Jump to content



DOOM 3


kallileo

Recommended Posts

  • 3 weeks later...
  • Replies 174
  • Created
  • Last Reply

As Doom III development winds to a close, my work has turned to development of the next generation rendering technology. The NV40 is my platform of choice due to its support of very long fragment programs, generalized floating point blending and filtering, and the extremely high performance, said John Carmack, president and technical director of id Software.

For Carmack, the graphics rendering development process takes time. He first spoke about the Doom III back in 1999 saying that the original GeForce 256 was his platform of choice. The Doom III game requires a GeForce FX or a GeForce 6-series graphics card to demonstrate all its glory, according to performance estimations and Carmack himself.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Που ειναι τα optimizations John????

After reading a post in our forum about the NV30-specific rendering path purportedly being removed by DOOM3's lead programmer John Carmack, I asked John if this was indeed true (and took the opportunity to ask a couple of other questions) :

I'm hoping you can clear up some apparent confusion about DOOM3's rendering paths.

1) There is word that you have removed the NV30-specific rendering path

2) The reason for the above is apparently because NVIDIA's drivers have improved to the point where NV3x hardware are running the standard ARB2 path at about equal speed with the NV30-specific path

Could you say if the above is true?

Correct.

Also, based on information you provided to the public (via your .plan files as well as your interviews with us), has there been any significant changes made to the ARB2 path where quality is sacrificed for the sake of performance?

I did decide rather late in the development to go ahead and implement a nice, flexible vertex / fragment programs / Cg interface with our material system. This is strictly for the ARB2 path, but you can conditionally enable stages with fallbacks for older hardware. I made a couple demo examples, and the artists have gone and put them all over the place...

What would be the best way to benchmark the game on various hardware? This is actually quite a problem for a site like ours. Given that there are different rendering paths as well as possibly drivers doing difficult-to-verify call traces (perhaps some shader replacements and all those sorts of things), how would we be able to present comparable performance data analysis amongst different hardware? Obviously there are two ways to look at this : one would be from the angle of gamers who are looking to upgrade their pre-DX9 video cards, another would be for those who are already on a DX9-class video card that may be tempted to change to one that runs the game better than the one they have.

Dumping the NV30 path makes this much easier. All the cards anyone is really going to care about benchmarking will use the ARB2 path.

We still do not know too much about the various graphics-related options in the game that we can mess around with when benchmarking but we'd have to agree with John that one less rendering path would make things easier to understand as well as avoiding any possible confusion.

http://www.beyond3d.com/#news12006

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
Αρχική απάντηση από kallileo [14-03-2004 13:23]

Πως γινεται αυτο??

Το OpenGL έχει εγγενής υποστήριξη των extensions (επεκτάσεις ελληνιστί) . Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να προστεθούν λειτουργίες (π.χ. συναρτήσεις) που δεν υπάρχουν σε μια έκδοση. Στην πραγματικότητα οι programmable shaders είχαν βγεί για OpenGL σε μορφή των extensions πρίν καν βγούν για Direct3D (v 8.0). Αυτό εξηγείται στο ότι όταν αναπτύσουν νέας τεχνολογίας κάρτες ταυτόχρονα βγάζουν extensions σε OpenGL για να κάνουν πρακτικές δοκιμές. Σε αντίθεση με το Direct3D που υπάρχει κυρίως για gaming στα M$ Windows, τo OpenGL είναι ένα ανοικτό βιομηχανικό standard στα 3D γραφικά.

Συνήθως, αρχικά κάθε κατασκευαστής βγάζει τα δικά του extensions (π.χ. NV_* απο την NVIDIA) αλλά όταν κάποια απο αυτά αποδειχτούν πολύ χρήσιμα ψηφίζονται απο το συμβούλιο ARB ως επίσημα extensions για κάποια έκδοση του OpenGL και οι κατασκευαστές συμβουλεύονται να ακολουθούν αυτά τα πρότυπα (δεν είναι αναγκασμένοι). Όταν οριμάσει η τεχνολογία κάποια απο τα ARB extensions ενσωματώνονται στην επόμενη έκδοση (και όταν ενσωματωθούν οι κατασκευαστές είναι αναγκασμένοι να τα υποστηρίξουν αν θέλουν να λένε ότι υποστηρίζει η GPU τους αυτή την έκδοση). Ένα παράδειγμα μιας τέτοιας διαδικασίας είναι η ιστορία της υποστήριξης του multitexturing.

Τώρα όσον αφορά τους shaders, αυτοί υπάρχουν σε ARB extensions στην έκδοση 1.5 του OpenGL (ARB_Fragment_Shader ή κάτι τέτοιο - εγώ έχω μείνει ακόμα στην 1.2 :) ). Τον αύγουστο θα συνεδριάσει το ARB (συμβούλιο) για τον καθορισμό της επόμενης έκδοσης του OpenGL που θα είναι η 2.0, και θα έχει ένα σωρό απο προσθήκες με σημαντικότερη την OpenGL Shading Language.

Σημείωση: Το ARB είναι ένα συμβούλιο όπου μέλη είναι πολλές εταιρείες του χώρου (μερικές ενδεικτικές: SGI, 3DLabs, Nvidia, ATI - η Microsoft αποχώρησε πέρυσι λέγοντας ότι θα ασχοληθεί μόνο με το Direct3D).

To Doom3 απ'όσο γνωρίζω, είναι γραμμένο σε OpenGL 1.5 και θα υποστηρίζει programmable shaders για τις κάρτες που ύποστηρίζουν αυτά τα extensions (οι Directx 9.0 κάρτες σίγουρα τα υποστηρίζουν).

Ελπίζω να βοήθησα στην απορία σου.

Link to comment
Share on other sites

Αρχική απάντηση από kallileo

Ok Galati.............

Παντως αν δεν βγει 3 Αυγουστου ορκιζομαι να μην ξαναποσταρω σε αυτο το Thead.

Ρε Κωστα πως επαιζε καλα σε σενα αφου δεν παιζει καλα πουθενα.

Όταν λέω καλά δεν λέω ότι φύσαγε αλλά στα 1024 ήταν αρκετά playable στο pc μου.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

1) Official launch date of August 3rd, 2004 confirmed!

http://www.gamestop.com/product.asp?product%5Fid=B644930A

2) The timing of the sheet also lends some credence to the reports from major online retailers that DOOM 3 is marked for an August 3rd release.

http://pc.ign.com/articles/529/529579p1.html

3) Doom 3 has gone gold and will ship August 3.

http://www.gamespot.com/news/2004/07/09/news_6102300.html

"Activision's biggest ever PC marketing campaign hits with the most hotly anticipated and terrifying game ever created. We said it will be out when it's done... it's done!"

Link to comment
Share on other sites

Αρχική απάντηση από kallileo

1) Official launch date of August 3rd, 2004 confirmed!

http://www.gamestop.com/product.asp?product%5Fid=B644930A

2) The timing of the sheet also lends some credence to the reports from major online retailers that DOOM 3 is marked for an August 3rd release.

http://pc.ign.com/articles/529/529579p1.html

3) Doom 3 has gone gold and will ship August 3.

http://www.gamespot.com/news/2004/07/09/news_6102300.html

"Activision's biggest ever PC marketing campaign hits with the most hotly anticipated and terrifying game ever created. We said it will be out when it's done... it's done!"

με τετοια ειδηση πανε και οι διακοπες

ελπιζω να το τελειωσω γρηγορα για να παω και για κανα μπανιο

Link to comment
Share on other sites

Top 10 Things To Do While Waiting For Doom 3

10. Check Slashdot every hour for a new John Carmack post.

9. Show up every day at your local software and ask the clerk, "If you give me the first copy, I'll give you my first copy, if you know what I mean....".

8. Make sure your PC is up to spec; if not, start saving for that Alienware Video Array thingie.

7. Get the PC room ready with darkness, torches and spooky music.

6. Make sure no one tries to pull a "Half-Life 2 code theft" deal; turn in every hacker you know to the FBI.

5. Have your screensaver count down to August 3 and make it utter an Imp roar every few minutes.

4. Create a discussion group that meets at your place; discuss your "Doom 3 shipping date waiting anxiety" syndrome.

3. Two words: Wear underwear.

2. Ask a guy to bake a Doom 3 shipping date cake; watch him run away quickly.

And the number one thing to do while waiting for Doom 3.

1. Play the original Doom, rinse, repeat.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.