Jump to content



Ειδήσεις απο την Ελλάδα και όλο τον κόσμο (NewsLab)


Lakisss

Recommended Posts

Λαϊκισμός: Λέξη που χρησιμοποιούμε όταν δεν μας αρέσει η άποψη του συνομιλητή μας ή όταν το θέμα ενδεχομένως και να θίγει τα συμφέροντά μας. Η όποια προσπάθεια απάντησης από τον συνομιλητή μας μπορεί να αποκρουστεί εύκολα επαναλαμβάνοντας, όσες φορές χρειαστεί, την λέξη αυτή.

Άρα συμφωνείς, γιατί ο haya δεν έγραψε τίποτα επί της ουσίας. Απλά έγραψε ειρωνικά "ας κατεβάσουμε και τις σημαίες". Λες και έγραψα κανένα αντεθνικό παραλήρημα.

Ίσα ίσα που έγραψα να μειωθούν οι ώρες σε άχρηστα πράγματα (αρχαία/μαθηματικά) και να μάθουμε και κανά έργο των αρχαίων παραπάνω. Να βάλουμε την μουσική και το θέατρο (όπως έκαναν και στα σχολεία στην αρχαία Έλλάδα). Αλλά το μόνο που σας νοιάζει είναι ποιος το λέει όχι τι λέει.

Τα του Καίσαρος τω Καίσαρι. Η Ρεπούση έκανε λάθος με το βιβλίο της έκτης δημοτικού. Τι θα γίνει τώρα;

Ακόμη και όταν θα προτείνει κάτι σωστό θα λέμε ότι είναι λάθος;

Α) Η Ρεπούση έκανε λάθος με το βιβλίο.

Β) Η Ρεπούση έχει δίκιο για τα θρησκευτικά και τα αρχαία.

Αυτές είναι απόψεις προσωπικές, ο deninho μπορούσε αμέσως να γράψει αυτό που ήθελε και όχι να spammarei. Επίσης ο haya θα μπορούσε να απαντήσει επί του θέματος (δηλαδή εάν είναι πολλές οι ώρες για τα αρχαία στη θεωρητική κατεύθυνση και εάν πρέπει να είναι υποχρεωτικά στη 2α λυκείου για όλους τους μαθητές) και όχι να κυνηγάει φαντάσματα.

Αν είναι να συζητάμε, να το κάνουμε ουσιαστικά, όχι να τρολλάρουμε. Αν είναι ας ποστάρουμε απλώς ειδήσεις.

Link to comment
Share on other sites

[MENTION=22080]tavliban[/MENTION]

Θα κάνω κατ' εξαίρεση κάτι που έχω δηλώσει ότι αποφεύγω συνειδητά:

κλείσιμο ρημάτων -> κλίση ρημάτων

Το κάνω μόνο για να επισημάνω ότι το σχολείο έχει αποτύχει αν οποιοσδήποτε μετά από 12 χρόνια εκπαίδευσης δεν ξέρει να λύνει μια τριτοβάθμια ΚΑΙ να κλίνει 3 ρήματα στα αρχαία ελληνικά.

Καταλαβαίνω την ανάγκη για εξειδίκευση με κίνητρο την επαγγελματική αποκατάσταση, αλλά για μένα είναι αδιανόητο να μην είναι και η κλασσική παιδεία και οι θετικές επιστήμες αναπόσπαστα τμήματα του προγράμματος σπουδών στο -λεγόμενο- γενικό λύκειο.

Δικαιολογώ όποιον μετά το Γυμνάσιο επιλέξει κάποιον κλάδο αμιγώς τεχνικό ή κάποια σχολή μαθητείας, αν και το επίπεδο αυτών των εκπαιδευτηρίων πρέπει να ανέβει εντυπωσιακά για να πειστώ ότι είναι χρήσιμα.

Όμως, από τη συγκριτικά λίγη ιστορία που θυμάμαι, όλη η πρόοδος βασίζεται σε ανθρώπους ευρυμαθείς και εκ-παιδευμένους. Με το να διαχωρίζουμε τη γνώση σε στεγανά όλο και πιο εντατικά ήδη από το λύκειο, δεν μπορώ να φανταστώ πώς ελπίζουμε να καινοτομήσουμε στο μέλλον.

Αφού το απαύτωσα, [MENTION=10229]dunkel_Stern[/MENTION] -> μαλακίστρια. Μαλακισμένος είναι ο πελάτης.

Link to comment
Share on other sites

[MENTION=22080]tavliban[/MENTION]

Θα κάνω κατ' εξαίρεση κάτι που έχω δηλώσει ότι αποφεύγω συνειδητά:

κλείσιμο ρημάτων -> κλίση ρημάτων

Το κάνω μόνο για να επισημάνω ότι το σχολείο έχει αποτύχει αν οποιοσδήποτε μετά από 12 χρόνια εκπαίδευσης δεν ξέρει να λύνει μια τριτοβάθμια ΚΑΙ να κλίνει 3 ρήματα στα αρχαία ελληνικά.

Καταλαβαίνω την ανάγκη για εξειδίκευση με κίνητρο την επαγγελματική αποκατάσταση, αλλά για μένα είναι αδιανόητο να μην είναι και η κλασσική παιδεία και οι θετικές επιστήμες αναπόσπαστα τμήματα του προγράμματος σπουδών στο -λεγόμενο- γενικό λύκειο.

Δικαιολογώ όποιον μετά το Γυμνάσιο επιλέξει κάποιον κλάδο αμιγώς τεχνικό ή κάποια σχολή μαθητείας, αν και το επίπεδο αυτών των εκπαιδευτηρίων πρέπει να ανέβει εντυπωσιακά για να πειστώ ότι είναι χρήσιμα.

Όμως, από τη συγκριτικά λίγη ιστορία που θυμάμαι, όλη η πρόοδος βασίζεται σε ανθρώπους ευρυμαθείς και εκ-παιδευμένους. Με το να διαχωρίζουμε τη γνώση σε στεγανά όλο και πιο εντατικά ήδη από το λύκειο, δεν μπορώ να φανταστώ πώς ελπίζουμε να καινοτομήσουμε στο μέλλον.

o κόσμος θα πάει μπροστά βασικά αν είναι εκπαιδευμένος όπως λες...το αν ξέρει να κλίνει (ξέρω ότι είναι κλίνει και όχι κλείνει, αλλά δέχομαι την διόρθωση γιατί αυτό που γράφεις εσύ είναι το σωστό) 3 ρήματα στα αρχαία δεν νομίζω να βοηθήσει και πολύ την κοινωνία ή το μέλλον του...όπως αντίστοιχα και με το να λύνει τριτοβάθμιες...

Ο κόσμος θα πάει μπροστά αν από την οικογένεια και το σχολείο οι μαθητές μάθουν τον αλληλοσεβασμό, να μάθουν να σκέφτονται και όχι να παπαγαλίζουν, να μην φθονούν, να έχουν στόχους και όνειρα. Αυτό δεν φτιάχνεται έτσι απλά με κλίση ρημάτων ή λύση εξισώσεων. Μαθαίνεται από υποδείγματα καθηγητών και γονιών φυσικά που οι πρώτοι πρέπει να είναι ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΟΙ χωρίς να έχουν "αδυναμίες" και "φιλίες" με μαθητές όπως έβλεπα εγώ στο σχολείο, να αγαπούν αυτό που κάνουν κλπ και οι γονείς με το να δώσουν ότι είναι απαραίτητο για να έχουν τα παιδιά ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΕΣ και να είναι χαρακτήρες σωστοί...

Το αν μου λύσει την θεωρία δημιουργίας του σύμπαντος δεν μου λέει ΤΙΠΟΤΑ μα ΤΙΠΟΤΑ αν είναι ένα άβουλο πλάσμα που πρέπει να το πάρεις από το χέρι για να αποφασίσει το οτιδήποτε... ;)

Link to comment
Share on other sites

Με αφορμή τη συζήτηση για τα αρχαία.

«Μια πεταλούδα στο διάλογο για τα αρχαία στο Γυμνάσιο» του Δήμου Χλωπτσιούδη | schooltime.gr

Και ένα συμπληρωματικό μήνυμα του συγγραφέα.

Για την ιστορία, θα σημειώσω μερικά σημεία που δεν μπορούσα στο παρόν άρθρο να συμπεριλάβω.

Η Νέα Ελληνική σαφώς αποτελεί μία μετεξέλιξη της αρχαίας. Ωστόσο, δεν είναι η αρχαία και ως τούτου είναι νεκρή η τελευταία. Η γλώσσα είναι ζωντανός οργανισμός που προσαρμόζεται στις ανάγκες και τις εξελίξεις της κάθε κοινωνίας.

Η διάκριση της γλώσσας υφίσταται όπως ακριβώς και ο διαχωρισμός των ιστορικών περιόδων και των καλλιτεχνικών ρευμάτων. Γιατί υφίσταται ο διαχωρισμός; Επειδή απλά κάτι παλιό εξελίχθηκε σε κάτι καινό σε σημείο που να είναι σχεδόν αγνώριστο από τους σύγχρονους. Άλλωστε, οι συνθήκες δεν είναι ίδιες, άρα και η γλώσσα δεν είναι ίδια. Οι περίοδοι εξέλιξής της διακρίνονται με αμιγώς επιστημονικά κριτήρια (πχ από την ομηρική έχουμε την κλασσική, την ελληνιστική ή κοινή, τη Βυζαντινή και τη Νέα Ελληνική με βάση βασικά γνωρίσματά τους και σημαντικές αλλοιώσεις/αλλαγές. Τέτοιες αλλαγές μπορεί να είναι η προφορά και η γραφή -βλ. μικρογράμματη γραφή και η μετατροπή του "οι" σε "ι" φωνητικά κλπ).

Το να δεχόμαστε ότι μία γλώσσα χρονικά είναι νεκρή, δε σημαίνει ότι αποδεχόμαστε τη μη ιστορική συνέχεια της. Η γλώσσα είναι νεκρή επειδή ακριβώς μεσολάβησαν χιλιάδες χρόνια αλλοιώσεων και κανείς δεν μιλά πια. Άλλωστε, ο ορισμός της ζωντανής γλώσσας είναι η χρήση της στην καθημερινότητα, ως έχει η γλώσσα δομικά (αλλιώς μιλάμε για διαλέκτους ή άλλη γλώσσα). Άλλωστε, το ότι κατάγομαι από μία Χ γυναίκα που πέθανε δε σημαίνει ότι αναιρώ την καταγωγή μου επειδή η γιαγιά μου ήταν θνητή. Και κάθε κοινωνία είναι θνητή, όπως και οι ανάγκες της. Πεθαίνει και δίνει ζωή σε κάτι νέο.

Πρέπει όμως στη σχολική διδασκαλία να υπογραμμίσουμε μία ιδιαιτερότητα. Η γλωσσική διδασκαλία δεν μπορεί να αλλάξει ριζικά. Και τούτο επειδή η νεκρή γλώσσα αδυνατεί να προσαρμοστεί στην καθημερινότητα (παραγωγή γραπτού και προφορικού λόγου που βελτιώνει την κατανόηση και εμβαθύνει σε μία γλώσσα). Έτσι κάθε γλωσσικό μάθημα νεκρής/απαρχαιωμένης/μη χρησιμοποιούμενης γλώσσας είναι καταδικασμένο στην στείρα παπαγαλία (τύποι, κλίσεις κλπ κάτι το οποίο διαβλέπουμε και σε ζωντανές γλώσσες ακόμα).

Ωστόσο, το ερώτημα που πρέπει να θέσουμε είναι τι αναζητούμε από την εκμάθηση της αρχαίας ελληνικής. Αφού βρούμε τι αποζητούμε ως γνώση/αντίληψη τότε θα μπορέσουμε να βρούμε και να κρίνουμε τον τρόπο διδασκαλίας.

Ο θεσμικός προσανατολισμός του σχολείου (αδιαφορία για καλλιέργεια πραγματικής κριτικής σκέψης κι ολόπλευρης παιδείας και κοινωνικής μόρφωσης) δεν επιτρέπει παρά μόνο το στείρο γλωσσικό μάθημα.

Για να γίνω πιο κατανοητός: κατ' εμέ χρειαζόμαστε ανθρωπιστικά μαθήματα

- εμβάθυνσης στη νεοελληνική γλώσσα

- που να μεταχειρίζεται τα ανθρωπιστικά μηνύματα (ελευθερία, δημοκρατία, σεβασμός, πατριωτισμός vs εθνικισμού, συνεργασίας κλπ)

- εμβάθυνση στη λόγια παράδοση (φιλολογικά σχήματα ανάλογα το έργο, ρητορικά σχήματα σε δημηγορίες =>ανάπτυξη πολιτικής αντίληψης για τη λογική που διαπνέουν μία δημηγορία κλπ κλπ)

- προσέγγιση του αρχαιοελληνικού πολιτισμού (ήθη κι έθιμα και πώς αυτά επιβιώνουν και σήμερα (θρησκευτικά έθιμα, ηθικές αντιλήψεις για τον Άνθρωπο κλπ).

Αν συμφωνούμε σε αυτά, θα δούμε ότι η αρχαία ελληνική ως σχολικό ΓΛΩΣΣΙΚΟ μάθημα είναι άχρηστη, γιατί δε μας ενδιαφέρει η εκμάθηση της γλώσσας, αλλά η αντίληψη της γλώσσας ως μέσο εκσκαφής λανθανόντων μηνυμάτων και ανακάλυψης τεχνικών συγγραφής και πειθούς του αρχαίου κειμένου. Έτσι, η γλώσσα υποβιβάζεται σε εργαλείο (όπως και είναι) δίνοντας χώρο στο ανθρωπιστικό περιεχόμενο των κειμένων.

Link to comment
Share on other sites

Ο κόσμος θα πάει μπροστά αν από την οικογένεια και το σχολείο οι μαθητές μάθουν τον αλληλοσεβασμό, να μάθουν να σκέφτονται και όχι να παπαγαλίζουν, να μην φθονούν, να έχουν στόχους και όνειρα.

...

Το αν μου λύσει την θεωρία δημιουργίας του σύμπαντος δεν μου λέει ΤΙΠΟΤΑ μα ΤΙΠΟΤΑ αν είναι ένα άβουλο πλάσμα που πρέπει να το πάρεις από το χέρι για να αποφασίσει το οτιδήποτε... ;)

Το πρώτο που περιγράφεις δε γίνεται μόνο με νομοσχέδια. Η θεσμική λειτουργία του σχολείου επιλέγεται από όλους τους κοινωνικούς φορείς -μαθητές, οικογένεια, σύλλογοι γονέων, σύλλογοι καθηγητών και τελευταίο το υπουργείο. Εγώ εστιάζω στο πρακτικό και άμεσα εφαρμόσιμο.

Κατά τα άλλα, και το άβουλο πλάσμα που παράγει επιστήμη είναι χρήσιμο. Απλά ίσως δεν είναι αυτό που εσύ κι εγώ θα θέλαμε ως προϊόν της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Μη θεωρείς δεδομένο ότι αυτή είναι κι η επιλογή της πλειονότητας. Εκ του αποτελέσματος φαίνεται ότι η ελληνική κοινωνία έχει αποφασίσει το αντίθετο.

Πάντως, παρόλη τη μουρμούρα όλων μας, δε βλέπω να διαφωνεί κανείς στα βασικά. Όλοι θέλουμε αυτό που υποτίθεται ότι διδάσκουν τα αρχαία να είναι διαθέσιμο στο σχολείο και όλοι συμφωνούμε ότι το σημερινό σύστημα -παρά τις υπερβολικές ώρες- αποτυγχάνει να το προσφέρει.

Ειδικά όσοι θίγονται από την προβοκατόρικη ανακίνηση του θέματος από τη Ρεπούση, ας τη θεωρήσουν απλά αφορμή για αναμόρφωση της διδασκαλίας μαθημάτων που δε δικαιολογούν τις ώρες που τους αφιερώνονται στο σχολείο.

Edit: εξαιρετικά εύστοχες οι υποσημειώσεις στο άρθρο που παραθέτει ο [MENTION=9387]victor[/MENTION]. Ακόμη κι αν δεν το διαβάσετε όλο, ρίξτε τους μια ματιά.

Έγινε επεξεργασία από acct
Link to comment
Share on other sites

Άρα συμφωνείς, γιατί ο haya δεν έγραψε τίποτα επί της ουσίας. Απλά έγραψε ειρωνικά "ας κατεβάσουμε και τις σημαίες". Λες και έγραψα κανένα αντεθνικό παραλήρημα.

Βασικά έχω βαρεθεί να διαβάζω συνέχεια να κατηγορούν τον άλλον ότι λαϊκίζει. Λαϊκίζεις αυτό, λαϊκίζεις το άλλο. Η λέξη αυτή πλέον χρησιμοποιείται απλά για να υποβαθμίσει την άποψη του άλλου. Τίποτα λιγότερο, τίποτα περισσότερο. Ένα απλό πυροτέχνημα που έχει γίνει μια εύκολη και με εγγυημένο αποτέλεσμα καραμέλα.

Το συμπέρασμά σου λοιπόν είναι λάθος. Συμφωνώ μόνο στο ότι θεωρείς την άποψη του haya ως "τίποτα επί της ουσίας", ως απλό λαϊκισμό, ένα ειρωνικό σχόλιο στην καλύτερη των περιπτώσεων.

Ίσα ίσα που έγραψα να μειωθούν οι ώρες σε άχρηστα πράγματα (αρχαία/μαθηματικά) και να μάθουμε και κανά έργο των αρχαίων παραπάνω. Να βάλουμε την μουσική και το θέατρο (όπως έκαναν και στα σχολεία στην αρχαία Έλλάδα). Αλλά το μόνο που σας νοιάζει είναι ποιος το λέει όχι τι λέει.

Άχρηστα πράγματα. Αρχίσαμε να βαφτίζουμε συγκεκριμένες γνώσεις ως άχρηστα πράγματα. Μια χαρά...

Τα του Καίσαρος τω Καίσαρι. Η Ρεπούση έκανε λάθος με το βιβλίο της έκτης δημοτικού. Τι θα γίνει τώρα;

Ακόμη και όταν θα προτείνει κάτι σωστό θα λέμε ότι είναι λάθος;

Σωστό, λάθος. Πέρα από το ότι ο καθένας μπορεί να κρίνει διαφορετικά όσον αφορά το τι είναι σωστό και τι είναι λάθος, ντόρος με την Ρεπούση δεν γίνεται κάθε φορά που ανοίγει το στόμα της να αναπνεύσει, αλλά με συγκεκριμένα πράγματα που λέει. Και βέβαια αν κάποιος βγει και πει 10 απόψεις, η πλειοψηφία έχει το δικαίωμα να κρίνει και τις 10 αυτές απόψεις ως λάθος. Αυτό βέβαια δεν πιστεύω ότι ισχύει με την Ρεπούση. Αντίδραση έχει υπάρξει σε 2-3 πράγματα που έχει πει, όχι σε ότι έχει πει.

Α) Η Ρεπούση έκανε λάθος με το βιβλίο.

Β) Η Ρεπούση έχει δίκιο για τα θρησκευτικά και τα αρχαία.

Αυτές είναι απόψεις προσωπικές, ο deninho μπορούσε αμέσως να γράψει αυτό που ήθελε και όχι να spammarei. Επίσης ο haya θα μπορούσε να απαντήσει επί του θέματος (δηλαδή εάν είναι πολλές οι ώρες για τα αρχαία στη θεωρητική κατεύθυνση και εάν πρέπει να είναι υποχρεωτικά στη 2α λυκείου για όλους τους μαθητές) και όχι να κυνηγάει φαντάσματα.

Αν είναι να συζητάμε, να το κάνουμε ουσιαστικά, όχι να τρολλάρουμε. Αν είναι ας ποστάρουμε απλώς ειδήσεις.

Ο ένας σπαμάρει, ο άλλος κυνηγάει φαντάσματα ή απλά λαϊκίζει, εσύ αντίθετα εκφράζεις προσωπικές απόψεις.

Εγώ από την μεριά μου θεωρώ ότι όλοι εκφράζουν προσωπικές απόψεις στο παρόν θέμα.

Link to comment
Share on other sites

Τα αρχαία είναι νεκρή γλώσσα για τους άσχετους.

Για τους γνωρίζοντες έστω και ελάχιστα όπως εγώ, επιβιώνει μέσα στις σύνθετες λέξεις.

Αν δεν γνωρίζεις αρχαία δεν αναγνωρίζεις τις περισσότερες σύνθετες λέξεις και ως εκ τούτου δεν υπάρχουν ( σαν σύνθετες) για σένα. Κυρίως δε, χάνεις την ερμηνεία τους.

Link to comment
Share on other sites

ο deninho μπορούσε αμέσως να γράψει αυτό που ήθελε και όχι να spammarei.

ο deninho λέει 2 φορές "βλακείες λέει η Ρεπούση" και σπαμμάρει. Κάποιος άλλος λέει επίσης 2 φορές "μια χαρά τα λέει η Ρεπούση" και δε σπαμμάρει. Μονά ζυγά δικά του, του άλλου.

Link to comment
Share on other sites

ο deninho λέει 2 φορές "βλακείες λέει η Ρεπούση" και σπαμμάρει. Κάποιος άλλος λέει επίσης 2 φορές "μια χαρά τα λέει η Ρεπούση" και δε σπαμμάρει. Μονά ζυγά δικά του, του άλλου.

o deninho αρχισε να μιλα για τον εαυτο του σε τριτο προσωπο

ο Ντολης δεν βγαζει ευκολα νοημα πριν τα 1000mg καφεινης

ο αστρολαβος αντικαθιστα σταδιακα το γραπτο λογο με εικονες απο γατια και μανικες

Ειμαστε Λαμπιτες και ειμαστε καλα!

Link to comment
Share on other sites

ο deninho λέει 2 φορές "βλακείες λέει η Ρεπούση" και σπαμμάρει. Κάποιος άλλος λέει επίσης 2 φορές "μια χαρά τα λέει η Ρεπούση" και δε σπαμμάρει. Μονά ζυγά δικά του, του άλλου.

Μα εγώ συμφωνώ, τι να γράψω; Εσύ που διαφωνείς πες μας το γιατί να καταλάβουμε και 'μεις.

o deninho αρχισε να μιλα για τον εαυτο του σε τριτο προσωπο

ο Ντολης δεν βγαζει ευκολα νοημα πριν τα 1000mg καφεινης

ο αστρολαβος αντικαθιστα σταδιακα το γραπτο λογο με εικονες απο γατια και μανικες

Ειμαστε Λαμπιτες και ειμαστε καλα!

[ame=http://www.youtube.com/watch?v=GYbsTHbZ_9U]Το 'χουμε χάσει τελείως Κοντοπίδης - YouTube[/ame]

Link to comment
Share on other sites

Ο όρος "νεκρή γλώσσα" είναι γλωσσολογικός. Δεν ερμηνεύεται ανάλογα με τις εκάστοτε ανάγκες. Μία γλώσσα ή διάλεκτος, η οποία έχει έχει φτάσει στο σημείο του να μην υπάρχουν πια κοινότητες που μιλάνε αυτή τη γλώσσα ή διάλεκτο ως μητρική τους, θεωρείται νεκρή.

Παρόμοιο παράδειγμα με τα ελληνικά είναι τα αγγλικά.

Thus, for example, Old English may be regarded as a "dead language", with no native speakers, although it has never "died" but instead simply changed and developed into Middle English, Early Modern English and Modern English.
Έτσι, για παράδειγμα, τα Old English μπορούν να θεωρηθούν ως μια «νεκρή γλώσσα», χωρίς φυσικούς ομιλητές, αν και ποτέ δεν έχει «πεθάνει» αλλά απλώς άλλαξε και εξελίχθηκε σε Middle English, Early Modern English και Modern English.

Τα νέα ελληνικά αναμφίβολα έχουν σε μεγάλο βαθμό συγγένεια με τα αρχαία, καθώς προήλθαν από το ίδιο μονοπάτι γλωσσικής εξέλιξης. Λογικό είναι σε ορισμένες περιπτώσεις να βοηθούν στην καλύτερη κατανόηση εννοιών της νέας ελληνικής. Παρ' όλα αυτά όμως η συγκεκριμένη μορφή της Ελληνικής που βρισκόταν σε χρήση στην αρχαιότητα και την ύστερη αρχαιότητα, μαζί με τις διαλέκτους της (αιολική, δωρική, ιωνική) είναι νεκρή γλώσσα.

Σε αντίθεση με τον όρο νεκρή, που όντως είναι η αρχαία ελληνική, δεν είναι εξαφανισμένη (extinct language). Εξαφανισμένη θα ήταν, εάν τα ελληνικά είχαν πάψει εντελώς να χρησιμοποιούνταν και αντικαθίσταντο από μία άλλη γλώσσα.

Επιπλέον πηγές:

1)

Ancient Greek — languages
Isn’t Ancient Greek a dead language?

It is true that one cannot travel somewhere to speak Ancient Greek (including Greece), and the primary purpose of learning Ancient Greek is to read ancient literature. But Ancient Greek is spoken in Ancient Greek classes — not only to communicate about the language but also to enjoy its beautiful sound and rhythm.

2) What is a Dead Language?

Some well known examples of dead languages include Coptic, Ancient Greek, Latin, and Sanskirt,

3) Dead Language | Dissertation Service

Languages, is the ancient form of the now existing languages already dead and changing others (for example, the Anglo-Saxon language in relation to English, the ancient Greek to the modern Greek, and more.).

As with many of the concepts developed historically, the term “dead languages” refers to a sufficiently large set of quite different objects. This includes, and Latin, which is now a significant component of European culture, and languages of Tasmanian Aborigines, whose support was carved by British colonizers. In addition, the dead languages are often called archaic forms of living actively using language. For example, in the popular textbook AA Reformatsky, in the section devoted to genealogical classification of languages, we find in the Greek part of the Indo-European group, which consists of:

1) Modern Greek, and

2) classical Greek, and

3) Middle Greek or Byzantine.

Meanwhile, it is obvious that the modern Greek, ancient Greek and Middle Greek – not three different languages, and three stages of development of one language – Greek.

Link to comment
Share on other sites

Νεκρή δεν είναι μια γλώσσα όταν δεν ασχολείται κανείς μαζί της, όχι όταν δεν "εξελίσσεται"*

Αυτή τη στιγμή τα αρχαία Ελληνικά, όπως και τα Λατινικά διδάσκονται σε εκατοντάδες πανεπιστήμια εκτός Ελλάδος. Ας την καταργήσουμε όμως εδώ...

*η πλειοψηφία δεν εξελίσσεται, καταστρέφεται

Link to comment
Share on other sites

Νεκρή δεν είναι μια γλώσσα όταν δεν ασχολείται κανείς μαζί της, όχι όταν δεν "εξελίσσεται"*

Αυτή τη στιγμή τα αρχαία Ελληνικά, όπως και τα Λατινικά διδάσκονται σε εκατοντάδες πανεπιστήμια εκτός Ελλάδος. Ας την καταργήσουμε όμως εδώ...

*η πλειοψηφία δεν εξελίσσεται, καταστρέφεται

Επέκτεινα λίγο το bold :whistling

Link to comment
Share on other sites

Επέκτεινα λίγο το bold

Αν το έκανες για να δώσεις έμφαση ότι στις ανώτερες σπουδές προωθούν τα Αρχαία Ελληνικά, καλά έκανες.

Αν όμως το έκανες για να δηλώσεις ότι δεν υπάρχει λόγος να τα κάνουν τα παιδιά στο σχολείο, τότε είσαι εντελώς λάθος και δεν έχεις καταλάβει ποιό το νόημα της διδασκαλίας τους. Επίσης, όπως έγραψε κι ένας φίλος στο Twitter, αν καταργήσουμε τα αρχαία, είναι σα να κόβουμε τον ομφάλιο λώρο από τον πολιτισμό μας. Χωρίς αυτόν, είμαστε απλά ραγιάδες.

Link to comment
Share on other sites

o deninho αρχισε να μιλα για τον εαυτο του σε τριτο προσωπο

ο Ντολης δεν βγαζει ευκολα νοημα πριν τα 1000mg καφεινης

ο αστρολαβος αντικαθιστα σταδιακα το γραπτο λογο με εικονες απο γατια και μανικες

Ειμαστε Λαμπιτες και ειμαστε καλα!

Αι τράβα τρύπα κανα πλέξι:p

Link to comment
Share on other sites

Αν το έκανες για να δώσεις έμφαση ότι στις ανώτερες σπουδές προωθούν τα Αρχαία Ελληνικά, καλά έκανες.

Αν όμως το έκανες για να δηλώσεις ότι δεν υπάρχει λόγος να τα κάνουν τα παιδιά στο σχολείο, τότε είσαι εντελώς λάθος και δεν έχεις καταλάβει ποιό το νόημα της διδασκαλίας τους. Επίσης, όπως έγραψε κι ένας φίλος στο Twitter, αν καταργήσουμε τα αρχαία, είναι σα να κόβουμε τον ομφάλιο λώρο από τον πολιτισμό μας. Χωρίς αυτόν, είμαστε απλά ραγιάδες.

Το έκανα γιατί δε πρέπει να συγκρίνουμε τι γίνεται σε ανώτατες σπουδές έξω ή και στην Ελλάδα, σε σχέση με το τι γίνεται στην μέση Ελληνική εκπαίδευση.

Άποψή μου είναι ότι το μάθημα των αρχαίων δεν πρέπει να καταργηθεί. Πρέπει να παραμείνει στον "κορμό", αλλά να αλλάξει ο τρόπος με τον οποίο γίνεται.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.