Jump to content



  • astrolabos
    astrolabos

    Το Privacy Sandbox της Google είναι σε σχεδόν όλα τα προγράμματα περιήγησης Chrome

      Τα εργαλεία Privacy Sandbox της εταιρείας βρίσκονται πλέον στο 97% των μηχανημάτων των χρηστών του Chrome.

    Το Privacy Sandbox της Google, ένα σύνολο εργαλείων και ρυθμίσεων που προορίζεται να αντικαταστήσει τα cookies τρίτων, βρίσκεται πλέον σχεδόν σε κάθε πρόγραμμα περιήγησης Chrome, σύμφωνα με μια ανάρτηση στο ιστολόγιο της εταιρείας που δημοσιεύθηκε εχθές. Η Google αναφέρει ότι το Privacy Sandbox είναι πλέον διαθέσιμο σε περίπου 97% των χρηστών του Chrome και ότι ο αριθμός αυτός θα φτάσει το 100% μέσα στους επόμενους μήνες.

     

    Η είδηση έρχεται με αφορμή την 15η επέτειο του προγράμματος περιήγησης, την οποία η Google γιορτάζει με τον επανασχεδιασμό του Chrome, ώστε η εμφάνιση και η αίσθηση του να είναι πιο κοντά στο σχεδιαστικό παράδειγμα του Android και της υπόλοιπης σουίτας της Google.

    "Αυτό το ορόσημο είναι ένα σημαντικό βήμα στην πορεία προς έναν θεμελιωδώς πιο ιδιωτικό ιστό", δήλωσε ο Άντονι Τσάβες, αντιπρόεδρος διαχείρισης προϊόντων για το Privacy Sandbox, στην ανάρτηση στο blog. "Παρουσιάσαμε την πρωτοβουλία Privacy Sandbox το 2019 για να βελτιώσουμε την ιδιωτικότητα σε όλο τον ιστό (και το Android), συνεχίζοντας παράλληλα να παρέχουμε στις επιχειρήσεις τα εργαλεία που χρειάζονται για να επιτύχουν. Από τότε, έχουμε συνεργαστεί με ένα ευρύ φάσμα ενδιαφερόμενων μερών - συμπεριλαμβανομένων εκδοτών, προγραμματιστών, παρόχων adtech, καταναλωτών και άλλων - για να σχεδιάσουμε και να αναπτύξουμε νέες λύσεις που μπορούν να επιτύχουν αυτόν τον στόχο".

    Το τελικό βήμα σε αυτή τη διαδικασία έρχεται το 2024, όταν η Google θα απενεργοποιήσει οριστικά τα cookies τρίτων στο Chrome, σηματοδοτώντας το τέλος της δεκαετούς βασιλείας τους στην παραβίαση της ιδιωτικής ζωής.

     

    Τα τελευταία 30 χρόνια, οι ιστότοποι χρησιμοποιούν τα λεγόμενα "cookies τρίτων" ως τον κύριο τρόπο παρακολούθησης των καταναλωτών στο διαδίκτυο. Μήπως εκείνο το ζευγάρι παπούτσια που προσθέσατε στο καλάθι σας πριν από τρεις εβδομάδες σας ακολουθεί σε διαφημίσεις στο διαδίκτυο; Πιθανόν να εμπλέκονται cookies τρίτου μέρους. Αυτά τα cookies επιτρέπουν στους ιστότοπους να συνεργάζονται με άλλες εταιρείες, συμπεριλαμβανομένης της Google και πολλών άλλων, για να παρακολουθούν ό,τι κάνετε στο διαδίκτυο. Αυτό είναι σπουδαίο για τις εταιρείες και τρομερό για την ιδιωτική σας ζωή, επειδή σημαίνει ότι υπάρχουν πολλές επιχειρήσεις που μπορούν να διατηρούν το ιστορικό όλων των περιηγήσεών σας στο διαδίκτυο.

     

    Πίσω στο 2019, η Google δήλωσε ότι η εποχή των cookies έφτασε στο τέλος της. Στη θέση των cookies τρίτων, το Privacy Sandbox θα εφαρμόσει έναν μακρύ κατάλογο νέων εργαλείων για τη διαφημιστική βιομηχανία. Η Google, άλλωστε, βγάζει όλα τα χρήματά της κατασκοπεύοντάς σας και μετατρέποντας τις γνώσεις σε διαφημίσεις, οπότε δεν πρόκειται να βάλει τον εαυτό της λουκέτο. Για να είμαστε δίκαιοι, αυτό το νέο σύστημα είναι πραγματικά πιο ιδιωτικό, αν και είναι ιδιωτικό με τους όρους της Google.

     

    Η μεγαλύτερη αλλαγή είναι τα "Ad Topics", ή αλλιώς το Topics API. Με τα Topics, το Chrome θα παρακολουθεί όλους τους ιστότοπους που κοιτάτε και θα σας ταξινομεί σε διάφορες κατηγορίες. Αυτή η παρακολούθηση συμβαίνει στο πρόγραμμα περιήγησής σας και τα δεδομένα παραμένουν στη συσκευή σας. Ούτε η Google ούτε κάποιος άλλος μπορεί να δει το ιστορικό περιήγησής σας ή να μάθει οτιδήποτε για εσάς ως άτομο κατά τη διάρκεια αυτής της διαδικασίας. Οι ιστότοποι και οι διαφημιστικές εταιρείες θα γνωρίζουν ότι υπάρχει ένα άτομο που ενδιαφέρεται για ένα συγκεκριμένο Θέμα, αλλά δεν θα είναι σε θέση να καταλάβουν ποιο είναι αυτό συγκεκριμένα.

     

    Υπάρχει επίσης μια εξαιρετικά περίπλοκη τεχνική που μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι ιστότοποι για να σας επισημάνουν με θέματα για τα οποία θέλουν να βλέπετε διαφημίσεις, η οποία ονομάζεται "Προτεινόμενες διαφημίσεις ιστότοπου". Η Google αναπτύσσει επίσης ένα εργαλείο που ονομάζεται "Μέτρηση διαφημίσεων", το οποίο βοηθά τις εταιρείες να παρακολουθούν πόσο καλά λειτουργούν οι διαφημίσεις τους μέσω μετρήσεων όπως η ώρα της ημέρας που είδατε μια διαφήμιση και αν κάνατε κλικ σε αυτήν.

     

    Η Google δίνει στους χρήστες κάποιο έλεγχο σχετικά με τον τρόπο εφαρμογής αυτών των εργαλείων. Με την ανάπτυξη του Privacy Sandbox έρχονται νέες ρυθμίσεις που αναφέρονται ως "Ad privacy controls", τις οποίες μπορείτε να προσαρμόσετε στις προτιμήσεις του Chrome.

     

    Πιθανόν να παρατηρήσατε ένα αναδυόμενο παράθυρο σχετικά με το "Ενισχυμένο απόρρητο διαφημίσεων", αν έχετε ενημερώσει τις τελευταίες εκδόσεις του Chrome. Αν κάνετε κλικ στο κουμπί "κατάλαβα" όταν δείτε το αναδυόμενο παράθυρο, όλα αυτά θα ενεργοποιηθούν από προεπιλογή. Αλλά μπορείτε επίσης να απενεργοποιήσετε ορισμένες ή όλες αυτές τις λειτουργίες και να ρυθμίσετε λεπτομερώς ορισμένες αλλαγές, αν έχετε κίνητρο. Μπορείτε να αποκλείσετε ορισμένα Θέματα για τα οποία δεν θέλετε να βλέπετε διαφημίσεις ή να αποτρέψετε ορισμένους ιστότοπους από το να κάνουν προτάσεις διαφημίσεων. Η Google αναφέρει ότι τα Θέματα, οι Προτεινόμενες διαφημίσεις ιστότοπου και τα δεδομένα μέτρησης διαφημίσεων θα διαγράφονται αυτόματα μετά από 30 ημέρες.


    Πηγή
    Φωτογραφία: Markus Mainka / Shutterstock.com
×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.