«Τα βίντεο και τα GIF με χαριτωμένα ζώα - συνήθως γάτες - γίνονται viral στο Διαδίκτυο σχεδόν όσο καιρό υπάρχει το διαδίκτυο...», γράφουν οι New York Times. «Τώρα, γίνεται ολοένα και πιο ξεκάθαρο πόσο ευρέως χρησιμοποιείται το παλιό αυτό κόλπο από ανθρώπους και οργανισμούς που διακινούν ψευδείς πληροφορίες στο Διαδίκτυο, λένε ερευνητές παραπληροφόρησης».
Οι αναρτήσεις με τα ζώα δεν διαδίδουν απευθείας ψευδείς πληροφορίες. Αλλά μπορούν να προσελκύσουν ένα τεράστιο κοινό που μπορεί να ανακατευθυνθεί σε μια δημοσίευση ή ιστότοπο που διαδίδει ψευδείς πληροφορίες σχετικά με εκλογική νοθεία, μη αποδεδειγμένες θεραπείες για τον κορονοϊό και άλλες αβάσιμες θεωρίες συνωμοσίας που δεν σχετίζονται με τα βίντεο. Μερικές φορές, η παρακολούθηση μιας ροής χαριτωμένων ζώων στο Facebook εγγράφει εν αγνοία τους χρήστες ως συνδρομητές σε παραπλανητικές αναρτήσεις από τον ίδιο εκδότη.
Η Melissa Ryan, διευθύνουσα σύμβουλος της Card Strategies, μιας εταιρείας συμβούλων που ερευνά την παραπληροφόρηση, είπε ότι αυτού του είδους το "engagement bait" (δόλωμα εμπλοκής) βοήθησε τους παράγοντες παραπληροφόρησης να δημιουργήσουν κίνηση στις σελίδες τους, κάτι που μπορεί να τους κάνει πιο εμφανείς στις ροές των χρηστών στο μέλλον. Αυτό το momentum που αποκτούν, μπορεί να οδηγήσει ένα ευρύτερο κοινό να "τραφεί" με ανακριβείς ή παραπλανητικές πληροφορίες, είπε.
«Η στρατηγική λειτουργεί επειδή οι πλατφόρμες συνεχίζουν να επιβραβεύουν τη εμπλοκή χρηστών με κάποια δημοσίευση, ακόμα και όταν αυτή προέρχεται από δημοσιεύσεις που δημοσιεύουν επίσης ψευδές ή παραπλανητικό περιεχόμενο», συμπλήρωσε η κ. Ryan.
Recommended Comments
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now