Jump to content



  • Cyber_Cookie
    Cyber_Cookie

    Το 3dfx Glide έρχεται στο Linux με υποστήριξη για σύγχρονες GPUs

    Παίξτε τα παλιά σας παιχνίδια 3dfx Glide σε σύγχρονο hardware!

     

    Ο Link Mauve, ένας ανεξάρτητος χομπίστας προγραμματιστής, δημιούργησε το Grover, ένα front-end υλοποίησης του Glide API για το Gallium3D της Mesa χρησιμοποιώντας τη γλώσσα προγραμματισμού Rust, αναφέρει το Phoronix. Η στοίβα οδηγών (driver stack που λέμε και στο Winterfell) Gallium 3D της Mesa περιλαμβάνει οδηγούς ανοιχτού κώδικα για το σύγχρονο υλικό Radeon της AMD και Gen ή Xe της Intel, κάτι που ουσιαστικά σημαίνει ότι θα είναι δυνατή η αναπαραγωγή παλαιών παιχνιδιών που βασίζονται στο Glide σε σύγχρονες GPUs. Ωστόσο, υπάρχουν ορισμένες επιφυλάξεις.

    Δεδομένου ότι το Glide χρησιμοποιήθηκε κυρίως για παιχνίδια Windows και ο Mauve δεν είχε πρόσβαση σε κάποιο παιχνίδι που βασίζεται στο Glide για Linux, χρησιμοποίησε δείγματα κώδικα και το παιχνίδι Pandemonium του 1997 για να δοκιμάσει την υλοποίησή του. Για τον ίδιο ακριβώς λόγο, δεν μπόρεσε να υλοποιήσει το σύστημα παραθύρων "winsys", το οποίο είναι ένα σημαντικό χαρακτηριστικό. Πάντως, εκτός από την απευθείας εκτέλεση, μια άλλη πιθανή περίπτωση χρήσης του Grover είναι μέσα στο Wine / Proton.

     

    image.jpg

    Ο  Link Mauve κατάφερε να τρέξει με επιτυχία μια εφαρμογή σε περιβάλλον Linux κάνοντας χρήση σύγχρονου hardware.(Εικόνα: Phoronix)

     

    Ο Mauve θεωρεί ότι το Grover είναι ένα έργο σε εξέλιξη: "Συνολικά, δεν περιμένω να χρησιμοποιηθεί πολύ αυτός ο οδηγός, τον έγραψα κυρίως για διασκέδαση και για να πειραματιστώ με το Rust μέσα στο Mesa, αλλά σκοπεύω να τον συντηρήσω και τελικά να τον κάνω να υποστηρίζει όλα τα APIs που χρησιμοποιούνται από όλα τα παιχνίδια της εποχής 1996-2000 που το στόχευαν" , σημείωσε στο merge request στο GitHub.

    Το Glide API αναπτύχθηκε από την 3dfx τη δεκαετία του '90 για τους θρυλικούς επιταχυντές Voodoo Graphics. Το Glide ήταν το αρχικά ιδιόκτητο, αλλά στη συνέχεια μετατράπηκε σε ανοιχτό API γραφικών, το οποίο όμως δεν χρησιμοποιείται ευρέως από το 1999 μιας και το OpenGL μαζί με το Direct3D κατέχουν τα πρωτεία. Υπήρχαν και παλαιότερα κάποιοι εξομοιωτές Glide οι οποίοι δρομολογούσαν το rendering μέσω OpenGL, το νέο front-end του Mesa όμως θα επιτρέπει πλέον την εγγενή υποστήριξη στους σύγχρονους οδηγούς. Η υποστήριξη Glide από το Gallium3D είχε συζητηθεί και πριν από μια δεκαετία, χωρίς κάποιο αποτέλεσμα. Αυτή τη φορά όμως το Glide καταφέρνει να περάσει στο mainline Mesa.

    Όσον αφορά την αναπαραγωγή παλαιών βιντεοπαιχνιδιών για Windows που δεν τρέχουν σε σύγχρονους υπολογιστές γενικότερα, είναι δυνατή η κατασκευή ενός συστήματος με τη χρήση παλιού hardware το οποίο έχει προγράμματα οδήγησης για Windows 2000 ή Windows XP. Η προμήθεια όμως λειτουργικών καρτών γραφικών GeForce ή Radeon από τις αρχές της δεκαετίας του 2000 είναι αρκετά δύσκολη, ενώ η απόκτηση μιας κάρτας 3dfx Voodoo από τα τέλη της δεκαετίας του 1990 για παιχνίδια που χρησιμοποιούν αποκλειστικά το API Glide είναι ακόμα δυσκολότερη. 

    Λαμβάνοντας υπόψη όλες τις δυσκολίες και τα κόστη που σχετίζονται με την προμήθεια συμβατού hardware, η εκτέλεση παλιών παιχνιδιών σε περιβάλλον Linux με την χρήση του Wine/Proton αποτελεί πλέον την μοναδική βιώσιμη επιλογή.


    Πηγή
×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.