Τις πρώτες εβδομάδες της εισβολής της Ρωσίας στην Ουκρανία, οι αμερικανικές εταιρείες τεχνολογίας που ελέγχουν τους μεγαλύτερους κόμβους πληροφοριών στον κόσμο ξεκίνησαν τη δράση τους. Ανταποκρινόμενοι στις πιέσεις των δυτικών κυβερνήσεων, εφαρμογές κοινωνικών μέσων όπως το Facebook, το Instagram και το YouTube απαγόρευσαν ή περιόρισαν τους λογαριασμούς των ρωσικών κρατικών μέσων ενημέρωσης, ενίσχυσαν τις λειτουργίες ελέγχου γεγονότων (fact check), περιόρισαν τις πωλήσεις διαφημίσεων στη Ρωσία και άνοιξαν απευθείας γραμμές σε Ουκρανούς αξιωματούχους, προσκαλώντας τους να επισημάνουν τη ρωσική παραπληροφόρηση και προπαγάνδα.
Καθώς ο πόλεμος πλησιάζει προς τον έκτο μήνα του, ωστόσο, οι τεχνικές ρωσικής προπαγάνδας έχουν εξελιχθεί - και οι εταιρείες τεχνολογίας δεν έχουν συμβαδίσει.
Ουκρανοί αξιωματούχοι που έχουν επισημάνει χιλιάδες tweets, βίντεο στο YouTube και άλλες αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ως ρωσική προπαγάνδα ή ρητορική μίσους κατά της Ουκρανίας, λένε ότι οι εταιρείες ανταποκρίνονται λιγότερο άμεσα στα αιτήματά τους για κατάργηση τέτοιου περιεχομένου. Νέα έρευνα που κοινοποιήθηκε στην Washington Post από μια ευρωπαϊκή μη κερδοσκοπική πρωτοβουλία επιβεβαιώνει ότι πολλά από αυτά τα αιτήματα φαίνεται να μην εισακούονται, με λογαριασμούς που παπαγαλίζουν τη προπαγάνδα του Κρεμλίνου, δημοσιοποιούν αντι-ουκρανικές συκοφαντίες ή ακόμη και πλαστογραφούν Ουκρανούς αξιωματούχους στα μεγάλα κοινωνικά δίκτυα.
Με τους μεγάλους λογαριασμούς των κρατικών μέσων μαζικής ενημέρωσης σε αναστολή ή φίμωση, οι ερευνητές λένε ότι Ρώσοι ηγέτες και παράγοντες επιρροής έχουν στραφεί στην εφαρμογή Telegram για να κατευθύνουν ενημερωτικές εκστρατείες μέσω πολλών μικρότερων λογαριασμών.
Recommended Comments
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now