Η αλλαγή του προγράμματος οδήγησης Arc Graphics της Intel οδηγεί σε μεγάλη επιτάχυνση σε Linux συστήματα
Η αλλαγή που έγινε χθες επιτρέπει τη μερική συγχώνευση εγγραφής L3 για συμπιεζόμενες επιφάνειες και άλλες κατάλληλες περιπτώσεις για το DG2 και την προώθηση με πλατφόρμες όπως το Meteor Lake. Με τη σειρά της αυτή η αλλαγή λίγων μόνο γραμμών κώδικα οδηγεί σε μετρήσιμες καλύτερες επιδόσεις για τις διακριτές GPU Arc Graphics της Intel και συμβάλλει στη μείωση του χάσματος μεταξύ των επιδόσεων των οδηγών γραφικών των Windows και Linux.
Ο για πολλά χρόνια μηχανικός του προγράμματος οδήγησης γραφικών ανοικτού κώδικα Linux της Intel, Francisco Jerez, εξήγησε:
"Αυτό επιτρέπει τη μερική συγχώνευση εγγραφής L3 για ορισμένες περιπτώσεις που φαίνεται να απενεργοποιούνται κατά λάθος από τον πυρήνα, γεγονός που προκαλούσε σοβαρή συμφόρηση στις επιδόσεις στις πλατφόρμες DG2 και MTL. Τα bits "Compressible Partial Write Merge Enable", "Coherent Partial Write Merge Enable" και "Cross-Tile Partial Write Merge Enable" στο L3SQCREG5 αναμενόταν να είναι ενεργοποιημένα από προεπιλογή (και μπερδεύοντας, διαβάζονται ακόμη και ως ενεργοποιημένα αν εκτελέσετε το 'intel_reg read 0xb158' σε ένα αδρανές σύστημα), αλλά δεν λειτουργούν σωστά κατά τη διάρκεια της αρχικοποίησης του 3D context από μια λύση i915.
Η ενεργοποίηση της μερικής συγχώνευσης εγγραφής L3 των συμπιεζόμενων επιφανειών ειδικότερα φαίνεται να αυξάνει το fillrate της απεικόνισης κατά πάνω από 3x σε ορισμένες περιπτώσεις (π.χ. τα fillrate-bound microbenchmarks "VulkanFillRate/FillRateGPU/resolution:1[0-3]/format:*/blend:0"). Σημαντικές βελτιώσεις μπορούν επίσης να αναπαραχθούν στους περισσότερους πραγματικούς φόρτους εργασίας που έχουμε δοκιμάσει μέχρι στιγμής, π.χ. το Counter Strike GO βελτιώνεται κατά ~11%, το Shadow Of the Tomb Raider βελτιώνεται κατά ~5,5% και το AztecRuins-VK βελτιώνεται κατά ~6,5% στο DG2-512 -- Ευχαριστούμε πολύ τον Caleb Callaway για αυτά τα στοιχεία. Μέχρι στιγμής δεν έχουν παρατηρηθεί προβλήματα.
Παρόλο που αυτό το patch μπορεί να φαίνεται εκπληκτικά απλό για μια τόσο μεγάλη απόδοση, είναι το αποτέλεσμα της προσπάθειας του @fjdegroo και εμένα να βρούμε την αιτία του χάσματος απόδοσης rendering του DG2 στο Linux έναντι των Windows on and off κατά τη διάρκεια του τελευταίου έτους, και μερικά από τα στατιστικά στοιχεία του OA που κατέγραψε ο Felix στις αρχές του μήνα με βοήθησαν πολύ στο να συνδέσω τις τελευταίες κουκίδες, οπότε ο Felix αξίζει ένα μεγάλο κομμάτι της πίστωσης για αυτή τη δουλειά".
Αυτή η αλλαγή βρίσκεται επί του παρόντος στον κώδικα Mesa 23.2-devel Git, ο οποίος θα κυκλοφορήσει ως σταθερός περίπου στα τέλη Αυγούστου ή τον Σεπτέμβριο, ενώ μένει να δούμε ακόμα αν οι λίγες γραμμές κώδικα κρίνονται αρκετά λογικές για back-porting στην τρέχουσα σταθερή σειρά Mesa 23.1 σε μια μελλοντική νεότερη έκδοση.
412