Jump to content



Νέα για το Διάστημα, Live Streaming και σχολιασμός Thelab style (SpaceLab)


HotPeanut

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Ήταν να "τρέξουν" το τεστ για 8 λεπτά. Τελικά γύρω στο ένα λεπτό έσβησαν.

Επίσης και οι τέσσερις μηχανές RS-25 έχουν πετάξει στο παρελθόν με αποστολές διαστημικών λεωφορείων.

 

 

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

O Elon το έχει πάει σε άλλο επίπεδο το άθλημα. Αγόρασε δύο oil rig platforms...

 

Starship-floating-spaceport-2017-SpaceX-
WWW.TESLARATI.COM

Update: Responsible for initially connecting Phobos and Deimos to SpaceX, NASASpaceflight has all the details in a new article published earlier today. Check out their coverage for more...

 

 

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

share.jpg
WWW.SPACEX.COM

SpaceX designs, manufactures and launches advanced rockets and spacecraft.

 

 

Παράθεση

As early as Thursday, January 28, the SpaceX team will attempt a high-altitude flight test of Starship serial number 9 (SN9) – the second high-altitude suborbital flight test of a Starship prototype from our site in Cameron County, Texas. Similar to the high-altitude flight test of Starship serial number 8 (SN8), SN9 will be powered through ascent by three Raptor engines, each shutting down in sequence prior to the vehicle reaching apogee – approximately 10 km in altitude. SN9 will perform a propellant transition to the internal header tanks, which hold landing propellant, before reorienting itself for reentry and a controlled aerodynamic descent..........

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Αν και θα ήμουν πολύ χαρούμενος αν τα είχαν καταφέρει, ελπίζω αυτή η αναποδιά να κάνει κάποιους στη SpaceX λίγο πιο ταπεινούς.

 

Τις προηγούμενες μέρες, που είχε αναβληθεί η δοκιμή, ο Musk κατηγορούσε ευθέως την FAA για την καθυστέρηση. Έλεγε:

Quote

Unlike its aircraft division, which is fine, the FAA space division has a fundamentally broken regulatory structure.

 

Their rules are meant for a handful of expendable launches per year from a few government facilities. Under those rules, humanity will never get to Mars.

 

https://twitter.com/elonmusk/status/1354862567680847876

 

Παρεμπιπτόντως, αναφέρεται στο ίδιο aircraft division που έκανε τα στραβά μάτια για την Boeing και εμμέσως οδήγησε σε ~350 θανάτους και δισεκατομμύρια σε οικονομική ζημιά για τις πληττόμενες αεροπορικές.

 

Οπότε, είναι εξοργιστικό όταν κανείς μαθαίνει γιατί χρειάστηκε η αναβολή:

EtOTyQnWYAkhUnU?format=png&name=medium

(https://twitter.com/jeff_foust/status/1356590408579579910)

 

Και είναι απολύτως αναμενόμενη (αν και εξαιρετικά ήπια) η απάντηση της FAA μετά τη χθεσινή δοκιμή:

EtQuuRcXcAYCIcB?format=jpg&name=900x900

(https://twitter.com/SciGuySpace/status/1356760763227115527)

 

  • Like 3
  • Agree 1
Link to comment
Share on other sites

Καλά αν περιμένει η FAA ότι αυτό το πράγμα θα προσγειωθεί όρθιο με τις πρώτες προσπάθειες είναι γελασμένη.

Prototypes είναι. Ακόμα και να κοπεί στα δύο στη μέση της πτήσης είναι αναμενόμενο έως ένα βαθμό.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Το θέμα δεν είναι πώς θα προσγειωθεί (ή αν θα προσγειωθεί). Το θέμα είναι ότι υπάρχουν δύο αντικρουόμενα διακυβεύματα: από τη μια η ταχεία εξέλιξη, από την άλλη η ασφάλεια των εργαζομένων και των περιοίκων.

 

Μπορεί οι διαδικασίες ελέγχου να είναι γραφειοκρατικές, αλλά υπάρχουν ακριβώς γιατί εν τη απουσία τους θρηνούσαμε ανθρώπινες ζωές. Αυτό ίσως να σημαίνει ότι η SpaceX

• θα ανεχτεί μεγαλύτερες ζώνες αποκλεισμού (ή θα τις επιτηρεί καλύτερα, ώστε να μην κόβουν βόλτες μέσα φορτηγάκια κατά τη διάρκεια της δοκιμής)

• θα υπολογίζει πιο συντηρητικά την πιθανότητα ατυχήματος (συμπεριλαμβανομένης μιας έκρηξης στο απόγειο, με το μέγιστο εκτιμώμενο εναπομείναν φορτίο καυσίμου)

• θα υποβάλλει αγόγγυστα όλα τα στοιχεία που τις ζητούνται προκειμένου να λάβει άδεια, αντί να αποφασίζει να προσπεράσει τη διαδικασία

ή ό,τι άλλο ο ελεγκτικός μηχανισμός θεωρήσει πρέπον (ενδεχομένως και τίποτα).

 

Αν εσύ είχες σηκώσει drone χωρίς άδεια (και γινόταν μάλιστα δημόσια γνωστό), θα ήσουν ήδη υπόδικος, θα σου είχε επιβληθεί πρόστιμο και θα είχαν κατάσχει το πετούμενο. Η FAA περιορίστηκε σε ένα πολύ μετριοπαθές "I told you so", οπότε θεωρώ ότι αντιλαμβάνεται σωστά τον ρόλο της και αποφεύγει να εκμεταλλευτεί την ευκαιρία για να προκαλέσει εμπόδια. Το θέμα είναι να τον αντιληφθεί κι ο Musk.

 

Καμία μείζονα δραστηριότητα δεν ωφελείται μακροπρόθεσμα από την απορρύθμιση. Το βραχυπρόθεσμο κέρδος από την παράκαμψη λίγης γραφειοκρατίας γίνεται πισωγύρισμα ετών, όταν, μοιραία, κάτι πάει στραβά.

 

Ειδικά στη διαχείριση εναέριας κυκλοφορίας και στην αποφυγή ατυχημάτων σε εναέρια μέσα, σχεδόν κάθε κανόνας έχει θεσπιστεί ως συνέπεια κάποιου δυστυχήματος. Είναι κρίμα να χρειάζεται να ξαναμάθουμε τα ίδια μαθήματα με τον ίδιο τρόπο.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.