Jump to content



  • astrolabos
    astrolabos

    Αρκετές Πολιτείες στις ΗΠΑ Προωθούν Απαγόρευση του “Surveillance Pricing” που Εκμεταλλεύεται Προσωπικά Δεδομένα

    Η συζήτηση για το "surveillance pricing", δηλαδή την προσαρμογή τιμών προϊόντων βάσει προσωπικών δεδομένων καταναλωτών, έχει ενταθεί στις Ηνωμένες Πολιτείες. Ο όρος αναφέρεται σε πρακτικές όπου επιχειρήσεις χρησιμοποιούν δεδομένα όπως τοποθεσία, καταναλωτικές συνήθειες και δημογραφικά χαρακτηριστικά για να καθορίσουν διαφορετικές τιμές για διαφορετικούς πελάτες. Παράλληλα, σχετικές ανησυχίες έχουν εγερθεί και για το "surveillance wages", δηλαδή τη χρήση δεδομένων για τη διαφοροποίηση μισθών εργαζομένων.

    Η Καλιφόρνια, το Κολοράντο, η Τζόρτζια και το Ιλινόις συγκαταλέγονται μεταξύ των πολιτειών που προωθούν νομοθεσίες για την απαγόρευση τέτοιων πρακτικών. Στην Καλιφόρνια, ο Δημοκρατικός πολιτειακός βουλευτής Chris Ward προωθεί σχέδιο νόμου που θα απαγορεύει σε επιχειρήσεις να προσαρμόζουν τιμές βάσει ατομικών δεδομένων. Παρόμοια νομοθετικά μέτρα εισήχθησαν αυτόν τον μήνα και στις υπόλοιπες τρεις πολιτείες, με επιπλέον πρόνοια για απαγόρευση του "surveillance wages".

    Πολιτικές και Καταναλωτικές Αντιδράσεις

    Η συζήτηση για την εξατομικευμένη τιμολόγηση και τους αλγόριθμους καθορισμού μισθών έχει πυροδοτήσει πολιτικές αντιπαραθέσεις. Οι Δημοκρατικοί υποστηρίζουν ότι τέτοιες πρακτικές μπορούν να επιδεινώσουν τις κοινωνικές και φυλετικές ανισότητες, ενώ οι Ρεπουμπλικάνοι εμφανίζονται διστακτικοί στο να στηρίξουν νομοθετικές παρεμβάσεις.

    Η Γερουσιαστής της Τζόρτζια, Nikki Merritt, υποστήριξε ότι η πρακτική αυτή μπορεί να ενισχύσει τις φυλετικές ανισότητες, καθώς οι αλγόριθμοι βασίζονται σε δεδομένα που ενδέχεται να έχουν προκαταλήψεις. Αντίστοιχα, ο πολιτειακός βουλευτής του Κολοράντο, Javier Mabrey, τόνισε πως η διακυβέρνηση Trump έχει αποδυναμώσει τους ομοσπονδιακούς καταναλωτικούς ελέγχους, αφήνοντας στα κράτη την ευθύνη να δράσουν.

    Αντίθετα, ο Fred Ashton, από το American Action Forum, υποστήριξε πως η εξατομικευμένη τιμολόγηση μπορεί να έχει θετικά αποτελέσματα στην ανταγωνιστικότητα, ενώ ο πρώην πρόεδρος της Ομοσπονδιακής Επιτροπής Εμπορίου (FTC), William Kovacic, σημείωσε ότι το φαινόμενο δεν είναι νέο – οι επιχειρήσεις πάντα χρησιμοποιούσαν διαβαθμισμένες τιμές, όπως εκπτώσεις για ηλικιωμένους ή διαφορετικές τιμές στα αεροπορικά εισιτήρια ανάλογα με τον χρόνο κράτησης.

    Η Αντίδραση της FTC και το Μέλλον της Νομοθεσίας

    Η FTC ξεκίνησε έρευνα για το surveillance pricing τον Ιούλιο του 2023, ζητώντας πληροφορίες από οκτώ εταιρείες σχετικά με τη χρήση προσωπικών δεδομένων για την προσαρμογή τιμών. Ωστόσο, η νέα διοίκηση υπό τον πρόεδρο Trump ανέστειλε την έρευνα τον Ιανουάριο του 2025, ακυρώνοντας το δημόσιο σχόλιο για το θέμα.

    Με την ομοσπονδιακή δράση να αποδυναμώνεται, ομάδες υπέρ των καταναλωτών, όπως το Groundwork Collaborative και το Towards Justice, πιέζουν για νομοθετικές παρεμβάσεις σε επίπεδο πολιτειών. Παρά τις αντιδράσεις, η συζήτηση για το αν η εξατομικευμένη τιμολόγηση συνιστά καταναλωτική εκμετάλλευση ή απλώς εξελιγμένη επιχειρηματική στρατηγική συνεχίζεται, με τις πολιτείες να προσπαθούν να καλύψουν το ρυθμιστικό κενό.


    Πηγή
    Φωτογραφία: The New Yorker
×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.