Jump to content



Official "Πανεπιστήμιο & Τριτοβάθμια Εκπαίδευση" thread (UniLab)


hayabusa

Recommended Posts

Δέκα πανεπιστήμια απορροφώνται 150 τμήματα κλείνουν

Το υπ. Παιδείας ετοιμάζεται να βάλει «λουκέτο» σε τμήματα χαμηλής έως ανύπαρκτης ζήτησης και να προχωρήσει σε συγχωνεύσεις ΑΕΙ με άλλα ισχυρά κεντρικά πανεπιστημιακά ιδρύματα της χώρας.

Έτσι έτσι, με τη λογική του εμπορίου. Κρίμα που με αυτό το κριτήριο και με το σύστημα των πανελληνίων θα θάψουν κάποια σοβαρά τμήματα.

I mean, ούτε οι καθηγητές καλά καλά δε γνωρίζουν τμήματα σημαντικά. Η ζήτηση είναι τόσο στάνταρ στην Ελλάδα εδώ και δεκαετίες.

Έγινε επεξεργασία από Hydra
Link to comment
Share on other sites

Δεν είναι μόνο αυτό, κι άλλα τμήματα.

Πολλά ξέρεις. :bad:

2 σελίδες πίσω (63) δεν με έπεισες πάντως για την σοβαρότητα και την χρησιμοτητα του τμήματος σου..

http://legacy-cdn.smosh.com/smosh-pit/032011/trolling-irl-1.jpg

Για την Κρήτη που ξέρω το πανεπιστήμιο, δεν μου κάνει καθόλου εντύπωση η επιλογή του Εμήματος Εφαρμοσμένων Μαθηματικών. Το τμήμα μαθηματικών είναι όχι μόνο στην ίδια πόλη, αλλά και στο ίδιο κτήριο, μαζί και με το τμήμα Επιστήμης Υπολογιστών (από το οποίο πέρνει μαθήματα το ΤΕΜ, αφού υπάρχει εξειδίκευση υπολογιστών),

Το Τμήμα Επιστήμης και Τεχνολογίας Υλικών το επιλέξανε μάλλον γιατί είναι.. άδειο, ενώ το χημικό είναι μία εκπληξη.. Δεν έχει πολύ κόσμο, αλλά είναι "παραδοσιακή" σχολή.

Link to comment
Share on other sites

Δεν προσπάθησα να σε πείσω για κάτι τέτοιο. Είναι μεγάλη υπόθεση να μπούμε σε αυτή τη συζήτηση. Όποιος ξέρει, καλώς. Όποιος θέλει να μάθει ρωτάει (προϋπόθεση να ξέρει να ακούει), όποιος τα ξέρει όλα, με γεια του.

Να μπεις να δεις τα μαθήματα και να μου πεις αν γνωρίζεις άλλο που να τιμάει περισσότερο τον όρο πανεπιστήμιο. Η εξειδίκευση, η αγορά εργασίας, η ζήτηση των εξεταζομένων στις πανελλήνιες. Όλα αυτά που σκοτώνουν την παρθένα, αγνή γνώση.

Γνώση για εργατιά, κανονικά. Δε λέμε, το καλύτερο είναι να έχεις και ένα μέλλον, αλλά αν η τρόικα απαιτεί συνεχώς, θα φτάσουμε όλοι να σπουδάζουμε "εργατικών επιστημών".

«Εξειδίκευση είναι η διέξοδος της άγνοιας προς μίαν κατεύθυνσιν». ~Εμμανουήλ Ροΐδης

Έγινε επεξεργασία από Hydra
Link to comment
Share on other sites

Να μπεις να δεις τα μαθήματα και να μου πεις αν γνωρίζεις άλλο που να τιμάει περισσότερο τον όρο πανεπιστήμιο. Η εξειδίκευση, η αγορά εργασίας, η ζήτηση των εξεταζομένων στις πανελλήνιες. Όλα αυτά που σκοτώνουν την παρθένα, αγνή γνώση.

Γνώση για εργατιά, κανονικά.

Που μπορείς να πιάσεις δουλειά μετά? είναι η ερώτηση... Γιατί σαν άνθρωπος των θετικών επιστημών, όποτε βλέπω την λέξη φιλοσοφία, ή ακόμη χειρότερα όποτε βλέπω να μπλέκουν την επιστήμη με την φιλοσοφία κάτι με πιάνει..

Link to comment
Share on other sites

Επειδή είναι εμφανής και αυτονόητη η διάθεση όλων να εξηγήσουν εξ΄ιδίων τα αλλότρια, ας αρκεστούμε να παρατηρήσουμε την ευρύτερη εικόνα:

Όπως έχουν δομηθεί τα Ιδρύματα αλλά και Τμήματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα, υπάρχουν αρκετές γεωγραφικές αλλά και ακαδημαϊκές στρεβλώσεις. Μια από τις τελευταίες είναι η δημιουργία πολλών ομοειδών τμημάτων, πολλές φορές στα όρια της ίδιας Σχολής. Αυτό προσπάθησε να αντιμετωπίσει και ο "παλιός" πλέον νέος νόμος, επχειρώντας να καταστήσει τη Σχολή τη μικρότερη ακαδημαϊκή μονάδα, καταργώντας ένα μεγάλο βαθμό αλληλοεπικάλυψης στα προγράμματα σπουδών των επιμέρους τμημάτων.

Αυτό που παρέβλεψε ο νόμος είναι ότι τα Τμήματα εξυπηρετούν όχι μόνο ακαδημαϊκούς αλλά και πολιτικούς σκοπούς (κάποιους ευγενείς, άλλους όχι). Αν και το αρχικό σχέδιο καταρρίφθηκε (παρότι ακαδημαϊκά είχε περισσότερα πλεονεκτήματα από το τρέχον), η ελάττωση του αριθμού των τμημάτων κρίνεται οικονομικα αναγκαία.

Το ανήσυχο είναι ότι το "κούρεμα" κινδυνεύει να γίνει λιγότερο με ακαδημαϊκά και περισσότερο με πολιτικά κριτήρια, όπως πολλά πρόσφατα στη χώρα μας παραδείγματα έχουν δείξει.

edit:

Που μπορείς να πιάσεις δουλειά μετά? είναι η ερώτηση... Γιατί σαν άνθρωπος των θετικών επιστημών, όποτε βλέπω την λέξη φιλοσοφία, ή ακόμη χειρότερα όποτε βλέπω να μπλέκουν την επιστήμη με την φιλοσοφία κάτι με πιάνει..

Δεν μπορώ να καταλάβω πώς κάποιος μπορεί να αυτοπροσδιορίζεται σαν "άνθρωπος των -οποιονδήποτε- επιστημών" και να παραβλέπει την αξία της φιλοσοφίας σαν επιστήμη σε οποιαδήποτε ισόρροπα δομημένη κοινωνία. Παρότι δε συμπαθώ ιδιαίτερα τις παραπομπές από wikipedia, σε αυτή την περίπτωση είναι εξαιρετικά αποδομένη η έννοια:

Philosophy is the study of general and fundamental problems, such as those connected with reality, existence, knowledge, values, reason, mind, and language. Philosophy is distinguished from other ways of addressing such problems by its critical, generally systematic approach and its reliance on rational argument. The word "philosophy" comes from the Greek φιλοσοφία (philosophia), which literally means "love of wisdom".

Έγινε επεξεργασία από minast
Link to comment
Share on other sites

Που μπορείς να πιάσεις δουλειά μετά? είναι η ερώτηση...

Άμα περιμένεις από το Πανεπιστήμιο μόνο να πιάσεις δουλειά, μην το κουράζουμε... ξέρουμε καλά ότι και σε περίοδο δίχως κρίση θα διαλέγαν όλοι 5 σχολές, όπως είπα και πριν αυτό είναι κάτι που γίνεται χρόνια. Λόγω κακής νοοτροπίας οι ίδιοι οι καθηγητές και το σύστημα πανελληνίων συντηρούν αυτή την ιδέα.

Εγώ προτείνω τον τύπο του homo universalis πάνω απ' όλα. Στην τελική, αν έβλεπε ο Πλάτων πώς αντιλαμβανόμαστε σήμερα το πανεπιστήμιο, θα είχε αυτοκτονήσει πριν κάνει την αρχή. :suicide:

Γιατί σαν άνθρωπος των θετικών επιστημών, όποτε βλέπω την λέξη φιλοσοφία, ή ακόμη χειρότερα όποτε βλέπω να μπλέκουν την επιστήμη με την φιλοσοφία κάτι με πιάνει..

Εδώ είναι το πρόβλημα φίλε μου. H ιστορία δείχνει ότι η κοινωνία χρειάζεται άτομα που θα γνωρίζουν καλά τη λειτουργία και το ρόλο της επιστήμης μέσα στην κοινωνία αυτή. Εσύ λες ότι όταν βλέπεις να μπλέκουν τη φιλ. με την επιστήμη, κάτι σε πιάνει. Σε ποιά σχολή ήσουν; Γιατί νόμιζα καιρό τώρα έχουν αποφανθεί και οι των θετικών επιστημών ότι αυτά τα δύο τα δένει μια αλληλεξάρτηση. Από τη θεωρία, το ερώτημα κτλπ φτάνεις στην έρευνα και την απόδειξη. Λέγοντας πριν για την ιστορία, μπορείς να δεις πόσοι επιστήμονες συνέβαλαν στην καταστροφή ανθρώπινων μορφών ζωής και της φύσης ακόμα, απλώς γιατί δεν ήξεραν πως να χειριστούν την επιστήμη. Πυρινική ενέργεια, όπλα, ηλεκτρισμός και άλλα πολλά. Λίγο περισσότερο όμως θα ξέρει κάποιος που έχει διδαχθεί φιλοσοφία και κοινωνικές επιστήμες.

Αυτά όλα δε χρειαζόντουσαν. Δεν καταλαβαίνω κάτι άλλο εγώ, η Ελλάδα εκτός των άλλων μυρίων προβλημάτων έρχεται τώρα και δίνει σε πολλούς νέους ένα μήνυμα απαξίωσης για το άτομο και τις επιλογές του και μερικοί έχουν μια τάση να ψαχουλεύουν αν θα πρέπει ή όχι κάποια τμήματα να κλείσουν, χωρίς μάλιστα να ξέρουν πολλά πολλά. Αυτό δεν μπορώ να το δικαιολογήσω. Εγώ για παράδειγμα απαξιώ την Ψυχολογία σαν επιστήμη, όπως και τις γνώσεις γύρω από Managment και λοιπές αμερικανιές, εντούτοις όμως δεν έχω την απαραίτητη γνώση των πραγμάτων για να πω κατηγορηματικά : "κλείστε τα να τελειώνουμε, είναι όλοι άχρηστοι".

Μήπως δεν κινδυνεύετε εσείς και άρα είναι οκ; Δεν ξέρω, πάντως τόση μανία για συνομίληκους σπουδαστές να φάνε άκυρο από το ήδη σάπιο εκπαιδευτικό σύστημα, δεν το περίμενα.

Aude sapere.

Έγινε επεξεργασία από Hydra
Link to comment
Share on other sites

Και, για να δώσω μια σωστότερη οπτική στο άρθρο σχετικά με Τμήματα προς κατάργηση ή συγχώνευση, είναι μια μπούρδα και μισή, που έχει τόση σχέση με την πραγματικότητα όση και το υποτιθέμενο θαύμα του Παΐσιου.

Είναι απλή αναδημοσίευση από έντυπο άρθρο του Βήματος (και από παλιότερο του Έθνους), το οποίο αμφισβητήθηκε έντονα, γιατί προήλθε από εικασίες του "δημοσιογράφου". Προφανώς περιλαμβάνονται παραδοσιακά προβληματικά Τμήματα (που τελικά θα εξαφανιστούν), αλλά και πολλά που ξεχωρίζουν για την ποιότητα του Προγράμματος Σπουδών, την προτίμηση των εισακτέων και την απορροφητικότητα των αποφοίτων τους.

EDIT:

Ενώ δε θα έριχνα 2η ματιά, παρατήρησα ότι το άρθρο είναι στην πραγματικότητα το περσινό του ΕΘΝΟΥΣ, επί υφυπουργίας Πανάρετου. Την προπερασμένη εβδομάδα δημοσιεύτηκε στο Βήμα μια αντίστοιχη μπούρδα, σχεδόν αντιγραφή-επικόλληση. Το συγκεκριμένο, εξακολουθεί να είναι μπουρδολογία, απλά είναι και περσυνή (9/5/2011).

Υποθέτω η διασταύρωση των πηγών είναι δύσκολη, όταν όλα τα blogs αναδημοσιεύουν άκριτα το άρθρο και στην εφημερίδα δεν μπαίνουν στον κόπο να δημοσιεύσουν την επίσημη διάψευση (δια στόματος ΓΓ του υπουργείου). Πάντως, είναι μια αρχή που διδάσκεται στο -προβληματικό- ελληνικό Πανεπιστήμιο.

Και εν τέλει, αν το μόνο πρόβλημά σας είναι που θα δουλέψετε μετά, να γίνετε υδραυλικοί. Οι πανεπιστημιακές σπουδές προσφέρουν παιδεία και δεν εντάσσονται στην υποχρεωτική εκπαίδευση. Πιστεύω ακράδαντα ότι πρέπει να προσφέρονται δωρεάν σε όσους το επιθυμούν, αλλά σε κανέναν που δεν τις εκτιμά.

Και επειδή σήμερα δεν έχω καθόλου όρεξη, το τελευταίο διάστημα έχω προσπεράσει πολλά σχόλια που χαρακτηρίζουν το ελληνικό Πανεπιστήμιο μπουρδέλο (με ηλίθια λογοπαίγνια). Μπουρδέλο είναι ένα απλά ένα οίκημα με εκδιδόμενες. Όσοι θεωρούν εαυτούς τέτοιες, δε νομίζω ότι έχουν πρόβλημα επαγγελματικής αποκατάστασης, ούτε χρειάζονται πανεπιστημιακές σπουδές.

Για να μη συζητήσω ότι αν επιχειρούσες σε οίκο ανοχής να γράψεις τοίχους, πατώματα και ταβάνια με γκράφιτι θα έφευγες τουλούμι στο ξύλο και δε θα ξαναπάταγες το πόδι σου.

ΥΓ: Σταχυολογώ σχόλια από διάφορες αναρτήσεις, στηλιτεύοντας τη νοοτροπία. Αν παρ' όλα αυτα θέλετε να τα πάρετε προσωπικά, ελεύθερα.

Έγινε επεξεργασία από acct
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.