Jump to content



  • astrolabos
    astrolabos

    Επαναστατικές αλλαγές στις αερομεταφορές: Τέλος στο check-in και τις κάρτες επιβίβασης με το νέο "ψηφιακό ταξιδιωτικό πάσο"

    Επαναστατικές αλλαγές στις αερομεταφορές: Τέλος στο check-in και τις κάρτες επιβίβασης με το νέο "ψηφιακό ταξιδιωτικό πάσο"

    ΟΗΕ και ICAO σχεδιάζουν τον πλήρη ψηφιακό μετασχηματισμό των αεροδρομίων — Ταυτότητα μέσω κινητού και αναγνώριση προσώπου αντί για παραδοσιακές διαδικασίες

    Μια ριζική αναδιάρθρωση στον τρόπο που ταξιδεύουμε αεροπορικώς αναμένεται να φέρουν τα επόμενα χρόνια οι νέες προτάσεις του Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO), της υπηρεσίας του ΟΗΕ αρμόδιας για τις παγκόσμιες αεροπορικές πολιτικές. Σύμφωνα με σχέδιο που αποκάλυψε η Times, μέσα στα επόμενα τρία χρόνια μπορεί να καταργηθούν πλήρως τόσο το check-in όσο και οι κλαστικές κάρτες επιβίβασης, αντικαθιστάμενα από ένα “ψηφιακό ταξιδιωτικό πάσο” (journey pass) που θα είναι αποθηκευμένο στο κινητό του επιβάτη.

    Πώς θα λειτουργεί το νέο σύστημα

    Το νέο σύστημα θα επιτρέπει:

    • Αποθήκευση στοιχείων διαβατηρίου στο smartphone

    • Κατάργηση του manual check-in: ο επιβάτης θα θεωρείται «παρών» μόλις σκαναριστεί το πρόσωπό του στο αεροδρόμιο

    • Δυναμικό journey pass, που θα ενημερώνεται αυτόματα με αλλαγές πτήσης ή καθυστερήσεις

    • Αναγνώριση προσώπου σε κάθε κρίσιμο σημείο του ταξιδιού (π.χ. είσοδος στο αεροδρόμιο, έλεγχος ασφαλείας, επιβίβαση)

    Με τον τρόπο αυτό, ο έλεγχος εισιτηρίων και τα check-in counters καταργούνται πλήρως, καθώς η αναγνώριση προσώπου και το mobile ID γίνονται τα νέα «εισιτήρια».

    Αναγκαίες υποδομές και αναβαθμίσεις

    Για να υλοποιηθεί αυτό το σχέδιο, απαιτούνται εκτεταμένες τεχνολογικές αναβαθμίσεις στα αεροδρόμια, μεταξύ άλλων:

    • Εξοπλισμός για ανάγνωση διαβατηρίων από κινητές συσκευές

    • Συστήματα βιομετρικής επαλήθευσης προσώπου

    • Διαλειτουργικά συστήματα μεταξύ αεροπορικών εταιρειών, αεροδρομίων και συνοριακών ελέγχων

    Η Valérie Viale της Amadeus, μεγάλης εταιρείας τεχνολογίας ταξιδιών, χαρακτήρισε την αλλαγή ως τη μεγαλύτερη των τελευταίων 50 ετών, συγκρίσιμη με τη μετάβαση στα ηλεκτρονικά εισιτήρια στις αρχές της δεκαετίας του 2000.

    «Η βιομηχανία αποφάσισε πως ήρθε η ώρα να λειτουργεί όπως η Amazon – με συνεχή και αυτοματοποιημένα συστήματα, όχι στατικά βήματα», δήλωσε η Viale.

    Έξυπνη διαχείριση αλλαγών πτήσεων

    Ένα από τα πιο πρακτικά πλεονεκτήματα είναι η αυτόματη διαχείριση καθυστερήσεων και missed connections. Αν ένας επιβάτης χάσει πτήση λόγω καθυστέρησης εκτός ευθύνης του, το σύστημα θα τον ενημερώνει αυτόματα για νέα πτήση μέσω του κινητού του και θα ενημερώνει το ψηφιακό πάσο χωρίς καμία παρέμβαση από προσωπικό.

    Προστασία προσωπικών δεδομένων

    Παρότι ενδέχεται να υπάρξουν ανησυχίες για την ιδιωτικότητα, η Amadeus τονίζει ότι τα δεδομένα διαγράφονται μέσα σε 15 δευτερόλεπτα μετά από κάθε επαφή με "touchpoint" (π.χ. είσοδος σε gate ή έλεγχο ασφαλείας).

    Τι αλλάζει για τον ταξιδιώτη

    Πριν:

    • Check-in online ή στο αεροδρόμιο

    • Εκτύπωση ή λήψη boarding pass

    • Αναμονή σε ουρές και επανειλημμένοι έλεγχοι

    Μετά:

    • Καμία ενέργεια check-in

    • Όλα τα στοιχεία και δικαιώματα επιβίβασης αποθηκευμένα σε ένα “journey pass” στο smartphone

    • Αναγνώριση προσώπου για κάθε στάδιο

    • Αυτόματες αλλαγές και ειδοποιήσεις μέσω κινητού

     

    new-chekins.jpg

     

    Αν και η υλοποίηση εξαρτάται από νομοθετικές και τεχνικές εξελίξεις ανά χώρα, οι αλλαγές αυτές δείχνουν το μέλλον των αεροπορικών ταξιδιών να γίνεται πιο αυτοματοποιημένο, βιομετρικό και χωρίς χαρτιά — μια νέα εποχή για την παγκόσμια επιβατική εμπειρία.


    Πηγή
    Φωτογραφία: thetimes.com
×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.