Jump to content



Ιντερνετ και φοιτητές


paschalia

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε

Απίστευτο, αληθινό και άκρως ανησυχητικό: το ένα τρίτο των φοιτητών που σπουδάζουν στις σχολές της Αθήνας δεν έχει σερφάρει ποτέ στο Ιντερνετ, ενώ το 36,7% δεν γνωρίζει καν πώς να το χρησιμοποιήσει.

Και πώς θα μπορούσαν, άλλωστε, αφού το 48,7% δηλώνει ότι δεν έχει πρόσβαση σε ηλεκτρονικό υπολογιστή.

Τι συμβαίνει, λοιπόν, κι αυτοί που θα έπρεπε να παίζουν στα δάχτυλα τις νέες τεχνολογίες δεν ξέρουν ούτε πώς ανοίγει ένα κομπιούτερ;

«Στους έλληνες φοιτητές δεν προσφέρονται οι ίδιες δυνατότητες με τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες ή τις ΗΠΑ, όπου τα πανεπιστήμια παρέχουν πρόσβαση τόσο στο Διαδίκτυο, όσο και στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές. Και βέβαια, γι' αυτή την κατάσταση οι φοιτητές είναι οι μόνοι που δεν ευθύνονται. Αλλωστε, στη χώρα μας, η σύνδεση Ιντερνετ κοστίζει πιο ακριβά σε σχέση με άλλες ανεπτυγμένες χώρες».

Αυτή είναι η εξήγηση που δίνουν οι καθηγητές Στέλιος Παπαθανασόπουλος και Αντώνης Αρμενάκης, αναπληρωτής και επίκουρος, αντίστοιχα, στο τμήμα Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, που εκπόνησαν την έρευνα «Το Διαδίκτυο και οι φοιτητές των Αθηνών», για λογαριασμό του ΕΚΚΕ.

Οι ερευνητές επέλεξαν ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα 518 φοιτητών από όλα τα ιδρύματα ανώτατης εκπαίδευσης της πρωτεύουσας (Πανεπιστήμιο Αθηνών, Πολυτεχνείο, Πάντειο, Οικονομικό, Χαροκόπειο, Πειραιώς, Γεωπονικό, Καλών Τεχνών), κι όπως πολύ εύστοχα παρατήρησαν «το Ιντερνετ το ξέρουν όλοι, το ένα τρίτο όμως δεν το έχει χρησιμοποιήσει». Αν και η έρευνα ολοκληρώθηκε πριν από δύο χρόνια, «η κατάσταση δεν έχει αλλάξει δραματικά».

Απαγορευμένα sites

*Το 30,5% των φοιτητών δεν έχει χρησιμοποιήσει ποτέ το Διαδίκτυο. Μάλιστα, οι γυναίκες εμφανίζονται λιγότερο εξοικειωμένες με τις νέες τεχνολογίες, καθώς το 38,1% των φοιτητριών δήλωσε ότι ουδέποτε έκανε χρήση του Διαδικτύου, ενώ για τους φοιτητές το αντίστοιχο ποσοστό είναι 21,4%.

*Στα τμήματα ανθρωπιστικών επιστημών, το ποσοστό των φοιτητών που δεν έχει χρησιμοποιήσει ποτέ το Ιντερνετ φτάνει το 41,7%, ενώ είναι πολύ χαμηλότερο (21,7%) στους φοιτητές των θετικών επιστημών.

*Σε ένα και μοναδικό πεδίο της έρευνας φαίνεται να υπερτερούν οι γυναίκες: Πρόκειται για τις ιστοσελίδες με απαγορευμένο περιεχόμενο, για τις οποίες οι φοιτήτριες εκδήλωσαν μεγαλύτερο ενδιαφέρον να έχουν πρόσβαση (73,4%), σε σχέση με τους φοιτητές (39%).

Στο σύνολο των φοιτητών, τώρα, οι περισσότεροι από τους μισούς (55,6%) δηλώνουν ότι θα ήθελαν να έχουν πρόσβαση σε ιστοσελίδες με απαγορευμένο περιεχόμενο.

*Εντυπωσιακοί είναι οι κύριοι λόγοι για τους οποίους οι φοιτητές δεν χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο: σχεδόν οι μισοί (48,7%) δηλώνουν ότι δεν έχουν πρόσβαση σε ηλεκτρονικό υπολογιστή!

*Επιπλέον, το 36,7% των φοιτητών δηλώνει ότι δεν έχει σύνδεση με το Ιντερνετ, ενώ αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι το 24,7% δεν γνωρίζει να το χρησιμοποιεί.

Οπως αναφέρουν οι ερευνητές, ακόμη κι αν είχαν ξεπεραστεί αυτά τα προβλήματα, το κόστος πρόσβασης στο Ιντερνετ θεωρείται ως ένα πρόσθετο κώλυμα από το 14,7% των φοιτητών, ενώ σημαντικό είναι το γεγονός ότι «ένα όχι αμελητέο ποσοστό 12% δεν επιθυμεί να χρησιμοποιήσει το συγκεκριμένο μέσο».

*Από τους φοιτητές που χρησιμοποιούν το Ιντερνετ, το 56,7% σερφάρει καθημερινά ή μια-δυο φορές την εβδομάδα, ενώ το 43,3% λιγότερο συχνά. Και σ'αυτήν την περίπτωση, η ομάδα που το χρησιμοποιεί λιγότερο συχνά είναι οι φοιτήτριες (55,2%), σε σχέση με τους συμφοιτητές τους (32,3%).

Το σέρφινγκ κοστίζει

*Τα στοιχεία που αφορούν στη διάρκεια χρήσης του Διαδικτύου κάθε φορά, καταδεικνύουν ότι οι φοιτητές δεν «σερφάρουν» με τις ώρες. Το 55,6% δηλώνει ότι το χρησιμοποιεί έως μία ώρα.

Ενα ποσοστό 31% απασχολείται στο Ιντερνετ από μία έως δύο ώρες, ενώ το 13,4% το χρησιμοποιεί για περισσότερο από δύο ώρες.

Ωστόσο, οι περισσότεροι (60,6%) επιθυμούν να σερφάρουν περισσότερο. Οι βασικοί λόγοι που προέταξαν οι φοιτητές για την περιορισμένη χρήση του Διαδικτύου είναι ότι δεν έχουν τον αναγκαίο χρόνο (43,1%), δεν έχουν δικό τους υπολογιστή (26,6%) κι ότι κοστίζει αρκετά (22%).

*Η ενημέρωση (75,6%), η ψυχαγωγία (63,6%), η προσωπική επικοινωνία (61,1%) και η έρευνα (45,8%), είναι οι βασικοί λόγοι που χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο.

*Τα κύρια κίνητρα που τους παρακινούν στη χρήση του Ιντερνετ είναι, πρώτον, το γεγονός ότι τους δίνεται πρόσβαση σε πολλές πηγές (80,8%) και δεύτερον ότι είναι ένα παγκόσμιο μέσο (52,2%). Δεύτερη κατηγορία κινήτρων είναι ότι είναι γρήγορο (39,7%), έγκυρο (21,4%) και ατομικό στη χρήση (20,8%).

Μικρότερης σημασίας κίνητρα θεωρούν οι φοιτητές το ότι το Διαδίκτυο δεν λογοκρίνεται (17,2%), δεν έχει διαφημίσεις (10,6%), προσωποποιεί την ενημέρωση (9,3%) και κοστίζει λιγότερο από τις εφημερίδες (9%).

*Οι περισσότεροι επικοινωνούν διαμέσου του Ιντερνετ στα ελληνικά (73,6%) και στα αγγλικά (81,9%) και σπανίως σε άλλη γλώσσα.

*Οταν εισέρχονται στο Διαδίκτυο, οι περισσότεροι (87,8%) χρησιμοποιούν τον γνωστό παγκόσμιο ιστό (www:world wibe web) και το 72,2% ηλεκτρονικό ταχυδρομείο (email:electronic mail).

ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΗ ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 13/06/2004

Απίστευτο, αληθινό και άκρως ανησυχητικό:

Δεν βλέπω το λόγο γιατί είναι ανησυχητικό. Χάνουν κάτι που εμείς κερδίζουμε;

Α,δεν ξερω εγω απλα το ειδα και το εβαλα :p .

Παρε την ελευθεροτυπια και ρωτα τους

Αρχική απάντηση από paschalia

Α,δεν ξερω εγω απλα το ειδα και το εβαλα :p .

Παρε την ελευθεροτυπια και ρωτα τους

Ψηλορητορικό ήταν το ερώτημα. Πάντως αξίζει να συζητηθεί.

Χάνουν πάρα πολλά.....

Κατι θυμάμαι τώρα για εξαγγελίες του Κωστάκη για Δωρεάν Internet στους φοιτητές....ακόμα περιμένουν βλέπω....

Αρχική απάντηση από cherryman

Δεν βλέπω το λόγο γιατί είναι ανησυχητικό. Χάνουν κάτι που εμείς κερδίζουμε;

Ελα ντε???

Ολοι οι καμμένοι εδω ειμαστε μαζεμενοι....

:) :) :)

α

Αρχική απάντηση από Chris2004

Χάνουν πάρα πολλά.....

Κατι θυμάμαι τώρα για εξαγγελίες του Κωστάκη για Δωρεάν Internet στους φοιτητές....ακόμα περιμένουν βλέπω....

πως και πως το περιμένω......

Παντως οι υπολογιστες δεν εχουν απαγορευτικες τιμες, με 500 ευρω μπορεις να φτιαξεις ενα πληρες συστημα.

Δεν μου κάνουν και τρελλή εντύπωση τα αποτελέσματα αυτά.

Όντως τα ποσοστά είναι πολύ μεγάλα αλλά σε σχολές που δεν έχουν άμεση σχέση με την πληροφορική δεν προτρέπουν την χρήση του διαδικτύου και του H/Y γενικότερα. Ουρανοκατέβατα να του έρθει του άλλου? Θα μου πείτε μα καλά που ζει? Αλλά και πάλι γιατί να κάτσει να "μπλέξει" με κάτι που δεν ξέρει πόσο χρήσιμο μπορεί να του φανεί.

Ακόμα και σε αμιγώς τμήματα πληροφορικής η χρήση Η/Υ συνδεδεμένων με πρόσβαση στο διαδίκτυο είναι περιορισμένη και ο άλλος μόνο αίτηση που δεν πρέπει να κάνει προκειμένου να μπορέσει να τους χρησιμοποιήσει.

Αρχική απάντηση από bourlas

Ειμαστε η μονη αφρικανικη χωρα στην ευρωπαικη ενωση!!!!

Να προσθεσω. Απο τις ΚΑΤΩΤΕΡΕΣ αφρικανικες χωρες που ειναι στην Ευρωπαικη ενωση.

Παιδιά, το πρόβλημα είναι ότι ακόμα και σε σχολές που έχουν σχέση με πληροφορική ισχύει αυτό το ποσοστό!!!!

Ισως γιατι οι σχολες που εχουν σχεση με την πληροφορικη θεωρουνται υψηλης ζήτησης (και ο,τι συνεπαγεται αυτο), οποτε πανε οσοι εχουν καλους βαθμους και οχι οσοι πραγματικα τους ενδιαφεροι να ασχοληθουν με το αντικειμενο.

Αρχική απάντηση από kostas578

Ισως γιατι οι σχολες που εχουν σχεση με την πληροφορικη θεωρουνται υψηλης ζήτησης (και ο,τι συνεπαγεται αυτο), οποτε πανε οσοι εχουν καλους βαθμους και οχι οσοι πραγματικα τους ενδιαφεροι να ασχοληθουν με το αντικειμενο.

Just my 2 cents!!!!!

Στο μακεδονίας (εφ πληροφορική) δεν ειναι τόσο τραγικά τα πράματα.. Τα εργαστήρια ειναι γεμάτα συνεχεια (μιλαω για τις ώρες που ειναι ανοιχτά για surfing) και ειναι λογικό αφου πιανουν και κατι 80ρια ...

Και διαφωνω για την ελειψη υποδομής. Και στα ΤΕΙ συνδου και στο μακεδονιας υπάρχουν εργαστήρια με >20-30 pc που ειναι ελευθερα για surfing (και μαλιστα πολές φορες καθε σχολή εχει το δικό της). Ειδα μεχρι και κοπέλες με USB sticks. Οποιος θέλει μαθένει ...

Το οτι δεν ξεστραβόνονται οι φοιτητες και δεν μαθένουν το νετ παρα μόνο για το στοιχημα η για τσόντες δεν ειναι θεμα υποδομής. Ολα θεματα πολιτειας και υποδομής τα έχουμε κάνει πλέον . Πρεπει να δουμε και λιγο τα μουτρα μας στους καθρέφτες -και δεν εξερώ τον εαυτο μου-.

Με το θέμα σχετικά με υψηλή ζήτηση συμφωνω απολύτως πάντως. Συνομιλία με συμφοιτητρια.

-Μας ελεγε για Dos ,Unix και Linux και 2000 στα λειτουργικά συστήματα (μαθημα) αλλά δεν ανεφερε τα 95 και τα ΧP καθόλου.

-Α μην μιλάς τζάμπα εγώ δεν ξερω απο τέτοια ακόμα 1ο έτος ειμαι (το μαθημα γινόταν στο 2ο ετος) ..

Δεν πειράζει καλύτερα για μας που ξερουμε 5 πράματα... :D

καλα ειναι να μαθουν να χρησιμοποιουν το net αλλα μεχρι εκει.με εχει ο οτε με τον βουρδουλα:whip: :whip: :whip: εχουν ερθει κατι 200αρια και τρεχω και δεν φτανω

Αρχική απάντηση από Arapis

καλα ειναι να μαθουν να χρησιμοποιουν το net αλλα μεχρι εκει.με εχει ο οτε με τον βουρδουλα:whip: :whip: :whip: εχουν ερθει κατι 200αρια και τρεχω και δεν φτανω

Ε, βάλε dsl, το συζητάς; (και πάρε και καμμία ATi :p )

Αυτό που θέλω να πω είναι ότι αν ο άλλος δεν ενδιαφέρεται να ασχοληθεί ή ακόμα και αν ενδιαφέρεται απλά δεν έτυχε να ασχοληθεί, δεν χάνει κάτι. Η ζωή του είναι διαμορφωμένη με έναν συγκεκριμένο τρόπο και ενδιαφέροντα. Δεν τον ενδιαφέρει το φορμάτ που δεν έκανε και τα mp3 που δεν έχασε.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.