Τα benchmarks από το QuasarZone δείχνουν ότι μπορεί να επιτευχθεί σχεδόν τριπλασιασμός των επιδόσεων σε ορισμένα παιχνίδια με τη χρήση τόσο του DLSS Frame Generation όσο και του Fluid Motion Frames της AMD. Αυτό είναι εφικτό χάρη σε μια λύση πολλαπλών GPU, που επιτρέπει σε μια GPU της Nvidia της σειράς 40 να κάνει render χρησιμοποιώντας το DLSS Frame Generation και στη συνέχεια να έχει μια GPU της AMD για να πάρει αυτή την έξοδο και να δημιουργήσει ακόμα περισσότερα καρέ μέσω του Fluid Motion Frames. Έτσι, είναι δυνατή η σύζευξη δύο κάρτων γραφικών για τη μέγιστη παραγωγή καρέ. Όλα αυτά βέβαια σε θεωρητικό επίπεδο. Πρακτικά; Αυτή είναι μια διαφορετική ιστορία και υπάρχουν αρκετές επιφυλάξεις σε αυτή τη διπλή ρύθμιση Nvidia-AMD που την καθιστούν απίθανη να είναι χρήσιμη στην πράξη.
Το πώς η QuasarZone κατάφερε να το πετύχει αυτό είναι λίγο μπερδεμένο. Εγκατέστησε τόσο μια RTX 4090 όσο και μια RX 6600 στο δοκιμαστικό της σύστημα, εγκατέστησε προγράμματα οδήγησης και για τα δύο και στη συνέχεια έβαλε την κύρια οθόνη να συνδεθεί στην 6600. Στη συνέχεια, στα Windows, επέλεξε την 4090 ως GPU απεικόνισης, γεγονός που επέτρεψε στο περιεχόμενο DLSS 3 Frame Generation της 4090 να περάσει από την 6600, η οποία μπορούσε στη συνέχεια να επιτρέψει στο AFMF (AMD Fluid Motion Frames) να δημιουργήσει ακόμη περισσότερα καρέ.
Στο Cyberpunk 2077 και το Starfield, η αύξηση της απόδοσης με ενεργοποιημένο το DLSS 3 και το AFMF ήταν σχεδόν 3X. Τα αποτελέσματα του Starfield επιτεύχθηκαν ακόμη και χωρίς το DLSS Frame Generation, το οποίο δεν υποστηρίζεται στο παιχνίδι. Τα παιχνίδια Call of Duty: Modern Warfare III και Ratchet & Clank: Rift Apart είδαν περίπου διπλασιασμό των επιδόσεων. Αυτό σίγουρα ακούγεται εντυπωσιακό σε πρώτη ανάγνωση. Ωστόσο, αυτή η λύση δεν είναι απροβλημάτιστη.
Πρώτον, απαιτεί την ύπαρξη δύο GPU, μία από την Nvidia και μία από την AMD. Ευτυχώς, ακόμη και μια RX 6600 φτάνει για τη χρήση του είναι επαρκής για την χρήση του AFMF, αλλά αυτό εξακολουθεί να σημαίνει επιπλέον 180 δολάρια, περισσότερο χώρο που καταλαμβάνεται και περισσότερη παραγόμενη θερμότητα.
Οι επιδόσεις που επιτεύχθηκαν έχουν έναν αστερίσκο. Παρόλο που ο συνδυασμός DLSS και AFMF είχε ως αποτέλεσμα μια μεγάλη αύξηση του μέσου framerate, το χαμηλό framerate που στατιστικά βρίσκεται στο 1% είτε δεν μετακινήθηκε πολύ είτε μειώθηκε ελαφρώς. Ιδανικά, το 1% χαμηλό framerate ή το 99ο εκατοστημόριο framerate θα είναι όσο το δυνατόν πιο κοντά στο μέσο FPS. Η αύξηση της μέσης τιμής FPS με ταυτόχρονη μείωση της χαμηλής τιμής FPS 1% θα μπορούσε να οδηγήσει σε μια πιο ασταθή και λιγότερο ομαλή εμπειρία.
Τέλος, υπάρχει άφθονη ευκαιρία για την οπτική ποιότητα να υποστεί μεγάλο πλήγμα. Η QuasarZone δεν έδειξε στιγμιότυπα οθόνης ή βίντεο στις δοκιμές της, αλλά και μόνο η λογική σκέψη για το τι συμβαίνει δίνει πολλές αιτίες ανησυχίας. Γνωρίζουμε ότι και οι δύο τεχνολογίες αύξησης καρέ δεν αφήνουν τα οπτικά στοιχεία 100% ανέπαφα και ο συνδυασμός δύο από αυτές μοιάζει με συνταγή καταστροφής. Επιπλέον, η καθυστέρηση εισόδου (input lag) του χρήστη θα πρέπει να είναι φρικτή. Ο 4090 θα δειγματοληπτούσε την είσοδο του χρήστη μία φορά για κάθε δύο καρέ, και στη συνέχεια το AFMF θα προσπαθούσε να διπλασιάσει αυτό το δείγμα, πράγμα που σημαίνει ότι ένα δείγμα εισόδου θα χρησιμοποιείται για κάθε τέσσερα καρέ που αποστέλλονται στην οθόνη.
Για όλους αυτούς τους λόγους, είναι πολύ απίθανο να δούμε δύο GPU της Nvidia και της AMD στο ίδιο σύστημα με σκοπό την μεγάλη αύξηση της απόδοσης. Είναι σχεδόν σαν το CrossFire και το SLI, που ήταν επίσης τεχνολογίες πολλαπλών GPU που δεν λειτούργησαν και πολύ καλά. Φυσικά, το CrossFire και το SLI τουλάχιστον υποστηρίζονταν επίσημα- ο συνδυασμός DLSS και AFMF δεν υποστηρίζεται και σχεδόν σίγουρα δεν θα υποστηριχθεί ποτέ.
Recommended Comments
There are no comments to display.
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now