Vulkan, ο διάδοχος του OpenGL
Το Vulkan δεν είναι ακόμα έτοιμο, θα χρειαστεί να περάσει αρκετός καιρός ακόμα για να ολοκληρωθεί, με τις τελικές προδιαγραφές του να αναμένεται να οριστικοποιηθούν εντός του έτους. Δεδομένου ότι το Vulkan βασίστηκε στα πρώτα στάδια ανάπτυξής του στο Mantle της AMD και ουσιαστικά είναι μια παραλλαγή του, όπως ανέφερε και ο Neil Trevett, ο τωρινός πρόεδρος της Khronos Group και αντιπρόεδρος στην Nvidia, οι προγραμματιστές που έχουν δουλέψει με τα Mantle ή DirectX 12, δεν αναμένεται να αντιμετωπίσουν δυσκολίες με το Vulkan. Η GLSL θα είναι η γλώσσα που θα χρησιμοποιηθεί αρχικά για τον προγραμματισμό των shaders, αλλά μελλοντικά αναμένεται να υποστηριχθούν και άλλες γλώσσες όπως η C++. Το language frontend του Vulkan θα είναι το SPIR-V.
Το Vulkan αναμένεται να δουλέψει σε οποιαδήποτε πλατφόρμα έχει την δυνατότητα να υποστηρίζει το OpenGL ES 3.1 ή νεώτερο, κάτι που ουσιαστικά μεταφράζεται στο σύνολο των σύγχρονων GPUs. Απλά θα χρειαστεί να υποστηριχθεί και από τον δημιουργό της πλατφόρμας αυτής.
1436