Jump to content



Official "Πανεπιστήμιο & Τριτοβάθμια Εκπαίδευση" thread (UniLab)


hayabusa

Recommended Posts

Εάν θέλουμε να είμαστε απόλυτοι, υπάρχουν διαχειριστικά έξοδα, όπως ο χρόνος που αφιερώνει η γραμματεία, τα παραπάνω τμήματα που πρέπει να γίνουν σε (εργαστηριακά) μαθήματα, ακόμα και τα σκουπίδια που παράγει και πρέπει να μαζευτούν. Και η ποιότητα σπουδών επηρεάζεται: άλλο είναι να έχεις έναν καθηγητή για 20 φοιτητές και άλλο για 40.

Οι "αιώνιοι" χωρίζονται σε δύο κατηγορίες. Σε αυτούς που το έχουν οριστικά παρατήσει άρα ούτε εργαστήρια παρακολουθούν, ούτε εγγραφές ανανεώνουν ούτε καν την κόλλα στην εξέταση δεν καταναλώνουν (μεγάλη γραφικότητα αυτό) και σε αυτούς που αποδεδειγμένα προσπαθούν να τελειώσουν, χρωστάνε 2-4 μαθήματα, τα οποία συνήθως είναι κοινά στους περισσότερους* και μόνο αυτά "βαραίνουν" με την παρουσία τους στις εξεταστικές.

Ο παραπανίσιος χρόνος της γραμματείας ποιός ακριβώς είναι; Η εκχώρηση των επιπλέον βαθμολογιών (αστείο μόνο να αναφέρεται) ή η ανανέωση των εγγραφών, που πλέον γίνεται ηλεκτρονικά;

Στο εκπαιδευτικό κομμάτι τα εργαστήρια και τις διορθώσεις αναλαμβάνουν μεταπτυχιακοί φοιτητές συνήθως και σπανιότερα τα μέλη ΔΕΠ (που ούτως η άλλως η εργασία τους είναι από τις πλέον προνομιούχες στην Ελλάδα από άποψη εργατοωρών).

Οι διαγραφές των "αιώνιων" αποτελούν βέβαια ένα δούρειο ίππο προπαγάνδας που απευθύνεται κυρίως σε άτομα με λιγότερη επαφή με το χώρο. Γενικά όμως δεν έχουν να κάνουν καθόλου με την απασχόληση του προσωπικού. Αυτό το ξέρουν πανεπιστήμια και υπουργείο και αν δεις σε όλες τις αξιολογήσεις βγαίνουν δείκτες προσωπικού ως προς τους ενεργούς φοιτητές και μόνο.

Αλλού είναι το θέμα. Ξέρω πάρα πολλά πράγματα εκ των έσω και έχω σχηματίσει την άποψη μου για το λόγο που υπάρχει επιμονή στις διαγραφές. Όχι γενικές και αόριστες θεωρίες αλλά συγκεκριμένα πράγματα, με πρόσωπα και καταστάσεις. Για ευνόητους λόγους όμως θα την κρατήσω για τον εαυτό μου. :rolleyes:

*Ειδικά για τα μαθήματα όπου παρατηρείται συσσώρευση φοιτητών και με ποσοστά επιτυχόντων κάτω του 50%, μάλλον πρέπει να δούμε αν το πρόβλημα είναι των χαζών-τεμπέληδων φοιτητών ή των "περίεργων" καθηγητών. Που για να κάνουμε μια σύγκριση με το εξωτερικό μιας και μας αρέσουν οι συγκρίσεις αυτές, όταν στο εξωτερικό υπάρχει υπερ-συσσώρευση συνηθίζεται να ελέγχεται ο καθηγητής και το διδακτικό του έργο\ ψυχική του κατάσταση. Λογικόν: δεν γίνεται να είναι όλοι άχρηστοι που δεν καταλαβαίνουν τον παν-σοφο καθηγητή. Μόνο στην Ελλάδα προσπαθούμε τον bottom-up εκσυγχρονισμό.

Link to comment
Share on other sites

Δε νομίζω ότι κανείς ασχολείται με όσους δεν παρακολουθούν, δεν ανανεώνουν εγγραφές και γενικώς είναι φοιτητές μόνο κατ' όνομα. Πιστεύει πραγματικά κάποιος ότι ούτε εκείνοι θα πρέπει να διαγράφονται;

Πάντως, είμαι σίγουρος ότι όλοι όσοι γράφουμε σε αυτό το θέμα έχουμε κάποια προσωπική έκθεση στο χώρο. Μπορεί να έχεις όντως προνομιακή πρόσβαση και να ξέρεις περισσότερα από όλους μας για το θέμα, αλλά χωρίς κάποια συγκεκριμένη πληροφορία...

Κι εγώ βρίσκω ιδιαιτέρως κακοπροαίρετο τον τρόπο με τον οποίο προωθείται η "αποσυμφόρηση" των Πανεπιστημίων, αλλά αντίστοιχα με άλλα προσχηματικά και ατελέσφορα κυβερνητικά μέτρα. Ούτε περισσότερο, ούτε λιγότερο.

Link to comment
Share on other sites

Δε νομίζω ότι κανείς ασχολείται με όσους δεν παρακολουθούν, δεν ανανεώνουν εγγραφές και γενικώς είναι φοιτητές μόνο κατ' όνομα. Πιστεύει πραγματικά κάποιος ότι ούτε εκείνοι θα πρέπει να διαγράφονται;

Δεν υπάρχει λόγος να διαγραφούν, και επειδή ποτέ δεν ξέρεις γιατί δεν ανανεώνουν εγγραφές κτλ ίσως υπάρχουν λόγοι να μην διαγραφούν.

Μπορεί ο άλλος να αποφάσισε να κάνει κάτι άλλο για 2 χρόνια γιατί να τον διαγράψεις? τι θα κερδίσεις?

Link to comment
Share on other sites

Δεν υπάρχει λόγος να διαγραφούν, και επειδή ποτέ δεν ξέρεις γιατί δεν ανανεώνουν εγγραφές κτλ ίσως υπάρχουν λόγοι να μην διαγραφούν.

Μπορεί ο άλλος να αποφάσισε να κάνει κάτι άλλο για 2 χρόνια γιατί να τον διαγράψεις? τι θα κερδίσεις?

Δεν υπάρχει η επιλογή να δηλώσεις ότι διακόπτεις τις σπουδές σου για κάποια χρόνια και να είσαι καλυμμένος; Σε μεταπτυχιακά προγράμματα ξέρω ότι γίνεται.

Link to comment
Share on other sites

Δεν υπάρχει λόγος να διαγραφούν, και επειδή ποτέ δεν ξέρεις γιατί δεν ανανεώνουν εγγραφές κτλ ίσως υπάρχουν λόγοι να μην διαγραφούν.

Μπορεί ο άλλος να αποφάσισε να κάνει κάτι άλλο για 2 χρόνια γιατί να τον διαγράψεις? τι θα κερδίσεις?

Αν δεν μπορούν να μπουν στον κόπο να ανανεώσουν την εγγραφή τους ή να καταθέσουν μια αίτηση για αναστολή σπουδών, ας μάθουν κι από το Coursera, δε χάθηκε ο κόσμος.

Η μεταλυκιακή εκπαίδευση δεν είναι υποχρεωτική. Αν επιλέγεις να φοιτήσεις σε ένα Πανεπιστήμιο, πρέπει να αναλαμβάνεις και τις υποχρεώσεις που συνεπάγεται η ιδιότητα του φοιτητή.

Εκτός αν αποφασίσουμε ως κοινωνία να διαγράψουμε και τα πρόστιμα όσων ξεχνούν να κάνουν φορολογική δήλωση ή να αγνοούμε όσους αμελούν να πληρώσουν νοίκι ή να δείχνουμε κατανόηση σε όσους βαριούνται να εμφανιστούν στα δικαστήρια.

Edit:

Δεν υπάρχει η επιλογή να δηλώσεις ότι διακόπτεις τις σπουδές σου για κάποια χρόνια και να είσαι καλυμμένος; Σε μεταπτυχιακά προγράμματα ξέρω ότι γίνεται.

Προφανώς και γίνεται και σε προπτυχιακό. Δεν υπάρχει κανένας λόγος (ούτε καν κακός) να μην διαγράφονται αυτοδίκαια όσοι ούτε εγγράφονται ούτε αιτούνται αναστολή σπουδών.

/Edit

Στο μεταξύ, από τη μελέτη που παρήγγειλε για 115k € το ΥΠΕΘ για να αξιολογήσει τον αριθμό του απασχολούμενου προσωπικού στα Πανεπιστήμια:

(http://www.alfavita.gr/sites/default/files/attachments/paradoteo_montelo_axiologisis-2.pdf)

Δείκτης διοικητικό προσωπικό / φοιτητές

Ελληνικός Μέσος Όρος Πανεπιστημίων: 1,39%

EU σε επίπεδο χώρας: 6,2%

EU σε επίπεδο Πανεπιστημίων: 7,91%

Δείκτης διοικητικό προσωπικό / διδακτικό προσωπικό

Ελληνικός Μέσος Όρος Πανεπιστημίων: 22%

EU σε επίπεδο χώρας: 87%

EU σε επίπεδο Πανεπιστημίων: 140%

Wait, I don't like the data!

Για το λόγο αυτό και κρίνεται ότι οι διεθνείς και ευρωπαϊκοί δείκτες μπορεί να ληφθούν υπόψη μόνο μερικώς.
Έγινε επεξεργασία από acct
Link to comment
Share on other sites

Δεν υπάρχει η επιλογή να δηλώσεις ότι διακόπτεις τις σπουδές σου για κάποια χρόνια και να είσαι καλυμμένος; Σε μεταπτυχιακά προγράμματα ξέρω ότι γίνεται.

Δεν το γνωρίζω αυτό, πάντως θα είχε και νόημα πρώτα να διαπιστώσουν αν ειναι "πραγματικοί" αυτοί οι φοιτητές..

Αν ζουν, αν έχουν περάσει σε άλλη σχολή, αν μπορούν να τους βρουν και δεν έχουν θεόπαλια στοιχεία κτλ κτλ.

Αν δεν μπορούν να μπουν στον κόπο να ανανεώσουν την εγγραφή τους ή να καταθέσουν μια αίτηση για αναστολή σπουδών, ας μάθουν κι από το Coursera, δε χάθηκε ο κόσμος.

Coursera? Whats that?

Η μεταλυκιακή εκπαίδευση δεν είναι υποχρεωτική. Αν επιλέγεις να φοιτήσεις σε ένα Πανεπιστήμιο, πρέπει να αναλαμβάνεις και τις υποχρεώσεις που συνεπάγεται η ιδιότητα του φοιτητή.

Υπάρχουν ΠΟΛΛΑ δυσάρεστα που μπορεί να γίνουν και να σου αλλάξουν τον προγραμματισμό της ζωής σου.

Link to comment
Share on other sites

Δεν υπάρχει η επιλογή να δηλώσεις ότι διακόπτεις τις σπουδές σου για κάποια χρόνια και να είσαι καλυμμένος; Σε μεταπτυχιακά προγράμματα ξέρω ότι γίνεται.

δεν ξέρω αν είναι μέρος της τρομοκρατίας της άλλης πλευράς (των φοιτητών), αλλά ακούγεται ότι δεν πιάνει το κόλπο στις διαγραφές. Είτε έχεις κάνει διακοπή σπουδών, είτε όχι, είναι σαν μην έχεις κάνει.

Link to comment
Share on other sites

δεν ξέρω αν είναι μέρος της τρομοκρατίας της άλλης πλευράς (των φοιτητών), αλλά ακούγεται ότι δεν πιάνει το κόλπο στις διαγραφές. Είτε έχεις κάνει διακοπή σπουδών, είτε όχι, είναι σαν μην έχεις κάνει.

Αυτό δεν ισχύει και σίγουρα εάν κάποιος πάει να το εφαρμόσει είναι διαβλητό.

Κατά τα άλλα, [MENTION=22691]Tsoureki[/MENTION] αν νομίζεις ότι οι διοικητικές δομές που σχετίζονται με φοιτητές δεν έχουν αυξημένο φόρτο εργασίας ως συνάρτηση του αριθμού των φοιτητών, μάλλον περισσότερο έξω από τα πράγματα είσαι, παρά μέσα.

Link to comment
Share on other sites

ναι, και ο νόμος λέει ότι τα οικεία ιδρύματα θα αποφασίσουν τις προϋποθέσεις για διαγραφή, και το υπουργείο, στηρίζοντας το αυτοδιοίκητο των πανεπιστημίων, μας τα έχει κάνει τσουρέκια (@Tsoureki no offence) με τις διαγραφές υποχρεώνοντας τα οικεία ιδρύματα να διαγράψει όσους κι όποιους θέλει.

Συνεχίζει να στηρίζει το αυτοδιοίκητο, μετά τις υποχρεωτικές απολύσεις διοικητικού προσωπικού (είπαμε με την τρόικα ότι δε χρειάζεστε τόσους, διώχτε τους), και συνεχίζει να στηρίζει το δημόσιο πανεπιστήμιο με τον οικονομικό στραγγαλισμό του, ειδικά μετά το psi.

Ναι, το ελληνικό κράτος, που δεν είχε κάνει αύξηση μισθών από το 2004 ως το 2010 σε καθηγητές, και μετά απαιτούσε μειώσεις μισθών, θέλει το καλό του πανεπιστημίου με τις κινήσεις που κάνει.

σχόλια για αύξηση του φόρτου της γραμματείας, ή των καθαριστριών τα διαβάζω γελώντας, μιας και εμείς (ΕΚΠΑ) δεν έχουμε ούτε το ένα ούτε το άλλο :dirol:

Link to comment
Share on other sites

Δεν το γνωρίζω αυτό, πάντως θα είχε και νόημα πρώτα να διαπιστώσουν αν ειναι "πραγματικοί" αυτοί οι φοιτητές..

Αν ζουν, αν έχουν περάσει σε άλλη σχολή, αν μπορούν να τους βρουν και δεν έχουν θεόπαλια στοιχεία κτλ κτλ.

Coursera? Whats that?

Υπάρχουν ΠΟΛΛΑ δυσάρεστα που μπορεί να γίνουν και να σου αλλάξουν τον προγραμματισμό της ζωής σου.

Αν δεν ζουν -ζωή σε μας- δεν τους νοιάζει. Αν έχουν περάσει σε άλλη σχολή, δεν τους νοιάζει. Αν τους νοιάζει, ας έκαναν μια εγγραφή ή μια αίτηση αναστολής.

Coursera is a for-profit educational technology company founded by computer science professors Andrew Ng and Daphne Koller from Stanford University that offers massive open online courses (MOOCs). Coursera works with universities to make some of their courses available online, and offers courses in physics, engineering, humanities, medicine, biology, social sciences, mathematics, business, computer science, and other subjects.

Σε κάθε περίπτωση, εννοώ ας μάθουν από το Ιντερνέ βρε αδερφέ.

Ό,τι και να συμβεί στη ζωή, πρέπει να συμπληρώσεις 1-2 χαρτιά. Ακόμη και έναν δικό του άνθρωπο να χάσει κανείς -ο μη γένοιτο- δεν την γλυτώνει αυτήν την ανάγκη. Δεν μπορώ να φανταστώ γιατί ένας φοιτητής θα πρέπει να απαλάσσεται από τις υποχρεώσεις του. Ειδικά έχοντας δει ζωντανά περιπτώσεις που πηγαίνει στη γραμματεία *η μαμά* για να μην ξεβολέψει το βλαστάρι της *υποψήφιο διδάκτορα*, δεν μπορώ να δείξω μεγάλη κατανόηση.

[MENTION=4171]deninho[/MENTION] τα χρόνια της διακοπής δεν προσμετρώνται στο ν+2, μέχρι ενός πλαφόν, νομίζω 2 χρόνια για προπτυχιακό και 1 για μεταπτυχιακό, χωρίς καμία διατύπωση πλην της αίτησης. Για παραπάνω συνήθως πρέπει να το ζητήσεις κατ' εξαίρεση και να επικαλεστείς πραγματικό λόγο που να τεκμαίρεται. Ενδεικτικά, ξέρω περιπτώσεις που παραχωρήθηκε πολυετής αναστολή φοίτησης για λόγους βιοπορισμού.

Link to comment
Share on other sites

Κατά τα άλλα, [MENTION=22691]Tsoureki[/MENTION] αν νομίζεις ότι οι διοικητικές δομές που σχετίζονται με φοιτητές δεν έχουν αυξημένο φόρτο εργασίας ως συνάρτηση του αριθμού των φοιτητών, μάλλον περισσότερο έξω από τα πράγματα είσαι, παρά μέσα.

Ποιός είναι φίλε μου αυτός ο επιπλέον φόρτος εργασίας λόγω αιωνίων, αν μπορείς ανάφερε συγκεκριμένα γιατί εγώ (όπως λες) δεν ξέρω.

EDIT: Προφανώς και είναι ρητορική η ερώτηση. Επίσης για να μην παρεξηγηθώ, όντως οι διοικητικές δομές σχετίζονται με το πλήθος των φοιτητών. Των ΕΝΕΡΓΩΝ φοιτητών. Αυτό γιατί όπως εξήγησα και στην προηγούμενη δημοσίευση μου οι "λιμνάζοντες" δημιουργούν πολύ λιγότερες ανάγκες σε διοικητικές διαδικασίες από τους κανονικής διάρκειας φοιτητές, λόγω του ότι είτε έχουν εγκαταλείψει εντελώς είτε επειδή χρωστάνε πολύ λίγα μαθήματα. Μάλιστα μπορώ να γίνω πολύ συγκεκριμένος για το ΕΚΠΑ, με βάση παλαιότερη εσωτερική έκθεση της ΜΟΔΙΠ του ΕΚΠΑ: η εξυπηρέτηση ενός εκτός κανονικής διάρκειας φοιτητή, απαιτεί λιγότερο από το 1/10 των εργατοωρών αυτής ενός ενεργού, στα περισσότερα τμήματα.

Έγινε επεξεργασία από Tsoureki
Link to comment
Share on other sites

dust to dust και ...trash to trash

και αναφεροντας σε trash , δεν εννοω τους φοιτητες , αλλα τους κυβερνοντες

ειμαι στο ΤΕΙ πειραια , 11ο εξαμηνο , χρωσταω σχεδον 10 θεωριες και 2 εργαστηρια . αυτα τα χρονια που ειμαι εκει , τα εχω δει ολα . Απο ΑΘΛΙΟΥΣ καθηγητες εως και πολυ αξιους που το παλευουν καθε μερα , εργαστηρια με 80 ατομα μοιρασμενα σε 3 καθηγητες (2 απο αυτους ωρομισθιοι ) , απαρχαιομενα πραματα ( απο παλια προγραμματα στο pc , εως παλμογραφους της κακιας ωρας ) . ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΟ στην αρχη του εξαμηνου γινεται απλα Χ-Α-Μ-Ο-Σ , οι αιθουσες δεν φτανουν με αποτελεσμα πολυ να σταματανε να ερχοντε , το προγραμμα να βγαζει version 1-2-3-4-5-6- κτλ κτλ

με τι @@@@ θα διωξουν τους φοιτητες οταν δημιουργουν τετοιο προβλημα οι ιδιοι?

Link to comment
Share on other sites

[MENTION=4171]deninho[/MENTION] τα χρόνια της διακοπής δεν προσμετρώνται στο ν+2, μέχρι ενός πλαφόν, νομίζω 2 χρόνια για προπτυχιακό και 1 για μεταπτυχιακό, χωρίς καμία διατύπωση πλην της αίτησης. Για παραπάνω συνήθως πρέπει να το ζητήσεις κατ' εξαίρεση και να επικαλεστείς πραγματικό λόγο που να τεκμαίρεται. Ενδεικτικά, ξέρω περιπτώσεις που παραχωρήθηκε πολυετής αναστολή φοίτησης για λόγους βιοπορισμού.

ας το ελπίσουμε. ούτως ή άλλως, με επιφύλαξη το μετέφερα κι εγώ αυτό που άκουσα

Link to comment
Share on other sites

Πληροφορική Χαροκοπείου λέει;

Πέρασε ένας φίλος. Είναι ευχαριστημένος, το είχε 2η επιλογή. Πρώτη ΕΚΠΑ.

Στου ΕΚΠΑ, επειδή μοιραζόμαστε μερικά μαθήματα (Ιστορίες τεχνολογίας και τέτοια), τους βλέπω σχετικά με καλό μάτι.

Υ.Γ.: Τελευταίο έτος και αν τα υπολογίζω σωστά δεν θα αργήσω να ξεμπερδέψω. Θα γλιτώσω και τα τάματα στην Τήνο. :p

Link to comment
Share on other sites

θα μου άρεσε και εδώ οι καθηγητές να είχαν παρόμοιο τρόπο σκέψης

https://www.facebook.com/video.php?v=831989170152445

Υπάρχουν κάποιοι που προσεγγίζουν τη διδασκαλία με παρόμοιο τρόπο. Από την άλλη, αυτός ο τρόπος δεν είναι ο πλέον πρόσφορος ώστε να κάνεις υψηλού επιπέδου πανεπιστημιακό μάθημα. Συνήθως περιορίζεται σε εισαγωγικά μαθήματα και στα πρώτα έτη που οι φοιτητές γνωρίζουν το αντικείμενο.

Για ανοιχτές διαλέξεις είναι καλό πάντως :)

Link to comment
Share on other sites

Δεν υπάρχει λόγος να διαγραφούν, και επειδή ποτέ δεν ξέρεις γιατί δεν ανανεώνουν εγγραφές κτλ ίσως υπάρχουν λόγοι να μην διαγραφούν.

Μπορεί ο άλλος να αποφάσισε να κάνει κάτι άλλο για 2 χρόνια γιατί να τον διαγράψεις? τι θα κερδίσεις?

Αν εγώ πάω στη δουλειά μου και τους πω "ξέρετε, για 2 χρόνια θέλω να κάνω κάτι άλλο αλλά μην με διαγράψετε για να κρατήσω τη θέση μου μετά από τόσο καιρο", τι λες να μου απαντήσουν?

Link to comment
Share on other sites

Αν εγώ πάω στη δουλειά μου και τους πω "ξέρετε, για 2 χρόνια θέλω να κάνω κάτι άλλο αλλά μην με διαγράψετε για να κρατήσω τη θέση μου μετά από τόσο καιρο", τι λες να μου απαντήσουν?

Συγκρίνεις ανόμοια πράγματα. Εκτός αν πήγες σε σχολή που σε πλήρωναν.

Link to comment
Share on other sites

Συγκρίνεις ανόμοια πράγματα. Εκτός αν πήγες σε σχολή που σε πλήρωναν.

Αν πιστεύεις ότι σε μια σχολη/πανεπιστήμιο δεν γίνεσαι παραγωγικος συγκριτικά με μια δουλειά σε καφετέρια, τότε ναι η μόνη διαφορά είναι τα ψίχουλα που σου δίνουν.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.