Jump to content



Project: ''F.2c.H''


Lakisss

Recommended Posts

  • Replies 153
  • Created
  • Last Reply
Και βεβαια θα παει καλα φιλε γιατι εχεις τρομερη τεχνογνωσια και ορεξη!

Μήν φαντάζεσαι ότι έχω και τίποτα τρομερές γνώσεις, ούτε μηχανολογία έχω τελειώσει...απόφοιτος Λυκείου απλά.

Στο θέμα μας...με μία πρόχειρη πρόβα επάνω στο board διαπίστωσα ότο πρέπει να κόψω λίγο το σασί.

Μικρό το κακό θα μου πείς.

qWnCc.jpg

Το μεγάλο πρόβλημα όμως είναι το block δέν μπορεί να κάτσει κέντρο, αλλά πέφτει χαμηλότερα.

YrABe.jpg

Για την ακρίβεια δέν μπορεί να κάτσει καθόλου!

Αιτία αυτοί οι δύο πυκνωτές που βρίσκονται επάνω από τον cpu. Τί χαμπάρια μάστορα τώρα...?

vrUKr.jpg

Να τους ξεκολλήσω και να τους προεκτείνω με καλλώδιο? Κρίμα για το board.....

Αυτό που θέλω να μάθω είναι άν θα έχω τέτοιο πρόβλημα και σε άλλα mobos.

Η εμπειρία σας τί λέει? Για παράδειγμα εδώ:

aeXOo.jpg

Παίζει να έχω κάνει και την απόλυτη πατάτα....:hmm:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Κατ' αρχήν πάλι με έκανες και ψάχνω την μασέλα μου!!

Εύγε Νικόλα και χαράς το κουράγιο σου!

Δεύτερον είσαι φάουλ, ......σηκώνεις τέτοιο thread .......δεν με βλέπεις πουθενά , και δεν μου στέλενεις ένα pm...... "που είσαι ρε "μπάρμπα;"το και το.... :p )

Τελείως ασυγχώρητος σου λέω!

Τέλος!!

Και τρίτον μην απελπίζεσαι γιατί μάλλον υπάρχει λύση στο πρόβλημά σου:

Ενώ διάβαζα το νήμα σου απορούσα πως δεν σκέφτηκες την συναρμογή των πτερυγίων και των ροδελών να την βοηθήσεις θερμικά με ένα κόλλημα του κάθε πτερυγίου πάνω στις σωλήνες.

¨οταν προχώρησα στο σημείο που το σύστημα δεν χωράει στην μητρική είπα ...ευτυχώς που δεν τις είχε κολλήσει.

Λοιπόν ξεμοντάρεις όλα τα πτερύγια, και μετά με ένα ελλατήριο λυγίσματος σωληνώσεων, (ξέρεις τι είναι αυτό;, αν όχι μπορούν οι φίλοι υδραυλικοί να σε συμβουλέψουν), που θα το περάσεις γύρω από κάθε σωλήνα (μία μια εννοείται:)) θα διαμορφώσεις το λύγισμα των σωλήνων σε πιο σφικτή κούρμπα χωρίς να υπάρχει φόβος να γίνουν πλακέ.

Ο πειραματισμός σε ελεύθερο σωλήνα ...ανεκτίμητος!!

Κατόπιν όταν θα έχεις φέρει το μπλόκ να κάθεται σωστά , ξαναμοντάρεις τα πτερύγια, με την διαφορά ότι θα το κάνεις προοδευτικά:

Πτρερύγιο ροδέλες ,κρέμα , κόλλημα, τρίψιμο για να γυαλίσει, κόκ.

Το κόλλημα θα εξασφαλίσει πολύ μεγαλήτερη θερμική συνοχή μεταξύ σωλήνα και πτερυγίου.

Το μόνο κακό που θα έχει έιναι ότι στα σημεία της κόλλησης θα υπάρχουνκάποια αισθητικά προβλήματα λόγω του διαφορετικού χρώματος της κόλλησης , αλλά σκέψου ΄'οτι αυτό θα ευρίσκεται στο εσωτερικό των πτερυγίων και δεν θα φαίνεται.

Αν τραβάς ζόρι για την κόλληση με καλάι , υπάρχει και κόλα δύο συστατικών με μεγάλη θερμοπερατότητα, θα μπορούσες να χρησημοποιήσεις αυτήν.

Ελπίζω η λύση μου να μην σου φαίνεται πολύ "τρελή" !

Άντε καλά κουράγια, και κράτα γερά!

Link to comment
Share on other sites

Εγώ φταίω που γέρασες και δέν βλέπεις καλά πιά βρέ?:p

Στην ίδια ενότητα είμαστε και οι δύο! (μπάρμπα:hehe:)

Στέλιο την ψύκτρα δέν την ξεμοντάρω ούτε γι' αστείο!

Συμφωνώ με τα κολλητά πτερύγια, το σκέφτηκα και' γώ, αλλά υπάρχουν δύο θέματα:

1)Το κόλλημα θα άφηνε ''μπαλάκι'' κόλλησης γύρω από κάθε ροδέλα, μήν αφήνοντας το επόμενο fin να πατήσει σωστά. Τώρα θα μου πείς γιατί δέν τα κολλάς όλα μαζί όταν τελειώσουν?

2)Αυτό είχα σκοπό να κάνω αλλά δέν είναι σίγουρο ότι γίνεται.

Πήρα τηλ. σε μαγαζιά με επινικελώσεις και μού είπαν ότι δέν είναι σίγουροι άν αντέχει η κόλληση τα χημικά καθαρισμού. Πρέπει να πάω δείγμα για δοκιμή και άν αντέχει σίγουρα θα κολληθούν όλα.

Άλλωστε είχα εξ' αρχής σκοπό να την νικελώσω.

Όσον αφορά τα heatpipes έχω βρεί λύση.

Δέν θα τα πειράξω αλλά θα κοντύνω το block 5mm. και θα αλλάξω τρόπο στήριξης.

Το plexy θα είναι ένα απλό τετράγωνο καπάκι με φρεζάτες βίδες όμως.

Θα φτιαχτεί μία ανοξειδωτη πλάκα που πιάνει την ψύκτρα στο mobo, και θα ολισθαίνει το block πάνω-κάτω ρεγουλάροντάς το στην επιθυμητή θέση.

Όλα αυτά βέβαια μετά τις γιορτές και το πέρας του εορταστικού ωραρίου....

Όταν τελειώσω μου υπόσχεσαι test drive?:)

Link to comment
Share on other sites

Τον τελευταίο καιρό , μιλάμε για πολύ τρεχάααααλα!

Αφού όταν είδα το thread έμεινα "περιλυπος", να το κοιτάω σαν ναταν μια χαμένη ευκαιρία.:slap:

Κάτι θέλω να σου πώ για τα κολαούζα -μπορεί να είναι αργά για το πρώτο block , λλά πολύ χρήσιμα για όσα ακολουθήσουν:

Το καλαούζο μηχανής που έχεις πάρει δεν είναι η καλύτερη επολογή, ιδιαίτερα για μέταλλα που "μασάνε" όπως ο χαλκός.

Πρέπει να πάρείς κολαούζα χερός που είναι τρία νούμερα.

Το πρ΄ωτο νούμεροα ίσα που χαράζει το πάσο, γιατί οι κοπτικές του επιφάνειες είναι τραπεζοειδείς, το δεύτερο νούμερο σκάβει το πάσο πιο βαθειά (το τραπέζιο έχει πιο στενή κορυφή) και το τρίτο νούμερο έιναι αυτό που έχει κανονική οξεία απόληξη στις κοπτικές επιφάνειες και σκάβει την τελική μορφή του σπειρώματος.

Με τον τρόπο αυτό δεν κινδυνέυεις από μαγκώματα.

Και πάντα ένα καλό λάδι για κοπή πάσων βοηθάει πάρα πολύ!!

Τι test drive ......εδώ θα κάνουμε παντιλίκια!!!:dance3:

Link to comment
Share on other sites

Heatpipe

Επειδή είναι αργά δε πρόλαβα να το διαβάσω, αλλά φάνηκε ενδιαφέρον.

Στο τέλος της σελίδας έχει άλλα 2 Link.

Πού το πέτυχες αυτό βρέ θηρίο?:T: Θα το μελετήσω.

Seafalco έχω κολαούζο ''τριπλό'', αλλά το μηχανής είναι πολύ βολικό και γρήγορο με τον κατάλληλο χειρισμό.

Το ότι μου έσπασε το πρώτο ήταν καθαρά δικό μου λάθος...μαθαίνω όμως σιγά-σιγά! (άν δέν πάθεις, δέν θα μάθεις:))

Παντιλίκια λές, έ? Ετοιμάζω το Ascona κ' έρχομαι έν καιρώ...:dance3:

Link to comment
Share on other sites

Σωστό με το μηχανής γλυτώνεις χρόνο , αλλά θέλει τον τρόπο του.

Πάντως αν έχεις να κάνεις πάσο σε τυφλή τρύπα και να πάει όσο πιο βαθειά γίνεται τότε το τριπλό καλαούζο είναι το πιο κατάλληλο.

Και γενικά στα δύσκολα 2 ή και 1 μπροστά , 1 πίσω να κόβει το γρέζι και να μην το μασάει.

Και κύτα τι λάδι χρησημοποιείς , έχω δεί απίστευτες διαφορές , ακόμα και στο τρύπημα, να ξετρυπας 10 χιλ πλάκα και το τρυπάνι να βγαίνει κρύο!!

Και μια παρατήρηση ακόμα σχετικά με το άνοιγμα των οπων με τρυπάνι.

Θα 'εχεις παρατηρήσει ότι πολλές φορές παρ΄λολο που έχεις ποντάρει μια τρύπα και μολονότι το τρυπάνι είναι σε κολωνάτο δράπανο, η τρύπα φεύγει λιγάκι.

Αυτό οφείλεται στον αναπόφευκτο λυγισμό που μπορεί να παρουσιάσει το τρυπάνι, (μιλάμε για απειροελάχιστα πράματα, καθώς και σε μικροδιαφορές στο τρόχισμα ( ή τον αθέρα) που έχουν οι κοπτικές επιφάνειές του.

την κυτάς την μύτη του τρυπανιού και αυτή "περπατάει", το φαινόμενο αυτό είναι ιδιαίτερα συχνό όταν τρυπάς με το χέρι.

Μια καλή ιδέα για να περιοριστεί το ενδεχόμενο αυτό έιναι το πρώτο τρύπημα στο πονταρισμένο σημείο να μην το κάνεις με πρυπάνι , αλλά με κεντραδόρο, κατάλληλης διαμέτρου εννοείται, αυτός έπειδή είναι πολύ πιο κοντός και με πιο παχύ σώμα από ένα τρυπάνι, δεν έχει την τάση να "φεύγει".

Το μόνο κακό είναι ότι -μέσα στα διαθέσιμα νούμερα- πολύ γρήγορα η διάμετρος του ανεβαίνειπάνω από τα σηνήθη 13 mm των τσοκ.

Μόλις στηθεί το σύστημα και δουλέψει , μπορείς να φέρεις προς βασανισμό ότι ψύκτρα θέλεις.:)

Link to comment
Share on other sites

AΑν δεν έχεις τόρνο δεν είναι πιθανό να το ξέρεις το εξάρτημα αυτό:

China DIN333 Center Drill Bit, manufacturer

center drill bit - offers from center drill bit manufacturers, suppliers, exporters, wholesalers & distributors

DIN333 HSS Center drill bits

Άντε κάτι έμαθες σήμερα πάλι!!:p

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Part -6. ''First win''

Καλή χρονιά σε όλους τους Lab-ίτες και μή!

Πρώτο part για τον χρόνιά αυτή μιάς που σήμερα βρήκα χρόνο να ασχοληθώ με το project, και όπως φαίνεται βγήκε σε καλό.

Για όσους θυμούνται, αντιμετώπιζα πρόβλημα ώς πρός την τοποθέτηση της ψύκτρας επάνω στην μητρική.

Συγκεκριμένα ακουμπούσαν οι κούρμπες των heatpipes στους πυκνωτές περιμετρικά του socket.

Όλα αυτά βέβαια θα είχαν αποφευχθεί άν κούρμπαρα τους σωλήνες με μηχάνημα, και όχι στο χέρι.

''Στερνή μου γνώση να σ' είχα πρώτα'' λένε, αλλά εδώ που έφτασα έπρεπε να αλλάξω στρατηγική.

Έτσι πάρθηκε με βαριά καρδιά το κόψιμο του block στο κάτω άκρο του.

Συγκεκριμένα αφαιρέθηκε κομμάτι μήκους 8mm. με σιδεροπρίονο και ανοίχτηκαν νέα σπειρώματα.

Msrr9.jpg

Αποτέλεσμα ήταν να αλλάξει και η φιλοσοφία στήριξης. Εδώ το plexy καπάκι. Άχρηστο πλέον.....

lmJmU.jpg

Νέο καπάκι κόπηκε για να καλύψει το block.

Το νέο καπάκι έχει τρείς πλευρές ένα χιλιοστό μεγαλύτερες του block, αλλά θα δείτε στην συνέχεια γιατί.

xQ2qr.jpg

kQQ5P.jpg

scmC0.jpg

Το καινούργιο καπάκι είναι περισσότερο οριακό απο άποψης χώρου έναντι του παλιού.

Έτσι σημαδεύτηκε με απόλυτη ακρίβεια, πονταρίστηκε και τρυπήθηκε μιάς και εδώ δέν συγχωρούνται λάθη...

GEz9H.jpg

8kh9O.jpg

''Δέκα μέτρα, μία κόβε'' λένε....και πολύ σωστά λένε!

LqU3S.jpg

Σε αντίθεση με το παλιό καπάκι, εδώ ανοίχτηκαν πατούρες και μπήκαν φρεζάτες βίδες.

Προσέξτε πόσο οριακά είναι οι πατούρες στα άκρα του plexy.

Αυτός είναι και ο λόγος που έκοψα το plexy λίγο μεγαλύτερο του block κατά ένα χιλιοστό σε κάθε πλευρά.

210jl.jpg

Ωραία κοντινά έκανα σήμερα....φτού μου!:)

enmo4.jpg

Έγινε ένα πρόχειρο γυάλισμα στο plexy, ανοίχτηκαν βόλτες για την βαλβίδα, και αυτή με την σειρά της βιδώθηκε με teflon.

kEuFs.jpg

blLbX.jpg

Το νέο συνολάκι.

koB3F.jpg

ynD8Z.jpg

wmMlT.jpg

Yf3d7.jpg

wrGpf.jpg

Στη συνέχεια επάνω σε ανοξείδωτο ατσάλι πάχους 1.5mm. πάρθηκαν μέτρα, και σχεδιάστηκε ένα bracket.

WOjAZ.jpg

pdyWp.jpg

Μου βγήκε η πίστη να το κόψω! Μπορεί να ακούγεται το 1.5mm. πάχους λίγο, αλλά μου έφαγε 7(!!!) δισκάκια...

GEbdY.jpg

Τελικό αποτέλεσμα.

Δέν διεκδικεί βέβαια δάφνες καλαισθησίας, αλλά είναι το τελευταίο που με απασχολεί. Την δουλειά του να κάνει...

4YOWd.jpg

jM1KB.jpg

Δέν άντεξα στον πειρασμό...έβαλα ότι πάστα βρήκα και αποφάσισα να την τοποθετήσω.

7sPzJ.jpg

Ελατήρια πού θα βρώ?:hmm:

ZSVAh.jpg

bTV3y.jpg

Πλέον δέν βρίσκει στους πυκνωτές αφού μπορώ να την προσαρμόσω στο ύψος, αλλά και δεξιά-αριστερά.

KLXmk.jpg

Πίσω χρησιμοποιήθηκε ένα τροποποιημένο backplate socket 478.

Συγκεκριμένα αφαιρέθηκαν τα παξιμάδια, ανοίχτηκαν τρύπες 4.5mm., και η ψύκτρα στηρίχτηκε με Μ4 βίδες κατόπιν συμβουλής του Κοπρίτη τον οποίον και merc-ώ. :)

RIAcI.jpg

Ενδίαμεσα μπήκαν plexy ροδέλες.

5e0Mt.jpg

zgujX.jpg

Όπως φαίνεται θα χρειαστεί να τροποποιήσω το σασί, γιατί όταν μπούν όλα τα fins δέν θα χωράει η ψύκτρα.

Τώρα θα μου πείς γιατί την έβαλα ημιτελή....? Έ...με έτρωγε να το δοκιμάσω!

CToq0.jpg

Να πώ ότι παιδεύτηκα πάρα πολύ μέχρι να την τοποθετήσω.

Πρέπει να κρατάς ταυτόχρονα την ψύκτρα με το ένα χέρι, και με το άλλο να περάσεις βίδες, plexy ροδέλες-backplate-ροδέλες μεταλικές-παξιμάδια ΚΑΙ να βιδώσεις! Θέλει δύο άτομα...

Το ωραίο βέβαια είναι ότι η ψύκτρα δέν κουνιέται καθόλου, ούτε λυγίζει το mobo από το βάρος. Τέλεια στήριξη!

Ενδεικτικά να πώ ότι σήκωσα όλο το pc από την ψύκτρα και δέν πήρε χαμπάρι το mobo...

3vVG3.jpg

Το πρόβλημα τώρα είναι ότι χρειάζομαι ένα monitor-άκι για να κάνω τις δοκιμές, πράγμα που δέν έχω.

Επίσης άν κάποιος ξέρει να μου πεί πού μπορώ να βρώ ελατήρια....

Τέλος θυμάται κάποιος πόση θερμοκρασία ανεβάζουν οι Pentium με Prime ή Intel burn με stock ψύκτρα?

(μήν βάζω την stock πάλι, γιατί είναι μανίκι να ξαναβάλω το θηρίο μόνος μου...)

Link to comment
Share on other sites

Τέλος θυμάται κάποιος πόση θερμοκρασία ανεβάζουν οι Pentium με Prime ή Intel burn με stock ψύκτρα?

(μήν βάζω την stock πάλι, γιατί είναι μανίκι να ξαναβάλω το θηρίο μόνος μου...)

Μόλις μπορέσω θα δοκιμάσω μέσα στην ημέρα στον pentium 4 northwood 2.66ghz που έχω και θα σου πω.

Link to comment
Share on other sites

Νίκο καλημέρα!

Για τα ελλατήρια που θες:

Αφοι Μακρυνορη Ο.Ε.

Σπύρου Πάτση 25 _Αθήνα

τηλ: 210 3477607 -3465865 -4360806

Μην περιμένεις πολλά πράγματα , τα ελλατήρια (πιέσεως που θές εσύ) είναι δυσεύρετα.

(Ά ρε Ελλαδάρα κανείς δεν κατασκευάζει τίποτα!!)

Με την ευκαιρία , αν θα πας εκεί, ρώτα τον και για τον άλλο , τον κατασκευαστή ελλατηρίων στην Λεωφ. Αχιλέως (ή Λεωφ Αθηνών).

Πάντως κάνε μια περατζάδα και στους άλλους στην Σπύρου Πάτση , όλοι κάποτε είχαν , μπορεί να βρείς κάτι στα υπόλοιπά τους.

Μια παρατήρηση:

Το Bracket που έφτιαξες , έχει ανισόμετρη κατασκευή , μάλλον θα ήταν καλή ιδέα να το ξαναφτιάξεις πιο συμμετρικό, τώρα που είδες πως ακριβώς "πέφτει", γιατί από την κάτω μεριά που είναι "ανοιχτό" δεν έχει την ίδια δύναμη να σπρώξει κάτω το Block.

Άντε καλό ψάξιμο και καλή συνέχεια!!!

Link to comment
Share on other sites

Νίκο καλημέρα και καλή χρονιά.

Ελατήρια μόνο περίσσια από κανέναν που ασχολείται θα βρείς.

Το μυαλό μου πάει μόνο στο Γιώργο.

Αλλιώς έχει το Aquatuning :

Aquatuning - Der Wasserkhlung Vollsortimenter - Ersatzteile

(Πάλι μιλάς με τον Γιώργο).

Καλή συνέχεια, καλό κουράγιο και κράτα μας ενήμερους με το άκρως ενδιαφέρον project σου !

Link to comment
Share on other sites

Μια παρατήρηση:

Το Bracket που έφτιαξες , έχει ανισόμετρη κατασκευή , μάλλον θα ήταν καλή ιδέα να το ξαναφτιάξεις πιο συμμετρικό, τώρα που είδες πως ακριβώς "πέφτει", γιατί από την κάτω μεριά που είναι "ανοιχτό" δεν έχει την ίδια δύναμη να σπρώξει κάτω το Block.!

Αυτο θα προτεινα κι εγω

το κοβεις ενιαιο και κλειστο και απλα τρυπας εκει που θες ωστε να περναει το ρακορακι.

οσο για ελατηρια εχω κιτακια τετοια αλλα και χυμα τετραδες ελατηρια και πεταλουδες απο ψυκτρες στο εργαστηριο.

οποτε θες κανονιζουμε

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.