Jump to content



  • Ειδήσεις

    • Δελτία Τύπου

      Πώς το ChatGPT φέρνει επανάσταση στην επικοινωνία και την εκπαίδευση

      astrolabos

      Φανταστείτε να συνομιλείτε με μια μηχανή που καταλαβαίνει το νόημα σχεδόν κάθε λέξης που αρθρώνετε ή πληκτρολογείτε και απαντά με γλώσσα που μοιάζει σχεδόν ανθρώπινη. Αυτή είναι η υπόσχεση του ChatGPT, ενός προηγμένου γλωσσικού μοντέλου που αναπτύχθηκε από την OpenAI. Με την ικανότητα να παράγει κείμενο που συχνά δε διαφέρει από αυτό ενός ανθρώπου, το ChatGPT έχει τραβήξει την προσοχή των ερευνητών, των προγραμματιστών και του κοινού.
       
      Πώς, όμως, μπορεί το ChatGPT να επηρεάσει τα παιδιά σας και την εκπαίδευσή τους;
      Από την κατανόηση της γλώσσας μέχρι τα chatbots και τους εικονικούς βοηθούς, η τεχνητή νοημοσύνη και η μηχανική μάθηση μπορούν να φέρουν την επανάσταση στον τρόπο με τον οποίο αλληλοεπιδρούν τα παιδιά. «Το ChatGPT θα μπορούσε να επηρεάσει τον τρόπο με τον οποίο τα παιδιά μαθαίνουν, εργάζονται με πληροφορίες και αλληλοεπιδρούν με την τεχνολογία» λέει ο Ondrej Kubovic, Ειδικός της ESET για την Ενημέρωση του Κοινού σε θέματα Ασφάλειας.
       
      Οφέλη του ChatGPT για παιδιά
      Το ChatGPT έχει πολλά πιθανά οφέλη για τα παιδιά. Για παράδειγμα, η τεχνολογία θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για τη βελτίωση των δεξιοτήτων γραφής. Οι μαθητές μπορούν να ζητήσουν, πχ, από το ChatGPT να τους δώσει μια άσκηση δημιουργικής γραφής ή να σχολιάσει το γραπτό τους.
      Το ChatGPT, επίσης, μπορεί να γράψει ανέκδοτα, στίχους τραγουδιών ή ιστορίες φαντασίας. Και ίσως μια μέρα, θα μπορούσε ακόμη και να χρησιμοποιηθεί για να παρέχει εξατομικευμένες μαθησιακές εμπειρίες στους μαθητές.
      Ο ειδικός της ESET πιστεύει ότι τα chatbots που λειτουργούν με μηχανική μάθηση μπορούν να βελτιώσουν την προσβασιμότητα της εκπαίδευσης και της συμβουλευτικής στο μέλλον. Το ChatGPT μπορεί να βοηθήσει τους νέους ως ψηφιακός σύμβουλος και να προσφέρει χρήσιμες συμβουλές.
      Για μαθητές με οπτικές ή ακουστικές δυσκολίες, τα γλωσσικά μοντέλα θα μπορούσαν να δημιουργήσουν καλύτερες και πιο κατανοητές μεταφράσεις κειμένου σε ομιλία ή ομιλία σε κείμενο, διευκολύνοντας τη μάθηση και την επικοινωνία τους. Υπάρχουν ήδη επεκτάσεις του προγράμματος περιήγησης, όπως το Talk-to-ChatGPT.
       
      Κίνδυνοι του ChatGPT για παιδιά
      Παρά τα πλεονεκτήματα του ChatGPT, η χρήση του ενέχει ορισμένους κινδύνους. Η πλατφόρμα θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για τη δημιουργία ψευδών ειδήσεων ή προπαγάνδας. «Τα μοντέλα που βασίζονται στη μηχανική μάθηση είναι χρήσιμα, αλλά παράγουν πολλά λάθη και ανοησίες που φαίνονται πιστευτές. Στην παρούσα φάση, καμμιά φορά μπερδεύουν δεδομένα και τα παρουσιάζουν ως πραγματικά γεγονότα, τη στιγμή που περιέχουν κάποια δόση αλήθειας αλλά δεν είναι απόλυτα ακριβή. Μια μορφή παραπληροφόρησης, δηλαδή, όπου, στην προκειμένη περίπτωση, οι χρήστες θεωρούν τα δεδομένα ως ακριβή και τα διαδίδουν περαιτέρω» προειδοποιεί ο Kubovic.
      Τα μικρά παιδιά μπορεί να είναι ιδιαίτερα ευάλωτα σε τέτοιο περιεχόμενο, καθώς μπορεί να μην έχουν φτάσει στο επίπεδο της κριτικής σκέψης που απαιτείται για να αξιολογήσουν την ακρίβεια των πληροφοριών. Ή μπορεί να μπουν στον πειρασμό να χρησιμοποιήσουν τα αποτελέσματα που προσφέρει το ChatGPT για να κάνουν τις εργασίες τους γρήγορα. Ως γονείς, θα πρέπει να ασχοληθείτε, για παράδειγμα, παίζοντας με αυτά τα εργαλεία και μαθαίνοντας τα όριά τους μαζί με τα παιδιά σας. Επίσης, θα πρέπει να διδάξτε στα παιδιά σας πώς να αναγνωρίζουν την παραπληροφόρηση και τις απάτες.
      Όπως συμβαίνει με κάθε προηγμένη νέα τεχνολογία, μην υποτιμάτε τον κίνδυνο συλλογής ή αποθήκευσης προσωπικών δεδομένων χωρίς τη συγκατάθεση του χρήστη, λέει ο ειδικός της ESET. Στην περίπτωση του ChatGPT, υπάρχει επίσης ο κίνδυνος το μοντέλο να χειραγωγηθεί ώστε να δημιουργήσει επιβλαβές περιεχόμενο ή να ανακατευθύνει σε κάτι κακόβουλο. Η OpenAI γνωρίζει αυτούς τους περιορισμούς (τους παραθέτει μάλιστα στην ιστοσελίδα της) και ισχυρίζεται ότι έχει λάβει μέτρα για τον αποκλεισμό ακατάλληλου περιεχομένου.
       
      Επιπτώσεις του ChatGPT στην εκπαίδευση
      Ο δυνητικός αντίκτυπος του ChatGPT στην εκπαίδευση είναι σημαντικός. Η τεχνολογία θα μπορούσε να μεταμορφώσει τον τρόπο με τον οποίο οι μαθητές μαθαίνουν και ασχολούνται με το εκπαιδευτικό υλικό. Ορισμένοι εκπαιδευτικοί επανεξετάζουν ήδη τον τρόπο ανάθεσης εργασιών στους μαθητές τους. «Εισάγονται νέα πρότυπα και προσεγγίσεις. Οι εργασίες για το σπίτι, όπου οι μαθητές γράφουν ένα κείμενο για ένα συγκεκριμένο θέμα αναφέροντας μόνο τα γεγονότα, θα χάσουν σιγά σιγά το νόημά τους, καθώς μια καλογραμμένη εργασία μπορεί εύκολα να παραχθεί από το ChatGPT ή παρόμοια chatbots σε πολλές γλώσσες», εξηγεί ο Ondrej Kubovic. Έτσι, αντί να συλλέγουμε πραγματικές πληροφορίες για ένα θέμα και να τις γράφουμε σε ένα κείμενο που μοιάζει με τη Wikipedia, η έμφαση πιθανότατα θα δοθεί περισσότερο στις προοπτικές του μαθητή και το περιεχόμενο.
      Τα διαδικτυακά εργαλεία μπορούν επίσης να αλλάξουν σημαντικά το ύφος των εργασιών και των ασκήσεων. Για παράδειγμα, η εστίαση μπορεί να μετατοπιστεί στις χειρόγραφες εργασίες που γίνονται απευθείας στην τάξη.
      Οι εκπαιδευτικοί μπορούν επίσης να καταφύγουν στην ανάθεση περισσότερων ομαδικών εργασιών για να δουν διαφορετικές αποδόσεις από τους μαθητές τους. Αυτό μπορεί να επηρεάσει ακόμη και το σύστημα βαθμολόγησης, καθώς οι εκπαιδευτικοί πρέπει να δίνουν έμφαση στη δημιουργική συμβολή των μαθητών περισσότερο από την ακρίβεια των γεγονότων.
      Οι εκπαιδευτικοί που γνωρίζουν τους μαθητές τους μπορούν να αναγνωρίσουν μια ριζική αλλαγή στα γραπτά τους. Αλλά στο μέλλον, τα παιδιά θα έχουν άμεσα στη διάθεσή τους εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης. Οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να αποδεχτούν αυτό το γεγονός και θα πρέπει να εκμεταλλευτούν ένα νέο εργαλείο εις όφελος της διδασκαλίας.
      «Το ChatGPT θα βελτιώνεται διαρκώς και θα αποκτά ολοένα και καλύτερη πρόσβαση στην άντληση πληροφοριών. Όμως, στο τέλος, εναπόκειται πάντα στο χρήστη να ελέγχει τα γεγονότα και να επαληθεύει ότι τα αποτελέσματα είναι σωστά και ότι δεν έχει υπάρξει παρερμηνεία» καταλήγει ο Kubovic.
      Read more...

      2232

    • Προσφορές

      Godeal24 Προσφορά για τη Γιορτή της Μητέρας: Το Microsoft Office 2021 Pro πωλείται 24,25€, εξοικονομήστε έως και 90%!

      astrolabos

      Προσπαθείτε να συναρμολογήσετε έναν νέο υπολογιστή και έχετε κουραστεί να ψάχνετε τα εξαρτήματα με τις χαμηλότερες τιμές σε κάθε ηλεκτρονικό κατάστημα; Και υπάρχει ο κίνδυνος να αγοράσετε ένα πειρατικό αντίγραφο. Η πειρατεία δεν αποτελεί πρόβλημα μόνο για εσάς προσωπικά, αλλά και πολλά προβλήματα με τον υπολογιστή σας, σύστημα που δεν λειτουργεί, απώλεια δεδομένων σημαντικών αρχείων, ασύμβατες μορφές αρχείων και πιθανή μόλυνση από κακόβουλο λογισμικό. Με το Godeal24, μπορείτε να αποφύγετε εντελώς τον κίνδυνο χρήσης πειρατικών αντιγράφων και να παρέχετε κανονικά και νόμιμα κλειδιά λογισμικού στις πιο προσιτές τιμές. Το Godeal24 είναι ένα ηλεκτρονικό κατάστημα χωρίς καταστήματα, μεσάζοντες, υποστήριξη φυσικών μέσων και χαμηλότερο κόστος.
      Μπορείτε να αγοράσετε τη μόνιμη έκδοση του MS Office 2021 Pro Plus για 24,25€ στο Godeal24! Είναι αλήθεια, το Godeal24 σας προσφέρει φτηνές και γνήσιες σουίτες Office που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε χωρίς προβλήματα! Το Microsoft Office 2021 Home & Business για Mac: Lifetime License θα ρυθμίσει τους χρήστες Mac με όλες τις ανάγκες τους για εργασία από το σπίτι επ' αόριστον. Η τιμή του είναι μόλις 37,99€. 
       

       
      Προσφορά για λίγο καιρό: MS Office 2021 από 13,05€!
      l  Κλειδί Office 2021 Pro Plus - 1 PC - 24.25€
      l  Πακέτο δύο κλειδιών Office 2021 Pro Plus - 39.25€ only(19.62€/Κλειδί )
      l  Πακέτο τριών κλειδιών Office 2021 Pro Plus - 56.25€ only(18.75€/Κλειδί )
      l  MS Office 2021 Pro Plus / 5 PCs - 65.25€ μόνο (13.05€/PC)
      l  MS Office 2019 Professional Plus (1 PC ) - 22.25€
      l  MS Office 2016 Pro Plus / 1 PC - 19.25€
      l  MS Office 2021 Home and Business for Mac – 37.99€
      l  MS Office 2019 Home and Business for Mac – 33.99€
      Μπορείτε να αγοράσετε ένα ασφαλές και γνήσιο Windows 10 Professional στο Godeal24 με 7.25€ και να αναβαθμίσετε δωρεάν σε Windows 11 Professional! Η Microsoft έχει αρχίσει να γυαλίζει το σύστημα Windows 12 και με το πλεονέκτημα της τεχνολογίας τεχνητής νοημοσύνης της OpenAI, το σύστημα Windows 12 και το λογισμικό γραφείου γίνονται έξυπνα. 

      Προσφορά περιορισμένου χρόνου: Γνήσια Windows 10 και Windows 11 στην καλύτερη τιμή!
      l  Windows 10 Professional Key (32/64 Bit) - 7.25€
      l  Windows 10 Professional (32/64 Bit) (2 PC) – 12.25€ only(6.12€/PC)
      l  Windows 11 Pro CD-KEY – 10.25€
      l  Windows 11 Professional - 2 Keys - 20.25€ only(10.12€/Κλειδί)
      l  Windows 10 Home Key (32/64 Bit) - 7.15€
      l  Windows 10 Home Key (32/64 Bit) (2 PC) - 12.01€ only(6.01€/PC)
      l  Windows 11 Home (1 PC) - 9.98€
      l  Windows 11 Home - 2 Keys - 19.25€ only(9.62€/Κλειδί)
       
      Αποκτήστε το οικονομικό σας πακέτο σήμερα
      l  Windows 10 Pro + Office 2021 Pro Plus Bundle - 27.69€
      l  Windows 10 Pro + Office 2019 Pro Plus Bundle - 25.69€
      l  Windows 11 Pro + Office 2021 Pro Plus Bundle - 29.99€
      l  Windows 11 Pro+ Office 2019 Pro Plus Bundle - 28.99€
       
      Έως και 50% έκπτωση σε περισσότερα Windows και Office! (κωδικός κουπονιού "SGO50")
      l  Windows 10 Enterprise 2021 LTSC - 1 PC - 12.81€
      l  Windows 10 Enterprise 2019 LTSC - 9.14€
      l  Windows Server 2019 Standard - 16.06€
      l  Microsoft Visio Professional 2021 (1 PC) - 30.23€
      l  Microsoft Project Professional 2021 - 33.82€
      >>> Αποκτήστε περισσότερα
       
      More PC tools at the Best Price!
      l  Ashampoo PDF Pro 3 - 16.99€
      l  MacBooster 8 Lifetime Subscription - 10.24€
      l  Internet Download Manager - 1 PC / Lifetime - 19.99€
      >>> Αποκτήστε περισσότερα
       
      Διαδικασία Πληρωμής:
       
       Μεταβείτε στη σελίδα πληρωμής, συνεχίστε ως επισκέπτης (ή δημιουργήστε λογαριασμό) και, στη συνέχεια, συμπληρώστε τις "Πληροφορίες χρέωσης".

       
       Παρακαλούμε επιλέξτε "CWALLETCO" σε αυτό το βήμα και, στη συνέχεια, κάντε κλικ στο κουμπί "Συνέχεια".
       

       
       Παρακαλούμε ελέγξτε την παραγγελία σας και κάντε κλικ στο κουμπί "Place Order".
       

       
       Στη συνέχεια, θα μεταβείτε σε αυτή τη σελίδα, κάντε κλικ στο "Choose payment methods" (Επιλογή τρόπων πληρωμής).
       

       
       Τέλος, μπορείτε να επιλέξετε να χρησιμοποιήσετε το PayPal για να ολοκληρώσετε την πληρωμή.
       


      Στο Godeal24, μπορείτε να εξοικονομήσετε πολύ χρόνο και χρήμα με εκπτωτικές άδειες χρήσης της Microsoft, σημαντικό λογισμικό ασφαλείας πληροφορικής και άλλα εργαλεία υπολογιστών. Αποκτήστε το λειτουργικό σύστημα Windows και το MS Office σε ασυναγώνιστη τιμή. Ζήστε την εμπειρία αγορών χωρίς προβλήματα με την ψηφιακή παράδοση της Godeal24, η οποία στέλνει το λογισμικό σας απευθείας στο email σας μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα από την αγορά. Επιπλέον, με βαθμολογία 98% Εξαιρετική στο TrustPilot και τεχνική υποστήριξη από ειδικούς 24/7, μπορείτε να είστε σίγουροι για την ποιότητα του προϊόντος που αγοράζετε. 
      Η Godeal24 υπόσχεται ότι προσφέρει 24/7 επαγγελματική τεχνική υποστήριξη και ισόβια εξυπηρέτηση μετά την πώληση και ότι μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το προϊόν χωρίς προβλήματα!
      Επικοινωνία με την Godeal24: service@godeal24.com
       
      Read more...

      637

    • Gaming

      Η Activision βγάζει για πρώτη φορά περισσότερα χρήματα από παιχνίδια υπολογιστή από ό,τι στις κονσόλες και η διαφορά διευρύνεται

      astrolabos

      Ο υπολογιστής πρόκειται να γίνει πιο σημαντικός για μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες βιντεοπαιχνιδιών στον κόσμο. Σύμφωνα με την τελευταία οικονομική έκθεση της Activision Blizzard, η πλατφόρμα PC ξεπέρασε τις κονσόλες κατά 27 εκατομμύρια δολάρια στις αρχές του 2023, συνεχίζοντας μια σταθερά ανοδική τάση του εκδότη των Call of Duty, World of Warcraft, Diablo και Overwatch 2, εδώ και σχεδόν ένα χρόνο. Μεταξύ 1ης Ιανουαρίου και 31ης Μαρτίου, η Activision έβγαλε 666 εκατομμύρια δολάρια στο PC έναντι 639 δολαρίων στην κονσόλα. Το τμήμα παιχνιδιών για υπολογιστή, ξεπέρασε επίσης τις πωλήσεις της κονσόλας καθ' όλη τη διάρκεια του μισού περασμένου έτους, αν και η κονσόλα ξεπέρασε το PC συνολικά για το 2022.
       
      Αυτή είναι μια αξιοσημείωτη αλλαγή: Η κονσόλα ήταν πάντα βασιλιάς. Αυτό συνέβαινε στις αρχές της δεκαετίας του 2000, στο αποκορύφωμα του Tony Hawk και του Guitar Hero, στη δεκαετία του 2010 όταν το Call of Duty βρισκόταν σε άνοδο, και ακόμη και μετά την εξαγορά της Blizzard από την Activision το 2008 (οι συνδρομές στο WoW ήταν ακόμη μεγάλες, αλλά όχι το Call of Duty). Ο τελευταίος οικονομικός απολογισμός της Activision σηματοδοτεί το τρίτο συνεχόμενο τρίμηνο που τα PC ξεπερνούν τις κονσόλες και υπάρχει λόγος να πιστεύουμε ότι η τάση αυτή θα συνεχιστεί καθ' όλη τη διάρκεια του 2023. Η Activision αποδίδει την αύξηση των εσόδων από PC κατά 74% από πέρυσι τέτοια εποχή στην επιτυχία του Call of Duty και του Overwatch 2, αλλά τονίζει επίσης συγκεκριμένα τα υψηλότερα έσοδα για το WoW: Dragonflight και Diablo Immortal (δύο παιχνίδια που δεν κυκλοφορούν σε κονσόλα).
       
      Το PC έχει τεχνικά νικήσει τις κονσόλες και στο παρελθόν σε μεμονωμένες τριμηνιαίες περιόδους για την Activision (όπως για παράδειγμα από τον Ιούνιο έως τον Σεπτέμβριο του 2021), αλλά το εννεάμηνο σερί θα μπορούσε να υποδηλώνει μια μεγαλύτερη αλλαγή.
      Η Blizzard είναι επί του παρόντος ο μεγαλύτερος παράγοντας για την ανάπτυξη του PC εντός της Activision. Ενώ τα παιχνίδια της Blizzard αποφέρουν μόνο τα μισά περίπου έσοδα σε σχέση με το Call of Duty, το 72% των εσόδων αυτών αφορά το PC και μόλις το 8% αφορά την κονσόλα. Τα έσοδα του Call of Duty είναι πιο ομοιόμορφα κατανεμημένα: 59% κονσόλα, 26% PC και 15% κινητά. Το κοινό των κονσολών της Blizzard μπορεί να αυξηθεί σημαντικά όταν το Diablo 4 κυκλοφορήσει τον Ιούνιο ταυτόχρονα σε PC και για πρώτη φορά και σε κονσόλες.
       
      Αν δείτε τα νούμερα μακροσκοπικά, φαίνεται ότι το PC κερδίζει έδαφος και στις ετήσιες εκθέσεις της Activision. Πέρυσι, η εταιρεία κατέγραψε τη μικρότερη διαφορά μεταξύ των εσόδων από κονσόλες και PC στην πρόσφατη ιστορία: μόλις 100 εκατομμύρια δολάρια. Αυτό είναι αρκετές εκατοντάδες εκατομμύρια λιγότερα από το 2021, το 2020, το 2019, το 2018 και το 2017. Αν η χρονιά συνεχιστεί έτσι, το 2023 θα μπορούσε να είναι η χρονιά που ο υπολογιστής θα γίνει η δεύτερη μεγαλύτερη πλατφόρμα της Activision πίσω από τα κινητά (το Candy Crush συνεχίζει να πηγαίνει καλά).
       
      Υπάρχει ψωμί στην αγορά παιχνιδιών για υπολογιστές και η Activision δεν είναι η μόνη που το έχει παρατηρήσει. Η Microsoft σίγουρα θέλει να βλέπει το κοινό της σε PC να αυξάνεται, καθώς παλεύει να ξεμπλοκάρει την εξαγορά της αξίας 69 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Η Sony επιβεβαίωσε πρόσφατα τη δέσμευσή της να αναπτύσσει ports για PC για τα μεγαλύτερα παιχνίδια του PlayStation επειδή, προφανώς, βγάζουν πολλά χρήματα.
      Read more...

      632

    • Press Releases in English

      Noctua presents NA-FH1 eight channel PWM fan hub

      astrolabos

      Noctua today presented its new NA-FH1 fan hub. The NA-FH1 is a high-quality, smartly-protected 8 channel PWM fan hub that allows up to eight PWM fans to be run and controlled simultaneously via a single PWM motherboard fan header or stand-alone controllers such as the optional NA-FC1. Supporting both 12V and 5V fans with 4-pin PWM and 3-pin connectors, the NA-FH1 is highly flexible and suitable both for PC environments and other 12V- or 5V-based applications.

      “While there is no shortage of fan hubs on the market, we found most of them lacking both from a functional and from a safety perspective,” explains Roland Mossig (Noctua CEO). “PWM control and RPM readout can be unreliable, and most units lack overcurrent or short-circuit protection, which can be dangerous when powering through S-ATA. This is where the NA-FH1 steps in: a safe, dependable quality device for powering and controlling up to eight fans!“
       

         
      Many fan hubs that are available on the market use very basic PCB designs without any protection or circuitry for signal quality improvement. While this helps to reduce cost, there are significant drawbacks with regards to function and safety. In particular, PWM based speed control may not work reliably if multiple fans are connected and RPM speed signals may be transmitted in poor quality, especially at low fan speeds, which can cause readout errors. By contrast, the NA-FH1’s signal quality improvement circuitries guarantee reliable readout and speed control, even if incoming signals may be of less-than-ideal quality.

      In terms of safety, unprotected fan hubs bear risks in cases of overcurrent or short-circuits on the output ports. Especially when powering the devices through S-ATA, this can result in cables and connectors melting and may even cause sparks or flames. To rule out that anything like this can happen, the NA-FH1 features protection circuitries with resettable polyfuses that shut down in case of overcurrent or short-circuits, protecting the connected fans and surrounding components.

      The NA-FH1 can be powered either via its S-ATA input (for 12V fans, up to 54W) or 4-pin PWM input (for 5V and 12V fans, up to 24W). The two ports can also be used concurrently with the device automatically taking power via S-ATA and exchanging RPM and PWM signals via the 4-pin interface. Status LEDs allow for easy monitoring and thanks to its magnetic fixture, installing the NA-FH1 inside a PC case or on any other steel surface is a breeze. Topped off with CE, UKCA and UL certifications, full compliance with all applicable safety standards as well as Noctua’s 6-year manufacturer’s warranty, the NA-FH1 is a safe, dependable premium choice for powering and controlling up to eight fans.
      Read more...

      770

    • Τεχνητή Νοημοσύνη

      Ο συνιδρυτής της Apple προειδοποιεί ότι η Τεχνητή Νοημοσύνη θα μπορούσε να κάνει πιο δύσκολο τον εντοπισμό μιας απάτης

      astrolabos

      Ο συνιδρυτής της Apple Steve Wozniak προειδοποίησε ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί από "κακούς παράγοντες" και να καταστήσει δυσκολότερο τον εντοπισμό απάτης και παραπληροφόρησης. Ο Wozniak, ο οποίος ήταν ένας από τους συνιδρυτές της Apple μαζί με τον αείμνηστο Steve Jobs και εφηύρε τον πρώτο υπολογιστή της εταιρείας, δήλωσε ότι το περιεχόμενο της τεχνητής νοημοσύνης θα πρέπει να επισημαίνεται σαφώς και ζήτησε τη ρύθμιση του τομέα. Ήταν μεταξύ των περισσότερων από 1.800 ανθρώπων που υπέγραψαν επιστολή τον Μάρτιο, μαζί με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Tesla, Elon Musk, για να ζητήσουν εξάμηνη παύση στην ανάπτυξη ισχυρών συστημάτων τεχνητής νοημοσύνης, υποστηρίζοντας ότι εγκυμονούν βαθύτατους κινδύνους για την ανθρωπότητα. Ορισμένοι από τους υπογράφοντες την επιστολή αποκαλύφθηκε αργότερα ότι ήταν ψεύτικοι, ενώ άλλοι υπαναχώρησαν από την υποστήριξή τους. Ο Wozniak, γνωστός στον κόσμο της τεχνολογίας ως Woz, μίλησε για τα οφέλη της τεχνητής νοημοσύνης και τους κινδύνους, ενώ δήλωσε στο BBC:
      "Η τεχνητή νοημοσύνη είναι τόσο έξυπνη που είναι ανοιχτή στους κακούς "παίκτες", αυτούς που θέλουν να σε ξεγελάσουν για το ποιοι είναι"
      Η τεχνητή νοημοσύνη αναφέρεται σε συστήματα υπολογιστών που είναι σε θέση να κάνουν εργασίες που κανονικά θα απαιτούσαν ανθρώπινη νοημοσύνη. Ένα από αυτά, το GPT-4, που αναπτύχθηκε από την OpenAI, μια εταιρεία που συνίδρυσε ο Μασκ και τώρα υποστηρίζεται από τη Microsoft, μπορεί να συνομιλεί όπως ένας άνθρωπος, να συνθέτει τραγούδια και να συνοψίζει μακροσκελή έγγραφα.
      Ο Wozniak δεν πιστεύει ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα αντικαταστήσει τους ανθρώπους επειδή δεν έχει συναισθήματα, αλλά προειδοποίησε ότι θα κάνει τους κακόβουλους χρήστες πιο πειστικούς, επειδή προγράμματα όπως το ChatGPT μπορούν να δημιουργήσουν κείμενο που "ακούγεται τόσο έξυπνο".
       
      Υποστήριξε ότι η ευθύνη για τα προγράμματα που δημιουργούνται από την ΤΝ ανήκει σε αυτούς που τα δημοσιεύουν: "Ένας άνθρωπος πρέπει πραγματικά να αναλάβει την ευθύνη για ό,τι παράγεται από την τεχνητή νοημοσύνη". Προέτρεψε τις ρυθμιστικές αρχές να θέσουν προ των ευθυνών τους τις μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας που "αισθάνονται ότι μπορούν να ξεφύγουν με τα πάντα", αλλά ήταν επιφυλακτικός ότι οι ρυθμιστικές αρχές θα το κάνουν σωστά. "Οι δυνάμεις που επιδιώκουν το χρήμα συνήθως κερδίζουν, πράγμα που είναι κάπως λυπηρό", είπε.
       
      Ο Wozniak δήλωσε ότι "δεν μπορούμε να σταματήσουμε την τεχνολογία", αλλά πρόσθεσε ότι μπορούμε να εκπαιδεύσουμε τους ανθρώπους να εντοπίζουν την απάτη και τις κακόβουλες προσπάθειες κλοπής προσωπικών πληροφοριών. Ο διευθύνων σύμβουλος της Apple, Τιμ Κουκ, έδειξε να υπολογίζει την δύναμη της Τεχνητής Νοημοσύνης, όταν δήλωσε στους επενδυτές την περασμένη εβδομάδα ότι είναι σημαντικό να είμαστε "σκόπιμοι και στοχαστικοί" ως προς τον τρόπο προσέγγισης της τεχνητής νοημοσύνης, ενώ τόνισε: 
      Βλέπουμε την Τεχνητή Νοημοσύνη ως κάτι τεράστιο και θα συνεχίσουμε να την ενσωματώνουμε στα προϊόντα μας σε πολύ μελετημένη βάση
      Ο Geoffrey Hinton, του οποίου η έρευνα για τα νευρωνικά δίκτυα βοήθησε να τεθούν τα θεμέλια για την επανάσταση της τεχνητής νοημοσύνης, εξέφρασε επίσης τους φόβους του ότι ο ρυθμός των βελτιώσεων θα μπορούσε να αποτελέσει πραγματικό κίνδυνο για τους ανθρώπους. Δήλωσε στον Guardian ότι υπάρχει η πιθανότητα οι άνθρωποι να ελεγχθούν ή και να εξαλειφθούν τελικά από την τεχνητή νοημοσύνη.
      Read more...

      9916

    • Gaming

      Φήμες λένε ότι ο έλεγχος ταυτότητας υλικού για το PSVR2, έχει παρακαμφθεί

      astrolabos

      Ο έλεγχος ταυτότητας σε επίπεδο υλικού στο PSVR2, ο οποίος ανιχνεύει αν το σετ ακουστικών εικονικής πραγματικότητας είναι συνδεδεμένο με ένα PS5, φέρεται να έχει "σπάσει". Ο δημιουργός προγραμμάτων οδήγησης PC για μη συμβατές συσκευές VR, iVRy, εργάζεται για να κάνει το ολοκαίνουργιο VR headset της Sony να λειτουργεί με PC. Η πιστοποίηση του υλικού PSVR2 έχει πλέον σπάσει από αυτούς στον υπολογιστή. Αυτό ουσιαστικά σημαίνει ότι το PSVR2 μπορεί πλέον να αναγνωρίζει ένα PC ως PS5 και, επομένως, να παρέχει περαιτέρω πρόσβαση. Ωστόσο, σύμφωνα με τον δημιουργό του iVRy, η πραγματική δουλειά μόλις άρχισε.
       
      Ο δημιουργός του iVRy δήλωσε ότι, επί του παρόντος, για να χρησιμοποιήσει κάποιος ένα PSVR2 σε ένα PC μέσω προγραμμάτων οδήγησης, θα πρέπει είτε να έχει μια GPU VirtualLink είτε έναν προσαρμογέα VirtualLink. Ωστόσο, το σετ κεφαλής δεν απαιτεί VirtualLink. Επισήμαναν ότι είναι δυνατό να φτιάξουν έναν φθηνότερο, ειδικό για το PSVR2 προσαρμογέα για το σκοπό αυτό, αλλά πρόσθεσαν ότι δεν είναι μια δουλειά που αφορά ειδικά τη δική τους δουλειά. Επίσης ανέφεραν ότι έπρεπε να γίνει η ίδια κρυπτογράφηση που χρησιμοποιεί το PS5, προκειμένου το PSVR2 να αναγνωρίσει ένα PC ως κονσόλα. Σύμφωνα με τους ίδιους, αυτό ξεπερνά κατά πολύ ένα απλό τέχνασμα ή hack.
      Επίσης αναφέρθηκε ότι το PSVR2 είναι ήδη συμβατό με PC ως εικονική οθόνη. Σύμφωνα με τον δημιουργό του iVRy, ο οποίος έχει εργαστεί στο παρελθόν σε προγράμματα οδήγησης για PC για το αρχικό σετ κεφαλής PSVR, το PSVR2 λειτουργεί ως εικονική οθόνη σε PC σε λειτουργία "cinema" σε GPUs της σειράς 20xx της Nvidia και άνω με θύρες VirtualLink, GPUs AMD 6800/6900 με θύρες USB-C "VR" ή με τον προσαρμογέα BizLink.Αυτό επιτρέπει στους κατόχους PSVR2 να συνδέσουν τα ακουστικά τους σε έναν υπολογιστή, επιτρέποντας στο σετ κεφαλής να λειτουργεί ως εικονική οθόνη γραφείου με κίνηση 3dof (ισοδύναμη με τη λειτουργία Cinema Mode στο PS5).
       
      Ωστόσο, προς το παρόν δεν λειτουργεί όπως προβλέπεται με παιχνίδια VR σε PC. Για το σκοπό αυτό, θα απαιτηθούν οδηγοί SteamVR μαζί με πρόσθετη υποστήριξη λογισμικού.
      Read more...

      573

    • Gaming

      Η Microsoft παραδέχεται ότι το Xbox έχασε τον πόλεμο των κονσολών από τη Nintendo, τη Sony

      astrolabos

      Ο Phil Spencer, διευθύνων σύμβουλος της Microsoft Gaming, παραδέχτηκε σε πρόσφατη συνέντευξή του, ότι το Xbox δεν μπορεί να κερδίσει τον "πόλεμο των κονσολών" έναντι των αντιπάλων Nintendo και Sony όταν χρησιμοποιεί συμβατικές στρατηγικές. Tα σχόλια αυτά έγιναν κατά τη διάρκεια μιας εμφάνισης στο Kinda Funny Games, ένα κανάλι της κοινότητας του Xbox στο YouTube.
       
      Το στέλεχος της Microsoft δήλωσε ότι είναι αφελές να πιστεύει κανείς ότι οι παίκτες της Sony ή της Nintendo θα αλλάξουν πίστη για τα πολυαναμενόμενα παιχνίδια, ενώ στη συνέχεια υποβάθμισε την ιδέα ότι το Xbox θα μπορούσε να επισκιάσει τους αντιπάλους του δημιουργώντας απλώς παιχνίδια. Συνολικά η δήλωσή του ήταν η εξής:
       
      Απλώς δεν είναι αλήθεια ότι αν ξεκινήσουμε και φτιάξουμε σπουδαία παιχνίδια, ξαφνικά θα δείτε το μερίδιο της κονσόλας να αλλάζει με κάποιο δραματικό τρόπο. Χάσαμε τη χειρότερη γενιά που θα μπορούσαμε να χάσουμε, στο Xbox One. Αυτό δεν σχετίζεται με την πραγματικότητα των περισσότερων ανθρώπων. Δεν έχουμε σκοπό να ξεπεράσουμε τη Sony ή τη Nintendo. Δεν υπάρχει πραγματικά μια πολύ καλή λύση για εμάς.
       
      Ο Spencer δήλωσε ότι το Xbox θα επικεντρώσει τις ενέργειές του στο Game Pass, το Xcloud και στη διασφάλιση ότι τα παιχνίδια του λειτουργούν απρόσκοπτα σε όλες τις συσκευές.
       
      Βλέπω πολλούς ειδήμονες εκεί έξω που θέλουν να επιστρέψουν σε μια εποχή που όλοι είχαμε κασέτες και δίσκους και κάθε νέα γενιά ήταν μια καθαρή αρχή και μπορούσες να αλλάξεις ολόκληρο το μερίδιο της κονσόλας. Αυτός δεν είναι ο κόσμος στον οποίο βρισκόμαστε σήμερα. Δεν υπάρχει κόσμος όπου το Starfield είναι 11 στα 10 και ο κόσμος πουλάει τα P5 του. Αυτό απλά δεν πρόκειται να συμβεί
      Read more...

      669

    • Hardware

      Η Nvidia δίνει λεπτομέρειες για τη Neural Texture Compression, ισχυρίζεται σημαντικές βελτιώσεις σε σχέση με τις παραδοσιακές μεθόδους

      astrolabos

      Ένα από τα πιο καυτά θέματα αυτή τη στιγμή επικεντρώνεται γύρω από τα σύγχρονα ΑΑΑ παιχνίδια και τις απαιτήσεις συστήματός τους. Τόσο οι ελάχιστες όσο και οι συνιστώμενες προδιαγραφές έχουν αυξηθεί, και όπως είδαμε με τίτλους όπως το The Last of Us Part I, το Forspoken, το The Callisto Protocol και το Hogwarts Legacy, η εκτέλεσή τους ακόμη και σε 1080p με τη χρήση της προεπιλογής Ultra δημιουργεί πλέον προβλήματα για κάρτες γραφικών εξοπλισμένες με 8GB VRAM.
       
      Κοιτάζοντας την τελευταία έρευνα του Steam, βλέπουμε ότι τα 8GB είναι το πιο συνηθισμένο μέγεθος VRAM για υπολογιστές με αποκλειστικές λύσεις γραφικών. Αυτό πιθανότατα δεν θα αλλάξει για λίγο καιρό, ειδικά από τη στιγμή που οι αναβαθμίσεις καρτών γραφικών εξακολουθούν να είναι ακριβές και οι κατασκευαστές GPU δεν φαίνεται να ενδιαφέρονται να προσφέρουν περισσότερα από 8GB μνήμης γραφικών στα περισσότερα mainstream μοντέλα. Τα καλά νέα είναι ότι η Nvidia εργάζεται πάνω σε μια λύση που θα μπορούσε να μειώσει τη χρήση της VRAM. Σε ένα ερευνητικό έγγραφο που δημοσιεύτηκε αυτή την εβδομάδα, η εταιρεία περιγράφει λεπτομερώς έναν νέο αλγόριθμο για τη συμπίεση υφής που υποτίθεται ότι είναι καλύτερος τόσο από τις παραδοσιακές μεθόδους συμπίεσης μπλοκ (BC) όσο και από άλλες προηγμένες τεχνικές συμπίεσης, όπως οι AVIF και JPEG-XL.
       

       
      Ο νέος αλγόριθμος ονομάζεται συμπίεση νευρωνικών υφών (Neural Texture Compression - NTC) και όπως υποδηλώνει το όνομα χρησιμοποιεί ένα νευρωνικό δίκτυο σχεδιασμένο ειδικά για υφές υλικών. Για να γίνει αυτό αρκετά γρήγορο για πρακτική χρήση, οι ερευνητές της Nvidia κατασκεύασαν πολλά μικρά νευρωνικά δίκτυα βελτιστοποιημένα για κάθε υλικό. Όπως μπορείτε να δείτε από την παραπάνω εικόνα, οι υφές που συμπιέζονται με το NTC διατηρούν πολύ περισσότερες λεπτομέρειες, ενώ παράλληλα είναι σημαντικά μικρότερες ακόμη και από αυτές τις ίδιες υφές που συμπιέζονται με τεχνικές BC στο ένα τέταρτο της αρχικής ανάλυσης.
       
      Στα σύγχρονα παιχνίδια, οι οπτικές ιδιότητες ενός υλικού αποθηκεύονται σε ξεχωριστούς χάρτες που περιγράφουν τον τρόπο με τον οποίο απορροφά και αντανακλά το φως, και η ποικιλία που χρησιμοποιείται διαφέρει από τη μία μηχανή παιχνιδιού στην άλλη. Κάθε χάρτης συσκευάζει συνήθως πρόσθετες, μειωμένες εκδόσεις του αρχικού χάρτη στο ίδιο αρχείο. Αυτοί οι λεγόμενοι "mipmaps" χρησιμοποιούνται για τη βελτιστοποίηση της χρήσης της μνήμης γραφικών όταν δεν απαιτείται η πλήρης ανάλυση της υφής, όπως όταν ένα συγκεκριμένο αντικείμενο βρίσκεται πολύ μακριά από το σημείο θέασης. Οι ερευνητές εξηγούν ότι η ιδέα πίσω από την προσέγγισή τους είναι να συμπιέσουν όλους αυτούς τους χάρτες μαζί με την αλυσίδα mipmap τους σε ένα ενιαίο αρχείο και στη συνέχεια να τους αποσυμπιέσουν σε πραγματικό χρόνο με την ίδια τυχαία πρόσβαση όπως η παραδοσιακή συμπίεση υφής μπλοκ.
       
      Η συμπίεση δεκάδων χιλιάδων μοναδικών textures για ένα παιχνίδι απαιτεί επίσης χρόνο, αλλά η Nvidia λέει ότι ο νέος αλγόριθμος είναι υποτίθεται δέκα φορές ταχύτερος από τις τυπικές υλοποιήσεις του PyTorch. Για παράδειγμα, μια υφή υλικού 9 καναλιών 4K μπορεί να συμπιεστεί σε ένα έως 15 λεπτά χρησιμοποιώντας μια Nvidia RTX 4090, ανάλογα με το επίπεδο ποιότητας που έχετε ορίσει. Οι ερευνητές σημειώνουν ότι το NTC υποστηρίζει υφές με αναλύσεις έως και 8K (8.192 επί 8.192), αλλά δεν προσέφεραν στοιχεία επιδόσεων για ένα τέτοιο σενάριο.
       

       
      Ένα προφανές πλεονέκτημα είναι ότι οι προγραμματιστές παιχνιδιών θα μπορέσουν να αξιοποιήσουν το NTC για να μειώσουν, ελπίζουμε, τις απαιτήσεις αποθήκευσης και VRAM για μελλοντικά παιχνίδια ή, τουλάχιστον, να μειώσουν το stuttering, τοποθετώντας περισσότερες υφές στο ίδιο frame buffer και μειώνοντας έτσι την ανάγκη εναλλαγής τους όταν μετακινείστε σε ένα λεπτομερές περιβάλλον. Ένα άλλο πλεονέκτημα είναι ότι το NTC βασίζεται στον πολλαπλασιασμό πινάκων, ο οποίος είναι γρήγορος στις σύγχρονες GPU και ακόμη πιο γρήγορος όταν χρησιμοποιούνται Tensor Cores στις GPU GeForce RTX.
       
      Ωστόσο, το NTC έχει ορισμένους περιορισμούς που μπορεί να περιορίσουν την ελκυστικότητά του. Πρώτον, όπως συμβαίνει με κάθε συμπίεση με απώλειες, μπορεί να επιφέρει οπτική υποβάθμιση σε χαμηλούς ρυθμούς μετάδοσης. Οι ερευνητές παρατήρησαν ήπια θόλωση, αφαίρεση λεπτών λεπτομερειών, χρωματικές ζώνες, χρωματικές μετατοπίσεις και διαρροή χαρακτηριστικών μεταξύ των καναλιών υφής. Επιπλέον, οι καλλιτέχνες παιχνιδιών δεν θα μπορούν να βελτιστοποιήσουν τις υφές με τους ίδιους τρόπους που κάνουν σήμερα, για παράδειγμα, μειώνοντας την ανάλυση ορισμένων χαρτών υφής για λιγότερο σημαντικά αντικείμενα ή NPC. Η Nvidia αναφέρει ότι όλοι οι χάρτες πρέπει να έχουν το ίδιο μέγεθος πριν από τη συμπίεση, γεγονός που είναι βέβαιο ότι θα περιπλέξει τις ροές εργασίας. Αυτό ακούγεται ακόμη χειρότερο αν αναλογιστείτε ότι τα οφέλη του NTC δεν ισχύουν σε μεγαλύτερες αποστάσεις κάμερας. Ίσως τα μεγαλύτερα μειονεκτήματα του NTC έχουν να κάνουν με το φιλτράρισμα υφής. Όπως έχουμε δει με τεχνολογίες όπως το DLSS, υπάρχει πιθανότητα τρεμοπαίγματος της εικόνας και άλλων οπτικών τεχνουργημάτων όταν χρησιμοποιούνται υφές που έχουν συμπιεστεί μέσω NTC. Και ενώ τα παιχνίδια μπορούν να χρησιμοποιήσουν ανισοτροπικό φιλτράρισμα για να βελτιώσουν την εμφάνιση των υφών σε απόσταση με ελάχιστο κόστος απόδοσης, το ίδιο δεν είναι δυνατό με το NTC της Nvidia σε αυτό το σημείο.
       
      Οι geeks των γραφικών και οι προγραμματιστές παιχνιδιών που θέλουν να μάθουν περισσότερα για το NTC μπορούν να βρουν το έγγραφο εδώ - αξίζει να το διαβάσετε. Η Nvidia θα παρουσιάσει επίσης τον νέο αλγόριθμο στο SIGGRAPH 2023, το οποίο ξεκινά στις 6 Αυγούστου.
      Read more...

      621

    • Software

      Python 3.12: Πιο γρήγορη, πιο λιτή, πιο ανθεκτική στο μέλλον

      astrolabos

      Σήμερα κυκλοφόρησε η Python 3.12 και το InfoWorld αναφέρει ότι είναι ταχύτερη και πιο αποτελεσματική. Στο φετινό συνέδριο PyCon στο Σολτ Λέικ Σίτι της Γιούτα, οι προγραμματιστές του πυρήνα μίλησαν για τις αλλαγές, όπως οι προσπάθειες να μειωθεί η χρήση μνήμης της Python, να γίνει ο διερμηνέας ταχύτερος και να βελτιστοποιηθεί η μεταγλώττιση για πιο αποδοτικό κώδικα.

      Οι υποδιερμηνείς (Subinterpreters) είναι ένας τρόπος για το runtime της Python να επιτρέπει σε πολλούς διερμηνείς να εκτελούνται μαζί σε μια ενιαία διεργασία, αντί ο κάθε διερμηνέας να εκτελείται σε δική του διεργασία, όπως λειτουργεί τώρα. Οι υποδιερμηνείς αποτελούν μέρος του runtime της Python εδώ και αρκετό καιρό, αλλά δεν υπήρχε τρόπος να αλληλεπιδρούν οι τελικοί χρήστες με αυτούς. Επίσης, οι υποδιερμηνείς δεν έχουν χρησιμοποιηθεί καλά επειδή τα εσωτερικά της Python είναι ένα χάος. Ο προγραμματιστής του πυρήνα της Python Eric Snow και η ομάδα του τακτοποίησαν αρκετά τα εσωτερικά της Python στην Python 3.12 ώστε να κάνουν τους υποδιερμηνείς χρήσιμους και προσθέτουν μια μικρή ενότητα που ονομάζεται interpreters στην τυπική βιβλιοθήκη της Python. Αυτός είναι ένας απλός τρόπος για τους προγραμματιστές να ξεκινούν υποδιερμηνείς και να εκτελούν κώδικα σε αυτούς.
       
      Οι πρώτες δοκιμές του ίδιου του Snow με τους υποδιερμηνευτές έδειξαν ότι λειτουργούσαν πολύ καλύτερα από το threading και την πολυεπεξεργασία. Ένα παράδειγμα είναι μια απλή διαδικτυακή υπηρεσία που έκανε κάποιες εργασίες που δεσμεύονταν από την CPU. Με νήματα, μπορούσε να χειριστεί μόνο 100 αιτήσεις ανά δευτερόλεπτο, αλλά με πολυεπεξεργασία, μπορούσε να χειριστεί 600. Αλλά με υποδιεργασίες, χειριζόταν 11.500 αιτήσεις και η κλιμάκωση (scaling) δεν την επιβράδυνε πολύ. Αυτή τη στιγμή, η ενότητα διερμηνέων δεν κάνει πολλά και δεν έχει ισχυρούς τρόπους για να μοιράζονται οι υποδιερμηνείς την κατάσταση. Αλλά ο Snow πιστεύει ότι μέχρι την Python 3.13 θα υπάρχει πολύ περισσότερη λειτουργικότητα. Εν τω μεταξύ, οι προγραμματιστές ενθαρρύνονται να δοκιμάσουν.
       
      Οι προσαρμοστικές εντολές είναι οι νέοι bytecodes που η Python 3.11 πρόσθεσε στον διερμηνέα. Αυτή η διαδικασία, που ονομάζεται "επιτάχυνση", επιτρέπει σε αυτές τις οδηγίες να αντικαθίστανται αυτόματα κατά την εκτέλεση με εκδόσεις που λειτουργούν καλύτερα για έναν συγκεκριμένο τύπο Python. Έτσι, ο διερμηνέας δεν χρειάζεται να ψάχνει τι είδους αντικείμενα είναι, γεγονός που επιταχύνει πολύ την όλη διαδικασία. Για παράδειγμα, αν μια δεδομένη πράξη πρόσθεσης λαμβάνει πάντα δύο ακέραιους αριθμούς, αυτή η εντολή μπορεί να αντικατασταθεί με μια που υποθέτει ότι οι τελεστές είναι και οι δύο ακέραιοι... Οι κώδικες εντολών εξειδίκευσης στην Python 3.12 είναι σε θέση να προσαρμόζονται καλύτερα.
       
      Και ξεκινώντας από την Python 3.12, οι επικεφαλίδες αντικειμένων χρησιμοποιούν πλέον 96 bytes, που σύμφωνα με το InfoWorld είναι "λίγο λιγότερο από το μισό από ό,τι ήταν πριν".
      Read more...

      744

    • Geek

      Οι Pixies ζητούν συγγνώμη για το τραγούδι τους που απενεργοποιεί τους συναγερμούς στα τηλέφωνα της Google

      astrolabos

      Όποιος γνωρίζει τους Pixies ξέρει το πιο διάσημο τραγούδι τους 'Where Is My Mind?'. Πιθανότατα θυμούνται επίσης ότι το τραγούδι αρχίζει με τη λέξη "stop!". Για το λόγο αυτό, το κλασικό κομμάτι του Surfer Rosa του 1989 έγινε πρωτοσέλιδο αυτή την εβδομάδα. Αρκετοί ίσως να έχουν ρυθμίσει το "Where Is My Mind?" ως ήχο αφύπνισης, αλλά ίσως θα πρέπει να το ξανασκεφτούν. Πρόσφατα, ένας χρήστης του Reddit ανέφερε ένα περίεργο περιστατικό. Αφού είχε ρυθμίσει το ξυπνητήρι του να χρησιμοποιεί τυχαία τραγούδια από μια λίστα αναπαραγωγής, ένα πρωί, το ξυπνητήρι δεν ενεργοποιήθηκε. Ευτυχώς, είχε ξυπνήσει νωρίτερα και διερεύνησε το ζήτημα. Όπως αποδεικνύεται, ο Frank Black φωνάζοντας "stop!" στην αρχή του τραγουδιού απενεργοποιεί προληπτικά το ξυπνητήρι στα τηλέφωνα Google Pixel.
       
      Το νήμα των σχολίων ανέβηκε στην κορυφή του subreddit Google Pixel, κερδίζοντας ένα άρθρο από το "Android Police", το οποίο οι Pixies μοιράστηκαν αργότερα με μια ελαφριά συγγνώμη. "Συγγνώμη γι' αυτό!", έγραψε η μπάντα στη λεζάντα στο Twitter πάνω από μια ανάρτηση του συνδέσμου του άρθρου.
       
      Η λειτουργία φωνητικής ενεργοποίησης εισήχθη στις συσκευές της Google πριν από αρκετά χρόνια και εισήχθη στα τηλέφωνά της με το Pixel 6 το 2021. Οι λέξεις "stop" και "snooze" θα σταματήσουν ή θα καθυστερήσουν το ξυπνητήρι, οπότε αν κάποιο συγκρότημα σκέφτεται να ξεκινήσει το τραγούδι τους με τις λέξεις "Stop" ή "Snooze" ίσως να χρειαστεί να δοκιμάσουν μια άλλη λέξη. Δείτε παρακάτω το βίντεο που αποδεικνύει ότι το "Where Is My Mind?" των Pixies απενεργοποιεί το ξυπνητήρι του Google Pixel.
       
       
      Read more...

      811

    • Διαδίκτυο

      Το Gmail αρχίζει να εμφανίζει περισσότερες διαφημίσεις, μεταξύ άλλων στη μέση τις λίστας των email

      astrolabos

      Οι διαφημίσεις αποτελούν κεντρικό μέρος της επιχειρηματικής δραστηριότητας της Google και, σε πολλές περιπτώσεις, τον τρόπο με τον οποίο τα προϊόντα της εταιρείας παρέχονται δωρεάν. Αυτό περιλαμβάνει το Gmail, το οποίο αρχίζει να εμφανίζει περισσότερες διαφημίσεις για τους χρήστες του. Το Gmail εμφανίζει διαφημίσεις εδώ και πολλά χρόνια. Η Google έφερε τις διαφημίσεις στις εφαρμογές για κινητά πριν από μια δεκαετία και έκτοτε συνεχίζουν να εμφανίζονται, εξελισσόμενες κατά καιρούς με νέες τοποθετήσεις και εμφανίσεις.
      Τις τελευταίες ημέρες, όμως, φαίνεται ότι η Google έχει ανεβάσει τον δείκτη του αριθμού των διαφημίσεων που εμφανίζονται στο Gmail, τόσο στις κινητές συσκευές όσο και στον ιστό.
       
      Ξεκινώντας από τα κινητά, παρατηρήσαμε ότι η Google εμφανίζει πλέον διαφημίσεις μέσα στο φίλτρο "Ενημερώσεις" των εισερχομένων σας. Αυτό το αυτόματο φίλτρο έχει σχεδιαστεί για να συλλαμβάνει μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σχετικά με παραγγελίες, επιλεγμένες προσφορές, καταστάσεις χρέωσης και άλλα. Είναι ίσως το πιο χρήσιμο φίλτρο από τις τρεις προεπιλεγμένες επιλογές (οι άλλες είναι οι "Προωθητικές ενέργειες" και "Κοινωνικά"), αλλά ήταν επίσης το μόνο χωρίς διαφημίσεις για μεγάλο χρονικό διάστημα.
      Τώρα, το Gmail έχει αρχίσει να εμφανίζει δύο διαφημίσεις στην κορυφή της καρτέλας "Ενημερώσεις", όπως ακριβώς κάνει και στις άλλες καρτέλες.
       


      Πέρα από αυτό, φαίνεται επίσης ότι το Gmail αρχίζει να αναμειγνύει τις διαφημίσεις του στην επιφάνεια εργασίας σε όλη τη λίστα των μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου κάτω από τις καρτέλες του Gmail - τουλάχιστον δεν εμφανίζονται στα κύρια εισερχόμενα.
      Δεκάδες αναφορές στο Twitter δείχνουν την αλλαγή μόλις τις τελευταίες δύο ημέρες, αν και δεν μπορέσαμε να την αναπαράγουμε στο δικό μας εισερχόμενο. Ορισμένοι χρήστες αναφέρουν επίσης ότι βλέπουν περισσότερες διαφημίσεις γενικά, αντί για τις δύο που συνήθως εμφανίζει η Google.
       
      Δεν φαίνεται να υπάρχει κάποια νέα ρύθμιση για την αλλαγή της τοποθέτησης των διαφημίσεων στις λίστες εισερχομένων και δεν είναι καν σαφές αν πρόκειται για μια αλλαγή που η Google θα επεκτείνει σε όλους τους χρήστες. Σε κάθε περίπτωση, όμως, η συντριπτική γνώμη φαίνεται να είναι αρνητική όσον αφορά την αλλαγή - κάτι που είναι απολύτως κατανοητό. Σε δήλωσή της στο 9to5Google, η Google επαναλαμβάνει ότι δεν πωλεί ποτέ δεδομένα ή χρησιμοποιεί δεδομένα από το Gmail για διαφημίσεις και ότι οι διαφημίσεις δεν είναι ενεργοποιημένες για τους λογαριασμούς Workspace, αλλά η εταιρεία λέει ότι "πειραματίζεται" με αυτές τις νέες τοποθετήσεις και μορφές.
      Read more...

      9938

    • Δελτία Τύπου

      Η νέα Beta έκδοση BIOS της GIGABYTE επιτρέπει την υποστήριξη Non-binary Memory στην πλατφόρμα AMD AM5

      astrolabos

      Η GIGABYTE TECHNOLOGY Co. Ltd, κορυφαίος κατασκευαστής µητρικών, καρτών γραφικών και προϊόντων hardware, ανακοίνωσε ότι η πλατφόρµα AMD AM5 των µητρικών X670, B650 και A620 υποστηρίζει πλέον µονάδες µνήµης DDR5 24GB και 48GB µετά από ενηµέρωση του BIOS. Αυτή η ενημέρωση αυξάνει τη μέγιστη υποστήριξη μνήμης RAM έως 192GB σε τέσσερα DIMM και έως 96GB σε δύο DIMM σε σχέση με τα προηγούμενα μέγιστα των 128GB και 64GB, αντίστοιχα.
       

       
      Επιτρέποντας την υποστήριξη non-binary μνήμης τόσο στις πλατφόρμες AMD EXPO™ όσο και στις πλατφόρμες Intel® XMP, οι GIGABYTE μητρικές προσφέρουν πλέον μια εύκολη αύξηση της χωρητικότητας της μνήμης και της απόδοσης του συστήματος. Αυτό μεταφράζεται σε βελτιωμένο multitasking και παραγωγικότητα για gamers και άλλους χρήστες με απαιτητικές ανάγκες σε RAM. Για να επωφεληθείτε από την αναβάθμισης, προμηθευτείτε την GIGABYTE μητρική σας σήμερα!
      Read more...

      596

    • Hardware

      Η AMD παρουσιάζει τον Ryzen 9 7840HS με Radeon 780M RDNA 3 GPU

      astrolabos

      Η AMD δημοσίευσε νέες πληροφορίες για τον Ryzen 9 7840HS με GPU Radeon 780M RDNA 3, η οποία είναι ταχύτερη από την GTX 1650 Max-Q. Ο επεξεργαστής AMD Ryzen 9 7840HS με GPU Radeon 780M RDNA 3 παρουσιάζει απίστευτη αποδοτικότητα, 35% ταχύτερη από την Radeon 680M RDNA 3 στα 15W.

      Η AMD πρόκειται να κυκλοφορήσει τα τσιπ της σειράς Ryzen 7040 HS/H/U αυτό το μήνα, τα οποία θα στοχεύουν στις κατηγορίες φορητών υπολογιστών, φορητών κονσολών και mini PC. Στο πλαίσιο της εκστρατείας μάρκετινγκ, η Lenovo και η AMD παρουσίασαν τις επιδόσεις της CPU και των γραφικών των επερχόμενων φορητών υπολογιστών Ryzen 9 7840HS. Φαίνεται ότι μπορούμε να περιμένουμε εξαιρετικές επιδόσεις από αυτό το chip κατά την κυκλοφορία του. Σύμφωνα με πληροφορίες, το AMD Ryzen 9 7840HS προσφέρει αύξηση 16,5% στις επιδόσεις ενός νήματος και 28,9% στις επιδόσεις πολλαπλών νημάτων σε σχέση με τον προκάτοχό του Rembrandt, το 7735HS, και όλα αυτά στην ίδια ισχύ.
       

       
      Ο δημιουργός περιεχομένου του δικτυακού τόπου Bilibili, 极客湾Geekerwan, έχει στοιχεία σχετικά με την απόδοση των ενσωματωμένων γραφικών Radeon 780M, τα οποία προσφέρουν αύξηση της απόδοσης κατά 22% σε σχέση με τον προκάτοχό του RDNA 2, Radeon 680M, όταν λειτουργούν στα 20W. Ωστόσο, αυτό που είναι περισσότερο, εκπληκτικό είναι ότι η Radeon 780M είχε 35% υψηλότερη απόδοση όταν λειτουργούσε σε χαμηλότερο TDP 15W. Αυτές οι νέες πληροφορίες δείχνουν ότι ο Ryzen 7 7840HS θα έχει αυξημένη αναλογία ενεργειακής απόδοσης σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά.
       
      Λίγα συστήματα αναμένεται να χρησιμοποιούν τον νέο επεξεργαστή AMD Ryzen 7 7840HS, όπως το AYANEO A1 Pro και το Xiaoxin Pro Ryzen Notebook. Η APU AMD Ryzen 7 7840HS είναι κατασκευασμένη στα 4 nm με αρχιτεκτονική πυρήνων Zen 4. Θα αποτελείται από 8 πυρήνες και 16 νήματα. Το βασικό ρολόι της AMD Ryzen 7 7840HS APU θα είναι στα 3,8 GHz με boost στα 5,1 GHz. Θα διατίθεται συνδυασμένη κρυφή μνήμη L3 16MB με TDP 35 και έως 45W. Τα ενσωματωμένα γραφικά Radeon 780M στο chip βασίζονται στην αρχιτεκτονική RDNA 3 με 12 διαθέσιμες μονάδες υπολογισμού (Compute Units). Η συχνότητα ρολογιού της IGPU είναι 2700 MHz.
       

       
      Η απόδοση της RDNA 3 Radeon 780M iGPU που είναι τόσο κοντά στην NVIDIA GeForce GTX 1650 δείχνει ότι αυτό το chip μπορεί να αλλάξει τα δεδομένα στην αγορά των mainstream φορητών υπολογιστών. Η 1650 είναι αυτή τη στιγμή η πιο δημοφιλής GPU στη βάση δεδομένων του Steam και αν μια ενσωματωμένη GPU προσφέρει επιδόσεις που είναι εφάμιλλες με αυτήν, τότε αυτό θα ήταν πράγματι φοβερό για τους χρήστες φορητών υπολογιστών.
       
      AMD Ryzen 7040 "Phoenix" Laptop CPUs:
      CPU NAME FAMILY PROCESS NODE ARCHITECTURE CORES / THREADS BASE / BOOST CLOCK L3 CACHE IGPU IGPU CLOCK (NEW / OLD) TDP AMD Ryzen 7 7940HS/H Phoenix-H 4nm Zen 4 8/16 4.0 / 5.2 GHz 16 MB Radeon 780M (RDNA 3 12 CU) 2800 MHz / 3000 MHz 35-45W AMD Ryzen 7 7840HS/H Phoenix-H 4nm Zen 4 8/16 3.8 / 5.1 GHz 16 MB Radeon 780M (RDNA 3 12 CU) 2700 MHz / 2900 MHz 35-45W AMD Ryzen 5 7640HS/H Phoenix-H 4nm Zen 4 6/12 4.3 / 5.0 GHz 16 MB Radeon 760M (RDNA 3 8 CU) 2600 MHz / 2800 MHz 35-45W AMD Ryzen 7 7840U Phoenix-U 4nm Zen 4 8/16 3.3 / 5.1 GHz 16 MB Radeon 780M (RDNA 3 12 CU) 2700 MHz 15-30W AMD Ryzen 5 7640U Phoenix-U 4nm Zen 4 6/12 3.5 / 4.9 GHz 16 MB Radeon 760M (RDNA 3 8 CU) 2600 MHz 15-30W AMD Ryzen 5 7540U Phoenix-U 4nm Zen 4 6 / 12 3.5 / 4.9 GHz 16 MB Radeon 760M (RDNA 3 8 CU) 2600 MHz 15-30W AMD Ryzen 3 7440U Phoenix-U 4nm Zen 4 4 / 8 3.0 / 4.7 GHz 8 MB Radeon 740M (RDNA 3 4 CU) 2500 MHz 15-30W
      Read more...

      722

    • Tech Industry

      Η Microsoft συνεργάζεται με την AMD στη παραγωγή του Athena AI Chipset

      astrolabos

      Το Bloomberg αναφέρει ότι η Microsoft συνεργάζεται με την AMD για να φέρει στην αγορά το chipset Athena AI. Σύμφωνα με το δημοσίευμα, η Microsoft παρέχει οικονομική υποστήριξη για να βοηθήσει στη χρηματοδότηση της επέκτασης της AMD στα chipset τεχνητής νοημοσύνης και η AMD συνεργάζεται με τη Microsoft για τη δημιουργία ενός εσωτερικού AI chipset για τα κέντρα δεδομένων της. Αυτό το εσωτερικό chipset, με την κωδική ονομασία Athena, αποκαλύφθηκε για πρώτη φορά από το The Information τον περασμένο μήνα.
       
      Το Athena έχει σχεδιαστεί ως οικονομικώς αποδοτικός αντικαταστάτης των AI chipsets της Nvidia, η οποία κυριαρχεί επί του παρόντος σε αυτή την αγορά. Και έρχεται με νέο επείγοντα χαρακτήρα, καθώς οι φόρτοι εργασίας του chatbot Bing της Microsoft που τροφοδοτούνται από το ChatGPT είναι απίστευτα ακριβοί με τη χρήση τσιπ τρίτων κατασκευαστών. Με τη Microsoft να σχεδιάζει να επεκτείνει δραματικά τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης φέτος, χρειάζεται μια φθηνότερη εναλλακτική λύση.
       
      Οι μυστικές προσπάθειες hardware της Microsoft έρχονται επίσης εν μέσω μιας περιόδου απολύσεων της Big Tech. Αλλά η νέα επιχείρηση Microsoft Silicon της εταιρείας, με επικεφαλής το πρώην στέλεχος της Intel Rani Borkar, αναπτύσσεται και έχει πλέον σχεδόν 1.000 υπαλλήλους, αρκετές εκατοντάδες εκ των οποίων εργάζονται στην Athena. Ο γίγαντας του λογισμικού έχει επενδύσει μέχρι στιγμής περίπου 2 δισεκατομμύρια δολάρια σε αυτή την προσπάθεια, αναφέρει το Bloomberg. (Και αυτό είναι πάνω από τα 11 δισεκατομμύρια δολάρια που έχει επενδύσει στον κατασκευαστή του ChatGPT OpenAI).
       
      Το Bloomberg αναφέρει επίσης ότι η Microsoft σκοπεύει να συνεχίσει να συνεργάζεται και με τη Nvidia και ότι θα συνεχίσει να αγοράζει chipsets της Nvidia ανάλογα με τις ανάγκες. Η πρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της AMD Lisa Su αναφέρθηκε σε αυτό το έργο σε μια τηλεδιάσκεψη που συνδέθηκε με την τελευταία οικονομική έκθεση της εταιρείας νωρίτερα αυτή την εβδομάδα:
       
      "Είμαστε πολύ ενθουσιασμένοι για την ευκαιρία που μας δίνει η τεχνητή νοημοσύνη. Αυτή είναι η νούμερο ένα στρατηγική μας προτεραιότητα. Βρισκόμαστε στα πολύ πρώιμα στάδια της εποχής των υπολογιστών τεχνητής νοημοσύνης και ο ρυθμός υιοθέτησης και ανάπτυξης είναι ταχύτερος από οποιαδήποτε άλλη τεχνολογία στην πρόσφατη ιστορία".
      Read more...

      678

    • Hardware

      Η TSMC θα χρεώνει έως και 30% περισσότερο για τα τσιπ που κατασκευάζονται στις ΗΠΑ.

      astrolabos

      Η TSMC έχει διαμαρτυρηθεί αρκετές φορές ότι η κατασκευή εργοστασίων εκτός Ταϊβάν είναι σημαντικά ακριβότερη από την κατασκευή εργοστασίων στην πατρίδα της. Όπως αποδεικνύεται, η εταιρία ετοιμάζεται να μετακυλήσει αυτό το επιπλέον κόστος στους πελάτες της - που σημαίνει ότι οι πελάτες στις ΗΠΑ θα πρέπει να πληρώνουν έως και 30% περισσότερο για τα τσιπ που κατασκευάζονται στην Αμερική από ό,τι για τα τσιπ που κατασκευάζονται στην Ταϊβάν, σύμφωνα με δημοσίευμα του DigiTimes.
       
      Η TSMC έχει ξεκινήσει συζητήσεις με τους πελάτες σχετικά με τις παραγγελίες και τις τιμές για τα δύο υπερπόντια εργοστάσια, τα οποία πρόκειται να ξεκινήσουν την εμπορική παραγωγή στα τέλη του 2024. Οι γνώστες της βιομηχανίας πιστεύουν ότι οι τιμές των τσιπ που παράγονται στις τεχνολογίες διεργασίας N4 και N5 της TSMC στις ΗΠΑ θα είναι 20% - 30% υψηλότερες από εκείνες της Ταϊβάν, ενώ τα τσιπ παλαιότερης διεργασίας που παράγονται στις εγκαταστάσεις Kumamoto της Ιαπωνίας στους κόμβους N28/N22 καθώς και N16/N12 μπορεί να κοστίζουν 10% - 15% περισσότερο από παρόμοια τσιπ που κατασκευάζονται στην Ταϊβάν. Ενώ οι Αμερικανοί σχεδιαστές τσιπ σίγουρα δεν θα εκτιμήσουν το υψηλότερο κόστος για την παραγωγή τσιπ στις ΗΠΑ, είναι πιθανό να κατασκευάσουν τσιπ που απευθύνονται σε κυβερνητικές - και λιγότερο ευαίσθητες στις τιμές εφαρμογές - στην Αριζόνα. Ως εκ τούτου, θα πρέπει να είναι σε θέση να μετακυλήσουν αυτό το επιπλέον κόστος στους πελάτες τους χωρίς να διακινδυνεύσουν την ανταγωνιστική τους θέση.
       
      Δεδομένου του υψηλού κόστους κατασκευής και λειτουργίας των εργοστασίων στην Ιαπωνία και τις ΗΠΑ, η TSMC θα μετακυλήσει αυτά τα επιπλέον έξοδα στους πελάτες για να διατηρήσει τον στόχο της για μικτό περιθώριο κέρδους 53%. Οι διαπραγματεύσεις της TSMC με τους Ιάπωνες πελάτες κύλησαν ομαλά, κυρίως λόγω της σημαντικής οικονομικής υποστήριξης από την τοπική κυβέρνηση για την εγκατάσταση στο Κουμαμότο. Ωστόσο, πολλοί πελάτες στις ΗΠΑ συνεχίζουν να διαπραγματεύονται τις τιμές με την TSMC. Στην πραγματικότητα, ορισμένοι από αυτούς σκέφτονται να μεταφέρουν ορισμένες παραγγελίες στη Samsung Foundry για να είναι πιο ευέλικτοι όσον αφορά το κόστος τους. Για παράδειγμα, η AMD και η Qualcomm φέρονται να εξετάζουν το ενδεχόμενο της Samsung Foundry, ενώ η Nvidia μπορεί να στραφεί στην Intel Foundry Services για να κατασκευάσει τσιπ σε μία από τις τεχνολογίες της που βασίζονται σε τρανζίστορ με πύλες, όπως τα 18A και 20A της Intel. Παρά τις φήμες αυτές, η TSMC παραμένει προσηλωμένη στην αρχή της αύξησης και όχι μείωσης των εισαγωγικών foundry λόγω του υψηλού κόστους κατασκευής. Επιπλέον, δεδομένου ότι τα σχέδια των τσιπ γίνονται όλο και πιο δαπανηρά, θα είναι προβληματικό για την AMD, την Qualcomm και τη Nvidia να υιοθετήσουν μια στρατηγική διπλής πηγής και να κατασκευάζουν παρόμοια τσιπ τόσο στην TSMC όσο και στη Samsung Foundry ή στην Intel. Ως εκ τούτου, το εργοστάσιο της TSMC θα αξιοποιηθεί πλήρως, ακόμη και αν οι αντίπαλοί της λάβουν κάποιες παραγγελίες από τους πιστούς πελάτες της.
       
      Εν τω μεταξύ, η TSMC φέρεται να έχει διατηρήσει έκπτωση 20% - 30% για την Apple, τον μεγαλύτερο πελάτη της, που συμβάλλει στο 25% των εσόδων της. Αυτό αποδίδεται στη στενή συνεργασία τους για την προώθηση της μετάβασης στη διαδικασία και την τεχνολογική επανάσταση, καθώς η Apple τείνει να είναι η πρώτη που υιοθετεί τους πρωτοποριακούς κόμβους της TSMC και είναι πρόθυμη τόσο να πληρώσει επιπλέον όσο και να αναλάβει πρόσθετους κινδύνους. Δεδομένου ότι οι πληροφορίες προέρχονται από ανεπίσημη πηγή, θα πρέπει να ληφθούν υπόψη με επιφύλαξη. Επιπλέον, οι πραγματικοί όροι παραγωγής είναι εμπιστευτικοί, εξαρτώνται από πολλούς παράγοντες και διαφέρουν από πελάτη σε πελάτη, οπότε είναι σχεδόν αδύνατο να γίνουν εικασίες για πιθανές μετατοπίσεις παραγωγής από την TSMC λόγω του κόστους.
      Read more...

      691

×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.