Jump to content



  • gdp77
    gdp77

    Ο Brave 1.0 browser έρχεται για να αλλάξει την εμπειρία χρήσης του internet με 3x-6x μεγαλύτερες ταχύτητες, χωρίς διαφημίσεις και με σεβασμό στην ιδιωτικότητα

    Μετά από μια μακρά περίοδο σε beta στάδιο, ο Brave browser κυκλοφορεί στη σταθερή έκδοση Brave 1.0. Ο Brave εστιάζει στην ιδιωτικότητα και στην ταχύτητα, έχοντας στρέψει τα φώτα της δημοσιότητας πάνω του με την καινοτομία της εγγενούς χρήσης ad-blocking με την υπόσχεση της ανταμοιβής του χρήστη με μια μορφή cryptocurrency για θέαση διαφημίσεων χωρίς ad-tracking και εξαργύρωσης της ανταμοιβής ακόμα και με πραγματικά χρήματα ή με τη μορφή δωρεών στο αγαπημένο περιεχόμενο του κάθε χρήστη.

     

    large.799618077_maxresdefault(1).jpg

     

    O Brave είναι πνευματικό παιδί ανοικτού λογισμικού του δημιουργού της Javascript και συνιδρυτή του Mozilla project, Brendan Eich. Ο περιηγητής ήδη χρησιμοποιείται από 8 εκατομμύρια χρήστες παγκοσμίως, ελάχιστα 24ωρα μετά την επίσημη κυκλοφορία του, ενώ υπόσχεται αυτόματο μπλοκάρισμα των trackers και των ενοχλητικών διαφημίσεων, με συνέπεια την υψηλότερη ταχύτητα περιήγησης (3x-6x ισχυρίζεται ο δημιουργός) και μεγαλύτερη διάρκεια ζωής της μπαταρίας για όσους τον χρησιμοποιούν στο κινητό ή στο laptop. Ναι, για όσους έχουν την απορία, ο Brave είναι multi platform, υποστηρίζοντας Windows, Linux, MacOS, Android, iOS.

     

    large.Brave_001.jpg

     

    Σύμφωνα με reviews που έχουν κατακλύσει το διαδίκτυο, ο Brave είναι αυτή τη στιγμή χωρίς αμφιβολία ο ταχύτερος browser σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Η χρήση μνήμης είναι πολύ μικρότερη από τους άλλους browsers και η εμπειρία χρήσης του διαδικτύου φαίνεται να είναι καλύτερη με βελτιωμένους χρόνους απόκρισης.

     

    large.maxresdefault.jpg

     

    Η κύρια αιτία για τις ταχύτητες που επιτυγχάνει ο Brave είναι το πακέτο χαρακτηριστικών ασφαλείας και ιδιωτικότητας που διαθέτει. Τα περισσότερα websites είναι φορτωμένα με φανταχτερά banners, pop-ups και ad-trackers που μπορούν μέχρι και να γοντατίσουν τον browser σε πιο αργά συστήματα, καθώς ο επεξεργαστής προσπαθεί να διαχειριστεί όλον αυτόν τον όγκο δεδομένων. Αν και υπάρχουν ad-blocking και antitracking plugins στους Firefox και Chrome, ο Brave είναι φτιαγμένος με αυτά τα χαρακτηριστικά ενσωματωμένα στον κώδικά του.

     

    large.Brave_002.jpg

     

    Μια από τις πιο σημαντικές ανησυχίες για την ιδιωτικότητα των χρηστών είναι το "fingerprinting", μια ιδιαίτερα ύπουλη μέθοδος που χρησιμοποιούν οι διαφημιστές ώστε να παρακολουθούν τη δραστηριότητα του χρήστη ανάμεσα στα sites που επισκέπτεται, ώστε να διαμορφώσουν το προφίλ του χρήστη χωρίς τη χρήση cookies. Οι περισσότεροι browsers αρχίζουν τώρα να αντιμετωπίζουν αυτό το πρόβλημα ασφάλειας των προσωπικών δεδομένων του χρήστη και ο Brave δεν θα μπορούσε να είναι εξαίρεση. Εκτός από το "fingerprinting" ο Brave αντιμετωπίζει ένα ευρύτερο σύνολο από tracking cookies και παρεμβατικές διαφημίσεις. 

     

    large.Brave_003.jpg

     

    Το πρόβλημα με τα plugins ασφάλειας των browsers είναι ότι μπορεί να εμπλέκονται με τη λειτουργικότητα ενός ιστότοπου, σε τέτοιο βαθμό που δεν είναι δυνατή η πρόσβαση στο περιεχόμενο του ιστότοπου. Έτσι λοιπόν, πολλοί χρήστες αναγκάζονται να απενεργοποιούν κάποια plugins ασφαλείας μέχρι να εντοπίσουν ποιο plugin δεν "ταιριάζει" με την κάθε ιστοσελίδα. Ο Brave έρχεται να επιλύσει αυτό το πρόβλημα κάνοντας καλύτερη την εμπειρία χρήσης του διαδικτύου, εφόσον δεν απαιτούνται plugins για να προστατευθεί ο χρήστης. Με ένα απλό κλικ στο εικονίδιο του Brave στην address bar αποκαλύπτει ένα μενού με απλοποιημένους διακόπτες για την παραμετροποίηση των επιλογών ασφάλειας για τον κάθε ιστότοπο.

     

    Ο Brave είναι βασισμένος στον ανοικτού λογισμικού Chromium, όπως και ο Chrome. Επομένως μπορούν να προστεθούν extensions για όσους χρήστες τα επιθυμούν, το ίδιο εύκολα, με την ίδια διαδικασία όπως με τον Chrome. Παρ' όλα αυτά, τα δεδομένα σας δεν καταλήγουν στις "τσέπες" της Google. Οι δημιουργοί του Brave έχουν απαλείψει από τον κώδικά του κάθε κομμάτι κώδικα που αφορά στην Google. Με απλά λόγια μπορείτε να περιηγείστε στο διαδίκτυο χωρίς να ανησυχείτε αν το ιστορικό σας μεταφέρεται στην Google.

     

    Τέλος, φτάνουμε στο χαρακτηριστικό που επιχειρεί να φέρει την ισορροπία μεταξύ της προστασίας της ιδιωτικότητας από τους ad-trackers και την επιβιωσιμότητα των ιστότοπων από τα έσοδα των διαφημίσεων. Η καινοτομία του Brave είναι ότι οι χρήστες που θέλουν να υποστηρίξουν τα sites με το αγαπημένο τους περιεχόμενο, θα μπορούν να το πράξουν συμμετέχοντας εθελοντικά στο πρόγραμμα Brave Rewards.

     

    Ο Brave αντικαθιστά τις διαφημίσεις εντός των sites με δικές του διαφημίσεις, που φαίνονται σαν notifications στο OS, οι οποίες όμως δεν παρακολουθούν το ιστορικό περιήγησης του χρήστη. Ο Brave αποκαλεί τις διαφημίσεις αυτές "privacy-respecting ads" και αν ο χρήστης τις παρακολουθήσει δεν δημιουργείται εισόδημα για τον εκδότη, αλλά ο χρήστης κερδίζει Brave Attention Tokens (ΒΑΤ), μια μορφή κρυπτονομίσματος. 

     

    Κάθε μήνα ο χρήστης κερδίζει το 70% των εσόδων BAT τα οποία πληρώνουν οι διαφημιστές για τις διαφημίσεις που ο χρήστης βλέπει. Ο Brave λαμβάνει το υπόλοιπο 30%. Καθώς τα BAT αθροίζονται στον λογαριασμό του χρήστη, ο τελευταίος μπορεί να κάνει συνεισφορές στα sites με το αγαπημένο του περιεχόμενο, τις οποίες μπορεί να λάβει ο δημιουργός περιεχομένου που πρέπει βεβαίως να συμμετέχει στο σύστημα αυτό.

     

    Σύμφωνα με τους δημιουργούς του Brave, ένας τυπικός χρήστης μπορεί να κερδίσει μέχρι 5$ τον μήνα, αλλά αυτό μπορεί να μεταβάλλεται ανάλογα με την περιοχή και άλλους παράγοντες. Μέχρι τώρα γίνονταν προσπάθειες να βρεθεί τρόπος να μετατραπεί αυτό το κρυπτονόμισμα σε μετρητά. Πλέον, αυτό είναι εφικτό μέσω του ανταλλακτηρίου κρυπτονομισμάτων Uphold και από τους δημιουργούς ανακοινώνεται ότι, νωρίς τον επόμενο χρόνο, θα μπορούν να ανταλλαχθούν τα BAT για εγγραφές σε υπηρεσίες, δωροκάρτες, εκπτώσεις κ.α.

     

    Από τη σύλληψή του ο Brave είχε προκαλέσει αντιδράσεις στην κοινότητα των διαφημιστών που δεν είναι χαρούμενοι με το περιεχόμενό τους που πλέον δεν θα εμφανίζεται. Αλλά από την πλευρά των χρηστών που καθημερινά βλέπουν την εμπειρία τους στο internet να υποβαθμίζεται με βομβαρδισμό διαφημίσεων το σύστημα του Brave είναι μια όαση. Μέχρι στιγμής εκατοντάδες διαφημιστές έχουν εγγραφεί στo μοντέλο BAT για διαφημιστικές καμπάνιες, αν και αποτελούν σταγόνα στον ωκεανό.

     

    Ο browser θα χρειαστεί περισσότερους χρήστες για να καθιερωθεί το νέο διαφημιστικό μοντέλο. Αν και 8 εκατομμύρια χρήστες είναι μια καλή αρχή, υπάρχει πολύς δρόμος ακόμα μέχρι το ένα δισεκατομμύριο χρήστες που χρησιμοποιούν τον Chrome ή τα 250 εκατομμύρια χρηστών του Firefox.


    Πηγή
×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.