Η ανάλυση της Counterpoint Research δείχνει ότι το 2017, υπήρχαν περισσότερες από 700 μάρκες smartphone που συνέβαλαν στο 1,5 δισεκατομμύριο μονάδες που πωλούνται ετησίως, πιάνοντας ιστορικό υψηλό. Το 2023, ο αριθμός αυτός μειώνεται κατά το ένα τρίτο σε σχεδόν 250.
Σχεδόν όλες αυτές οι μάρκες που έκλεισαν τα τελευταία πέντε χρόνια ήταν τοπικές μάρκες που βρέθηκαν σε τοποθεσίες όπως η Ινδία, η Μέση Ανατολή, η Αφρική, η Κίνα, η Ιαπωνία και η Νότια Κορέα. Ο αριθμός των παγκόσμιων εμπορικών σημάτων, όπως η Samsung, παρέμεινε σταθερός σε πάνω από 30.
Η Counterpoint Research υπογραμμίζει διάφορους λόγους πίσω από τη συρρίκνωση του αριθμού των εμπορικών σημάτων τα τελευταία επτά χρόνια. Η πανδημία και οι ελλείψεις εξαρτημάτων που ξεκίνησαν το 2020 είχαν τεράστιο αντίκτυπο, ενώ η παγκόσμια οικονομική επιβράδυνση μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία το 2022 προκάλεσε το κλείσιμο πολλών μικρότερων εταιρειών smartphone.
Οι τοπικές μάρκες αντιμετώπισαν και άλλους παράγοντες που "σκότωσαν" τις επιχειρήσεις τους. Όλο και περισσότεροι άνθρωποι κρατούν τις συσκευές τους για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα πριν τις αναβαθμίσουν, τα φθηνότερα τηλέφωνα βελτιώνονται διαρκώς σε ποιότητα, υπάρχει μια βάση χρηστών που ωριμάζει, έχουμε δει τεχνολογικές μεταβάσεις όπως αυτή από το 4G στο 5G και λίγα μεγάλα εμπορικά σήματα κρατούν μεγαλύτερο μέρος της αγοράς.
Ένας άλλος τομέας που έχει αντίκτυπο είναι τα refurbished τηλέφωνα. Οι πωλήσεις ανακατασκευασμένων smartphone αυξήθηκαν κατά 14% το 2021 σε σύγκριση με 5% για τις πωλήσεις νέων τηλεφώνων. Η διαφορά ήταν ακόμη πιο έντονη το 2022: 5% αύξηση για τις ανακατασκευές και -12% αρνητική αύξηση για τα νέα κινητά τηλέφωνα.
Μία από τις μεγαλύτερες απώλειες στην αγορά των smartphones τον τελευταίο καιρό ήταν η LG. Μετά από έξι χρόνια ζημιών, συνολικού ύψους σχεδόν 4,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων, το πράμα μιλούσε από μόνο του. Εγκατέλειψε τον κλάδο πριν από δύο χρόνια, παίρνοντας μαζί της μερικά από τα πιο καινοτόμα, αν και όχι πάντα επιτυχημένα, κινητά τηλέφωνα των τελευταίων χρόνων.
Η Counterpoint αναμένει ότι με την πάροδο του χρόνου θα διαλύονται περισσότερες μάρκες smartphone, δίνοντας επιπλέον δύναμη στα χέρια των τεχνολογικών κολοσσών. Ωστόσο, οι μικρότερες μάρκες μπορεί να μπορέσουν να επιβιώσουν προσφέροντας κάτι μοναδικό, όπως η Doro, η οποία απευθύνεται σε χρήστες μεγαλύτερης ηλικίας, και η Fairphone, η οποία επικεντρώνεται στην ηθική προμήθεια και την εύκολη επισκευή.
Recommended Comments
There are no comments to display.
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now