Jump to content



  • gdp77
    gdp77

    To δημοφιλές Avast antivirus κατηγορείται για πώληση σε τρίτα μέρη του ιστορικού των χρηστών

    To να χρησιμοποιείς υπολογιστή με Windows και να προσπαθείς να προστατευτείς από το κακόβουλο λογισμικό είναι ένα σενάριο συνηθισμένο. Οι περισσότεροι χρήστες καταφεύγουν σε λογισμικά "antivirus" αναμένοντας να προστατέψουν τα δεδομένα τους, προσωπικά, οικονομικά κτλ. Τι γίνεται όμως όταν, τελικά, ακόμα και το antivirus που επέλεξες είναι κακόβουλο; 

     

    Σε αυτή ακριβώς την περίπτωση ταιριάζει η πληροφορία ότι η εταιρεία που διαθέτει το Avast antivirus, ένα από τα πλέον γνωστά λογισμικά αυτού του είδους, βρέθηκε να αποστέλλει τα δεδομένα των χρηστών σε τρίτα μέρη, μέσω του αντίστοιχου browser extension.

     

    Αυτή τη στιγμή, η Avast προσπαθεί να καθησυχάσει τους χρήστες ότι τα δεδομένα που αποστέλλονται σε εταιρείες marketing ήταν αποχαρακτηρισμένα "de-identified and aggregated". Όμως, έρευνα που διεξήχθη από τις εταιρείες "Motherboard" και "PCMag" αποκάλυψε ότι η Avast δεν λέει όλη την αλήθεια, καθώς είναι εύκολο στα τρίτα μέρη που κατέληξαν τα δεδομένα να φτιάξουν εξατομικευμένα προφίλ π.χ. για το ιστορικό αγορών ή το ιστορικό click κατά το browsing.

     

    Όλη αυτή η ιστορία ξεκινά από το υποσύστημα της Avast "Jumpshot", το οποίο παρέχει λεπτομέρειες κίνησης στο διαδίκτυο, συγκεντρώνοντας δεδομένα για πάνω από 100 εκατομμύρια συσκευές παγκοσμίως. Τα δεδομένα που προέρχονται "αποχαρακτηρισμένα" από χρήστες του Avast, μπορούν να ταυτοποιηθούν με τα clicks που έχει κάνει ο χρήστης στο διαδίκτυο με ακρίβεια χιλιοστού του δευτερολέπτου και να συνδεθούν με ένα μοναδικό device ID. Το συγκεκριμένο ID υφίσταται μέχρι την απεγκατάσταση του λογισμικού από τον χρήστη.

     

    large.avast_2.jpg

    Αν και προσωπικές πληροφορίες όπως η IP address, το όνομα και η διεύθυνση email του χρήστη δεν συνδέονται με το device ID, οι χρονοσφραγίδες του ιστορικού των clicks ή των αγορών καθιστούν την ταυτοποίηση του χρήστη εφικτή.

     

    "Μπορεί το Jumpshot να μην ταυτοποιεί τα πρόσωπα, αλλά τα δεδομένα που συλλέγει μπορούν να συνδυαστούν με άλλα δεδομένα από τους διαφημιστές και τελικά να καταλήξουν στην πραγματική ταυτότητα των χρηστών", δήλωσε ο ερευνητής για θέματα ιδιωτικότητας Gunes Acar σε συνέντευξη στο PCMag.

     

    Σύμφωνα με το συμφωνητικό χρήστη της Avast, τα δεδομένα αυτά κρατούνται για τρία χρόνια. Οι "υπηρεσίες" του Jumpshot που προσφέρονται σε τρίτα μέρη περιλαμβάνουν δεδομένα αναζητήσεων, videos που παρακολουθούν οι χρήστες σε όλες τις πλατφόρμες facebook, youtube κ.α., ακόμα και  ιστορικό των clicks που γίνονται online. Όλα αυτά πακετάρονται μαζί με το device ID.

     

    Από τη μεριά της η Avast δηλώνει ότι η συλλογή αυτών των δεδομένων υπάρχει μόνο στις δωρεάν εκδόσεις του λογισμικού και οι χρήστες μπορούν να επιλέξουν απεγγραφή από τη συλλογή των δεδομένων τους.

     

     


    Πηγή
×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.