Ο διάσημος RepairTuber και υπέρμαχος του κινήματος Right to Repair, Louis Rossmann, εξέφρασε την απογοήτευσή του για την αλλαγή πολιτικής της Brother, η οποία φαίνεται να ακολουθεί πλέον το μοντέλο των anti-consumer πρακτικών άλλων κατασκευαστών εκτυπωτών, όπως η HP και η Canon. Σε νέο του βίντεο, ο Rossmann επισημαίνει δύο βασικά ζητήματα που προκύπτουν από πρόσφατες ενημερώσεις firmware:
- Απενεργοποίηση τρίτων toner: Εκτυπωτές που παλαιότερα δέχονταν aftermarket toner, μετά από update αρνούνται να τα αναγνωρίσουν.
- Πρόβλημα με το color calibration: Οι χρωματικοί εκτυπωτές δεν μπορούν πλέον να κάνουν ρύθμιση χρώματος με μη αυθεντικά toner, καθιστώντας έτσι τις φθηνότερες κασέτες πρακτικά άχρηστες.
Brother: Από εναλλακτική λύση, σε νέα πηγή προβλημάτων
Για χρόνια, ο Rossmann προέτρεπε όσους αντιμετώπιζαν προβλήματα με DRM σε εκτυπωτές HP ή Canon, να στραφούν στη Brother ως μια αξιόπιστη εναλλακτική λύση. Όπως ανέφερε, «Αγόρασε έναν laser printer της Brother με $100 και θα λυθούν όλα τα προβλήματά σου». Ωστόσο, πλέον αναθεωρεί αυτή τη συμβουλή, δηλώνοντας πως η Brother έχει γίνει σαν τους υπόλοιπους και ότι δεν μπορεί πλέον να προτείνει κανέναν εκτυπωτή με σιγουριά.
Η κατάσταση είναι ακόμη χειρότερη καθώς η Brother δεν ενημερώνει τους χρήστες για αυτές τις αλλαγές, με αποτέλεσμα πολλοί να κάνουν update χωρίς να γνωρίζουν ότι χάνουν τη δυνατότητα χρήσης συμβατών toner. Ο Rossmann προειδοποιεί ότι οι χρήστες πρέπει να κρατήσουν τον εκτυπωτή τους εκτός διαδικτύου και να απενεργοποιήσουν τις αυτόματες ενημερώσεις, ώστε να αποφύγουν ανεπιθύμητα “features” που περιορίζουν τα δικαιώματά τους ως καταναλωτές.
Αδυναμία rollback: Μια ακόμα πιο ύπουλη τακτική
Ένα από τα χειρότερα σημεία της υπόθεσης, σύμφωνα με τον Rossmann, είναι ότι η Brother αφαιρεί τις παλαιότερες εκδόσεις firmware από τους servers της, καθιστώντας αδύνατη την επαναφορά σε προηγούμενες, πιο λειτουργικές εκδόσεις. Αυτό σημαίνει ότι όσοι χρήστες κάνουν update, δεν έχουν τρόπο να επιστρέψουν σε κατάσταση όπου ο εκτυπωτής τους δεχόταν τρίτα toner.
Η τακτική αυτή δεν είναι καινούρια στον χώρο των εκτυπωτών. Μεγάλες εταιρείες, όπως η HP, έχουν εφαρμόσει DRM στα μελάνια τους για να εξαναγκάσουν τους καταναλωτές να χρησιμοποιούν μόνο τα αυθεντικά προϊόντα τους, τα οποία συχνά κοστίζουν υπερβολικά σε σχέση με τα αντίστοιχα τρίτων κατασκευαστών. Ωστόσο, η Brother μέχρι πρότινος είχε αποφύγει αυτές τις αντι-καταναλωτικές πρακτικές, γι' αυτό και η πρόσφατη αλλαγή στρατηγικής προκαλεί ιδιαίτερη απογοήτευση στους χρήστες.
Ο αγώνας για τα δικαιώματα των καταναλωτών
Ο Rossmann καταλήγει ότι, αν και δεν μπορεί να σταματήσει τις πρακτικές των κατασκευαστών, θεωρεί σημαντικό να τεκμηριώνει αυτές τις αλλαγές για να δείξει ότι τα δικαιώματα ιδιοκτησίας των καταναλωτών συρρικνώνονται συνεχώς.
Η περίπτωση της Brother αποτελεί άλλη μια τρανταχτή απόδειξη του γιατί το κίνημα Right to Repair είναι πιο σημαντικό από ποτέ. Οι χρήστες θα πρέπει να είναι σε επαγρύπνηση, να μην κάνουν αλόγιστα firmware updates και να υποστηρίζουν εταιρείες που σέβονται τα δικαιώματά τους.
Recommended Comments
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now