Η Google εγκαινίασε το Bard, την απάντηση του γίγαντα της αναζήτησης στο ChatGPT της OpenAI και στο Bing Chat της Microsoft. Σε αντίθεση με το Bing Chat, το Bard δεν αναζητά αποτελέσματα αναζήτησης - όλες οι πληροφορίες που επιστρέφει παράγονται από το ίδιο το μοντέλο. Αλλά εξακολουθεί να είναι σχεδιασμένο για να βοηθά τους χρήστες να κάνουν brainstoriming και να απαντούν σε ερωτήματα. Η Google επιθυμεί το Bard να γίνει αναπόσπαστο μέρος της εμπειρίας αναζήτησης Google.
Σε μια ζωντανή επίδειξη που έκανε η Google στα γραφεία της στο Λονδίνο χθες, το Bard βρήκε ιδέες για το πάρτι γενεθλίων ενός παιδιού με θέμα το λαγουδάκι και έδωσε πολλές συμβουλές για τη φροντίδα των φυτών εσωτερικού χώρου. "Το βλέπουμε πραγματικά ως αυτόν τον δημιουργικό συνεργάτη", λέει ο Jack Krawczyk, ανώτερος διευθυντής προϊόντων της Google.
Η Google έχει πολλά να κάνει με αυτό το λανσάρισμα. Η Microsoft συνεργάστηκε με το OpenAI για να παίξει επιθετικά για την πρώτη θέση της Google στην αναζήτηση. Εν τω μεταξύ, η Google έκανε γκάφα κατευθείαν από τα αποδυτήρια όταν προσπάθησε για πρώτη φορά να απαντήσει. Σε ένα teaser clip για το Bard που δημοσίευσε η εταιρεία τον Φεβρουάριο, το chatbot εμφανίστηκε να κάνει ένα πραγματικό λάθος. Η αξία της Google μειώθηκε κατά 100 δισεκατομμύρια δολάρια μέσα σε μια νύχτα.
Η Google δεν θα μοιραστεί πολλές λεπτομέρειες σχετικά με τον τρόπο λειτουργίας του Bard: τα μεγάλα γλωσσικά μοντέλα, η τεχνολογία πίσω από αυτό το κύμα chatbots, έχουν γίνει πολύτιμη πνευματική ιδιοκτησία. Θα πει όμως ότι το Bard βασίζεται σε μια νέα έκδοση του LaMDA, της ναυαρχίδας των μεγάλων γλωσσικών μοντέλων της Google. Η Google λέει ότι θα ενημερώνει το Bard καθώς η υποκείμενη τεχνολογία βελτιώνεται. Όπως το ChatGPT και το GPT-4, το Bard τελειοποιείται με τη χρήση ενισχυτικής μάθησης από την ανθρώπινη ανατροφοδότηση, μια τεχνική που εκπαιδεύει ένα μεγάλο γλωσσικό μοντέλο ώστε να δίνει πιο χρήσιμες και λιγότερο τοξικές απαντήσεις.
Η Google εργάζεται πάνω στο Bard εδώ και μερικούς μήνες πίσω από κλειστές πόρτες, αλλά λέει ότι πρόκειται ακόμα για πείραμα. Η εταιρεία διαθέτει τώρα το chatbot δωρεάν σε άτομα στις ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο που εγγράφονται σε μια λίστα αναμονής. Αυτοί οι πρώτοι χρήστες θα βοηθήσουν στη δοκιμή και τη βελτίωση της τεχνολογίας. "Θα λάβουμε ανατροφοδότηση από τους χρήστες και θα την αναβαθμίσουμε με την πάροδο του χρόνου με βάση αυτή την ανατροφοδότηση", λέει ο αντιπρόεδρος έρευνας της Google, Zoubin Ghahramani. "Έχουμε υπόψη μας όλα τα πράγματα που μπορούν να πάνε στραβά με τα μεγάλα γλωσσικά μοντέλα".
Όμως η Μάργκαρετ Μίτσελ, επικεφαλής επιστήμονας ηθικής στην νεοφυή επιχείρηση AI Hugging Face και πρώην συν-επικεφαλής της ομάδας ηθικής ΤΝ της Google, αντιμετωπίζει με σκεπτικισμό αυτή τη διαμόρφωση. Η Google εργάζεται στο LaMDA εδώ και χρόνια, λέει, και πιστεύει ότι το να παρουσιάζεται το Bard ως πείραμα "είναι ένα τέχνασμα δημοσίων σχέσεων που χρησιμοποιούν οι μεγαλύτερες εταιρείες για να προσεγγίσουν εκατομμύρια πελάτες, ενώ παράλληλα απομακρύνονται από την ευθύνη αν κάτι πάει στραβά".
Η Google θέλει οι χρήστες να θεωρούν το Bard ως βοηθό του Google Search, όχι ως αντικαταστάτη. Ένα κουμπί που βρίσκεται κάτω από το widget συνομιλίας του Bard λέει "Google It". Η ιδέα είναι να ωθήσει τους χρήστες να κατευθυνθούν στην Αναζήτηση Google για να ελέγξουν τις απαντήσεις του Bard ή να μάθουν περισσότερα. "Είναι ένα από τα πράγματα που μας βοηθούν να αντισταθμίσουμε τους περιορισμούς της τεχνολογίας", λέει ο Krawczyk.
"Θέλουμε πραγματικά να ενθαρρύνουμε τον κόσμο να εξερευνήσει πραγματικά άλλα μέρη, να επιβεβαιώσει κατά κάποιο τρόπο τα πράγματα αν δεν είναι σίγουροι", λέει ο Ghahramani.
Αυτή η αναγνώριση των ελαττωμάτων του Bard διαμόρφωσε το σχεδιασμό του chatbot και με άλλους τρόπους. Οι χρήστες μπορούν να αλληλεπιδράσουν με το Bard μόνο μερικές φορές σε κάθε συνεδρία. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι όσο περισσότερο καιρό τα μεγάλα γλωσσικά μοντέλα εμπλέκονται σε μια ενιαία συνομιλία, τόσο πιο πιθανό είναι να ξεφύγουν από τα όρια. Για παράδειγμα, πολλές από τις πιο περίεργες απαντήσεις από το Bing Chat που μοιράστηκαν στο διαδίκτυο προέκυψαν στο τέλος παρατεταμένων ανταλλαγών.
Η Google δεν θα επιβεβαιώσει ποιο θα είναι το όριο συνομιλίας για την έναρξη, αλλά θα οριστεί αρκετά χαμηλό για την αρχική έκδοση και θα προσαρμοστεί ανάλογα με τα σχόλια των χρηστών.
Η Google παίζει επίσης εκ του ασφαλούς όσον αφορά το περιεχόμενο. Οι χρήστες δεν θα μπορούν να ζητούν σεξουαλικά σαφές, παράνομο ή επιβλαβές υλικό (όπως κρίνει η Google) ή προσωπικές πληροφορίες. Στην επίδειξή της Google, το Bard δεν θα έδινε συμβουλές για το πώς να φτιάξει κάποιος ένα κοκτέιλ μολότοφ. Αυτό είναι συνηθισμένο για αυτή τη γενιά chatbot. Αλλά δεν θα παρείχε επίσης καμία ιατρική πληροφορία, όπως για παράδειγμα πώς να εντοπίζω τα σημάδια του καρκίνου. "Το Bard δεν είναι γιατρός. Δεν πρόκειται να δώσει ιατρικές συμβουλές", λέει ο Krawczyk.
Ίσως η μεγαλύτερη διαφορά μεταξύ του Bard και του ChatGPT είναι ότι το Bard παράγει τρεις εκδοχές κάθε απάντησης, τις οποίες η Google αποκαλεί "προσχέδια". Οι χρήστες μπορούν να κάνουν κλικ ανάμεσά τους και να επιλέξουν την απάντηση που προτιμούν, ή να τις συνδυάσουν μεταξύ τους. Ο στόχος είναι να υπενθυμίσει στους χρήστες ότι το Bard δεν μπορεί να παράγει τέλειες απαντήσεις. "Υπάρχει η αίσθηση της αυθεντικότητας όταν βλέπεις μόνο ένα παράδειγμα", λέει ο Krawczyk. "Και γνωρίζουμε ότι υπάρχουν περιορισμοί γύρω από την πραγματολογία".
Στην επίδειξή , ο Krawczyk ζήτησε από το Bard να γράψει μια πρόσκληση για το πάρτι γενεθλίων του παιδιού του. Ο Bard το έκανε αυτό, συμπληρώνοντας τη διεύθυνση του δρόμου για το Gym World στο Σαν Ραφαέλ της Καλιφόρνια. "Είναι ένα μέρος από το οποίο περνάω συχνά, αλλά ειλικρινά δεν μπορώ να σας πω το όνομα του δρόμου", είπε. "Οπότε εδώ είναι που έρχεται η αναζήτηση Google". Ο Krawczyk έκανε κλικ στο "Google It" για να βεβαιωθεί ότι η διεύθυνση ήταν σωστή. (Ήταν.)
Ο Krawczyk λέει ότι η Google δεν θέλει να αντικαταστήσει την Αναζήτηση προς το παρόν. "Ξοδέψαμε δεκαετίες για να τελειοποιήσουμε αυτή την εμπειρία", λέει. Αλλά αυτό μπορεί να είναι περισσότερο ένα σημάδι των σημερινών περιορισμών της Bard παρά μια μακροπρόθεσμη στρατηγική. Στην ανακοίνωσή της, η Google δηλώνει: "Θα ενσωματώσουμε επίσης προσεκτικά τα LLMs στην Αναζήτηση με έναν βαθύτερο τρόπο ".
Αυτό μπορεί να έρθει μάλλον νωρίτερα παρά αργότερα, καθώς η Google βρίσκεται σε μια κούρσα εξοπλισμών με το OpenAI, τη Microsoft και άλλους ανταγωνιστές. "Θα συνεχίσουν να σπεύδουν σε αυτό, ανεξάρτητα από την ετοιμότητα της τεχνολογίας", λέει ο Chirag Shah, ο οποίος μελετά τις τεχνολογίες αναζήτησης στο Πανεπιστήμιο της Ουάσινγκτον. "Καθώς βλέπουμε το ChatGPT να ενσωματώνεται στο Bing και σε άλλα προϊόντα της Microsoft, η Google είναι σίγουρα αναγκασμένη να κάνει το ίδιο".
Πριν από ένα χρόνο, ο Shah συνέγραψε ένα έγγραφο με την Emily Bender, γλωσσολόγο που μελετά μεγάλα γλωσσικά μοντέλα, επίσης στο Πανεπιστήμιο της Ουάσινγκτον, στο οποίο επεσήμαναν τα προβλήματα με τη χρήση μεγάλων γλωσσικών μοντέλων ως μηχανές αναζήτησης. Εκείνη την εποχή, η ιδέα φαινόταν ακόμα υποθετική. Ο Shah λέει ότι ανησυχούσε μήπως το παράκαναν.
Αλλά αυτή η πειραματική τεχνολογία ενσωματώθηκε σε προϊόντα που απευθύνονται στον καταναλωτή με πρωτοφανή ταχύτητα. "Δεν περιμέναμε ότι αυτά τα πράγματα θα συνέβαιναν τόσο γρήγορα", λέει. "Αλλά δεν έχουν άλλη επιλογή. Πρέπει να υπερασπιστούν τη θέση τους".
Recommended Comments
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now