Lakisss Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 29, 2010 #1 Κοινοποίηση Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 29, 2010 Να 'μαι πάλι με μιά καινούργια κατασκευή. Αυτή την φορά είπα να δοκιμάσω τις δυνάμεις μου στον τομέα της ψύξης, με μιά αερόψυκτρα επεξεργαστή. Το αποτέλεσμα όπως πάντα αβέβαιο, αλλά εγώ ψοφάω για τέτοια και θα δοκιμάσω! Το project θα το παρακολουθείτε σε πραγματικό χρόνο, αφού μόλις τώρα ξεκίνησα. Μακάρι να βγεί κάτι καλό... (τρέμε prolimatech megahalems:hehe:) Το μόνο που σας εγγυώμαι είναι ότι θα δείτε λύσεις που δέν έχουν δοκιμαστεί από κανέναν κατασκευαστή, και πολλές-πολλές-πολλές πατέντες! Project: ''F.2c.H'' (Full Copper CPU Heatshink) Σύντομα το πρώτο part. (Seafalco κοντεύεις?) Link to comment Share on other sites More sharing options...
venom7 Οκτώβριος 30, 2010 #2 Κοινοποίηση Οκτώβριος 30, 2010 Καλή αρχή και καλή επιτυχία!Αναμένουμε...! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Myralis Οκτώβριος 30, 2010 #3 Κοινοποίηση Οκτώβριος 30, 2010 Καλή τύχη! και για να προλάβω, είσαι σίγουρος ότι οι κολλήσεις δεν θα λιώσουν από τις θερμοκρασίες?:OT:Πως μπορώ να απενεργοποιήσω το νέο avatar του Lakisss? θέλω να δω το νέο project χωρίς να κάνω εμετό.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
koshal Οκτώβριος 30, 2010 #4 Κοινοποίηση Οκτώβριος 30, 2010 Καλή επιτυχία και από εμένα.... Είμαι σίγουρος ότι θα μας αφήσεις με το στόμα ανοιχτό και πάλι.ΥΓ. Όπως είπε και ο προηγούμενος φίλος μία θερμή παράκληση... Άλλαξε το avatar σου... Link to comment Share on other sites More sharing options...
argy1 Οκτώβριος 30, 2010 #5 Κοινοποίηση Οκτώβριος 30, 2010 καλη επιτυχια φιλε μου. επειδη ομως ειμαι υδραυλικος θα ηθελα να σου πω να εχεις στο νου σου οτι οπως ειπε και ενας φιλος λιγο πριν απο μενα η κολληση που βλεπω στη φωτο ειναι μαλακη και ισως εχεις θεμα με τις μεγαλες θερμοκρασιες. καλυτερα θα ηταν για μενα να χρησιμοποιησεις σκληρη κολληση. θα ηταν και πιο ομορφο.καλη επιτυχια κια περιμενουμε τα αποτελεσματα! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Evan Οκτώβριος 30, 2010 #6 Κοινοποίηση Οκτώβριος 30, 2010 You just made my day! Καλη αρχη!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
arxaggelos21 Οκτώβριος 30, 2010 #7 Κοινοποίηση Οκτώβριος 30, 2010 καλημερα κ καλη επιτυχια!!!φιλε κ συναδερφε argy1 η μαλακη κολληση λιωνη στους 200!!δεν νομιζω οτι φτανει τοσο ψηλα!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
argy1 Οκτώβριος 30, 2010 #8 Κοινοποίηση Οκτώβριος 30, 2010 καλημερα κ καλη επιτυχια!!!φιλε κ συναδερφε argy1 η μαλακη κολληση λιωνη στους 200!!δεν νομιζω οτι φτανει τοσο ψηλα!! αλοιωνεται στους 100 και γι'αυτο στη θερμανση χρησιμοποιουμε μαλακη κολληση χωρις μολυβδο.βεβαια σιγουρα δεν θα εχει προβλημα ομως θα εχει και περισσοτερες απωλειες γιατι η μαλακη κολληση εχει ασημι,μολυβδο και κασιτερο. δεν ειναι καθαρος χαλκος και δεν θα εχει την ιδια θερμοπερατοτητα. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lakisss Οκτώβριος 30, 2010 Author #9 Κοινοποίηση Οκτώβριος 30, 2010 Ευχαριστώ παιδιά, θα το κοιτάξω το θέμα με την κόλληση μήπως και την αλλάξω.Πάντως δέν νομίζω να παρουσιαστεί πρόβλημα με 100 βαθμούς, ίσως ή θερμοπερατοτητα έιναι ένα θέμα. Όταν λέτε ότι η σκληρή είναι πιό όμορφη τί εννοείτε?@Myralis: ''Πως μπορώ να απενεργοποιήσω το νέο avatar του Lakisss? θέλω να δω το νέο project χωρίς να κάνω εμετό..'' (ασχολίαστο απλά...)@Astrolavos: Σου εκλεψα την pic. γιά το νέο μου avatar.:daisy: Link to comment Share on other sites More sharing options...
argy1 Οκτώβριος 30, 2010 #10 Κοινοποίηση Οκτώβριος 30, 2010 στη "μαλακη" εχουμε τριχοειδες φαινομενο ενω η "σκληρη" ειναι ραβδος χαλκου που λιωνει στους 1000 βαθμους και στρωνεται οπως θες (με το φλογιστρο που εχεις, απλα παιρνει λιγη ωρα παραπανω). μπορεις δηλαδη σε μια ενωση 90 μοιρων να κανεις ραφη η να την στρωσεις κυκλικα, και φυσικα δεν θα φαινεται ασημι χρωμα αλλα θα φαινεται σαν ενιαιο κομματι χαλκου.επισης η μαλακη για να κολλησει χρειαζεται "αρσενικο και θηλυκο" δηλαδη στο εσωτερικο δεν ειναι ιδια διαμετρος ενω στην σκληρη η κοληση γινεται εξωτερικα. Link to comment Share on other sites More sharing options...
arxaggelos21 Οκτώβριος 30, 2010 #11 Κοινοποίηση Οκτώβριος 30, 2010 argy1 να σου πω!!εχει σολινα φ12 με τησ σκληρη δεν θα εχει προβλημα???μην λιωσει κατα την κοληση??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lakisss Οκτώβριος 30, 2010 Author #12 Κοινοποίηση Οκτώβριος 30, 2010 argy1 να σου πω!!εχει σολινα φ12 με τησ σκληρη δεν θα εχει προβλημα???μην λιωσει κατα την κοληση??? O χαλκοσωλήνας είναι 6mm. που θα κολληθεί. Link to comment Share on other sites More sharing options...
argy1 Οκτώβριος 30, 2010 #13 Κοινοποίηση Οκτώβριος 30, 2010 ετσι κι αλλιως να λιωσει θελουμε.οσο πιο λεπτος σωληνας τοσο πιο ευκολο. θα πυρωνεις ταυτοχρονα την σωληνα και την κλληση μεχρι να γινει κατακοκκινη η σωλληνα. μετα θα αρχισεις να βαζεις κολληση και την στρωνεις κιολας με την ιδια τη ραβδο, παει το χερι μονο του απλα κανε καμια δοκιμη σε κανα κομματι να την συνηθισεις πρωταετσι κι αλλιως να λιωσει θελουμε.οσο πιο λεπτος σωληνας τοσο πιο ευκολο. θα πυρωνεις ταυτοχρονα την σωληνα και την κλληση μεχρι να γινει κατακοκκινη η σωλληνα. μετα θα αρχισεις να βαζεις κολληση και την στρωνεις κιολας με την ιδια τη ραβδο, παει το χερι μονο του απλα κανε καμια δοκιμη σε κανα κομματι να την συνηθισεις πρωταhttp://img52.imageshack.us/img52/7409/asimokolisi.jpgτο ασπρο βαζακι ειναι βορακας, ειναι μια σκονη που χρησημοποιουμε οταν κολαμε χαλκο με ορυχαλκο εσυ απλα δεν το χρειαζεσαι γιατι θα κολησεις χαλκο με χαλκο Link to comment Share on other sites More sharing options...
AgentCain Οκτώβριος 30, 2010 #14 Κοινοποίηση Οκτώβριος 30, 2010 How to make a heatpipe-based cooling system on your own (Silent computer)ρίξε μια ματιά σε αυτό, πιστεύω θα σε βοηθήσει (ειδικά στο σημείο που ρίχνει την κόλληση σαν μπαλάκια μέσα από τρύπες) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lakisss Οκτώβριος 31, 2010 Author #15 Κοινοποίηση Οκτώβριος 31, 2010 Part -1. Βάση ψύκτρας Θυμάστε μήπως το Northbridge Cooler που είχα φτιάξει στο Project Plexi? Η αρχή έγινε εκεί, και από τότε μου μπήκε το μικρόβιο να φτιάξω κάτι πιό προσεγμένο. Τότε είχα δανειστεί το block από έναν Pentium478 και τα fins από ένα no-name cooler, αλλά παραδόξως δούλεψε εντυπωσιακά καλά! Επόμενο βήμα λοιπόν είναι η κατασκευή έκ του μηδενός, με υλικό φυσικά τον χαλκό. Για τον λόγο αυτό αγοράστηκε μία πλάκα χαλκού πάχους 10mm. και κόπηκαν κομμάτια διαστάσεων 61x59mm. Τα κομμάτια γυαλίστηκαν διαδοχικά με υαλόχαρτα μεχρι 3000 νούμερο, και περάστηκαν με αλοιφή. Άν και δέν συμπαθώ καθόλου την διαδικασια του lapping, αυτή την φορά το πήρα σοβαρά. Το αποτέλεσμα σε εικόνες. Στην συνέχεια στην πλαινη πλευρά μπήκε χαρτοταινία, και η βάση μπήκε στη μέγγενη. Μαρκαρίστηκαν οι περιοχές που ήθελα να παραμείνουν ανέπαφες. Σημαδεύτηκε. Το πρώτο κρίσιμο σημείο της κατασκευής αφού η βάση οδηγήθηκε πρός τρύπημα με 6.5mm. τρυπάνι. Οριακά κοντά οι τρύπες μεταξύ τους, αλλά και ώς πρός τα πλαινά του block των 10mm. Τέλειο! Η πρώτη δυσκολία πέρασε. Μπορεί να φαίνεται εύκολο και ο χαλκός να είναι μαλακό υλικό, αλλά παρότι το λάδι και τις χαμηλές στροφές στο τρυπάνι κατάφερα και το έκαψα το καινούργιο τρυπάνι κοβαλτίου... Στη συνέχεια μπήκε χαρτοταινία ξανά. Μαρκαρίστηκαν οι περιοχές του εναπομείνοντα μασίφ χαλκού. Το βάθος των τρυπών μετρήθηκε με παχύμετρο. Η οριζόντια γραμμή ορίζει το σημείο όπου φτάνουν οι τρύπες. Τραβήχτηκε μία ακόμα γραμμή σε απόσταση 10mm. από την πρώτη. Έγιναν ακόμα δύο κάθετες σε απόσταση 10mm. από τα πλαινά. Εδώ οι τελικές σκιαγραφήσεις των περιοχών. Τα σημεία σε πράσινο πλαίσιο θυμηθείτε τα, θα σας εξηγήσω γιατί τα κράτησα στη συνέχεια. Η βάση μπήκε στη μέγγενη, και εδώ η περιοχή όπου θα κοπεί. Το σκάψιμο της ψύκτρας έγινε αποκλειστικά με τον τροχό του dremel. Αρχικά έκανα την τομή και σταδιακά έσπρωχνα τον τροχό, τρώγοντας το υλικό με το πλάι του τροχού. Μου πήρε αρκετές ώρες γιατί τα περιθώρια είναι μικρά, και είναι εύκολο να την ξετρυπήσεις την βάση. Η διαδικασία σε στάδια. Το αποτέλεσμα. Το φινίρισμα θα μπορούσε να ήταν καλύτερο αλλά το dremel-clone από Praktiker παρέδωσε πνεύμα. Δεύτερο που μου χαλάει με τον ίδιο τρόπο...καταστρέφεται το stop της κεφαλής. Μήπως είναι ώρα να πάρω το original? Τα πάχη του εναπομείνοντα μασίφ χαλκού. Uploaded with ImageShack.us Η βάση μετρήθηκε και έγιναν νέα σημάδια. Σε ένα κομμάτι plexy πάχους 10mm. μπήκε ένα λεπτό φίλμ διπλής επικόλλησης. Plexy και βάση κολλήθηκαν μαζί. Τα κομμάτια τρυπήθηκαν μαζί με 2.5mm. τρυπάνι. Δείτε πόσο λεπτό είναι το φίλμ. Έτοιμο το block, άν και θα ξαναχρειαστεί λίγο γυάλισμα εκ' νέου στο τέλος... Το block με το νέο του κάλυμμα. Στο plexy cover ανοίχτηκε μία τρύπα 8.5mm. Στην τρύπα ανοίχτηκε σπείρωμα και βιδώθηκε μία βαλβίδα πλήρωσης του 1/4. Σιγά-σιγά το project μπαίνει και στα χωράφια των ψυκτικών... Τελικό μέχρις στιγμής αποτέλεσμα. Link to comment Share on other sites More sharing options...
venom7 Οκτώβριος 31, 2010 #16 Κοινοποίηση Οκτώβριος 31, 2010 Καταπληκτικό έργο man!Ανυπομωνώ να δω το τελικό αποτέλεσμα και τις επιδόσεις-αποδόσεις που θα έχει!!!Ωραίες και οι φωτό να πω με πολύ καλές γωνίες λύψης! Link to comment Share on other sites More sharing options...
MicAn Οκτώβριος 31, 2010 #17 Κοινοποίηση Οκτώβριος 31, 2010 Μπράβο Lakisss. Αγωνιώ για την συνέχεια και το αποτέλεσμα.Καλό κουράγιο. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AgentCain Οκτώβριος 31, 2010 #18 Κοινοποίηση Οκτώβριος 31, 2010 χμμ αποτι καταλαβα γνωρίζοντας εν μέρει το δαιμόνιο μυαλό σου, σχεδιάζεις να βάλεις ένα καπάκι plexi που θα φέρει την βαλβίδα πλήρωσης με το υγρό της επιλογής σου, οποτε ας θίξω 1-2 θεματάκια: 1)Θεωρώ ότι το πλέξι θα ανταποκριθεί σε θερμοκρασίες που σε worst case φτανουν τους 100°C. Θα είναι οτι χειρότερο να λιώσει το πλεξι 2)Εβαλες χονδρό πλεξι για να αντέξει πίεση. Το θέμα είναι να αντέξει στα σημεία που ειναι οι τρύπες για τις βίδες 3)Δε ξέρω κατά πόσο εφαρμόζει αεροστεγώς το πλεξι με το χαλκό, μονο εσυ το ξερεις. Θα μπορούσες όμως στο όριο να δημιουργήσεις πατούρα για O-ring ή τσιμούχα, όπως έχουν τα waterblocks που συνδυάζουν plexi και χαλκό. 4)Το σπείρωμα για τη βαλβίδα πάνω στο πλέξι δε μου κάθεται καλά. Δλδ μου φαίνεται ότι το 1ο πράγμα που θα εμφανίσει πρόβλημα θα είναι η διαρροή πίεσης από το σημείο βαλβίδας-πλέξι είτε επειδή δεν αντεχουν τα σπειρώματα σε πλέξι είτε γιατι καπου ακουμπησε η βαλβίδα και χαλαρωσε στο σπειρωμα είτε λόγω θερμοκρασιακών διαφορών και διαστολής-συστολής. Μια λύση θα ήταν να βάλεις παξιμάδι που να βιδώνει πανω στη βαλβίδα και να το τοποθετήσεις από τη μέσα μεριά, είτε φρεζαριστό είτε σφηνωμένο θερμικά (ισως αυτο να αλλοιώσει λίγο το look) 5)Ελπίζω το υγρό που θα βάλεις να μην προσβάλλει το plexi. Αν είναι απλο νερό ή αλκοολ, ουδεν προβλημα. anyway κινείσαι σε πολύ ενδιαφέροντα πεδία Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lakisss Οκτώβριος 31, 2010 Author #19 Κοινοποίηση Οκτώβριος 31, 2010 χμμαποτι καταλαβα γνωρίζοντας εν μέρει το δαιμόνιο μυαλό σου, σχεδιάζεις να βάλεις ένα καπάκι plexi που θα φέρει την βαλβίδα πλήρωσης με το υγρό της επιλογής σου, οποτε ας θίξω 1-2 θεματάκια: 1)Θεωρώ ότι το πλέξι θα ανταποκριθεί σε θερμοκρασίες που σε worst case φτανουν τους 100°C. Θα είναι οτι χειρότερο να λιώσει το πλεξι 2)Εβαλες χονδρό πλεξι για να αντέξει πίεση. Το θέμα είναι να αντέξει στα σημεία που ειναι οι τρύπες για τις βίδες 3)Δε ξέρω κατά πόσο εφαρμόζει αεροστεγώς το πλεξι με το χαλκό, μονο εσυ το ξερεις. Θα μπορούσες όμως στο όριο να δημιουργήσεις πατούρα για O-ring ή τσιμούχα, όπως έχουν τα waterblocks που συνδυάζουν plexi και χαλκό. 4)Το σπείρωμα για τη βαλβίδα πάνω στο πλέξι δε μου κάθεται καλά. Δλδ μου φαίνεται ότι το 1ο πράγμα που θα εμφανίσει πρόβλημα θα είναι η διαρροή πίεσης από το σημείο βαλβίδας-πλέξι είτε επειδή δεν αντεχουν τα σπειρώματα σε πλέξι είτε γιατι καπου ακουμπησε η βαλβίδα και χαλαρωσε στο σπειρωμα είτε λόγω θερμοκρασιακών διαφορών και διαστολής-συστολής. Μια λύση θα ήταν να βάλεις παξιμάδι που να βιδώνει πανω στη βαλβίδα και να το τοποθετήσεις από τη μέσα μεριά, είτε φρεζαριστό είτε σφηνωμένο θερμικά (ισως αυτο να αλλοιώσει λίγο το look) 5)Ελπίζω το υγρό που θα βάλεις να μην προσβάλλει το plexi. Αν είναι απλο νερό ή αλκοολ, ουδεν προβλημα. anyway κινείσαι σε πολύ ενδιαφέροντα πεδία 1) Το plexy είναι πρόχειρο αφού η κατασκευή είναι πειραματική. Δέν θα λιώσει. Άν η κατασκευή δέν φτάσει σε μεγάλο τελικό βάρος θα βάλω για καπάκι το δεύτερο block 10mm. που γυάλισα. Άν υπερβεί το 1kgr. θα φτιάξω καπάκι απο λεπτότερο χαλκό (ίσως 5-6mm.) 2) Θα αντέξει, είναι massive. 3) O-ring δέν πρόκειται να μπεί αφού η δημιουργία πατούρας προυποθέτει επίσκεψη σε cnc, πράγμα αντίθετο με την home-made φιλισοφία της κατασκευής. 80% του δίνω να κλείσει αεροστεγώς, αλλά μπορεί εύκολα να φτιαχτεί και φλάντζα άν όχι. 4) Στην πρώτη φωτό της σελίδας αριστερά, θα δείς μεταξύ άλλων και teflon. 5) Προς το παρόν έχω σχέδια για νερό, αλκοόλη, ακετόνη οπότε θα δείξει... anyway κινείσαι σε πολύ ενδιαφέροντα πεδία Ευχαριστώ. Η κατασκευή δέν είναι το δύσκολο κομμάτι εδώ (τουλάχιστον για μένα), αλλά οι πάμπολλες χρονοβόρες δοκιμές που θα χρειαστεί να γίνουν με διαφορετικά υγρά σε διαφορετικές ποσότητες. Καταπληκτικό έργο man!Ανυπομωνώ να δω το τελικό αποτέλεσμα και τις επιδόσεις-αποδόσεις που θα έχει!!!Ωραίες και οι φωτό να πω με πολύ καλές γωνίες λύψης! Φωτό όπως και στο Project Plexi τραβάω μ'αυτήν την μηχανή EASYSHARE V803 Ζουμ Ψηφιακή Μηχανή Καλή δέν είναι, αλλά είναι πραγματικός σκύλος. Την πιάνω με λάδια, γρέζια και δέν λέει όχι (ακόμα). Στο θέμα μας. Στους κόκκινους κύκλους είναι οι τρύπες για socket 775, 1156, 1366, σωστά? Οι ρημαδο-τρύπες για socket 478 ποιές είναι ρέ παιδιά? Εκεί θα δοκιμαστεί η κατασκευή σε έναν Pentium 3.0...να μήν κάνουμε πειράματα σε καλό hardware αρχικά! Πρέπει να μάθω για να τρυπήσω το plexy cover. Link to comment Share on other sites More sharing options...
arxaggelos21 Οκτώβριος 31, 2010 #20 Κοινοποίηση Οκτώβριος 31, 2010 δεν ξερω αν βοηθαει..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.