Jump to content



  • astrolabos
    astrolabos

    Η Ευρωπαϊκή Ένωση ετοιμάζεται να ξαναγράψει τους κανόνες του Διαδικτύου

    Την επόμενη εβδομάδα, τίθεται σε ισχύ ένας νόμος που θα αλλάξει για πάντα το Διαδίκτυο και θα κάνει πολύ πιο δύσκολο να είσαι τεχνολογικός γίγαντας. Την 1η Νοεμβρίου, ο νόμος της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τις ψηφιακές αγορές (Digital Markets Act - DMA) τίθεται σε ισχύ, ξεκινώντας μια διαδικασία που αναμένεται να αναγκάσει την Amazon, την Google και τη Meta να κάνουν τις πλατφόρμες τους πιο ανοιχτές και διαλειτουργικές από το 2023. Αυτό θα μπορούσε να επιφέρει σημαντικές αλλαγές στο τι μπορούν να κάνουν οι άνθρωποι με τις συσκευές και τις εφαρμογές τους, σε μια νέα υπενθύμιση ότι η Ευρώπη έχει ρυθμίσει τις εταιρείες τεχνολογίας πολύ πιο ενεργά από τις ΗΠΑ.
    «Αναμένουμε ότι οι συνέπειες θα είναι σημαντικές», λέει ο Gerard de Graaf, βετεράνος αξιωματούχος της ΕΕ που βοήθησε να περάσει η DMA στις αρχές του έτους. Τον περασμένο μήνα, έγινε διευθυντής ενός νέου γραφείου της ΕΕ στο Σαν Φρανσίσκο, το οποίο ιδρύθηκε εν μέρει για να εξηγήσει τις συνέπειες του νόμου στις μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας. Ο De Graaf λέει ότι θα αναγκαστούν να ανοίξουν τους περιφραγμένους κήπους τους.

    «Εάν έχετε iPhone, θα πρέπει να μπορείτε να κατεβάζετε εφαρμογές όχι μόνο από το App Store αλλά από άλλα καταστήματα εφαρμογών ή από το Διαδίκτυο», λέει ο de Graaf. To DMA απαιτεί από τις κυρίαρχες πλατφόρμες να επιτρέπουν τη πρόσβαση σε μικρότερους ανταγωνιστές και θα μπορούσε επίσης να υποχρεώσει το WhatsApp της Meta να λαμβάνει μηνύματα από ανταγωνιστικές εφαρμογές όπως το Signal ή το Telegram ή να εμποδίσει την Amazon, την Apple και την Google να προτιμούν τις δικές τους εφαρμογές και υπηρεσίες.

    Ο De Graaf προβλέπει ένα κύμα αγωγών που θα αμφισβητούν τους νέους κανόνες της Ευρώπης για τη Big Tech, αλλά λέει ότι βρίσκεται στην Καλιφόρνια για να βοηθήσει να καταστήσει σαφές στους γίγαντες της Silicon Valley ότι οι κανόνες έχουν αλλάξει. Η ΕΕ έχει επιβάλει στο παρελθόν μεγάλα πρόστιμα κατά της Google, της Apple και άλλων, μέσω αντιμονοπωλιακών ερευνών, έναν μηχανισμό που θέτει το βάρος της απόδειξης στους γραφειοκράτες. Σύμφωνα με το DMA, το βάρος βαραίνει την επιχείρηση να ευθυγραμμιστεί. «Το βασικό μήνυμα είναι ότι οι διαπραγματεύσεις έχουν τελειώσει, βρισκόμαστε σε κατάσταση συμμόρφωσης», λέει ο de Graaf. «Μπορεί να μην σας αρέσει, αλλά έτσι είναι».

    Όπως ο νόμος της ΕΕ για το ψηφιακό απόρρητο, το GDPR, το DMA αναμένεται να οδηγήσει σε αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο οι τεχνολογικές πλατφόρμες εξυπηρετούν ανθρώπους πέραν των 400 εκατομμυρίων χρηστών του Διαδικτύου της ΕΕ, επειδή ορισμένες λεπτομέρειες συμμόρφωσης θα εφαρμοστούν πιο εύκολα παγκοσμίως.

    Οι εταιρείες τεχνολογίας θα πρέπει επίσης σύντομα να αντιμετωπίσουν έναν δεύτερο σαρωτικό νόμο της ΕΕ, τον Νόμο για τις Ψηφιακές Υπηρεσίες (Digital Services Act - DSA), ο οποίος απαιτεί αξιολογήσεις κινδύνου ορισμένων αλγορίθμων και γνωστοποιήσεις σχετικά με την αυτοματοποιημένη λήψη αποφάσεων και θα μπορούσε να αναγκάσει κοινωνικές εφαρμογές όπως το TikTok να ανοίξουν τα δεδομένα τους σε εξωτερικό έλεγχο. Ο νόμος πρόκειται επίσης να εφαρμοστεί σταδιακά, με τις μεγαλύτερες διαδικτυακές πλατφόρμες να αναμένεται να πρέπει να συμμορφωθούν στα μέσα του 2024. Η ΕΕ εξετάζει επίσης τη θέσπιση ειδικών κανόνων για την τεχνητή νοημοσύνη, οι οποίοι θα μπορούσαν να απαγορεύσουν ορισμένες περιπτώσεις χρήσης της τεχνολογίας.


    Πηγή
    Φωτογραφία: Elena Lacey/Getty Images
×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.