Jump to content



Storm of War: Battle of Britain


Blackdogkt

Recommended Posts

Δε ξέρω πόσοι ασχολούνται με flight simulators, αλλά επειδή είδα ένα σχετικό ενδιαφέρον για το wings of prey και το FSX παλιότερα είπα να ανοίξω το θέμα.

shot20100628170747.jpg

Όχι, δεν είναι φωτογραφία, ούτε pre-rendered, είναι κανονικό in-game screenshot. :jump1:

Ο συγκεκριμένος τίτλος (Sow:BoB εν συντομία) είναι η διάδοχη σειρά του IL-2 Sturmovik (πάνω στην engine του IL-2 βασίζεται και το wings of prey στο PC/birds of prey στις κονσόλες) και εξιστορεί τις αεροπορικές επιθέσεις της Γερμανίας εναντίον της Αγγλίας, καλοκαίρι προς φθινόπωρο του 1940. Υπάρχουν ήδη στα σκαριά 2 expansion πάνω στην ίδια engine, το ένα ξανά σχετικό με το Β παγκόσμιο αλλά μάλλον σε βόρεια αφρική/μεσόγειο (οπότε έχει και ένα ενδιαφέρον παραπάνω για τους Έλληνες παίκτες) και το άλλο για τον πόλεμο της Κορέας.

Το project είχε ανακοινωθεί πριν 6 χρόνια (ίσως και περισσότερο) σαν μια βελτίωση πάνω στο IL2. Από τότε έχουν αλλάξει πολλά, έχουν πέσει πολλές καθυστερήσεις και υπάρχει και μια σχετική συνομωσιολογία για τους λόγους που άργησε τόσο. Ένα δημοφιλές σενάριο είναι ότι με την κυκλοφορία του pacific fighters expansion για το IL-2, η Northrop Grumman (εταιρία κατασκευής πολεμικού υλικού, τα αεροπλάνα της οποίας είδαν πολύ χρήση στον ειρηνικό ωκεανό κατά της Ιαπωνίας) έκανε μύνυση στον διανομέα για διαφυγόντα κέρδη, καθώς έχει κατοχυρωμένη την πατέντα για πολλά από τα αεροπλάνα που εμφανίζονταν στον add-on. Φήμες λένε ότι το θέμα κατέληξε με την Ubisoft (τον τότε διανομέα) να κλείνει την υπόθεση εξωδικαστικά δίνοντας ένα σεβαστό ποσό, αλλά η όλη ιστορία είχε σαν συνέπεια και το pacific fighters να μείνει με μερικές ελλείψεις αλλα και η Ubisoft να εγκαταλείψει τα σχέδιά της να διανείμει τη διάδοχη σειρά απο simulators.

Αυτό τελικά δεν βγήκε και τόσο σε κακό, καθώς και γλιτώνουμε το νέο DRM της Ubisoft (το οποίο αν δεν κάνω λάθος απέτυχε οικτρά και ήδη καταργήθηκε), αλλά δόθηκε και χρόνος στο developer team να γράψει μια εξ ολοκλήρου καινούρια engine. Τα development updates ήταν αραιά και που, αλλα εδώ και κάποιους μήνες έχει εβδομαδιαία screenshots και φαίνεται ότι πλησιάζει ο καιρός να κυκλοφορήσει, με τις περισσότερες εκτιμήσεις να ποντάρουν από τέλη Οκτωβρίου μέχρι τις αργίες των Χριστουγέννων.

Όσον αφορά χαρακτηριστικά τώρα, τα παρακάτω είναι μίγμα από επίσημα ανακοινωμένα features, πιθανές αλλά όχι 100% σίγουρες προσθήκες και λογικών συμπερασμάτων από συμφραζόμενα, συνεντεύξεις και λοιπά "ψίχουλα" που έχουν δει κατά καιρούς το φως της δημοσιότητας.

Καταρχήν, βελτιωμένα γραφικά, μοντέλα φυσικής τόσο όσο αφορά την εξομοίωση της πτήσης αλλά και των καταστροφών (flight model και damage model) σε σχέση με τα IL2/birds of prey.

Επίσης, ο τίτλος θα περιλαμβάνει βελτιωμένο ΑΙ αλλά και μια ξεχωριστή engine δυναμικού καιρού, ώστε οι καιρικές συνθήκες να αλλάζουν κατά τη διάρκεια της πτήσης, με βάση ρεαλιστικές παραμέτρους. Το ύψος πτήσης, η ηλιοφάνεια, η ημερομηνία, ακόμα και η μορφολογία του εδάφους θα έχουν επίδραση στο πώς αλλάζει ο καιρός.

Επιπλέον θα υπάρχει αυξημένη έμφαση στα υποσυστήματα των αεροσκαφών, κάτι σπάνιο σε εξομοιωτές ελικοφόρων αεροσκαφών που δεν έχουν να κάνουν με πολιτικά ή σύγχρονα αεροσκάφη. Πχ, στο FSX ή στο Black Shark υπάρχουν τόσα πολλά διαφορετικά συστήματα, που εκτός απο το keyboard και τα κουμπιά του joystick χρησιμοποιείται και το mouse για να κλικάρει κανείς πάνω στο εικονικό πιλοτήριο. Αυτό μέχρι στιγμής δεν είχε προχωρήσει πολύ για εξομοιωτές με παλιότερα αεροσκάφη, με τα περισσότερα studio να ακολουθούν λύσεις τύπου "πάτα το κουμπί και οι κινητήρες παίρνουν μπρος, απογειώσου, πολέμα, προσγειώσου, ξαναπάτα το κουμπί για να σβήσεις".

Στον συγκεκριμένο τίτλο έχει επαληθευτεί επίσημα η προσομοίωση των υποσυστημάτων, καθώς και η ύπαρξη clickable interface για όσους δεν έχουν custom controllers με 35 διαφορετικά κουμπιά.

Επιπλέον, το όλο πακέτο θα είναι ανοιχτό σε προσθήκες και τροποποιήσεις από τρίτους. Σε συνδιασμό με την προσοχή σε καιρικές συνθήκες, επιμέρους υποσυστήματα και clickable interface, είναι φανερό πως στοχεύουν να τσιμπήσουν μέρος από την πίτα του FSX και τη βιομηχανία των add-ons, εφόσον και η microsoft ανακοίνωσε το κλείσιμο του studio που ήταν υπεύθυνο για τη σειρά των MS flight simulator.

Σχετικά με πιο συγκεκριμένα "καλούδια", θα υπάρχει πολυεπίπεδο ΑΙ. Πχ, μια πυροβολαρχία από αντιαεροπορικά για να ρίξει το βράδυ χρειάζειται κάποιο τρόπο να εντοπίζει τα εχθρικά αεροπλάνα. Για να τη βγάλει εκτός μάχης ο παίκτης δε χρειάζεται να καταστρεψει τα όπλα, μπορεί αν θέλει να χτυπήσει τους προβολείς ή τις γεννήτριες.

Θα υποστηρίζονται directx 9, 10 και 11, ώστε να τρέχει σε όλες τις κάρτες και χρησιμοποιεί την speedtree engine για το rendering της βλάστησης.

Επίσης, θα υπάρχει ένα καινούριο multiplayer mode, μαζί με τα co-op και dogfight που υπήρχαν και στο παλιό. Στο co-op, οι παίκτες πετάνε ένα σενάριο όπως ακριβώς το κάνουν και στο single player. Αν καποιος πεθάνει πρέπει να περιμένει να τελειώσουν οι υπόλοιποι ή να γίνει restart. Στο dogfight υπάρχουν respawns και το πιο σωστό όνομα θα ήταν persistent server, καθώς υπάρχουν σενάρια που μπορούν να τρέχουν για ώρες. Ανάλογα τις ρυθμίσεις δυσκολίας και το αντικείμενο του σεναρίου, προκύπτουν coop και dogfight servers με ποικίλα επίπεδα ρεαλισμού και δυσκολίας, από καθαρό air quake μέχρι σχεδιασμένες επιχειρήσεις που βασίζονται στην ομαδική δουλειά δεκάδων παικτών για να "βγουν" σωστά.

Το καινούριο mutlipayer mode φημολογείται πως θα είναι ένα persistent dynamic online campaign. Δηλαδή, αντί να παίζουμε μεμονωμένα "προκάτ" σενάρια κάθε φορά τα οποία αλλάζουν όταν η μια ομάδα πετύχει τα objectives ή τελειώσει ο χρόνος του κάθε map, θα μπορούν να σχεδιάζουν και να αποφασίζουν οι ίδιοι οι παίκτες τι αποστολές να πετάξουν και το αποτέλεσμα θα έχει επίδραση στο πώς εξελίσσεται το campaign. Για παράδειγμα, αν η μία ομάδα χτυπήσει τις δεξαμενές καυσίμου, ο αντίπαλος ίσως αναγκαστεί να πετάει με μισογεμάτα τεπόζιτα, κλπ. Λεπτομέρειες δεν είναι γνωστές, αλλά από επίσημες πηγές έχει εννοηθεί ότι θα είναι αρκετά προχωρημένο ώστε να τρέχει σαν MMO flight simulator, είτε δωρεάν είτε με συνδρομή (ανάλογα το ποιους servers κάνει κάποιος join, οι περισσότεροι στο τωρινό community έτσι κι αλλιώς με δωρεές παικτών κρατιούνται).

Επίσης, έχει επιβεβαιωθεί η δυνατότητα στο multiplayer να κάνουν join παραπάνω από ένας παίκτες στο ίδιο αεροπλάνο. Πχ, αν πετάω ένα βομβαρδιστικό μπορούν να κάνουν join τα φιλαράκια μου που παίζουν FPS σαν πυροβολητές, ή να χρησιμοποιήσω το διθέσιο εκπαιδευτικό για να βοηθήσω κάποιον να μάθει το χειρισμό.

Τέλος, μελλοντικά υπάρχει δυνατότητα να επεκταθεί σε οχήματα εδάφους, πλοία, υποβρύχια κλπ, οπότε ίσως δούμε και κάτι σαν battlefield/armed assault αλλά με σαφώς ανώτερη physics engine.

Θα μου πείτε τα πολλά λόγια είναι φτώχια, οπότε ας ξεκινήσουμε να βλέπουμε και τίποτα.

Καταρχήν, ΟΛΑ τα screenshots είναι work in progress και όχι τελικά. Επίσης για να σιγουρευτούν ότι θα τρέχει άνετα στα PC των περισσότερων, μεγάλο μέρος των δοκιμών γίνεται με παλιότερα PC. Για το λόγο αυτό, οι περισσότερες αν όχι όλες oi εικόνες δεν έχουν ίχνος anti-aliasing και είναι τραβηγμένες σε DirectX 9 με medium/low ρυθμίσεις γραφικών, χωρίς post-processing. Εν ολίγοις, τα screenshots αυτά είναι το "άσχημο" πρόσωπο του παιχνιδιού.

Το επίσημο forum των developers, όπου αναρτούνται τα εβδομαδιαία development updates: http://forum.1cpublishing.eu/forumdisplay.php?f=98

Τα screenshots είναι full size αλλά θέλει registration.

Επίσης, όλα τα updates έχουν ανεβεί στο blog ενός τυπά που συνεργάζεται σαν 3d modeller με τους developers, αλλά είναι resized σε μικρότερες αναλύσεις: http://fooblog.mexxoft.com/category/computerspiele/storm-of-war-computerspiele/screenshots/2010/

Μερικά screenshots για να ανοίξει η όρεξη.

Εδώ φαίνεται πώς με το πέρασμα το χρόνου στο single player campaign, το αεροπλάνο μας παλιώνει:

shot201006102353461.jpg

Ολίγον από shadowing

shot20100625172702.jpg

Κυνηγώντας ένα Ιταλικό Fiat πάνω από το στενό της Μάγχης

shot20100820132930.jpg

Ενώ στην απέναντι όχθη, οι Γερμανοί ετοιμάζονται

shot20100910113736copy.jpg

Ένα Stuka πάνω από την Αγγλική εξοχή εντοπίζει ένα εχθρικό convoy

shot20100917144008.jpg

Θύμα και θύτης καταλήγουν στη θαλασσα (ο πιλότος είναι χτυπημένος)

shot20100913142218x.jpg

Λέγεται ότι αν ρωτήσεις πιλότους που καταρρίφθηκαν και επέζησαν για να το διηγηθούν, οι 9 στους 10 θα σου πουν "δεν είδα καν από πού μου ήρθε"

shot_20100628_105144.jpg

Σειρά των Άγγλων να ανταποδώσουν με μια επιδρομή στην κατεχόμενη Γαλλία

shot20100806024145.jpg

Πάρτο αλλιώς, θα βρεις!

shot20100810103528.jpg

Επί τω έργω

shot20100628134547.jpg

Αν όλα πάνε καλά, μέσα στο επόμενο 3μηνο θα το έχουμε. Fingers crossed που λένε, αν και τελικά η καθυστέρηση της κυκλοφορίας του βγήκε σε καλό...είναι πολύ βελτιωμένο σε σχέση με τα pre-alpha που είχαν δώσει στη δημοσιότητα πριν 2-3 χρόνια.

Link to comment
Share on other sites

Ανταπόκριση να θες μόνο. Ουσιαστικά είναι εγγυημένη, γιατι όλο το community από την προηγούμενη σειρα θα "μετακομίσει" στην καινούρια. Ακόμα και σήμερα το "παλιό" IL-2 παίζεται καθημερινά. Μόνο σε έναν απο τους εξωτερικούς server browsers μπορείς να δεις 1000-2000 άτομα το σαββατοκύριακο και μιλάμε για ένα game 10 χρόνων, που η engine όμως φτιάχτηκε με σκοπό την επεκτασιμότητα. Αν το καινούριο έχει ενσωματωμένο server browser (που μαλλον θα έχει) για να συγκεντρώνει όλο τον κόσμο σε ένα κοινό lobby, πολύ πιθανόν να δούμε κοντά στα 10000 άτομα μέσα στις πρώτες βδομάδες από την κυκλοφορία.

Αυτά όσον αφορά καθαρά το multiplayer, γιατί υπάρχει κι ένα τελείως άλλο κομμάτι. Γενικά στα flight sims το 80% των παικτών ασχολούνται κυρίως με το single player, αλλά ακόμα κι αυτό το κομμάτι του community αφήνει το "στίγμα" του online. Υπάρχουν αμέτρητοι άνθρωποι που φτιάχνουν τα πάντα, από skins για τα αεροπλάνα και μεμονωμένες αποστόλες, μέχρι ολόκληρα single player campaigns, μίνι ιστορικά ντοκυμαντέρ χρησιμοποιώντας την engine του παιχνιδιού, video tutorials, ακόμα και επιπλέον αεροπλάνα και όλα αυτά είναι δωρεάν.

Όσο για την τιμή του simulator δε ξέρω αλλά δεν περιμένω και θαύματα. Έχω σχεδόν όλη την προηγούμενη σειρά (πρώτη κυκλοφορία το 2001) και οι τιμές τους γενικά πάντα έπαιζαν στα ίδια επίπεδα με τους υπόλοιπους τίτλους της αγοράς. Λογικά θα συνεχιστεί έτσι, οπότε περιμένω να είναι γύρω στα 40-50 ευρώ για κάθε καινούρια κυκλοφορία.

Από την άλλη πλευρά μιλάμε για κάτι το οποίο θα παίζεται για χρόνια, θα έχει built-in υποστήριξη για mods/add-ons και ένα κάρο ανθρώπους να φτιάχνουν εξτρά πράγματα (συνήθως δωρεάν, κάποια επί πληρωμή) και θα κοστίζει όσο και οι άλλοι τίτλοι της αγοράς, πολλοί από τους οποίους τερματίζονται σε 2-3 απογεύματα και έχουν και μηδενικό replayability, οπότε δε θεωρώ τραβηγμένη τιμή το 50ευρο για αυτά που σου δίνει.

Γενικά, πολλά games τελευταία τα θεωρώ ακριβά όχι τόσο λόγω της τιμής αυτής καθεαυτής, αλλά εξαιτίας αυτού που παίρνεις για τα συγκεκριμένα λεφτά. Για παράδειγμα, και το starcraft 2 έχει διάφορα που με ξυνίζουν σε θέματα DRM και online management και κάνει και 60 ευρώ, αλλά θα παίζεται άνετα για καμιά πενταετία οπότε θα τα βγάλει τα λεφτά του.

Για το SoW πάντως θα τα σκάσω γιατί εκτός ότι θα παίζεται για χρόνια online και offline και έχει μεγάλο replayability, η εταιρία έχει επίσης αποδείξει ότι οι τίτλοι της είναι καλό value for money με συνεχόμενη υποστήριξη και επεκτασεις. Στην προηγούμενη σειρά είχε ένα κάρο patches, πολλά από τα οποία προσέθεταν καινούρια αεροπλάνα χωρίς να χρειαστεί να τα πληρώσεις. Κάθε τόσο έβγαινε κι ένα αγοραστό expansion που περιελάμβανε όλα τα προηγούμενα patches και μπορούσε να εγκατασταθεί πάνω από τον προηγούμενο τίτλο σε μεικτή εγκατάσταση, αλλά αν ήθελες μπορούσες να το εγκαταστήσεις και σαν stand-alone, οπότε είχες επιλογές.

Βέβαια μετά από λίγο καιρό όλοι οι servers έκαναν update στην πιο πρόσφατη έκδοση, οπότε εκ των πραγμάτων αναγκαζόσουν να παρεις το expansion, αλλά γενικά οι τιμές πέφτουν γρήγορα στα flight sims. Πχ αν το αγοράσει κανείς με 2 μήνες καθυστέρηση παίζει να το βρει 20 ευρώ φθηνότερα.

Από εκεί και πέρα είναι θέμα πόσο θέλει να περιμένει κανείς. Έχω μπροστά μου 5 κουτιά από την προηγούμενη σειρά που μου πρεπει να μου κόστισαν συνολικά 150-200 ευρώ μέσα σε διάστημα σχεδόν 10 χρόνων. Το τελευταίο από αυτά περιλαμβάνει όλα τα προηγούμενα και σήμερα το βρίσκει κανείς με ένα δεκάρικο αλλά προφανώς δε μετανιώνω που τα αγόρασα όταν ήταν καινούρια, γιατί έχω ξοδέψει άπειρες ώρες gaming με αυτούς τους τίτλους μέσα σε αυτή τη δεκαετία.

Το θέμα για μένα είναι να πιάνουν τόπο τα λεφτά που δίνεις και στη συγκεκριμένη περιπτωση μιλάμε για games με φανατικό αλλά μικρό κοινό, τα οποία έχουν και υψηλές απαιτήσεις σε hardware αλλά και μεγάλο κόστος development. Για το Storm of War οι τύποι γυρίσανε τα μισά μουσεία της Ευρώπης και πληρώνανε για πρόσβαση σε πρωτότυπα τεχνικά εγχειρίδια του καταστευαστή, πολλά από τα οποία είναι μοναδικά κομμάτια και φυλάσσονται σε εθνικές αρχειοθήκες. Εν ολίγοις, αν ο 3d modeller κάνει ένα λάθος και δε θυμούνται πώς να το διορθώσουν, παίζει να χρειαστεί να πετάξουν από το studio στη Μόσχα μέχρι τη Γερμανία για να ξαναδούν τα πρωτότυπα σχέδια. Όλα αυτά προφανώς ανεβάζουν το κόστος.

Από εκεί και πέρα, σύμφωνα και με τις δηλώσεις του lead developer, θα προσανατολιστούν σε ολοκληρωμένα expansion και όχι DLC.

Στην τελική τα ίδια λεφτά πληρώνει κανείς και σε μερικούς αρέσουν τα DLC γιατί μπορουν να επιλέξουν τι θα αγοράσουν, αλλά για games τέτοιου είδους που πρέπει να ειναι ιστορικά ακριβή το προτιμώ να πληρώνω 30-40 ευρώ για ολόκληρο expansion παρά να δίνω 5 ευρώ για το κάθε επιπλέον αεροπλάνο. Το πρόβλημα με τα ολοκληρωμένα expansions είναι ότι κάποιος που θέλει 2 καινούρια αεροπλάνα αναγκάζεται να πληρώσει και τα 10. Το πρόβλημα με τα DLC είναι ότι αν έχεις μόνο τα 2 που θες αλλά όχι τα υπόλοιπα 8 και κάνεις join ένα server που εκείνη την ώρα τρέχει ένα σενάριο με τα αεροπλάνα που δεν έχεις, πολύ απλά δε μπορείς να παίξεις μέχρι να αλλάξει το map.

Από εκεί και πέρα θα δούμε πως θα πάει το πράγμα, απλά ελπίζω να κάνει τη διανομή κανένας μικρός publisher εξειδικευμένος στα simulators για να μη μπλέξουμε με χαζομάρες τύπου always online DRM και κακό tech-support.

Ορίστε και μερικά video.

Γερμανικά Panzer στον object viewer, προσέξτε πώς κινούνται οι αντέννες του ασυρμάτου στο 2ο video

[ame=http://www.youtube.com/watch?v=1-WKUpbrzmY&feature=player_embedded]YouTube - Storm of War: Battle of Britain - Pz.Kpfw.II Ausf.C video[/ame]

[ame=http://www.youtube.com/watch?v=yvPlpreAwHo&feature=player_embedded]YouTube - Storm of War: Battle of Britain - Pz.Kpfw.35(t) video[/ame]

Convoy οχημάτων

[ame=http://www.youtube.com/watch?v=zp_c8s4FcFo&feature=player_embedded]YouTube - Storm of War: Battle of Britain - column[/ame]

Κάποια από τα animations των πληρωμάτων. Στα αεροπλάνα με πάνω από ένα άτομο πλήρωμα, κινούνται ανάλογα με τον τρόπο που πετάς.

[ame=http://www.youtube.com/watch?v=PpX5kCnrL-8&feature=player_embedded]YouTube - Storm of War: Battle of Britain - parachute[/ame]

[ame=http://www.youtube.com/watch?v=nj7nEL1ekzM&feature=player_embedded]YouTube - Storm of War: Battle of Britain - Pilot's Animation[/ame]

Ένα μικρό combat sequence, Βρετανικά Spitfires αναχαιτίζουν Γερμανικά Dornier

[ame=http://www.youtube.com/watch?v=q2x27ahVz9o&feature=player_embedded]YouTube - Storm of War: Battle of Britain - Bomber Attack[/ame]

Και τέλος, το πρώτο video που διέρρευσε πριν μερικούς μήνες. Μέσα στο πιλοτήριο του Spitfire. Ή ο τύπος πετάει μέσα σε αναταράξεις, ή το "έσπασε" το αεροπλάνο (δείτε το στροφόμετρο κατω και δεξιά και τον δείκτη ταχύτητας κάτω και αριστερά από τη βάση του σκοπευτικού)

[ame=http://www.youtube.com/watch?v=VMFFQGryWhk&feature=player_embedded]YouTube - Storm of War: Battle of Britain - First Video[/ame]

Ένα screenshot πάλι από το ίδιο αεροσκάφος

grab0100.jpg

και τέλος, η θέση του πλοηγού/σκοπευτή βομβών σε ένα Blenheim

blenheimmkivbomb02.jpg

Link to comment
Share on other sites

Για να πω την αλήθεια, δε ξέρω τι θα κάνω όταν βγει.

Από τη μια, το IL-2 έχει τόσα πράγματα πλέον που καλύπτει σχεδόν όλες τις διαφορετικές περιοχές του Β παγκοσμίου και εξακολουθεί να βελτιώνεται. Είναι στο bug testing το patch για την έκδοση 4.10 με σοβαρές βελτιώσεις. ΑΙ που δε βλέπει μέσα από τα σύννεφα, δομικές αστοχίες σε βίαιες μανούβρες, δυνατότητα για πάνω από έναν παίκτη στο ίδιο αεροπλάνο στο multiplayer, ραδιοβοηθήματα ναυτιλίας είναι όλα στην 4.10. Και έχει ακόμα 1-2 patches που θα έρθουν και θα προσθέσουν μέχρι και radar για νυχτερινά μαχητικά.

Από την άλλη πλευρά, μου φαίνεται πολύ απλοϊκό πλέον το μοντέλο του IL-2 σε πράγματα όπως λειτουργία κινητήρων και υποσυστημάτων. Δε μου φτάνει πλέον να "πετάω" με βάση τα on-screen μηνύματα τύπου "power: τόσο %" και ειδικά ο τρόπος που λειτουργεί η υπερθέρμανση των κινητήρων οδηγεί τους παίκτες σε φαινόμενα "gaming the game", τα οποία κάθε άλλο παρά ρεαλιστικά δεν είναι. Αυτό θα είναι για μένα το μεγάλο ατού του SoW:BoB, να μπορεί να μεταφέρει στον παίκτη ένα φόρτο εργασίας αντιπροσωπευτικό του πραγματικού έτσι ώστε να αλλάξει και ο τρόπος που "πετάνε" οι παίκτες στην αερομαχία.

Αν δει κανείς ιστορικά κείμενα, είναι φανερό ότι η συντριπτική πλειοψηφία των πιλότων ήταν πολύ πιο συντηρητικοί στην πραγματικότητα. Θα μου πεις, εμείς παίζουμε στο PC ενώ εκείνοι παίζανε το κεφάλι τους, ότι παρόλα αυτά μερικά πράγματα είναι πιο εύκολα στην πραγματικότητα απ'οτι σε ένα simulator (περιφερειακή όραση, το να βρίσκεις και να πατάς διακόπτες χωρίς να τους κοιτάς δια της αφής, η αίσθηση της κίνησης,κλπ), αλλά δεν παύει να ισχύει ότι σε επίπεδο "προετοιμασίας" ας το πούμε, το IL-2 έχει αρχίσει να δείχνει την ηλικία του.

Για παράδειγμα, κάθε κινητήρας έχει ένα όριο πίεσης που μπορεί να λειτουργήσει. Αυτή η πίεση όμως εξαρτάται και από την εξωτερική πίεση του αέρα...όσο πιο "πυκνός" αέρας μπαίνει από τις εισαγωγές, τόσο πιο ψηλές συμπιέσεις πιάνει η μηχανή. Στο IL-2, βουτάς από τα 10 χλμ ύψος μέχρι τα 6 χλμ και κρατάς το throttle στα τέρματα χωρίς κανένα πρόβλημα, γιατί

α) η αύξηση της εξωτερικής πίεσης όσο κατεβαίνεις πιο χαμηλά και η επακόλουθη άυξηση της πίεσης στον κινητήρα το μόνο που κάνει (εκτός από το να σου δίνει πολύ περισσότερα "γκάζια), είναι να υπερθερμάνει τον κινητηρα και

β) αν όντως υπερθερμανθεί, πολύ απλά ανοίγεις τα ψυγεία, κόβεις στο ρελαντί και χαμηλωνεις τις στροφές τις προπέλας για μερικά δευτερόλεπτα και ούτε γάτα ούτε ζημιά.

Αυτό γιατί στο IL-2 δεν εξομοιώνονται τα όρια αντοχής του κινητήρα στις πιέσεις, η υπερθέρμανση εξαρτάται σχεδόν ολοκληρωτικά από τις στροφές λειτουργίας (με αποτέλεσμα πολύ συχνά να βλέπεις κόσμο που πετάει με throttle 110% και propeller pitch 70% για να αποφύγει το overheat) και επίσης δεν υπάρχει εξομοίωση του λεγομενου over-torque και του shock cooling.

Στην πραγματικότητα, στο α) αν ξεπεραστούν τα όρια του κινητήρα θα αρχίσει να υπερθερμαίνει και αν μείνει σε ψηλές θερμοκρασίες για ώρα το λάδι ζεσταίνεται και διαλύεται με αποτέλεσμα οι τρίβές να αυξάνονται, αρχίζουν να σπάνε από σωληνάκια μέχρι ολόκληρα κομμάτια και μπορεί να καταλήξουμε με κολλημένο κινητήρα ή ακόμα και με φωτιά.

Αν παρόλα αυτά τη γλιτώσουμε, τι θα γίνει αν κάνουμε το β) ;

Καταρχήν, το να κόψουμε κατευθείαν στο ρελαντί και να ανοίξουμε τα ψυγεία μπορεί να προκαλέσει shock cooling. Έχουμε ένα αεροπλάνο που κινείται με τουλάχιστον 500χλμ την ώρα (άρα μεγάλη ροή αέρα) μέσα από παγωμένο αέρα (η θερμοκρασία πέφτει 2 βαθμούς C κάθε λίγες εκατονταδές μέτρα υπό κανονικές συνθήκες, στα 6λμ μια καλοκαιρινή μέρα των 30 βαθμών άνετα γίνεται μια ωραία "δροσιά" των -20).

Η απότομη ψύξη του υπερθερμασμένου κινητήρα σημαίνει και απότομες αλλαγές από διαστολή σε συστολή, με αποτέλεσμα να έχουμε από εμφάνιση ρωγμών στα πιστόνια μέχρι και απώλεια ολόκληρων κυλίνδρων.

Άρα και να υπερθερμανθεί ο κινητήρας, πρέπει να προσέχουμε να τον "κρυώσουμε" με το μαλακό και να ευχόμαστε να μη πάρει φωτιά μέχρι να κρυώσει.

Τι όμως γίνεται με το τελευταίο μας κόλπο, το χαμήλωμα των στροφών; Εκεί έχουμε το λεγόμενο over-torque. Ο λόγος που χαμηλώνουν οι στροφές όταν ρίχνουμε το propeller pitch είναι ότι η γωνία της προπέλας με τον αέρα είναι μεγαλύτερη: από τη μια βρίσκει μεγαλύτερη αντίσταση και πέφτουν οι στροφές, από την άλλη όμως "τραβάει" περισσότερο αέρα για να μας προωθήσει.

Γενικά, λειτουργεί σαν τις στροφές/ταχύτητες στο αυτοκίνητο. Στην ανηφόρα, στο ξεκίνημα, όταν χρειαζόμαστε επιτάχυνση και όταν θέλουμε να φρενάρουμε με τον κινητήρα αφήνοντας το γκάζι, κατεβάζουμε σε χαμηλές σχέσεις στο κιβώτιο και οι στροφές του κινητήρα ανεβαίνουν. Έτσι είναι και με το propeller pitch. Σε απογείωση/προσγείωση, άνοδο, ανάγκη άμεσης απόκρισης στις αλλαγές του throttle (πχ μόλις είδες κάποιον αντίπαλο πίσω σου), κλπ, σπρώχνουμε το μοχλό του pitch μπροστά για να μειώσουμε τη γωνία της προπέλας και να ανεβάσουμε στροφές.

Για οικονομία στο ταξίδι, επιτάχυνση σε κατηφόρα και όπου αλλού θα χρησιμοποιούσαμε μεγάλες σχέσεις στο κιβώτιο του αυτοκινήτου, αντίστοιχα χρησιμοποιούμε μεγάλη γωνία στην προπέλα τραβώντας το μοχλό πίσω και μειώνοντας στροφές. Η αυξημένη γωνία της προπέλας "αρπάζει" περισσότερο και μας δίνει μεγαλύτερες ροπές για το ίδιο "γκάζι" (throttle). Μέχρι ένα σημείο βεβαια και ανάλογα με τις συνθήκες, γιατί όπως και στο αμάξι δε μπορείς να ανεβείς 30 μοίρες ανηφόρα με 6η.

Τι είναι όμως τελικά το over-torque; Συνεχίζοντας την αναλογία με το αυτοκίνητο, είναι σαν να πηγαίνεις με 5η και 150 στην εθνική και ξαφνικά να κατεβάζεις μια ωραιότατη 1η και να ψάχνεις το σαζμάν :rofl:

Για αυτό το λόγο πάντα για να αυξήσεις την ισχύ, ανεβάζεις πρώτα τις στροφές με το pitch και μετά το throttle, τα RPM πρέπει πάντα να είναι "μπροστά" από το manifold pressure. Αντίστοιχα, για να μειώσεις ισχύ πρώτα κόβεις throttle και μετά στροφές.

Σκεφτείτε τώρα να πρέπει να τα λάβεις όλα αυτά υπόψη, συν την πιθανότητα πάγου στα καρμπυρατέρ κλπ, πριν κάνεις ενα "πέρασμα" με βουτιά στον αντίπαλο που πετάει αμέριμνος 2-3 χλμ πιο χαμηλά και δε σε έχει δει. Αυτομάτως είναι φανερό ότι όλοι θα "πετάνε" πιο προσεκτικά και ρεαλιστικά στο SoW:BoB.

Δε νομίζω να παρατήσω εντελώς το IL-2, θα βλέπω τι καινούριο βγαίνει και για κάποιο διάστημα θα εξακολουθεί να είναι η μόνη επιλογή αν θες να παίξεις σεναρια μετά το 40-41 που θα καλύπτει το SoW:BoB (τουλάχιστον μέχρι να βγουν τα πρώτα expansion για το καινούριο). Παρόλα αυτά, πιστεύω πως το 90% του simulator χρόνου μου θα είναι στο καινούριο, καθαρά λόγω της αυξημένης δυσκολίας/πρόκλησης.

Υ.Γ. Αύριο μεσημέρι προς απόγευμα είναι και το εβδομαδιαίο update στα forum του παιχνιδιού.

Link to comment
Share on other sites

Το σημερινό development update ήρθε νωρίς γιατί σύμφωνα με τον lead developer μετακομίζουν γραφεία και δε θα μπορούν να ποστάρουν το μεσημέρι.

Όμως το πιο σημαντικό hint αυτού του update είναι πως ούτε λίγο ούτε πολύ, επιβεβαίωσαν ότι το παιχνίδι είναι σε στάδιο τελικού bug fixing και διαπραγματεύσεων με τον publisher, με το πρώτο expansion ήδη στα σκαριά.

Εν ολίγοις, μεταξύ Οκτωβρίου-Νοεμβρίου λογικά θα το έχουμε. Προς το παρόν, πάρε κόσμε screenshots από το update

shot20100917150319copy.jpg

shot20100917151553copy.jpg

shot20100917152302copy.jpg

shot20100917152354copy.jpg

shot20100919124008copy.jpg

shot20100919204118copy.jpg

shot20100919204229copy.jpg

shot20100920110814copy.jpg

shot20100921220209copy.jpg

shot20100922121441copy.jpg

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.