είχε πάγωμα στις προσλήψεις και ο Bezos άρχισε να χάνει το ενδιαφέρον του για το έργο γύρω στο 2020. Φυσικά, η Amazon έχει τώρα έναν εντελώς νέο CEO, τον Andy Jassy, ο οποίος προφανώς δεν ενδιαφέρεται τόσο για την προστασία της Alexa.
Η έκθεση αναφέρει ότι ενώ η σειρά Echo της Alexa είναι μεταξύ των "ειδών με τις περισσότερες πωλήσεις στο Amazon", οι περισσότερες συσκευές πωλούνται στο κόστος. Ένα εσωτερικό έγγραφο περιέγραψε το επιχειρηματικό μοντέλο λέγοντας: «Θέλουμε να κερδίζουμε χρήματα όταν οι άνθρωποι χρησιμοποιούν τις συσκευές μας, όχι όταν αγοράζουν τις συσκευές μας».
Ωστόσο, αυτό το σχέδιο δεν υλοποιήθηκε ποτέ. Δεν είναι ότι η Alexa παίζει διαφημιστικά διαλείμματα αφού τη χρησιμοποιήσετε, οπότε η ελπίδα ήταν ότι οι άνθρωποι θα αγόραζαν πράγματα στο Amazon μέσω της φωνής τους. Δεν είναι πολλοί οι άνθρωποι που θέλουν να εμπιστευτούν μια τεχνητή νοημοσύνη για να ξοδέψουν τα χρήματά τους ή να αγοράσουν ένα αντικείμενο χωρίς να δουν μια εικόνα ή να διαβάσουν κριτικές. Η έκθεση λέει ότι μέχρι το τέταρτο έτος του πειράματος της Alexa, «η Alexa λάμβανε ένα δισεκατομμύριο αλληλεπιδράσεις την εβδομάδα, αλλά οι περισσότερες από αυτές τις συνομιλίες ήταν ασήμαντες εντολές για αναπαραγωγή μουσικής ή ερώτηση για τον καιρό». Αυτές οι ερωτήσεις δεν έχουν δυνατότητα δημιουργίας εσόδων.
Η Amazon προσπάθησε επίσης να συνεργαστεί με εταιρείες χρησιμοποιώντας τις δεξιότητες Alexa, με μια φωνητική εντολή να μπορούσε να αγοράσει μια πίτσα Domino ή να καλέσει ένα Uber και λαμβάνοντας κάποιο ποσοστό από την πώληση. Η έκθεση λέει: «Μέχρι το 2020, η ομάδα σταμάτησε να δημοσιεύει στόχους πωλήσεων λόγω έλλειψης χρήσης». Η ομάδα προσπάθησε επίσης να περιγράψει την Alexa ως προϊόν "halo" με χρήστες που είναι πιο πιθανό να ξοδέψουν στο Amazon, ακόμα κι αν δεν ψωνίζουν φωνητικά, αλλά οι μελέτες αυτής της θεωρίας διαπίστωσαν ότι η «οικονομική συνεισφορά» αυτών των χρηστών «συχνά δεν ανταποκρίνεται στις προσδοκίες».
Σε ένα σημείωμα προς τους υπαλλήλους, ο Andy Jassy είπε ότι η εταιρεία εξακολουθεί να έχει «πεποίθηση να το παλέψει» για την Alexa, αλλά αυτό συμβαίνει μετά από τεράστιες περικοπές στην ομάδα της Alexa. Ένας υπάλληλος είπε στο Business Insider ότι επί του παρόντος, "Δεν υπάρχει σαφής οδηγία για συσκευές" στο μέλλον και ότι επειδή το υλικό δεν είναι κερδοφόρο, δεν υπάρχει σαφές κίνητρο για να συνεχίσουμε. Αυτή η έλλειψη κατεύθυνσης οδήγησε στο - εσωτερικά αμφιλεγόμενο - ρομπότ Astro των 1.000 δολαρίων, το οποίο είναι βασικά μια Amazon Alexa με ρόδες. Το Business Insider τοποθετεί τώρα την Alexa στην τρίτη θέση μεταξύ των φωνητικών βοηθών στις ΗΠΑ, με το Google Assistant να έχει 81,5 εκατομμύρια χρήστες, η Siri της Apple να έχει 77,6 εκατομμύρια χρήστες και την Alexa να βρίσκεται στα 71,6 εκατομμύρια.
Recommended Comments
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now