Makis Hourdakis Δημοσιεύτηκε Μάϊος 20, 2004 #1 Δημοσιεύτηκε Μάϊος 20, 2004 Σκέφτομαι τελευταία κάποιο τρόπο να κάνω την αερόψυξη να λειτουργεί πιο αποτελεσματικά. Και σκέφτομαι: αν τροφοδοτείς τους μπροστά ανεμιστήρες με παγωμένο αέρα, δε θα γίνει κάτι; Το θέμα είναι πώς; ’μα βάλεις ένα δοχείο με παγάκια ή μια παγωκίστη μπροστά από τους ανεμιστήρες δε θα υπάρχει πρόβλημα υγρασίας; Το πρόβλημα θα λυνόταν άμα κατάφερνες να φτιάξεις ξυρό πάγο. Αλλά πώς; Πιστεύω οτι έτσι δημιουργείται μια αίρεση ανάμεσα air cooling - water cooling. Για ρίχτε καμιά ιδέα μπας και κρατήσουμε την αερόψυξη ζωντανή για λίγο ακόμα...
.38-.45 Μάϊος 20, 2004 #2 Μάϊος 20, 2004 κι αν ειναι να μπεις σε τετοια μανουρα, γιατι δε δινεις 100-130 ευρω για νερο και να βρεις την υγεια σου;το πιο απλο που μπορεις να κανεις, ειναι μια εισαγωγη αερα, που θα τροφοδοτει την ψυκτρα του επεξεργαστη με αερα κατευθειαν απο το περιβαλλον, και δε θα επανακυκλοφορει το ζεστο αερα που υπαρχει μεσα στο πισι.
jax7480 Μάϊος 20, 2004 #3 Μάϊος 20, 2004 Κατ'αρχας τι ψυκτρα εχεις? γιατι για να φτασεις στα ορια της αεροψυξης πρεπει να εχεις και οτι καλυτερο κυκλοφορει. Απο εκει και περα τα air Duct ειναι δοκιμασμενες λυσεις και κανουν καλη δουλεια(-4,-5 βαθμους θα δεις) αλλα και παλι το χασμα με το νερο ειναι μεγαλο. Οχι τοσο σε idle οσο σε full load.
Makis Hourdakis Μάϊος 21, 2004 Author #5 Μάϊος 21, 2004 Μωρέ λέω τώρα για να μην σκάσω φράγκα για νερό (τώρα όχι μόνο δεν έχω μία αλλά χρωστάω και στη μάνα μου). Το συζητούσα με ένα φίλο το πρωί και μου λέει να βάλω μερικές χαλκοσωλήνες (όπως το πίσω μέρος των ψυγείων), να βάλω μέσα κάποιο ψυκτικό υγρό, και να έχω ένα ανεμιστήρα να το ψύχει και ο αέρας, όπως είναι παγωμένος, να μπαίνει στο κουτί. ’μα το κάνεις να πηγαίνει και κατευθείαν στην ψύκτρα είσαι τέλειος...
chroma Μάϊος 21, 2004 #6 Μάϊος 21, 2004 Χωρίς κάποιο τρόπο να αποβάλλεις τη θερμότητα από το όποιο υγρό ή ψυγείο, το καλύτερο που θα πετύχεις είναι θερμοκρασία δωματίου. Δηλαδή το ίδιο θα πετύχεις και απλά ανοίγοντας το πλαινο του κουτιού σου και φυσώντας μέσα, αν δεν έχει καλή ροή αέρα.Αν η ψύκτρα σου είναι η κλασική με πτερύγια κάθετα, δοκίμασε να κλείσεις τη πάνω μερια, εκεί που κάθεται ο ανεμιστήρας και στερέωσε τον ανεμιστηρα στο πλάι να φυσα τα πτερύγια πλάγια. Δε λεω οτι θα δουλευει καλύτερα σίγουρα, κάνε μια δοκιμή.
kaynd Μάϊος 21, 2004 #8 Μάϊος 21, 2004 Αρχική απάντηση από Makis Hourdakis Μ@λακίες λέω τόση ώρα ή μου φαίνεται :...: ; Γιατί τόσο σκληρή αυτοκριτική? Έχεις πολλές λαμπρές ιδέες απλώς πρέπει να τις επεξεργάζεσαι λίγο περισσότερο στο μυαλό σου πριν μας τις παρουσιάσεις.
chroma Μάϊος 21, 2004 #9 Μάϊος 21, 2004 Αρχική απάντηση από Makis Hourdakis Μ@λακίες λέω τόση ώρα ή μου φαίνεται :...: ; Καλό είναι να πέφτουν στο τραπέζι όλα, κάποια προχωρούν, κάποια οχι.. :flower:
.38-.45 Μάϊος 21, 2004 #10 Μάϊος 21, 2004 Αρχική απάντηση από Makis Hourdakis [Σήμερα, στις 15:20] να βάλω μέσα κάποιο ψυκτικό υγρό, και να έχω ένα ανεμιστήρα να το ψύχει και ο αέρας, όπως είναι παγωμένος, να μπαίνει στο κουτί. και πως θα γυριζει το υγρο; και γιατι να ειναι κρυος ο αερας;
JimmyFox Μάϊος 21, 2004 #11 Μάϊος 21, 2004 Αρχική απάντηση από Makis Hourdakis Μ@λακίες λέω τόση ώρα ή μου φαίνεται :...: ; Όχι ρε μεγάλε, άλλωστε αυτό είναι ο κατάλληλος χώρος για ανάπτυξη ιδεών αλλά το χάσμα water-air είναι πολύ μεγάλο για να κλείσει έτσι απλά.
Kimi Raikkonen Μάϊος 21, 2004 #12 Μάϊος 21, 2004 δεν θα το πιστεψεις! τις ιδιες σκεψεις κανω και εγω τις πεντε τελευταιες μερες! και μαλιστα σημερα το πρωι το συζηταγα με ενα φιλο μου! λεω δεν μπορει τετοιες συμπτωσεις θα μου κανει πλακα... αλλα τελικα δεν μου κανει! τελοσπαντων εχω σκεφτει καποια αρκετα ενδιαφεροντα πραγματακια... τα οποια σκεφτομαι να δοκιμασω για κανα 6μηνο πριν περασω σε υγρες φασεις! ξεκιναμε με το αξιωμα οτι η αεροψυξη δεν πεθαινει ποτε!!! εχω καποιες αποριες πριν παρουσιασω την τελικη μορφη των σκεψεων μου! 1ον) ποση max πιεση μπορει να δωσει ενας ανεμιστηρας 80? θα βελτιωθει η κατασταση αν τοποθετησω δυο κολλητα? 2ον) το ρευμα αερα ειναι πιο εντονο στο κεντρο του ανεμιστηρα η στην περιφερεια του η αναμεσα σ'αυτα? 3ον) τα ψυκτικα υγρα βρισκονται σε ποια θερμοκρασια σε κατασταση ηρεμιας? χρειαζεται κυκλοφορια τους σε κυκλωμα για να κατεβασουν θερμοκρασια η κατι αλλο? και ποση θερμοκρασια μπορουν να φτασουν? ps: μη με παρετε με τις
.38-.45 Μάϊος 21, 2004 #13 Μάϊος 21, 2004 1) καλο. πολυ κουβεντα εχει γινει. μαλλον αναλογα το συνδιασμο των ανεμιστηρωνγια ποιον 80αρη λες; αναλογα πολλα πραγματα. καθενας εχει τα δικα του χαρακτηριστικα2) στην περιφερεια. μεγαλυτερη γραμμικη ταχυτητα. στο κεντρο εχεις 0 εξαιτας του τυμπανου3) ψυκτικα υγρα ειναι ενα σωρο. κατασταση ηρεμιας=??? τι εννοεις; ολα εχουν την ιδια αρχη: απο καπου μαζευουν ενεργεια, και καπου πρεπει να την διωχνουν. καποια (νερο, λαδι) φτανουν μεχρι θερμοκρασια περιβαλλοντος, καποια αλλα (φρεο, αμμωνια) κατω απο τη θερμοκρασια περιβαλλοντος. αλλα στα πρωτα εχεις μονο μια φαση (υγρη) ενω στα αλλα δυο φασεις (υγρο, αεριο).
kaynd Μάϊος 22, 2004 #14 Μάϊος 22, 2004 Όχι δε θα βελτιωθεί η κατάσταση αν τοποθετήσεις δυο ανεμιστήρες κολλητά..
Kimi Raikkonen Μάϊος 23, 2004 #15 Μάϊος 23, 2004 σχετικα με τους ανεμιστηρες προφανως θελω κατι ισχυρο και αθορυβο... θα βοηθαγε φανταζομαι κατι πολυστροφο αλλα θα εκανε πολυ θορυβο σωστα? αλλα δεν πειραζει! εχω σκεφτει μια αλλη λυση γι'αυτο! τωρα για τα ψυκτικα υγρα που παιζουν σε χαμηλες θερμοκρασιες πως λειτουργουν? το φρεον ας πουμε! δεν εχω μεγαλη σχεση με τετοια θεματα αλλα μ'αρεσει να ψαχνω :wassat: εχουμε ενα δοχειο που ειναι αποθηκευμενο και ενα κυκλωμα στο οποιο κυκλοφορει ετσι? πως αλλαζει κατασταση και πως κατεβαζει τη θερμοκρασια του? :...:
kaynd Μάϊος 23, 2004 #16 Μάϊος 23, 2004 Όταν ένα υγρό εξαερώνεται υπό κάποιες συνθήκες θερμοκρασίας απορροφά την θερμική ενέργεια του υλικού που προκάλεσε την εξαέρωση Με αυτόν τον τρόπο η θερμοκρασία της επιφάνειας πάνω στην οποία έγινε ή εξαέρωση του υγρό μειώνεται.Με αυτό τον τρόπο λειτουργεί η ψύξη με φρέονΔηλαδή το υγρό φρέον απορροφά την θερμότητα της επιφάνειας του μπλοκ πάνω στην οποία εξαερώθηκε. Το αεριοποιημένο πλέον φρέον μεταφέρει μέσο σωληνώσεων, την θερμική ενέργεια που απέκτησε, στο περιβάλλον καθώς περνά μέσα από το κατάλληλο ψυγείο επειδή είναι αδύνατον να επιστρέψει τόσο απλά στην αρχική του υγρή κατάσταση το εξαναγκάζουμε μέσο ενός συμπιεστή κατόπιν το υγροποιημένο πλέον φρέον είναι έτοιμο να επαναλάβει τον κύκλο του.
Kimi Raikkonen Μάϊος 25, 2004 #17 Μάϊος 25, 2004 ευχαριστω kaynd! δεν λεει ομως να παιξω αεροψυκτα χρησιμοποιωντας φρεον, κομπρεσορες κτλ! βεβαια μετα θα μπορω να τα χρησιμοποιησω πιο ορθοδοξα!!! για να δουμε τι αλλο μπορει να γινει... ?????
taramas Μάϊος 27, 2004 #18 Μάϊος 27, 2004 Καλα αρχισες με το δεδομενο να στηριξουμε την αεροψυξη και κατεληξες στο φρεον? οπως και ναχει ας ριξω κι εγω καποια πραγματα.... α) οπως ειπε και ο φιλος πριν, οι ανεμιστηρες με εξαιρεση καποιους ειδικα κατασκευασμενους για αεροσυραγγες δινουν περιμετρικο φασμα με κενο τομεα στο κεντρο, ο μονος τροπος για να επικεντρωσεις τον αερα ειναι να διοχετευεται σε συραγγα οπως π.χ. στους κινητηρες των αεροπλανων, ενα δειγμα ειναι το JET 7 cooler το οποιο εχω δοκιμασει με καλα αποτελεσματα. β) η τοποθετηση ενος ανεμιστηρα πανω σε αλλον φερνει αντιθετα αποτελεσματα αφου για να υπαρχει καλυτερη ροη θα πρεπει να υπαρχει και συγχρονισμος στην κινηση των πτερυγιων και μαλιστα ακριβης, αλλιως δημιουργειται παλινδρομηση του αερα. γ) πιστευω οτι σημερα στην αγορα ειναι διαθεσιμο οτι καλυτερο μπορει να γινει με την αεροψυξη, το θεμα ειναι τι αερα παιρνει το συστημα που χρησιμοποιουμε, αν ειναι η θερμοκρασια του ψηλα τοτε δεν εχουμε αποτελεσματα. Εγω θα ελεγα στον φιλο να επικεντρωσει την σκεψη του στο πως μπορουμε να τροφοδοτουμε συνεχως με φρεσκο αερα την αεροψυξη και τον θερμο αερα να τον αποβαλλουμε απο την κασα γρηγορα και σωστα, εδω νομιζω υπαρχει εδαφος για καλυτερα αποτελεσματα. Αυτη τη στιγμη που μιλαμε εχω προσωρησει στην κατασκευη μιας κασας η οποια ξεκινησε πριν απο 3 μηνες και εχει φτιαχτει με βασικο σκοπο την οσο γινεται μεγαλυτερη και απροσκοπτη κινηση του αερα στο εσωτερικο, σε λιγες μερες θα αρχισω να τοποθετω τα κομματια μεσα και θα σας ενημερωσω, παντως για πρωτη ιδεα σας λεω οτι η φιλοσοφια ειναι να μπαινει αερα απο το ενα πλαινο και να βγαινει απο το αλλο καθως επισης και η αποσταση μεταξυ του mobo και των δισκων-cdrom ειναι πανω απο 20 εκατοστα. Χαιρετισμους
Kimi Raikkonen Μάϊος 28, 2004 #19 Μάϊος 28, 2004 κοιτα αυτο σκεφτομαι και εγω! τη τροφοδοτηση δηλαδη με φρεσκο αερα και την ταχυτερη απαγωγη! στο δευτερο πιστευω οτι βρισκομαι σε καλο σταδιο! στο πρωτο ομως εχω κολλησει... το θεμα ειναι να καταφερουμε να δωσουμε μια επαρκη ποσοτητα κρυου αερα... θυμαμαι χαρακτηριστικα οτι με τα χιονια ειχα αφησει ανοιχτη τη μπαλκονοπορτα και το mb απο τους 32 εφτασε μεσα σε κανα δεκαλεπτο 7 βαθμους με το κουτι κλειστο, χαλια ροη και με εναν μονο ανεμιστηρα στο πισω μερος... αρα καπως πρεπει να ψυξουμε τον αερα! δεν αποκλειω το φρεον γιατι ειναι κατι ασυνηθιστο σε αεροψυξη, αφου αυτο που θελω δεν ειναι να βγαλω καποια λυση ετοιμη αλλα να το πειραμα και η αγωνια αν αυτο που εφτιαξα θα εχει αποτελεσμα! καταλαβαινεις τι εννοω! σε πρωτη φαση βεβαια δε το βλεπω! σκεφτομαι ο αερας να περνα μεσα απο δοχειο με νερο με χρηση καποιας αντλιας απο το κατω μερος και να το τραβαω με ανεμιστηρα απο το πανω μερος του δοχειου και απο εκει κατευθειαν μεσα στο κουτι! θα κατεβαζει ομως αυτο καθολου τη θερμοκρασια του?
Makis Hourdakis Μάϊος 28, 2004 Author #20 Μάϊος 28, 2004 Δηλαδή γυρνάμε στην αρχική ιδέα! ’μα φτιάξεις στο κάτω μέρος του κουτιού ένα σύστημα ψύξης στο κάτω μέρος του κουτιού΄, γιατί όχι, με φρέον και από κάτω δύο 12άρηδες να στέλνουν μέσα στο κουτί. Το πάνω μέρος του κουτιού να μετατραπεί σε σουρωτήρι με ένα 12άρη στο κέντρο της οροφής να βγάζει και ένα air duct να τραβάει επίσης από το τροφοδοτικό και τα 5.25. Τα καλλώδια θα πρέπει επίσης να γίνουν μια μάζα π.χ. παιρνώντας από σωλήνες. Πιστεύω οτι έτσι γίνονται αρκετά πράγματα...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.