Jump to content



Official "Πανεπιστήμιο & Τριτοβάθμια Εκπαίδευση" thread (UniLab)


hayabusa

Recommended Posts

Προφανώς το πρόβλημα που αναφέρω είναι γνωστό για τις δανειστικές. Τις μεγαλύτερες τουλάχιστον της χώρας. Δεν λέω χαζομάρες, όσοι πηγαίνουν σε δανειστικές το ξέρουν.

Τι εννοείς δανειστικές; Δεν είναι οι βιβλιοθήκες του ΕΜΠ μεγάλες και δανειστικές; Απ' ότι ξέρω δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα...

Link to comment
Share on other sites

Έχεις επαφή με τον χώρο ή απλά τα γράφεις για να τα γράφεις?

Είναι δυνατόν τα συγγράμματα που προβλέπονται για 4ετη φοίτηση στο TEI να καλύψουν της ανάγκες μου για την 5ετη στο πανεπιστήμιο?

Δεν είναι τι μου αρκεί εμένα, είναι το τι πρέπει να παρέχετε στο κατ'ελάχιστο προκείμενου να μπορούν να αντεπεξέλθουν όλοι όσοι τους δίνεται η δυνατότητα που λες.. Έχουν ισοπεδωθεί τα πάντα.

20?Και όμως ΔΕΝ έχει..

Όπως και στον κάθε Έλληνα πολίτη..

Υλικό εξαιρετικό και ικανό να ανεβάσει το επίπεδο που θέλουμε όλοι μας..(μάλλον δεν έχεις επαφή)..

Για δομή δεν θα σχολιάσω καν..

Προφανώς εσύ έχεις εξαιρετική ικανότητα.

Πιάνοντας τη συζήτηση από το τέλος, θα αρκεστώ να σχολιάσω τα πιο σημαντικά:

Το Πανεπιστήμιο, όπως και το (Α)ΤΕΙ έχουν 4ετή φοίτηση. Οι πολυτεχνικές σχολές έχουν πενταετή. Δε χρειάζεται να έχεις μεγάλη επαφή για να κατέχεις αυτόν τουλάχιστον τον διαχωρισμό.

Μέρος της δομής που αφορίζεις (εκτός από γραμματείες, δικτυακές και υπολογιστικές υποδομές, εργαστήρια κλπ - στα οποία προφανώς δεν έχει πρόσβαση κάθε Έλληνας πολίτης) είναι και η πρόσβαση σε συνδρομές επιστημονικών δημοσιεύσεων. Άσχετα από το εάν θα έπρεπε αυτές να είναι φτηνότερα διαθέσιμες σε ακαδημαϊκά Ιδρύματα, ανταποκρίνονται σε ένα τεράστιο κόστος που αναλαμβάνεται για λογαριασμό σου.

Τελικά διαφέρει το τι θεωρείς εσύ ότι θα έπρεπε να "παρέχετε στο κατ'ελάχιστο"[sic] σε σχέση με αυτούς που αποφασίζουν το ελάχιστο. Σε λίγο που δεν θα υπάρχουν ούτε διδάσκοντες ούτε υποδομές, φαντάζομαι ότι κι εσύ θα αναθεωρήσεις.

Μέχρι τότε, καλή τύχη με τις σπουδές σου και ελπίζω να αποδειχτώ αναίσχυντος κινδυνολόγος.

Link to comment
Share on other sites

[ame=http://www.youtube.com/watch?v=0SGKQkOYyR8]Απαράδεκτη λογοκρισία σε ορκωμοσία του ΕΚΠΑ - YouTube[/ame]

Στις 24/10, την ώρα που επιχειρούταν η εκλογή των νέων συμβουλίων διοίκησης του Πανεπιστημίου Αθηνών στην οδό Ιπποκράτους, μια διαφορετική ορκωμοσία λάμβανε χώρα στο κεντρικό κτήριο του Πανεπιστημίου λίγο δίπλα. Μια ομάδα φοιτητών του τμήματος Μεθοδολογίας, Ιστορίας και Θεωρίας της Επιστήμης αποφάσισε να διαταράξει στη συνήθη ομαλότητα της τελετής, όταν μετά το τέλος του όρκου, η φοιτήτρια στην οποία είχε ανατεθεί η εκφώνηση του μαζί με τρεις ακόμη φοιτητές που συμμετείχαν στην ορκωμοσία ξεκίνησαν να διαβάζουν ένα κείμενο.

Όπως φαίνεται και στο βίντεο, μόλις οι κοσμήτορες αντιλήφθηκαν το περιεχόμενο της παρέμβασης, έδωσαν εντολή να πάρουν το μικρόφωνο από τη φοιτήτρια που μιλούσε. Αυτή η απαράδεκτη πράξη λογοκρισίας προκάλεσε διαμαρτυρίες από το κοινό, ενώ η δικαιολογία ότι δεν είχε ζητηθεί άδεια εκ των προτέρων δεν έπεισε κανέναν. Μέσα σε αυτήν την αναταραχή, οι φοιτητές κατάφεραν να αποσπάσουν το μικρόφωνο και ολοκλήρωσαν την ανάγνωση του κειμένου μέσα σε δυνατά χειροκροτήματα.

Εντωμεταξύ, στην έξοδο του κτηρίου άλλοι φοιτητές μοίραζαν τρικάκια με το σύνθημα «Για την επανοικειοποίηση της γνώσης και των ζωών μας» και το πλήρες κείμενο της παρέμβασης.

Το κείμενο:

Κλήθηκα να εκφωνήσω έναν όρκο, με ένα αυθαίρετο και ιεραρχικό κριτήριο. Έναν όρκο που μιλά για τους φοιτητές χωρίς τους φοιτητές.

Πρόκειται για μια ιεραρχία που δεν περιορίζεται στο συμβολικό επίπεδο αυτής της τελετής. Και αυτό είναι το σημαντικό. Χαρακτηρίζει πραγματικές διαδικασίες τόσο στο επίπεδο του πανεπιστημίου όσο και της κοινωνίας. Μπορεί να μην είναι γνωστό, αλλά αυτή τη στιγμή που μιλάμε, στον διπλανό δρόμο, επιχειρείται η εκλογή των νέων μάνατζερ του πανεπιστημίου που θα σφραγίσουν και στο χώρο αυτό την ολοκληρωτική επιβολή του μοντέλου ιεραρχίας της αγοράς, του ίδιου μοντέλου που υποβαθμίζει κάθε πτυχή της ζωής μας.

Εμείς λοιπόν ορκιζόμαστε μόνο στη γνώση που είναι ήδη πράξη, στον αγώνα για μια κοινωνία αλληλεγγύης χωρίς φασισμό, ρατσισμό, ταξικούς και έμφυλους διαχωρισμούς.

Έγινε επεξεργασία από Hydra
Link to comment
Share on other sites

Αυτό που λες είναι σοβαρό τώρα. Πού να ξέρω εγώ αν τη δέχθηκαν ή όχι; Να περιμένω μέχρι τα Χριστούγεννα;

Άντε να το πάρουμε, ξεκίνησαν όλες οι παραστάσεις, μπας και δούμε κανα θέατρο.

Link to comment
Share on other sites

Αυτό που λες είναι σοβαρό τώρα. Πού να ξέρω εγώ αν τη δέχθηκαν ή όχι; Να περιμένω μέχρι τα Χριστούγεννα;

Άντε να το πάρουμε, ξεκίνησαν όλες οι παραστάσεις, μπας και δούμε κανα θέατρο.

Η έγκριση για την έκδοση ταυτότητας/πάσου γίνεται από τη γραμματεία του τμήματός σου. Λογικά από τη στιγμή που θα την εγκρίνουν, παίρνεις αμέσως μήνυμα.

Link to comment
Share on other sites

Το κείμενο:

Κλήθηκα να εκφωνήσω έναν όρκο, με ένα αυθαίρετο και ιεραρχικό κριτήριο. Έναν όρκο που μιλά για τους φοιτητές χωρίς τους φοιτητές.

Πρόκειται για μια ιεραρχία που δεν περιορίζεται στο συμβολικό επίπεδο αυτής της τελετής. Και αυτό είναι το σημαντικό. Χαρακτηρίζει πραγματικές διαδικασίες τόσο στο επίπεδο του πανεπιστημίου όσο και της κοινωνίας. Μπορεί να μην είναι γνωστό, αλλά αυτή τη στιγμή που μιλάμε, στον διπλανό δρόμο, επιχειρείται η εκλογή των νέων μάνατζερ του πανεπιστημίου που θα σφραγίσουν και στο χώρο αυτό την ολοκληρωτική επιβολή του μοντέλου ιεραρχίας της αγοράς, του ίδιου μοντέλου που υποβαθμίζει κάθε πτυχή της ζωής μας.

Εμείς λοιπόν ορκιζόμαστε μόνο στη γνώση που είναι ήδη πράξη, στον αγώνα για μια κοινωνία αλληλεγγύης χωρίς φασισμό, ρατσισμό, ταξικούς και έμφυλους διαχωρισμούς.

Με μία λέξη μονολεκτικώς -> ΠΙΠΕΣ.

Η μεγαλύτερη λαίλαπα του πανεπιστημίου είναι:

1. οι κομματικές οργανώσεις

2. τα πιστεύω των οργανώσεων αυτών (που επιβάλλονται και στην πράξη).

Το βασικότερο πρόβλημα είναι το ότι δεν θέλουν 'εταιρίες' εμπλεγμένες με τα πανεπιστήμια, διότι οι εταιρίες είναι κακές, διεφθαρμένες και νοιάζονται μόνο για το κέρδος.

Δεν υποστηρίζω ότι οι εταιρίες είναι καλές αδιάφθορες και νοιάζονται μόνο για την πρόοδο της ανθρωπότητας, αλλά υπάρχουν κάποια όρια.

Σε τμήματα που έχουν μέσα επιστημονικά όργανα αυτές οι θεωρίες πάσχουν. Ποιος θα φτιάξει τα όργανα? Ποιος θα τα εξελίξει? Ποιος θα οργανώσει 500 ανθρώπους να ασχοληθούν με κάτι? Το καλό της επιστήμης?

Θα τους χάλαγε δηλαδή αν υπήρχε μια βιομηχανία η οποία θα μπορούσε να στηρίξει κάποιες υποτροφίες εντός των πανεπιστημίων?

Και μην πας μακριά και σε τίποτα περίπλοκο, θα την χάλαγε τη ΦΑΓΕ να είχε μια συνεργασία με τη Χημεία Τροφίμων του ΕΚΠΑ τόσο σε R&D όσο και σε έλεγχο ποιότητας, ή μήπως θα χάλαγε τη Χημεία Τροφίμων του ΕΚΠΑ? Ναι για το γάλα και για το γιαούρτι, αυτά βγάζουμε, αυτά αναπτύσσουμε.

Αυτό το σπουδές για τις σπουδές με όλα να είναι παντελώς ασύνδετα από την αγορά εργασίας είναι ενδιαφέρουσα προσέγγιση μεν, οδηγεί σε καταστρεπτικά αποτελέσματα δε, ιδιαιτέρως όταν γεμίζουμε με πανεπιστημιακά τμήματα που παράγουν επαγγελματίες γραφιάδες λογυδρίων με μηδενικό επιστημονικό υπόβαθρο.

Link to comment
Share on other sites

Παιδιά έχω μπερδευτεί σε κάτι και κανείς δε φαίνεται να με βοηθάει με τις απαντήσεις του όπου ρωτώ. Ας πούμε ότι έχω 35 υποχρεωτικα, 2 υποχρεωτικα εργαστηριακα, 7, κατ' επιλογήν υποχρεωτικά της κατεύθυνσης και 6 κατ' επιλογήν μαθήματα και για ΟΛΑ μου δίνουν από ένα σύγγραμμα, αν σε κάποιο από αυτά με καλύπτει ένα ήδη υπάρχον στη βιβλιοθήκη μου και δεν πάρω τώρα άλλο, πού θα εξαργυρώσω τις μονάδες μου στο τέλος αφού για τα άλλα όλα θα έχω σύγγραμμα; Αυτό προκύπτει απ' το ότι πέρσι στη ΦΥΣΙΚΗ Ι πήρα κάποιο βιβλίο που φέτος καλύπτει τις ανάγκες της ΦΥΣΙΚΗΣ ΙΙ, οπότε ο καθηγητής είπε να μην πάρουμε άλλο. Εγώ αναρωτιέμαι, γιατί να μην πάρω το δεύτερο; Αν δεν το πάρω, στο τέλος δε θα έχω χάσει +1 ένα καλό βιβλίο από τη βιβλιοθήκη μου; Αφού για τα άλλα μαθήματα μου δίνουν, να πεις ότι δεν παίρνω το 2ο της φυσικής για κάποιο άλλο...

[MENTION=1085]sotiris[/MENTION]

Εγώ παρέθεσα απλώς το βίντεο, θέση δεν πήρα. Αρχικά το βρήκα καλό, αλλά γνωρίζω το σκεπτικό αυτών των παιδιών και δεν συνηγορώ και τρελά εν τέλει. Πληροφοριακά δεν είναι από οργάνωση οι συγκεκριμένοι, πόσο δε κομματική, trust me. (αυτό ως προς το ότι δηλαδή δεν έχουν κάποιους εξαρτημένους σκοπούς) Εντάξει οι απόψεις είναι copy paste, τί ψάχνεις; Στο Πανεπιστήμιο όλοι οι φοιτητές μασουλάνε τα δικά τους, ελάχιστους γνωρίζω που πραγματικά έχουν δική τους άποψη επί θεμάτων.

Προσωπικά ποτέ δεν πήρα θέση πάνω σε αυτό το θέμα και ούτε πρόκειται γιατί δεν γνωρίζω όλες τις παραμέτρους προκειμένου να κρίνω αυτά τα μοντέλα. Ευτυχώς έχουμε τον αψεγάδιαστο αναλυτή - μέσο Έλληνα φοιτητή να μας τα κάνει λιανά στις συνελεύσεις και στις καθημερινές συζητήσεις. Εγώ σαν φοιτητής και ενδιαφερόμενος για ό,τι καλύτερο εμμένω πάντα στην διαμόρφωση της προσωπικότητας του σπουδαστή, στην ατομική δηλαδή αναβάθμιση με κάθε τρόπο της ποιότητάς του και στην αναβάθμιση της ομαδικότητας αν μιλάμε για ομάδα. (μέσω των κύκλων μας) Οι καιροί είναι δύσκολοι, αντί να παπαρολογούμε και να κάνουμε πολιτική, θα ήταν εύστοχο να το πάρουμε και λίγο προσωπικά. Αν είναι να περιμένω τα μοντέλα και τις κυβερνήσεις, σώθηκα. :fie:

Αυτό το σπουδές για τις σπουδές με όλα να είναι παντελώς ασύνδετα από την αγορά εργασίας είναι ενδιαφέρουσα προσέγγιση μεν...

Αδύνατο να αποσυνδεθούν αυτά τα δύο όντως, απλώς να μην καλλιεργηθεί και στην παιδεία η νοοτροπία των αγορών. Καλώς ή κακώς σχετίζονται. Μπορούμε να έχουμε χορηγούς, επενδυτές και χίλια δυο, αρκεί να μην αναπαράγουμε λογικές που απευθύνονται σε homo economicus και ξεχάσουμε τον homo educandus.

Και πάλι, το μόνο που ξέρω είναι πως πετυχαίνει το προσωπικό ενδιαφέρον και η αναβάθμιση της ποιότητας του καθενός μας από εμάς και αναμεταξύ μας. Αυτό δε χρειάζεται μοντέλα. Αυτό προτείνω σε όλους, ας αφήσουμε τα συνθήματα και τους τσαμπουκάδες. Άτιμες ελληνικές συνήθειες! Όλα τα περιμένουμε έτοιμα - από τρίτους και ποτέ εμείς δε φταίμε για την κατάστασή μας.

Έγινε επεξεργασία από Hydra
Link to comment
Share on other sites

Παιδιά έχω μπερδευτεί σε κάτι και κανείς δε φαίνεται να με βοηθάει [....]

και ποτέ εμείς δε φταίμε για την κατάστασή μας.

Σε τι έχεις μπερδευτεί δεν κατάλαβα.

Θες βιβλίο Φυσικής? Πάρε βιβλίο φυσικής, δεν θέλεις βιβλίο φυσικής? Μην πάρεισ βιβλίο φυσικής. Τι εξαργυρώσεις και τα λοιπά μας λες?

Ποιο κάτω λες οτι δεν φταίμε και καλά για την κατάσταση μας, ενώ πρώτα λες ότι θέλεις να χρεώσεις στο δημόσιο ένα βιβλίο που δεν θα χρησιμοποιήσεις απλά και μόνο για να διακοσμήσεις την βιβλιοθήκη σου, έτσι για να "εξαργυρώσεις" κάτι που σου δίνεται για άλλους σκοπούς?:wall:

Καλά κάνει και σε δουλευει ο [MENTION=166]Κοπρίτης[/MENTION] για τα εισητήρια της συναυλίας....

[MENTION=1085]sotiris[/MENTION]

Η μεγαλύτερη λαίλαπα είναι τα λαμογια καθηγητές, αυτοί που χρεώνουν το κράτος για κάθε λακαμία τους, όχι οι κακές παρατάξεις. Το μερίδιο των παρατάξεων στην σαπίλα είναι όπως είναι και στην κοινωνία μας (στην χώρα), αυτοί που χαιρόντουσαν επειδή έβγαιναν πρώτοι εδώ και 40 χρόνια, αυτοί έχουν το μεγαλύτερο μερίδιο της ευθύνης.

Η υποτροφία δεν θα χάλαγε κανέναν, και υποτροφίες υπάρχουν! Είναι κυρίως στα μεταπτυχιακά, αλλά υπάρχουν σαν θεσμός και μια χαρά λειτουργούν.

Όσο για εταιρείες γενικά μέσα στο πανεπιστήμιο, ΌΧΙ, ΠΟΤΕ. Οι εταιρείες θα θέλουν ανταλάγματα, και το πιο απλό αντάλαγμα είναι η αλλαγή στο πρόγραμμα σπουδών. Τα παιδιά όμως πρέπει να μάθουν την επιστήμη πολύπλευρα, όχι αυτό που χρειάζεται μόνο η εταιρεία, και ακόμη χειρότερα, αν η εταιρεία είναι κακιά στην δουλειά της, γιατί τα παιδιά να μην το μάθουν αυτό? (γιατί αν μια εταιρία πληρώνει, σιγά μην αφήσει τους καθηγητές να πούνε τα στραβά της εταιρείας.

Τέλος, ο τρόπος που λειτουργεί το Πανεπιστήμιο Κρήτης με το Ι.Τ.Ε. νομίζω είναι ένα πολύ καλό παράδειγμα από το πως και οι "εταιρίες" μπορούν να δραστηριοποιηθούν στο πανεπιστήμιο, και τα παιδιά να μάθουν τα πάντα, και να μην πλύττεται ο δημόσιος χαρακτήρας της εκπαίδευσης, με λίγα λόγια, όλοι να είναι χαρούμενοι.

Link to comment
Share on other sites

και το πιο απλό αντάλαγμα είναι η αλλαγή στο πρόγραμμα σπουδών.

ναι, γιατί τα προγράμματα σπουδών σκίζουν τώρα. Το σωστό πρόγραμμα σπουδών δεν είναι αυτό που θέλουν οι εταιρείες, αλλά αυτό που θέλουν οι καθηγητές, προκειμένου να βολέψουν τους δικούς τους...

Link to comment
Share on other sites

Σε τι έχεις μπερδευτεί δεν κατάλαβα.

Θες βιβλίο Φυσικής? Πάρε βιβλίο φυσικής, δεν θέλεις βιβλίο φυσικής? Μην πάρεισ βιβλίο φυσικής. Τι εξαργυρώσεις και τα λοιπά μας λες?

Ποιο κάτω λες οτι δεν φταίμε και καλά για την κατάσταση μας, ενώ πρώτα λες ότι θέλεις να χρεώσεις στο δημόσιο ένα βιβλίο που δεν θα χρησιμοποιήσεις απλά και μόνο για να διακοσμήσεις την βιβλιοθήκη σου, έτσι για να "εξαργυρώσεις" κάτι που σου δίνεται για άλλους σκοπούς?:wall:

Καλά κάνει και σε δουλευει ο [MENTION=166]Κοπρίτης[/MENTION] για τα εισητήρια της συναυλίας....

Δεν καταλαβαίνω τον τσαμπουκά σου.

1. Το δημόσιο έχει ΗΔΗ πληρώσει για να έρθει αυτό το βιβλίο στη βιβλιοθήκη μου.

2. Η επιστήμη είναι σοβαρή υπόθεση, αν εσύ αρκείσαι σε μία πηγή, δικαίωμά σου. Κανονικά όμως παλιά δίνανε δύο και η λογική είναι ο φοιτητής να διαβάσει (κάπως - ας βρει τον τρόπο) και 3ο και 4ο αν θέλει να έχει καλή γνώση του πράγματος. Οπότε, ναι, δεν ντρέπομαι να πάρω το βιβλίο που έχουν πληρώσει για να πάρω ούτως ή άλλως και που το δικαιούμαι. Τη βιβλιοθήκη μου δεν τη στολίζω, διαβάζω όσα έχω.

3. Δεν κατάλαβες τίποτα από ότι ρώτησα. Αναφέρομαι στους πόντους που εξαργυρώνεις στον Εύδοξο αν επιστρέψεις ένα βιβλίο. Μου λένε να το πάρω και να το επιστρέψω μετά για τους πόντους. Αυτοί δεν έχω καταλάβει πού χρησιμεύουν. Αλλά ναι... όπως είπα και πριν, σε όλα τσαμπουκάς και σε όλους εξυπνάδες.

4. Λέω ότι φταίμε για την κατάστασή μας, απλώς δεν το παραδεχόμαστε. (σαν φοιτητική κοινότητα)

Relax [MENTION=2868]Myralis[/MENTION] και όποιος άλλος. Ούτε μια ερώτηση δεν μπορούμε να κάνουμε πια. Ένα πράγμα λέμε και αντί για συζήτηση/βοήθεια/σκέψεις κλπ χτυπάτε το καμπανάκι του ρινγκ. :nothing:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.