Η NVIDIA ανακοίνωσε επίσημα τη νέα σειρά RTX 50, με το κορυφαίο μοντέλο RTX 5090 να διαθέτει αποκλειστικά τη νέα τεχνολογία Multi Frame Generation. Ωστόσο, οι πρώτες δοκιμές δείχνουν ότι η απόδοσή της σε απαιτητικά παιχνίδια, όπως το Black Myth: Wukong, είναι περιορισμένη χωρίς την ενεργοποίηση της DLSS 4. Συγκεκριμένα, η RTX 5090 κατάφερε μόλις 29 FPS σε ανάλυση 4K με ενεργοποιημένο το πλήρες ray tracing, χωρίς τη βοήθεια τεχνολογιών αναβάθμισης εικόνας.
Το κανάλι Frame Chasers στο YouTube παρουσίασε βίντεο από τη CES 2025, όπου η RTX 5090 αγγίζει μόνο τα 30 FPS σε 4K ανάλυση. Αντίθετα, με την ενεργοποίηση της DLSS 4, η απόδοση εκτοξεύεται στα 240 FPS, επιβεβαιώνοντας τη σημασία των τεχνολογιών upscaling για την εκμετάλλευση της πλήρους δυναμικής της κάρτας.
Αν και τα αποτελέσματα φαίνονται απογοητευτικά, πρέπει να σημειωθεί ότι το path tracing σε εγγενή ανάλυση αποτελεί τεράστια πρόκληση ακόμη και για τις πιο σύγχρονες κάρτες γραφικών. Η RTX 50 σειρά αποδεικνύει περιορισμένα κέρδη απόδοσης σε σύγκριση με τη σειρά RTX 40 χωρίς τη χρήση του DLSS 4.0 και της Multi Frame Generation. Αυτό αναδεικνύει τη στρατηγική της NVIDIA να επενδύει περισσότερο σε τεχνολογίες αναβάθμισης εικόνας παρά σε ακατέργαστη ισχύ.
Επιπλέον, η RTX 5090 απέτυχε να φτάσει τα 60 FPS στο Alan Wake 2 σε 4K native ανάλυση, γεγονός που προκαλεί εντυπώσεις δεδομένης της τιμής της στα 1.999 δολάρια. Παρά την υψηλή τιμολόγηση, ο CEO της NVIDIA, Jensen Huang, υπερασπίστηκε την τιμή, επικαλούμενος τις προηγμένες τεχνολογίες που ενσωματώνει η νέα σειρά. Ωστόσο, οι απαιτήσεις για ενεργοποίηση της DLSS 4 για αποδεκτή απόδοση εντείνουν τις ανησυχίες για τη σχέση τιμής-απόδοσης της RTX 5090
Recommended Comments
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now