Σε μια πιθανή αλλαγή του επιχειρηματικού της μοντέλου, η Google φέρεται να εξετάζει το ενδεχόμενο να χρεώνει την πρόσβαση σε αποτελέσματα αναζήτησης που χρησιμοποιούν εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης, σύμφωνα με πρόσφατο δημοσίευμα των Financial Times. Η κίνηση αυτή, εάν υλοποιηθεί, θα σηματοδοτήσει μια απόκλιση για τη Google, η οποία παραδοσιακά χρηματοδοτεί το προϊόν αναζήτησης μέσω διαφημιστικών εσόδων από το 2000. Ωστόσο, η Google έχει προηγουμένως εμπορευματοποιήσει τα χαρακτηριστικά AI μέσω μοντέλων που βασίζονται σε συνδρομές, όπως η βαθμίδα "AI Premium" του Google One και το "Gemini Business" στο Google Workspace.
Σύμφωνα με το προτεινόμενο σχέδιο, η βασική υπηρεσία αναζήτησης της Google θα παραμείνει δωρεάν, με τους συνδρομητές μιας επί πληρωμή βαθμίδας αναζήτησης AI να εξακολουθούν να εκτίθενται σε διαφημίσεις μαζί με τα αποτελέσματα αναζήτησης που βασίζονται στην AI, σύμφωνα με πηγές που επικαλείται η έκθεση των FT. Η κίνηση αυτή έρχεται καθώς η Google αντιμετωπίζει κλιμακούμενο κόστος που σχετίζεται με τα ερωτήματα αναζήτησης που βασίζονται στην τεχνητή νοημοσύνη, με αναφορές που δείχνουν ότι η εκτέλεση τέτοιων ερωτημάτων μέσω προηγμένων νευρωνικών δικτύων θα μπορούσε να προκαλέσει έως και δέκα φορές περισσότερα έξοδα από τις τυπικές αναζητήσεις με λέξεις-κλειδιά.
Παρά τα πιθανά οικονομικά οφέλη, η κίνηση της Google για χρέωση της αναζήτησης με ενισχυμένη τεχνητή νοημοσύνη εγείρει ερωτήματα σχετικά με τη ζήτηση στην αγορά και την αποδοχή από τους χρήστες. Οι επενδύσεις της Microsoft στη γεννητική τεχνητή νοημοσύνη για το Bing δεν έχουν επηρεάσει σημαντικά την κυριαρχία της Google και η πειραματική "Search Generative Experience" (SGE) της Google φέρεται να έχει περιορισμένη αποδοχή. Οι επικριτές υποστηρίζουν ότι η προσθήκη απαντήσεων chatbot στα αποτελέσματα αναζήτησης μπορεί να μην ευθυγραμμιστεί με τις προσδοκίες των χρηστών ή να μην βελτιώσει την εμπειρία αναζήτησης, αναδεικνύοντας πιθανές προκλήσεις για την προτεινόμενη επί πληρωμή προσφορά αναζήτησης AI της Google.
Recommended Comments
There are no comments to display.
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now