HotPeanut Σεπτέμβριος 27, 2019 Author #721 Σεπτέμβριος 27, 2019 (edited) Έγινε επεξεργασία Σεπτέμβριος 27, 2019 από honda22 1
HotPeanut Σεπτέμβριος 27, 2019 Author #722 Σεπτέμβριος 27, 2019 (edited) https://twitter.com/elonmusk/status/1177662806117584896?s=20 Έγινε επεξεργασία Σεπτέμβριος 27, 2019 από honda22 1
acct Οκτώβριος 12, 2019 #727 Οκτώβριος 12, 2019 Εδώ και κάποιους μήνες δεν προλαβαίνω να γράψω δυο κουβέντες για ό,τι ενδιαφέρον συμβαίνει στον χώρο -και συμβαίνουν αρκετά (μπράβο στον @honda22, που τιμά το θέμα συχνότερα). Όμως σήμερα είπα να κάνω μια εξαίρεση, με αφορμή τον πρόσφατο θάνατο του Αλεξέι Λεόνοφ, σε ηλικία 85 ετών (https://en.wikipedia.org/wiki/Alexei_Leonov). Ήταν ο πρώτος άνθρωπος που πραγματοποίησε διαστημικό περίπατο (στην αποστολή Voskhod 2, το 1965), ένα επίτευγμα που έχει καταγραφεί γλαφυρά σε φιλμ, αλλά έχει γίνει και αντικείμενο πρόσφατης ταινίας (https://www.imdb.com/title/tt6673840/). Ο Λεόνοφ ήταν και κυβερνήτης του Soyuz 19, στην αποστολή ζεύξης με το τελευταίο Apollo (https://en.wikipedia.org/wiki/Apollo–Soyuz_Test_Project), την πρώτη κοινή διαστημική αποστολή ΕΣΣΔ-ΗΠΑ, που έθεσε και τις βάσεις για ευρύτερη συνεργασία τους και κατέληξε στον σχεδιασμό και την κατασκευή του Διεθνούς Διαστημικού Σταθμού. Ίσως και χάρη σ' αυτήν του την προϊστορία, ο Λεόνοφ ήταν γνωστός ως υπέρμαχος της ομόνοιας μεταξύ των διαστημικών δυνάμεων και γνωστότερος στη Δύση από άλλους κοσμοναύτες. Επίσης ήταν γνωστός και ως "ο πρώτος καλλιτέχνης του Διαστήματος", χάρη στα σκίτσα που είχε ζωγραφίσει κατά τη διάρκεια των αποστολών του με ξυλομπογιές (https://www.theguardian.com/science/2015/aug/31/first-picture-space-cosmonauts-science-museum-alexei-leonov). 4
HotPeanut Οκτώβριος 30, 2019 Author #728 Οκτώβριος 30, 2019 Live now. Moving to launch pad for tank pressure tests.
acct Νοέμβριος 4, 2019 #730 Νοέμβριος 4, 2019 ... και, από ό,τι φαίνεται, εξακολουθούν να έχουν πρόβλημα με τα αλεξίπτωτα. Άνοιξαν μόνο 2 από τους 3 κύριους θόλους και μάλλον αυτό επιβεβαιώνει και την άποψη που διαχέεται εδώ και καιρό από τη NASA ότι τα αλεξίπτωτα θα είναι το δυσκολότερο ζητούμενο και για τις δύο εταιρείες. Δεν ξέρω κι αν η εικόνα με τους πορτοκαλί ατμούς (πιθανότατα NO2) κοντά στο 26:20 είναι αναμενόμενη ή είναι επανεμφάνιση του προβλήματος διαρροής εξαιτίας προβληματικής βαλβίδας στο κύκλωμα καυσίμου/οξειδωτικού. Ίσως μάλιστα τα δύο θέματα να σχετίζονται, γιατί κοντά στο 25:20, λίγο πριν χαθεί ο 3ος πιλότος, η κάψουλα φαίνεται να καλύπτεται από καπνούς που θα μπορούσαν να είναι αποτέλεσμα διαρροής. Δυστυχώς, μάλλον προμηνύεται ακόμη μία (ελπίζω μικρή) καθυστέρηση.
HotPeanut Νοέμβριος 4, 2019 Author #731 Νοέμβριος 4, 2019 πριν 2 ώρες, το μέλος acct έγραψε: ... και, από ό,τι φαίνεται, εξακολουθούν να έχουν πρόβλημα με τα αλεξίπτωτα. Άνοιξαν μόνο 2 από τους 3 κύριους θόλους και μάλλον αυτό επιβεβαιώνει και την άποψη που διαχέεται εδώ και καιρό από τη NASA ότι τα αλεξίπτωτα θα είναι το δυσκολότερο ζητούμενο και για τις δύο εταιρείες. Δεν ξέρω κι αν η εικόνα με τους πορτοκαλί ατμούς (πιθανότατα NO2) κοντά στο 26:20 είναι αναμενόμενη ή είναι επανεμφάνιση του προβλήματος διαρροής εξαιτίας προβληματικής βαλβίδας στο κύκλωμα καυσίμου/οξειδωτικού. Ίσως μάλιστα τα δύο θέματα να σχετίζονται, γιατί κοντά στο 25:20, λίγο πριν χαθεί ο 3ος πιλότος, η κάψουλα φαίνεται να καλύπτεται από καπνούς που θα μπορούσαν να είναι αποτέλεσμα διαρροής. Δυστυχώς, μάλλον προμηνύεται ακόμη μία (ελπίζω μικρή) καθυστέρηση. 1
acct Νοέμβριος 4, 2019 #732 Νοέμβριος 4, 2019 Η SpaceX είχε ξεκινήσει τις δοκιμές των τελευταίων της αλεξιπτώτων (Mk3) με δύο απανωτές αποτυχίες, που είχαν οδηγήσει και τον Bridenstine να μιλήσει δημόσια για τα προβλήματα στα αλεξίπτωτα. Η Boeing επίσης είχε από την αρχή δυσκολίες, αν και δεν είχαν πάρει τόσο μεγάλη έκταση -κάτι που υποψιάζομαι ότι ετοιμάζεται να αλλάξει μετά τη σημερινή δοκιμή. Προφανώς οι "13 επιτυχημένες δοκιμές" ακούγονται καλές, αλλά όλες οι προηγούμενες ήταν με μεμονωμένα αλεξίπτωτα, οπότε υποψιάζομαι ότι δύσκολα θα καλύψουν την απαίτηση της NASA για "10 συνεχόμενες επιτυχίες" (λογικά του πλήρους συστήματος -εκτός αν τα νούμερα είναι όμοια με των Mk2). Σε αυτό το επίπεδο η Boeing πλεονεκτούσε ελαφρά, γιατί πορευόταν με γνωστότερο σύστημα, που έμοιαζε και ευκολότερο να πιστοποιηθεί. Όσο πλησιάζουμε στην τελική ευθεία, φαίνεται ότι είναι ριψοκίνδυνο να προβλέψεις προκαταβολικά την αυστηρότητα της NASA στο στραβοπάτημα κάθε εταιρείας, με αποτέλεσμα τα χρονοδιαγράμματα να διαψεύδονται συνεχώς. Ας πούμε, παρότι η SpaceX δεν έχει ολοκληρώσει το δικό της launch abort (πάει για τέλος του μήνα), αυτή τη στιγμή φαίνεται να έχει το προβάδισμα ξανά. Ένα προβάδισμα που είχε χάσει δραματικά όταν εξερράγη η κάψουλα. Αλλά που το είχε κερδίσει επάξια ολοκληρώνοντας με επιτυχία μια αποστολή ανεφοδιασμού του ISS με το σκάφος που χάθηκε...
HotPeanut Νοέμβριος 4, 2019 Author #733 Νοέμβριος 4, 2019 Η εικόνα που βγαίνει προς τα έξω πάντως ειναι πως η NASA "σπρώχνει" Boeing.
acct Νοέμβριος 5, 2019 #734 Νοέμβριος 5, 2019 9 hours ago, honda22 said: Η εικόνα που βγαίνει προς τα έξω πάντως ειναι πως η NASA "σπρώχνει" Boeing. Ε, ναι. Γι αυτό άλλωστε και η Boeing παίρνει $4.2 δις και η SpaceX $2.6 δις για τις ίδιες πτήσεις...
HotPeanut Νοέμβριος 6, 2019 Author #735 Νοέμβριος 6, 2019 SpaceX begins Starship launch mount installation at historic Pad 39A in Florida 1
HotPeanut Νοέμβριος 7, 2019 Author #736 Νοέμβριος 7, 2019 ULA begins stacking unique Atlas 5 rocket for Starliner test flight
EraserheadX Νοέμβριος 11, 2019 #737 Νοέμβριος 11, 2019 Space-grade CPUs: How do you send more computing power into space? 2
HotPeanut Νοέμβριος 12, 2019 Author #738 Νοέμβριος 12, 2019 (edited) Εχθές είχαμε Starlink mission. Όλα πήγα καλά εκτός από τη διαδικασία συλλογής των fairings. To Starship παίρνει την τελική του μορφή στο launch pad της SpaceX στην Boca Chica και ετοιμάζεται για pressure tests. Έγινε επεξεργασία Νοέμβριος 12, 2019 από honda22 1
acct Νοέμβριος 15, 2019 #739 Νοέμβριος 15, 2019 Συνεχίζει η φορτωμένη εβδομάδα για την SpaceX, η οποία απολαμβάνει μια βολική και χρήσιμη συγκυρία θετικών ειδήσεων. Για αρχή, κυκλοφορούν πολλά βίντεο από όλον τον κόσμο με τους νέους 60 Starlink συγκεντρωμένους να χαράσσουν μια γραμμή στον σκοτεινό ουρανό. Όπως και την προηγούμενη φορά, σε 1-2 εβδομάδες θα έχουν απομακρυνθεί μεταξύ τους και θα έχουν ανεβάσει την τροχιά τους, οπότε το θέαμα δε θα είναι πια τόσο εντυπωσιακό. Επιπλέον, ανακοινώθηκε σχεδόν ταυτόχρονα από τη NASA και την SpaceX η ολοκλήρωση μιας σειράς δοκιμών του συστήματος διαφυγής του Crew Dragon, με νωπές ακόμη τις μνήμες από την καταστροφική έκρηξη που είχε οδηγήσει στην απώλεια της κάψουλας. Αν όλα έχουν πάει καλά, περιμένουμε σύντομα να ανακοινωθεί ημερομηνία για την τελική δοκιμή σε συνθήκες εκτόξευσης. Τέλος, στον απόηχο της δημοσίευσης μιας αναφοράς από το Γραφείο του Γενικού Επιθεωρητή της NASA (είναι μια ανεξάρτητη υπηρεσία εσωτερικού ελέγχου), πολλές ιστοσελίδες βρίσκουν αφορμή να αναδείξουν το γεγονός ότι η Boeing κοστολογεί 60% ακριβότερα τις αποστολές τις, δίνοντας βήμα στον Musk να ξαναφέρει στο προσκήνιο τους ισχυρισμούς του για προνομιακή μεταχείριση των ανταγωνιστών του. Η αναφορά σχολιάζει ιδιαίτερα επικριτικά τα επιπλέον ποσά που παρασχέθηκαν στην Boeing στα πλαίσια του προγράμματος Commercial Crew, κατά παράβαση του συμβολαίου της. Στο κείμενο συμπεριλαμβάνονται (σ. 27) μέχρι και υπόνοιες ότι η NASA συμφώνησε στις επιπλέον πληρωμές υπό το καθεστώς απειλής από την Boeing ότι η τελευταία θα εγκατέλειπε το πρόγραμμα... 1
HotPeanut Νοέμβριος 19, 2019 Author #740 Νοέμβριος 19, 2019 Πρώτη συμπίεση του mk1 Starship εχθές. Before and after steroids Στο παρακάτω βίντεο ο πρώτος απόκοσμος ήχος του Starship 2
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now