Jump to content



Μια ερωτηση!!!


Iraklis

Recommended Posts

Τι θα γινει αν συντονισο 1 φαν να περνει στροφες προς τα δεξια και ενα αλλο φαν να περνει στροφες προς στα αριστερα ;

κατι τετοιο....

[ame=http://www.youtube.com/watch?v=2ZO3BHZ17b8]YouTube - counter rotating prop Tu-95 1/33[/ame]

Link to comment
Share on other sites

Τίποτα. Το contra-rotating χρειάζεται αντιδιαμετρικούς ανεμιστήρες, όλα τα case fans (τουλάχιστον που γνωρίζω) έχουν την ίδια "φορά". Και αυτό δε θα σου έδινε τίποτα διαφορετικό από το να βάζεις 2 ανεμιστήρες τον ένα πίσω από τον άλλο. Βοηθάει να κράτανε την ροπή κτλ καλύτερα στα ελικόπτερα/παπόρια κτλ αυτό το σύστημα υποθέτω.

Link to comment
Share on other sites

μμμ ναι ομως αν βαλεις το ενα φαν δεξιοστροφο και το αλλο φαν αριστεροστροφο τοτε σ'αυτην την περιπτωση δεν θα υπαρξει μια κοντρα ανεμου ;

δεν την εχω καταλαβει ακομα αυτην την θεωρια ενο το αλλο ρουφα απο την αντιθετη κατευθυνση κ ενο το αλλο ρουφα παλι απο την αντιθετη κατευθυνση αρα ενδιαμεσα υπαρχει καποια συγκρουση ανεμου αλλα κρατα τι ροπη καλυτερα ;

Link to comment
Share on other sites

μμμ ναι ομως αν βαλεις το ενα φαν δεξιοστροφο και το αλλο φαν αριστεροστροφο τοτε σ'αυτην την περιπτωση δεν θα υπαρξει μια κοντρα ανεμου ;

δεν την εχω καταλαβει ακομα αυτην την θεωρια ενο το αλλο ρουφα απο την αντιθετη κατευθυνση κ ενο το αλλο ρουφα παλι απο την αντιθετη κατευθυνση αρα ενδιαμεσα υπαρχει καποια συγκρουση ανεμου αλλα κρατα τι ροπη καλυτερα ;

Δεν κατάλαβες. Και οι 2 έλικες "ρουφάνε" αέρα προς την ίδια κατεύθυνση. Για αυτό πρέπει να είναι mirror ο ένας του άλλου (όπως τα χέρια μας για να καταλάβεις τι εννοώ). Με αυτό τον τρόπο σταθεροποιείται καλύτερα ο άξονας μιας και έχεις την ροπή του ενός να αντισταθμίζεται από την ροπή του άλλου.

Link to comment
Share on other sites

Πολύ ενδιαφέρουσα ερώτηση. Βασικά... σκέψου οτι κάπως ετσι δουλευουν οι βαθμίδες συμπίεσης στους jet κινητήρες. Φαντάσου πολλούς ανεμιστήρες στη σειρά... ο κάθε ένας να γυρίζει αντίστροφα απο τον προηγούμενο. Το αποτέλεσμα είναι η συμπίεση του αέρα και η πολύ μεγάλη πίεση στην άλλη άκρη. Δεν ξέρω τι θα γινόταν στην περίπτωση μιας αερόψυχτρας πάντως. Αξίζει πιστεύω ένας τέτοιος πειραματισμός.

Link to comment
Share on other sites

Θα ήταν ακριβώς σαν να έχεις 2 ανεμιστήρες ο ένας πίσω από τον άλλον. Δεν κερδίζεις τίποτα παραπάνω. Δεν είναι θέμα απόδοσης ο λόγος που το κάνουν, αλλά θέμα αντοχής του άξονα.

Link to comment
Share on other sites

Κάτι σκαρώνεις!

Το ζήτημα είναι η αντιστάθμιση της στροφορμής.

Σε ένα ισοροπημένο και απομονωμένο σύστημα , το άθροισμα των στροφορμών είναι μηδενικό.

Αυτό π.χ. για ένα ελικόπτερο (κοινό) σημαίνει ότι η στροφορμή της έλικας πρέπει να αντισταθμιστεί, για το λόγο αυτό υπάρχει η μικρή έλικα στο πίσω μέρος.

Αν αυτή σταματήσει να περιστρέφεται τότε το σώμα του ελικοπτέρου υα αρχίσει να περισρέφεται αντίθετα από την φορά της έλικας και τόσο γρήγορα, έτσι ώστε η μάζα του επί τον αριθμό των στροφών του να είναι ίση με το αντίστοιχο γινόμενο που αφορά στην έλικα.

Και άμα συμβεί αυτό -και δεν διαλυθεί το ελικόπτερο- τότε θα έχουμε ένα -άχρηστο ιπτάμενο αντικείμενο!!!

Το πρόβλημα αυτό δεν υπάρχει καθόλου στην περίπτωση που έχουμε δύο αντιπεριστρεφόμενες έλικες στον ίδιο άξονα με τις ίδιες διαστάσεις και στροφές.

Τότε οι στροφοφμές των δύο αλληλοαναιρούνται και έτσι από κάτω τους (στο ελικόπτερο - δεν αναπτύσεται καμία περιστροφική δύναμη.

Τώρα για τους ανεμιστήρες , αντιπεριστρεφόμενοι ανεμιστήρες για PC δεν ξέρω αν υπάρχουν -αν και νομίζω κάτι έχει βγάλει η ADDA - αυτό που μπορείς έυκολα να βρείς έιναι ανεμιστήρες που πίσω από τα πτερύγιά τους, υπάρχουν αρκετά σταθερά πτερυγιοειδή στηρίγματα που συνδέουν τον στάτη του κινητήρα με το πλαίσιο του ανεμιστήρα.

Αυτά τα "πτερύγια" έχουν αντίθετη κλίση προς τα κινούμενα, με αποτέλεσμα -καθώς ο αέρας που στροβιλίζεται και ωθείται προς αυτά από την φτερωτή του ανεμιστήρα- αυτά να τέμνούν την ροή του αέρα (κάπως σαν να του κόβουν το δρόμο για να γυρίσει προς τα πίσω (διακόπτουν τον στρόβιλο που ακολουθεί το κινούμενο πτερύγιο) .

Έτσι μόλις περάσει το πτερύγιο που τον έσπρωξε πάνω στο σταθερό πτερύγιο αυτός -ο αέρας- συνεχίζει την πορεία του προς την χρήσιμη κατεύθυνση, με τον τρόπο αυτό προκαλείται αύκηση της παροχής του ανεμιστήρα και σημαντική αύξηση της στατικής πίεσής του. (Βλέπε Delta 250 CFM)

Ένα μόνο κακό έχει αυτή η λύση, κάνει διαβολεμένο θόρυβο!!!

Και για την περίπτωση που έχουμε δύο κοινούς ανεμιστήρες σε ομόροπη σύζευξη (κολητά ο ένας στον άλλο , σε κοινό αεραγωγό με την ίδια φορά περιστροφής) , αυτό που πάρατηρείται είναι αύξηση της στατικής πίεσης -πάει προς το διπλάσιο αλλά όχι και ανάλογη αύξηση της παροχής, μ' άλλα λόγια αν τους έχετε με ελέυθερη έξοδο δεν θα δείτε και πολύ διαφορά, αν όμως τους "πνίξετε" βάζοντάς τους σε μια πυκνή ψύκτρα, τότε θα δείτε το δίδυμο να αποδίδει πολύ καλύτερα από το μονό.

Εγώ το "καθήκον" μου το έκανα, σειρά σας τώρα να παίξετε!!:T:

Link to comment
Share on other sites

Πολυ καλα :)

επειδη εχω ενα ανεμιστηρακι των 80mm σκεφτομαι να καρφωσο ενα μικρο διαφορικο στο κεντρικο διαμετρο του ανεμιστηρα και να βαλω αλλο ενα ελικα ωστε να στριφογυριζει αντιθετα με αλλα λογια θελω να μιμηθω την τεχνολογια του Σοβιετικου Tu-95.

αλλα απο την αλλη λεω να αγορασω κανα παιχνιδακι ηλεκτρονικο να το ανοιξω και να βγαλω το κινητηρα για να πειραματιστο λιγο.:hmm:

Link to comment
Share on other sites

Πολύ ενδιαφέρουσα ερώτηση. Βασικά... σκέψου οτι κάπως ετσι δουλευουν οι βαθμίδες συμπίεσης στους jet κινητήρες. Φαντάσου πολλούς ανεμιστήρες στη σειρά... ο κάθε ένας να γυρίζει αντίστροφα απο τον προηγούμενο. Το αποτέλεσμα είναι η συμπίεση του αέρα και η πολύ μεγάλη πίεση στην άλλη άκρη. Δεν ξέρω τι θα γινόταν στην περίπτωση μιας αερόψυχτρας πάντως. Αξίζει πιστεύω ένας τέτοιος πειραματισμός.

σωστα το διατυπωσες :T:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.