Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο Dalhousie παρουσίασαν μια καινοτόμο μπαταρία ιόντων λιθίου που υπόσχεται πρωτοφανή διάρκεια ζωής, ξεπερνώντας τους 20.000 κύκλους φόρτισης πριν μειωθεί η απόδοσή της στο 80%. Αυτό σημαίνει ότι μια τέτοια μπαταρία μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε ηλεκτρικά οχήματα για έως και 8 εκατομμύρια χιλιόμετρα, πριν αξιοποιηθεί σε εφαρμογές αποθήκευσης ενέργειας, όπως η ενσωμάτωσή της σε συστήματα υποστήριξης ηλεκτρικών δικτύων.
Η βασική καινοτομία έγκειται στη χρήση ηλεκτροδίων μονοκρυστάλλων αντί για παραδοσιακά πολυκρυσταλλικά υλικά. Αυτή η δομή αποτρέπει τις μικρορωγμές που συνήθως προκαλούνται από την επέκταση και συρρίκνωση των υλικών κατά τη φόρτιση και αποφόρτιση. Σύμφωνα με τον ερευνητή Toby Bond, η νέα αυτή
τεχνολογία προσφέρει ασύγκριτη ανθεκτικότητα, καθώς τα ηλεκτρόδια μονοκρυστάλλων παραμένουν πρακτικά ανέπαφα ακόμα και μετά από χρόνια χρήσης.
Η ανάλυση της μπαταρίας πραγματοποιήθηκε στο Canadian Light Source, όπου χρησιμοποιήθηκε σύγχροτρον φωτισμός για την παρακολούθηση της μικροσκοπικής φθοράς χωρίς την ανάγκη αποσυναρμολόγησης. Αυτή η προσέγγιση επέτρεψε στους επιστήμονες να συγκρίνουν τη νέα τεχνολογία με παραδοσιακές μπαταρίες, οι οποίες έδειξαν σημαντικές ζημιές μετά από πολύ λιγότερους κύκλους χρήσης.
Με ήδη εμπορική παραγωγή, οι μπαταρίες αυτές αναμένεται να συμβάλουν στη μακροβιότητα των ηλεκτρικών οχημάτων και στη βιώσιμη αξιοποίηση πόρων. Όπως σημειώνει ο Bond, η υιοθέτηση αυτής της τεχνολογίας θα μπορούσε να μειώσει το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των EVs, ενώ παράλληλα θα διευκολύνει τη μετάβαση σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
Recommended Comments
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now