Οι Ηνωμένες Πολιτείες και η Ευρωπαϊκή Ένωση ακολουθούν διαφορετικές στρατηγικές σε ό,τι αφορά την ευθύνη λογισμικού, με την ΕΕ να επιλέγει αυστηρότερη προσέγγιση και τις ΗΠΑ να διατηρούν πιο ελαστικές κατευθύνσεις. Ενώ η αμερικανική πολιτική εντάσσει το θέμα στην Εθνική Στρατηγική Κυβερνοασφάλειας του 2023, η Ευρωπαϊκή Ένωση θέτει ήδη σε ισχύ νέο πλαίσιο, αναθεωρώντας τη νομοθεσία ευθύνης προϊόντων ώστε να καλύπτει και το λογισμικό.
Σύμφωνα με την οδηγία του Συμβουλίου της ΕΕ, οι καταναλωτές στην Ευρώπη μπορούν πλέον να διεκδικήσουν αποζημίωση για ζημιές που προκαλούνται από ελαττωματικό λογισμικό χωρίς να χρειάζεται να αποδείξουν αμέλεια από την πλευρά του προμηθευτή. Αντίθετα, στις ΗΠΑ οι συζητήσεις περιλαμβάνουν τη θέσπιση προτύπων ασφαλούς ανάπτυξης, αλλά η νομοθετική καθιέρωση καθυστερεί λόγω πολιτικών πιέσεων και αντιδράσεων από τη βιομηχανία λογισμικού.
Η ΕΕ καθιερώνει μια από τις αυστηρότερες προσεγγίσεις, όπου η αποφυγή ευθύνης επιτρέπεται μόνο εάν ο προμηθευτής αποδείξει ότι ένα ελάττωμα ήταν αδύνατο να εντοπιστεί με βάση τη σύγχρονη γνώση της επιστήμης και της τεχνολογίας. Η οδηγία εφαρμόζεται κυρίως σε ιδιώτες χρήστες, αποκλείοντας τη χρήση σε επαγγελματικά περιβάλλοντα, και επιτρέπει συλλογικές αγωγές σε ορισμένες περιπτώσεις, παρέχοντας τα κράτη-μέλη δύο έτη για την εφαρμογή της.
Οι δύο προσεγγίσεις υπογραμμίζουν τη διαφορά ανάμεσα σε δύο ηπείρους στη διαχείριση της ψηφιακής ασφάλειας. Η ΕΕ επιλέγει μια προληπτική στάση για την προστασία των καταναλωτών και την ενίσχυση της ασφάλειας λογισμικού, ενώ οι ΗΠΑ φαίνεται να επιδιώκουν σταδιακή συμμόρφωση, υπολογίζοντας τους οικονομικούς και τεχνολογικούς περιορισμούς της εγχώριας αγοράς.
Recommended Comments
There are no comments to display.
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now