Jump to content



Τα πάντα για το Steam (Πληροφορίες, Νέα, Προσφορές, Προβλήματα)


Recommended Posts

εφόσον το παίξεις στο retail γιατί να το πάρεις alpha?

alpha και beta είναι δοκιμές παιχνιδιών... για feeedback... το να πληρώσεις για να δοκιμάσεις ένα game το θεωρώ ανούσιο.... αν ήταν στιλ kickstarter ok αλλά αυτό είναι απλά ένας ακόμα τρόπος να τσεπώσει η Valve λεφτά

Link to comment
Share on other sites

Προσωπικά δεν προπαραγγέλνω, εκτός σε πολύ ειδικές περιπτώσεις. Ακόμη και τότε, με μεγάλη επιφύλαξη. Πάρα πολλά high profile παιχνίδια που έδιναν τη δυνατότητα προπαραγγελίας αποδείχτηκαν απελπιστικά κατώτερα των περιστάσεων.

Ίσως είναι για αλλού η συζήτηση, αλλά το θεωρώ αδιανότητο ένας μεγάλος εκδότης να εισπράττει "έναντι" για ένα παιχνίδι πριν την κυκλοφορία του, ειδικά με τερτίπια "tiered unlocks".

Αντίστοιχα, το θεωρώ ανέντιμο μια μικρή εταιρεία να προεισπράττει την πλήρη αξία του παιχνιδιού για μια δοκιμαστική έκδοση. Ένα μέρος, σύμφωνοι.

Προφανώς, για να το ξεκινούν στο Steam, υπάρχει πολύς κόσμος που διαφωνεί μαζί μου - δεν έχω κανένα πρόβλημα. Ελπίζω απλά να μην αρχίσουν να πληθαίνουν οι αρπαχτές αλά "The War Z".

Link to comment
Share on other sites

Δεν καταλαβαίνω γιατί είστε τόσο αρνητικοί. Είναι το ίδιο πράγμα με την προαγορά παιχνιδιού που σου δίνει πρόσβαση στην Beta, απλά με άλλο όνομα...

Προσωπικά μιλώντας, μπορώ να βρω αρκετούς λόγους, αλλά ο σημαντικότερος είναι ότι

παραιτούμαι από το δικαίωμά να παραπονεθώ,

αν το προϊόν:

α) βγει μάπα (λέγε με War Z),

β) διακοπεί η ανάπτυξή του ή κλείσει το μαγαζί,

γ) δεν ανταποκρίνεται στις υποσχέσεις του ή στις προσδοκίες μου

για τον απλούστατο λόγο ότι η Νομική Υπηρεσία θα μου πει "το ήξερα ότι έτσι δουλεύει το early access".

Θα αγοράσω λοιπόν ένα προϊόν τον Μάρτη, προπληρώνοντας το κόστος ανάπτυξης και παραγωγής,

και όταν τον Δεκέμβρη με το καλό, θα είναι σε playable/usable μορφή, θα έχω χάσει και το ενδιαφέρον μου.

Link to comment
Share on other sites

Αν διαφωνείτε γενικά με το pre-order πάω πάσο. Αυτό που λέει ο νάνος όμως για το Kickstarter δεν στέκει, γιατί πάλι το ίδιο είναι. Όπως στο kickstarter μπορεί να βγει μούφα έτσι μπορεί και στο Steam. Άλλωστε δεν είναι λίγες οι φορές developers από το kickstarter υπόσχονται κλειδιά για το Steam.

Επίσης μάλλον παραλείψατε και αυτό:

Pricing of individual games may change over time

Some developers will start by offering a discount for buying early while others will charge a premium, depending on their goals and the level of commitment and feedback they desire from Early Access customers.

Είναι θέμα του developer πόσο θα χρεώσει για το "Early Access".

Και βέβαια, στην τελική η Valve προσφέρει ένα επιπλέον χαρακτηριστικό σε developers και gamers, από εκεί και πέρα εσείς κανονίζετε τι θα κάνετε με το πορτοφόλι σας ;)

Link to comment
Share on other sites

Περί early access, είχα πάρει το minecraft όταν ήταν σε alpha version με 9 €. Ο δημιουργός του είχε πεί ότι σε beta θα έκανε 15 (νομίζω) και στην τελική 19,99. Δε με χάλασε που το πήρα αυτό το αξιόλογο παιχνίδι κάτω από το 50% της αρχικής του αξίας και κανα χρόνο πριν βγει η τελική μορφή.

Link to comment
Share on other sites

Το είπαμε και παραπάνω, ο καθένας αξιολογεί διαφορετικά ίδιες ή παρόμοιες καταστάσεις.

Εκείνο που με ενοχλεί στον χώρο του gaming είναι ότι δεν υπάρχει καμία προστασία για τον τελικό καταναλωτή, δηλαδή εμένα.

Χρόνια τώρα γίνεται η ίδια δουλειά και δεν αναφέρομαι μόνο το Steam.

Να χαιρετήσω την ένωση και τους νόμους για την προστασία του καταναλωτή που γράφονται με υπαγόρευση.

Σε διπλανό thread αυτού του forum γίνεται χαμός με τα παράπονα για πωλήσεις, τεχνική υποστήριξη, after-sales support

και ότι άλλο μπορείς να φανταστείς για είδη αξίας από 1€ έως το θεό. Στο gaming τίποτα.

Δεχόμαστε αδιαμαρτύρητα, ότι μας σερβίρουν. Το μόνο που έχουμε είναι το "κράξιμο". Κι αυτό δεν έχει κανένα αποτέλεσμα.

Γιατί μπορώ να επιστρέψω μια TV των 1000€ σαν ελαττωματική και δεν μπορώ να κάνω το ίδιο για ένα κουτί των 30€;

Και τα δύο τα αγοράζω για τον ίδιο σκοπό, την προσωπική μου ψυχαγωγία.

Δεν διαγράφω μονοκοντυλιά την οποιαδήποτε προσπάθεια, αλλά το καλάθι μου πλέον είναι πάρα πολύ μικρό.

Τόσα χρόνια τώρα δεν έχω δει κάποια συγκινητική αλλαγή στο χώρο.

Link to comment
Share on other sites

Ανοίγεις πολύ μεγάλη συζήτηση, αλλά η άποψη μου συνοψίζεται στο εξής:

Για τον ίδιο λόγο που δεν μπορείς να ζητήσεις τα λεφτά σου στο σινεμά αν δεν σου αρέσει τελικά μία ταινία, δεν μπορείς να κάνεις το ίδιο και για ένα παιχνίδι που προαγόρασες και τελικά δεν σου άρεσε.

Σε εξαιρετικές περιπτώσεις πάντως και στο Steam αν ΔΕΝ έχεις εκκινήσει καν το παιχνίδι για να το παίξεις μπορείς να ζητήσεις refund και να στο δώσουν. Από την στιγμή όμως που θα το ξεκινήσεις δεν δικαιούσαι τα χρήματα σου πίσω...

Link to comment
Share on other sites

Από την στιγμή όμως που θα το ξεκινήσεις δεν δικαιούσαι τα χρήματα σου πίσω...

και παλι δεν ισχυει...

Στο steam δεν αγοράζεις το παιχνίδι αλλα το δικαίωμα να παίξεις αυτό.Γενικα φωνάζετε για τους περιορισμούς ενω κανένας δεν εχει κοιτάξει μια γραμμή απο το EULA.

Δεν βαζουν το μαχαίρι στο λαιμό να συμφωνήσετε στη τελικη

Link to comment
Share on other sites

[MENTION=6199]SirDiman[/MENTION] κι όμως, αυτό που λες το γνωρίζω (αν και μάλλον δεν αναφέρεσαι σε μένα). Ισχύει ότι όντως δεν έχεις κανένα δικαίωμα στο παιχνίδι αυτό αν το Steam αποφασίσει ότι δεν τήρησες την συμφωνία σας. Αυτό όμως δεν αναιρεί αυτό που παραθέτεις.

Έχω διαβάσει αρκετές περιπτώσεις που ζήτησαν refund και ενημερώθηκαν από το support ότι επειδή είχαν ξεκινήσει το παιχνίδι δεν πήραν. Δεν θα το έγραφα αλλιώς ;)

Link to comment
Share on other sites

Αφού ανοίξαμε αυτήν την κουβέντα, έχετε υπόψη ότι το Steam έχει μια άτυπη πολιτική μιας αποζημίωσης. Είναι εξαιρετικά πιθανό να σας επιστρέψουν τα χρήματά σας την πρώτη φορά που θα ζητήσετε επιστροφή, ακόμη κι αν έχετε τρέξει ένα παιχνίδι, ειδικά αν είναι προβληματικό. Όμως, κατά πάσα πιθανότητα θα είναι και η τελευταία.

[MENTION=6199]SirDiman[/MENTION] το ότι αποδέχεσαι μια EULA δε σημαίνει ότι αποδέχεσαι να περιορίσεις τα νόμιμα δικαιώματά σου. Μπορεί σε μερικές πολιτείες στην Αμερική να γίνεται δεκτό ως υπέρτερο το συμβόλαιο ανάμεσα σε σένα και την εταιρεία, αλλά στην Ευρώπη είναι καταχρηστικός κάθε όρος που αντίκειται στη νομοθεσία.

Είναι σα να αγόραζες τηλεόραση και να σου έλεγε ο έμπορας "Εγώ 1 χρόνο εγγύηση δίνω και σε όποιον αρέσει". Εκεί απλά τον υποχρεώνεις να τηρήσει το νόμο και να σου παράσχει εγγύηση 2 χρόνων.

Στο θέμα της ψηφιακής διανομής υλικού το πρόβλημα είναι ότι δεν υπάρχει ακόμη κρίσιμη μάζα ανθρώπων καταρτισμένων που ενδιαφέρονται να προωθήσουν νομοθεσία που διαφυλάττει τα δικαιώματα των καταναλωτών. Μόνο οι Γερμανοί δειλά-δειλά αντιστέκονται, αλλά μόνοι τους δεν πρόκειται να πείσουν τη Valve να συμμορφωθεί.

Link to comment
Share on other sites

Ανοίγεις πολύ μεγάλη συζήτηση, αλλά η άποψη μου συνοψίζεται στο εξής:

Για τον ίδιο λόγο που δεν μπορείς να ζητήσεις τα λεφτά σου στο σινεμά αν δεν σου αρέσει τελικά μία ταινία, δεν μπορείς να κάνεις το ίδιο και για ένα παιχνίδι που προαγόρασες και τελικά δεν σου άρεσε.

Ομολογώ ότι το παράδειγμά σου είναι πολύ επιτυχημένο, αλλά εγώ ακόμα δεν έχω καταλάβει

ποιος είναι αυτός ο λόγος που δεν μπορώ να κάνω αυτό που αναφέρεις;

Μπορεί κάποιος να μου πει/εξηγήσει αυτόν τον λόγο με απλά Ελληνικά;

Γιατί δεν μπορώ να σηκωθώ και να βγω από την αίθουσα στη μέση του έργου και να ζητήσω αποζημίωση για το προϊόν που μου προσφέρουν;

Και την ψυχική μου υγεία ποιος την υπολογίζει; Ποιος θα μου αποζημιώσει την αποτυχημένη έξοδο;

Μια τέτοια έξοδος δεν είναι μόνο τα 7-8€ για το έργο. Βάλτε τα όλα μαζί για να δείτε πόσο κοστίζει.

Μπορώ εγώ να βγαίνω όποτε θέλω και όταν θέλω, και για μια φορά στις τόσες "εντάξει, δεν πειράζει";

Δυστυχώς δεν είναι απλά τα πράγματα και όσο μεγαλώνεις και αυξάνονται οι υποχρεώσεις, τα πράγματα και δυσκολεύουν και περιπλέκονται.

Η δική μου αίσθηση μου είναι ότι τελικά φταίω εγώ ο ίδιος, γιατί με την σιωπή μου και την παθητική μου στάση,

και για χάρη μερικών στιγμών ευτυχίας και ψυχαγωγίας στην μονότονη και επαναλαμβανόμενη καθημερινότητά μου,

αποδέχομαι σιωπηλά αυτό που μου έχουν "περάσει" και επιβάλλει ότι είναι το σωστό και πρέπον μέσα στην οργανωμένη κοινωνία που βρίσκομαι,

και πως τελικά εγώ είμαι αδύναμος να εναντιωθώ στα μεγάλα συμφέροντά τους και στις μεγάλες ορέξεις τους.

ΥΓ: Προφανώς οι ερωτήσεις μου είναι ρητορικές και προφανώς δεν απευθύνομαι σε κάποιον από εσάς προσωπικά

και προφανώς δεν τα έχω βάλει μαζί σας και προφανώς δεν είναι ο κατάλληλος χώρος για τους προβληματισμούς μου.

Παρόλα αυτά ευχαριστώ που με ανεχτήκατε.

Link to comment
Share on other sites

Φαντάζομαι οτι παμπολοι θα καταχραστούν αυτό το δικαίωμα που κάποια γενναία επιχείρηση θα τους το παρέχει. Δείτε το απλά σαν κατάχρηση του RMA που γίνεται από κάποιους σαν ένα παράδειγμα υπό κλίμακα.

Ειδικά σε τέτοιες υπηρεσίες που έχουν να κάνουν με την "ευχαρίστησή" μας, δεν είναι δυνατό να βάλεις κανόνες γιατί πχ.. αν εγώ παίξω το παιχνίδι μέχρι το 99% και ξαφνικά αποφασίσω οτι δεν μου κάνει? Αν δω την ταινία μέχρι το τελευταίο δεκάλεπτο και ξαφνικά αποφασίσω οτι ήταν μούφα? Αν φάω τη μπριζόλα μέχρι την τελευταία μπουκιά και μετά αποφασίσω οτι δεν μου άρεσε ή ρίξω μια τρίχα στο πιάτο? Ποίος θέτει τα όρια κ τους κανόνες και πως θα πρεπεί αυτά να είναι διαβαθμισμένα?

Σε τέτοια πράγματα κ υπηρεσίες και όταν απευθύνονται σε τεράστιο σύνολο πληθυσμού δεν είναι δυνατόν να εφαρμοστεί κάτι τέτοιο.

Link to comment
Share on other sites

Ποίος θέτει τα όρια κ τους κανόνες και πως θα πρεπεί αυτά να είναι διαβαθμισμένα?

Μήπως η οργανωμένη και έννομη πολιτεία στην οποία ζούμε;

Και ποια είναι αυτή η κυρία σε τελική ανάλυση; Όλοι εμείς, οι απλοί πολίτες ή κάποια συμφέροντα;

Σε τέτοια πράγματα κ υπηρεσίες και όταν απευθύνονται σε τεράστιο σύνολο πληθυσμού δεν είναι δυνατόν να εφαρμοστεί κάτι τέτοιο.

Το πρόβλημα εδώ δεν είναι η λύση, αλλά η ολοκληρωμένη περιγραφή του προβλήματος.

Άμα καταφέρεις και περιγράψεις το πρόβλημα, προχωράς σε λύση, διαφορετικά "πονάει κεφάλι, κόβει κεφάλι"

Link to comment
Share on other sites

Είναι σα να αγόραζες τηλεόραση και να σου έλεγε ο έμπορας "Εγώ 1 χρόνο εγγύηση δίνω και σε όποιον αρέσει". Εκεί απλά τον υποχρεώνεις να τηρήσει το νόμο και να σου παράσχει εγγύηση 2 χρόνων.

Απο τη στιγμη που δεν υπαρχει κάποιος νόμος που να οριζει πως θα γίνονται οι επιστροφές σε τετοια ηλεκτρονικά ηδη τι μπορεις να κανεις? Μονο το EULA υπάρχει ως νόμιμο συμφωνητικό.

Αν δε σου αρεσει δε το αποδέχεσαι απλα αλλιως εσυ θα μπλέξεις.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.