Η FAA ανακοίνωσε ότι «περίπου το 78 τοις εκατό του εμπορικού στόλου των ΗΠΑ» έχει εγκριθεί για προσγείωση σε αεροδρόμια με ζώνη 5G C-Band, ακόμη και υπό συνθήκες χαμηλής ορατότητας.
Σύμφωνα με το Verge, η δήλωση του πρακτορείου έρχεται μετά από μια εβδομάδα διαμάχης σχετικά με την ανάπτυξη της AT&T και της αναβαθμισμένης τεχνολογίας κινητής τηλεφωνίας της Verizon, η οποία προειδοποίησε αμερικανικές αεροπορικές εταιρείες για «καταστροφική διακοπή» στα ταξίδια και τη ναυτιλία, ενώ ορισμένες διεθνείς αεροπορικές εταιρείες ανακοίνωσαν ότι θα σταματήσουν τις πτήσεις προς ορισμένα αεροδρόμια των ΗΠΑ. Το θέμα είναι οι ανησυχίες ότι ορισμένες συσκευές ένδειξης υψόμετρου, δεν θα απομονώνουν σωστά τις παρεμβολές από τους νέους πομπούς 5G και δε θα δίνουν σωστές ενδείξεις ύψους. Αν και υπάρχουν δικλείδες ασφαλείας που θα εμποδίσουν αυτό να συμβεί, συμπεριλαμβανομένης της δημιουργίας ζωνών προστασίας γύρω από τα αεροδρόμια, μια εσφαλμένη ένδειξη υψομέτρου θα μπορούσε να προκαλέσει πραγματικά προβλήματα κατά τη διάρκεια μιας προσγείωσης χαμηλής ορατότητας.
Δεδομένων της σοβαρότητας του θέματος, η FAA είπε ότι μόνο αεροπλάνα με υψομετρικά όργανα που έχουν δοκιμάστει και έχουν εγκριθεί, θα επιτρέπεται να προσγειώνονται σε μη βέλτιστες συνθήκες σε αεροδρόμια όπου υπάρχει η νέα τεχνολογία 5G. Στις 16 Ιανουαρίου, το πρακτορείο ανακοίνωσε ότι είχε εγκρίνει δύο εργαλεία υψόμετρου, αριθμός που ανέβηκε στα πέντε την προηγούμενη Τετάρτη. Τα εγκεκριμένα όργανα ένδειξης ύψους εγκαταστάθηκαν σε "ορισμένες" εκδόσεις αεροπλάνων όπως τα Boeing 737, 747 και 777. Σε νεότερη ανακοίνωση εχθές Πέμπτη, ανέφερε ότι τα 13 εγκεκριμένα όργανα ένδειξης ύψους θα πρέπει να καλύπτουν "όλα" τα Boeing 717, 737, 747, 757, 767, 777, 787, MD-10/-11 και μοντέλα Airbus A300, A310, A319, A320, A330, A340, A350 και A380. Σημειώνει επίσης ότι καλύπτονται «μερικά» τοπικά αεροσκάφη Embraer 170 και 190.
Η FAA εξακολουθεί να προβλέπει ότι ορισμένα όργανα ένδειξης ύψους δεν θα περάσουν τη δοκιμή και θα είναι «υπερβολικά ευαίσθητα σε παρεμβολές 5G». Τα αεροπλάνα που είναι εξοπλισμένα με αυτά τα μοντέλα δεν θα επιτρέπεται να προσγειώνονται σε αεροδρόμια όπου υπάρχει η νέα τεχνολογία 5G σε συνθήκες χαμηλής ορατότητας -- κάτι που θα μπορούσε να αποτρέψει τις αεροπορικές εταιρείες από το να προγραμματίσουν πτήσεις που χρησιμοποιούν αυτά τα αεροπλάνα προς τα συγκεκριμένα αεροδρόμια, δεδομένης της απρόβλεπτης καιρικής κατάστασης και της διαταραχής που μια πιθανή εκτροπή θα προκαλούσε.
Recommended Comments
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now