Jump to content



Help. dB(A) υπολογισμοι


ea6gka

Recommended Posts

παιδια κανας μηχανολογος η κατι παρομοιο? θελω να υπολογισω τα dB(A) που εκπεμπει μια μηχανη με ταδε χιλιομετρα την ωρα. ξερει κανενας τον τυπο που θα μου δωσει το αποτελεσμα?

Link to comment
Share on other sites

και εγω ετσι πιστευω αλλα ρωταω μηπως και γλυτωσω τις μετρησεις.

πρεπει να υπαρχει καποια σχεση με την αποδοση στις ταδε στροφες της μηχανης και τον αεροδυναμικο θορυβο. το δευτερο ξερω να το βγαζω

Link to comment
Share on other sites

ναι σιγουρα απλα δεδομενα ειναι η θερμοκρασια , η αποσταση απο τη πηγη και η σχετικη υγρασια. επισης θεωρω οτι ειναι σε επιπεδο εδαφος. ξερω και τον αεροδυναμικο θορυβο. το μονο που μενει ειναι ο θορυβος της μηχανης. αυτον θελω και τελειωσα αλλα εχω παιδευτει πολυ και ακρη δεν βγαζω...

Link to comment
Share on other sites

μονο με ντεσιμπελομετρο θα βρεις τι γινεται.

Βασικα για να το υπολογισεις θα πρεπει να ξερεις ποσα ντεσιμπελ παραγει σε καποιες στροφες ο κινητηρας και απο κει και περα υπολογιζεται κατα προσεγγιση ..

Υποψιν η κλιμακα ειναι λογαριθμικη δηλ αν στις 1000 στροφες παραγει 75 σις 2000 δεν παει 150 κτλ.

Ασε ειναι πονοκεφαλος.

Link to comment
Share on other sites

Μετά το Πάσχα θα σου πώ...:D

Δεν έχω τα βιβλία μου μαζί. Πάντως αυτό που ζητάς είναι αρκετά παράλογο. Τι πάει να πει γενικός τύπος? Όλες οι μηχανές ίδιες είναι? Μόνωση υπάρχει? Τί μόνωση? Σε τί απόσταση από την πηγή βρίσκεται? Η πηγή σε τι συχνότητα εκπέμπει? Τι ρόλο παίζουν τα χιλιόμετρα? Ο παρατηρητής κινείται ή είναι σταθερός? Σε ποια στιγμή θες τα ντεσιμπέλ?

Τέλος πάντων υπάρχουν άπειρες παράμετροι. Δεν θέλεις να κουβεντιάσουμε και για την επιρροή της αεροδυναμικής (σπουδάζω Μηχανολόγος και Αεροναυπηγός Μηχανικός). Κοίταξε τα βιβλία της φυσικής που κάνουν στα πανεπιστήμια, ή τα βιβλία της φυσικής της τρίτης λυκείου αν θες άπλή επίλυση σε απομονωμένο σύστημα, του τύπου ..αυτοκίνητο κινείται με τόσα χιλιόμετρα και παράγει ήχο χ, ο παρατηρητής το ακούει σε χρόνο τ, βρείτε για πόση ώρα θα το ακούει, ξέρω γω.

Link to comment
Share on other sites

στα 2000 χερτζ ειναι η συχνοτητα και ειμαστε σε ανοιχτο περιβαλλον , μονωση δεν υπαρχει και ο παρατηρητης ειναι ακινητος. η αποσταση ειναι 10 μετρα και υψος 4.2. οι μηχανες ειναι ιδιες, μονο οι ταχυτητες αλλαζουν.

Link to comment
Share on other sites

Αρχική απάντηση από ea6gka [Σήμερα, στις 09:33]

στα 2000 χερτζ ειναι η συχνοτητα και ειμαστε σε ανοιχτο περιβαλλον , μονωση δεν υπαρχει και ο παρατηρητης ειναι ακινητος. η αποσταση ειναι 10 μετρα και υψος 4.2. οι μηχανες ειναι ιδιες, μονο οι ταχυτητες αλλαζουν.

Σου ειπα και χθες οτι αυτο που ζητας δεν υπαρχει τροπος να υπολογιστει συμφωνα με τα στοιχεια που δινεις.

Αν ανεφερες οτι ΠΧ στα 50 ΚΜ παραγει 75 db κατι θα γινοταν αλλα χωρις καποιο νουμερο αναφορας δεν υπαρχει περιπτωση να υπολογιστει αυτο το πραμα.

Παρε ενα μετρητη απο καταστημα ηλεκτονικων ειδων να κανεις την δουλεια σου αλλα μην περιμενεις και πολυ ακριβεια μιας και τα καλα ντεσιμπελομετρα κοστιζουν πανω απο 3000:devil:

Link to comment
Share on other sites

Στις μικρές ταχύτητες ο κινητήρας παράγει το μεγαλύτερο θόρυβο.

Στις μεγάλες ταχύτητες όμως ο σημαντικότερος θόρυβος προέρχεται από τις ταλαντώσεις που προκαλούνται στις επιφάνειες των ελαστικών κατά την επαφή τους με το οδόστρωμα.

Συνεπώς είναι απίθανο να βρεθεί κάποιος τύπος (έστω και εμπειρικός) που να υπολογίζει το θόρυβο χρησιμοποιώντας την ποιότητα του οδοστρώματος, τον τύπο του ελαστικού και τη ανομοιογενή φθορά του, τις θερμοκρασίες, πιέσεις και πολλά άλλα μεγέθη.

Εμπειρικά μόνο υπολογίζουμε συνήθως το θόρυβο, σύμφωνα με το είδος και την πυκνότητα της κυκλοφορίας.

Για ένα όχημα μόνο, θα πρέπει να κάνεις πάρα πολλές μετρήσεις για να καταλήξεις σε κάποιο συμπέρασμα.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.