Jump to content



Πίστη,θρησκεία,Θεός και όλα τα σχετικά


dunkel_Stern

Recommended Posts

  • Replies 446
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

πριν 2 ώρες, το μέλος karmen1983 έγραψε:

Λοιπον θα ανοιξω θεμα περι θρησκευματων μολις βρεθω στο πισι :hehe: και μετα θα με μπαναρει ή ο acct ή ο djd :p

Τι εννοείς να ανοίξεις; Υπάρχει ήδη και μερικοί από εμάς το έχουμε χτίσει κιόλας. :hehe:

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

πριν 8 ώρες, το μέλος Delijohn έγραψε:

H ορθόδοξη χριστιανική πίστη, είναι απόλυτα συνδεδεμένη με τους ιερείς και την εκκλησία. Τι δεν καταλαβαίνεις; Δεν την κόβουμε και τη ράβουμε έτσι όπως μας βολεύει. Τόσο απλά. Πώς να το πω;

Η ορθόδοξη χριστιανική πίστη περικλείετε στο «πιστεύω» που μέσω του νονού σου ομολόγησες στην βάπτισή σου. Τα υπόλοιπα είναι αιρετικές αμαρτίες.

Έγινε επεξεργασία από ΓιαγκΤ
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

ήξερα γι'αυτό το θέμα.. απλά από προσωπική επιλογή δεν ήθελα να γράψω.. ίσως και για να μη βλέπω κατά καιρούς όσα γράφονται.. άλλωστε ο θεός δεν θέλει δικηγόρο.. ελπίζω να μη μετανιώσω που γράφω εδώ.. απλά απαντώ σε όσα μου είπατε.. ελπίζω έστω λίγο να βοηθήσουν γιατί δεν έχω κανένα λόγο να μπουρδολογώ..

 

On 11/18/2016 at 10:10 ΜΜ, το μέλος karmen1983 έγραψε:

Δε καταλαβινω ρε συ πως να το πω; :p

Απλα απαντησε μου στο εξης

Αυτο ποιος το λεει; Εγω την κοβω και την ραβω ή μου την κοβουν για να μου την φορεσουν οπως θελουν;

Δε με ενοχλει ο ναος ή οι ψαλμωδιες. Βασικα μικρη εψαλλα κιολας λογω παππου βοηθεια μας, αλλα δεν ειναι αυτο το θεμα.

Πως συνδεεται η πιστη μου με αυτα;

Εγω διαβαζα για ερημους και για το οτι ο Θεος ειναι παντου και δεν κλεινεται μεσα σε κτηρια. 

Αλλα σου λεω και απο αλλου πιανεσαι :)

Λοιπον θα ανοιξω θεμα περι θρησκευματων μολις βρεθω στο πισι :hehe: και μετα θα με μπαναρει ή ο acct ή ο djd :p

Πάμε λοιπόν σε ό,τι δεν καταλαβαίνεις. Ελπίζω να μη πιαστώ από λάθος λέξεις πάλι και δεν σου απαντήσω σωστά. Ο γιαγκτ παρακάτω μου το έκανε πιο εύκολο.

Βασικά απαντώντας στον ΓιαγκΤ, απάντησα και σε σένα. Απλά ειδικά για τον εκκλησιασμό, επειδή μπορεί να μη σου κάνουν οι Οικουμενικοί Σύνοδοι και να μη την "αναγνωρίζεις" ή να θεωρείς ότι "τότε το παπαδαριό είχε κάνει ήδη μαγαζί κι έβγαζε αποφάσεις αυθαίρετα για να μεγαλώσει το μαγαζί του", μάζεψα και μερικά λινκ που ίσως σε καλύψουν.

Πρώτο και ίσως πιο όμορφο, λόγια ενός Ιερομάρτυρα. Ο συγκεκριμένος μαρτύρησε για την πίστη του. Είναι ένας ιερέας ο οποίος μαρτύρησε το 2009, στη διπλανή μας Ρωσία. Αυτό είναι και μια απόδειξη ότι η θρησκεία μας δεν είναι κάτι παλιό και ιστορικό ή "παραμύθι".

Το καθήκον του εκκλησιασμού

Πιστεύω στον Θεό αλλά δεν πηγαίνω στην εκκλησία…

Εν εκκλησίαις ευλογείτε τον Θεόν (68ος ψαλμός)

Εκκλησιασμός

Ιερα μόνη Παντοκράτωρος (φοβερό)

προφανώς, δεν θα τα διαβάσεις όλα.. απλά είναι  μια μικρή απόδειξη ότι όποιος θέλει βρίσκει.. όποιος ζητήσει, παίρνει.. όποιος δεν καταλαβαίνει, ψάχνει μέχρι να καταλάβει.. (χαρά μου να τα διαβάσω κι εγώ, δεν είμαι κάνας παντογνώστης)

 

 

πριν 17 ώρες, το μέλος ΓιαγκΤ έγραψε:

Η ορθόδοξη χριστιανική πίστη περικλείετε στο «πιστεύω» που μέσω του νονού σου ομολόγησες στην βάπτισή σου. Τα υπόλοιπα είναι αιρετικές αμαρτίες.

Χαίρομαι που αναγνωρίζεις το "πιστεύω". Σημαίνει πως αναγνωρίζεις την λειτουργία των Οικουμενικών Συνόδων. Οικουμενική σύνοδος είναι "μία σύνοδος εκκλησιαστικών αξιωματούχων και θεολογικών εμπειρογνωμόνων που συνέρχονται για να συζητήσουν και να επιλύσουν ζητήματα εκκλησιαστικού δόγματος και πρακτικής, στην οποία αυτοί που έχουν δικαίωμα ψήφου συγκαλούνται απ' όλο τον κόσμο (οικουμένη) και εξασφαλίζουν την έγκριση ολόκληρης της Εκκλησίας.". Στην ουσία, ό,τι γίνεται σήμερα στην πίστη μας, έχει αποφασιστεί σε αυτές τις συνόδους. 

Ή Α' (325 μ.Χ.) και η Β' (381 μ.Χ.) θέσπισαν το σύμβολο της πίστεώς μας. Οι ίδιες σύνοδοι κρίνουν τι είναι δογματικό και τι αιρετικό. Τι είναι καλό και τι αμαρτία. Δηλαδή δεν μπορεί να βγει ένας επίσκοπος ή ένας Αμβρόσιος, που τον αγαπάτε πολλοί, κυρίως όσων πετάγεται και λέει..  και να πει τα δικά του. Αυτό είναι άλλη ιστορία βέβαια.. απλά το αναφέρω γιατί πολλοί λένε μα το'πε ο τάδε... οι εκκλησία το'πε... δεν ντρέπεστε κλπ..  

Η ΣΤ' Οικουμενική Σύνοδος λοιπόν (680-681 μ.Χ), ήταν η σύνοδος που "τελειοποίησε" και επικύρωσε το σημερινό πιστεύω. Πέρα από τις άλλες αποφάσεις που πήρε, εξέδωσε και κάποιους "κανόνες". Ο 80ος κανόνας λοιπόν της ΣΤ' Οικουμενικής συνόδου, αναφέρει ρητά ότι: (συγγνώμη το βρήκα μόνο στα αγγλικά, δεν έχω βιβλία μαζί μου να στο στείλω φωτο)

Παράθεση

And it called for the excommunication of people who for no good reason miss the Divine Liturgy for “three consecutive Sundays” (Canon 80).

Δηλαδή, ότι αφορίζεται ο χριστιανός που για κανένα σοβαρό λόγο, δεν λαμβάνει μέρος στη θεία λειτουργία για 3 συνεχόμενες Κυριακές. Προφανώς δεν έχεις δει κανέναν ιερέα να βγει στο δρόμο και να φωνάζει "όοοοξω αφορισμένοι κι αμαρτωλοίιιιι"... γιατί οι καιροί αλλάζουν και οι άνθρωποι έχουν υποχρεώσεις και δουλειές.. αλλά χαίρομαι που στηρίχτηκες στο Πιστεύω, γιατί όπως ακριβώς "έφτιαξαν" οι άνθρωποι που εκπροσωπούσαν την πίστη μας τότε αυτό, έτσι έφτιαξαν και τους υπόλοιπους κανόνες. Αρκεί να σου πω σαν ιστορικό στοιχείο πως νομίζω ήταν κι η πρώτη (αν θυμάμαι καλά) που δεν υπεγράφη από όλους τους επισκόπους. Π.χ. Πάπα Σέργιο. Από τότε η Καθολική Εκκλησία δεν έχει δεχτεί κανέναν από τους κανόνες της (δεν έχουν το πιστεύω μας). Τέλος η ίδια σύνοδος θέσπισε και κανονισμούς για την εκκλησιαστική πειθαρχία, συμπεριλαμβανομένης της ορθοστασίας κατά την ώρα της προσευχής στις Κυριακές και τις ημέρες της Πεντηκοστής. Κουλά πράγματα ε; Άντε τώρα να σου πει κάποιος "αααααααααααα φίλε εγώ δεν τα δέχομαι αυτά"... 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Συνεχίζεις και δεν καταλαβαίνεις την ουσία όσων ανέφερα.

 

Δηλαδή ότι μα ότι προστάξει μία Σύνοδος είναι κατά συνέπεια το Α και το Ω της πίστης ενός ανθρώπου;

Δηλαδή όποιος καθολικός δεν δέχεται το αλάθητο του Πάπα είναι άπιστος; Και αυτό από Σύνοδο βγήκε.

Όποιος Μουσουλμάνος δεν προσεύχεται πρωι μεσημέρι βράδυ, είναι άπιστος; Έχουμε δει και αυτούς που προσεύχονται και παίρνουν φόρα φωνάζοντας ο Αλαχ ειναι μεγάλος.

Όσοι δεν μπορούν να παραβρεθούν σε εκκλησία κάθε Κυριακή είναι άπιστοι;

 

Εγώ τι ανέφερα ουσιαστικά; Ότι διαφωνώ με την ζωή που βλέπω και ζουν και τον τρόπο που περνάνε κάποια πράγματα. Αν δεν κάνω λάθος μιας και λες ότι δεν έχω διαβάσει και δεν έχω ασχοληθεί, ο Χριστός μπήκε με ένα ταπεινό γαϊδουράκι  στην Ιερουσαλήμ. Δε νομίζω αν σήμερα γινόταν κάτι τέτοιο, να έκανε εμφάνιση με λιμουζίνα.

Τι δεν καταλαβαίνεις από αυτά που γράφω, πραγματικά δε μπορώ να το καταλάβω.

 

Σαφέστατα και δεν έχω την απαίτηση να δω μουλάρια/γαϊδουράκια να κυκλοφορούν με ιερείς πάνω τους, αλλά υπάρχουν και πιο ταπεινοί τρόποι μεταφοράς ή κάνω λάθος; Ειδικά στο ξαναλέω στην εποχή που ζούμε και ο κόσμος ΠΕΙΝΑΕΙ.

Αυτό λοιπόν που σου εξηγώ ότι με ενοχλεί, είναι όλα αυτά και μη μείνεις και πάλι στο θέμα της λιμουζίνας. Μη σου δείχνω τον ήλιο και μείνεις και πάλι στο δάχτυλο.

Αν με ενοχλεί όπως ρώτησες; Μα ναι αυτό λέω σε τόσα Posts.

 

Κλείνοντας, δεν υπάρχει λόγος να μετανιώσεις που έγραψες όπως είπες στην αρχή του post σου. Ούτε χρειάζεται να ψάχνεις και να παραθέτεις links. Απόψεις λέμε για κάτι που κανείς δεν μπορεί να εξηγήσει για το τι είναι σωστό και τι λάθος, τι σημαίνει πραγματική πίστη και τι όχι, όταν τα περισσότερα τα όρισαν άνθρωποι με το πέρασμα των αιώνων. Και σ' αυτό το πέρασμα, τα μεγαλύτερα εγκλήματα έχουν γίνει στο όνομα ενός Θεού πάντα με την ευλογία και ΠΑΛΙ ανθρώπων.

Link to comment
Share on other sites

Η ορθόδοξη πίστη, πέρα από τα ιερά βιβλία της πίστεώς μας, είναι ό,τι έχουν αποφασίσει αυτές οι σύνοδοι. Δεν είναι δημοτικά συμβούλια της μιας βραδιάς.. είναι σύνοδοι που έπαιρναν μέρος εκατοντάδες πνευματικά και φωτισμένα άτομα και κρατούσαν μήνες/χρόνια. Αυτό λοιπόν, είναι η πίστη μας. Άνθρωποι που μελέτησαν τα λόγια και τη ζωή του Ιησού, τα λόγια των αποστόλων, τους ύμνους και τη ζωή των αγίων και "έφτιαξαν" αυτό που λέμε τυπικό και κανόνες της Ορθοδόξου Πίστεως. Και ναι, είναι το Α και το Ω. Και αν θες, μην το δέχεσαι. Αν μελετούσες τα ίδια κείμενα, γιατί προφανώς ΔΕΝ τα έχεις μελετήσει.. αν μελετούσες τη ζωή και τα έργα μεγάλων πατέρων κι αγίων, θα έβλεπες το 80-90% όσων λένε αυτές οι σύνοδοι. Εσύ βέβαια θες να δεις τι κάνει ο χ παπάς και ο ψ επίσκοπος.. γιατί επιμένεις ότι το τι κάνουν αυτοί παίζει ρόλο για το τι θα πιστέψεις. Αλήθεια δεν θεωρείς ότι αδικείς τον εαυτό σου όμως όταν κρίνεις την πίστη σου με βάσει τα έργα κοινών θνητών κι όχι με βάσει τα έργα Αγίων που πέρασαν  από τούτη'δω τη γη; 

 

Να στο πω κι αλλιώς.. 

Παράθεση

Οἱ Γραμματεῖς καὶ οἱ Φαρισαῖοι, οἱ Ἰουδαῖοι ἀρχιερεῖς ἤτανε οἱ πνευματικοὶ ἡγέτες στὴν ἐποχὴ τοῦ Κυρίου μας. Πιάσαν τοὺς Ἀποστόλους, τοὺς βάλαν φυλακὴ καὶ τοὺς εἶπαν νὰ μὴ κηρύττουν. Πῆγε Ἄγγελος Κυρίου καὶ τοὺς ἔβγαλε καὶ τοὺς εἶπε νὰ κηρύξουν. Τοὺς ξαναπιάσαν καὶ τοὺς εἶπαν: Τί σᾶς εἴπαμε; Γιατί δὲν κάνετε ὑπακοή; Ἐμεῖς εἴμαστε οἱ πνευματικοὶ ἡγέτες!

Τότε ἀπολογήθηκε ὁ Ἀπόστολος Πέτρος: «Πειθαρχεῖν δεῖ Θεῷ μᾶλλον ἢ ἀνθρώποις» (Πράξ. 5, 29).

Εσύ επιμένεις να κοιτάς τι κάνουν οι γραμματείς και οι φαρισαίοι του σήμερα. Και προφανώς δεν είναι όλοι έτσι.. αλλά εσύ επιλέγεις να κοιτάς το λάθος.. αυτό που αρκεί σαν δικαιολογία για να μείνεις μακριά. Αυτό που βολεύει εσένα.. θες να το κόψεις και να το ράψεις σύμφωνα με τα δικά σου, ανθρώπινα μέτρα και σταθμά.

 

Μπορείς να επιμένεις λοιπόν, ναι, μα όχι δεν το καταλαβαίνω. Πραγματικά, στο έχω πει ξανά και ξανά, άλλο η ορθόδοξη πίστη, άλλο αυτό που λες ότι πιστεύεις εσύ. Και προφανώς μπορείς να κάνεις ό,τι νομίζεις και να πιστεύεις όπου θες. Αρνείσαι να κάνεις 5 πράγματα για τη δικιά σου πίστη, επειδή κάνουν 5 πράγματα κάποιοι άλλοι στο όνομα της ίδιας πίστης ή στη ζωή τους γενικότερα. Δε μπορώ να καταλάβω λοιπόν, γιατί πρέπει να αφορά αυτό το τι πιστεύεις εσύ. Αλήθεια δεν το καταλαβαίνω.

Είναι σαν να μου λες ότι δεν δίνεις αίμα επειδή κάποιοι γιατροί συμπεριφέρονται λάθος ή γιατί δεν δίνουν όλοι οι άνθρωποι κι είναι άδικο να δώσω εγώ.. ή γιατί οι φαντάροι παίρνουν άδεια όταν δίνουν αίμα, άρα γιατί να δώσω εγώ. 

Είναι σαν να μου λες πως ένας μουσουλμάνος  δεν πρέπει να'ναι μουσουλμάνος, επειδή κάποιοι μουσουλμάνοι, στο όνομα του αλλάχ, δένονται με εκρηκτικά και σκοτώνουν κόσμο. 

Βέβαια δεν είμαι καθολικός, ούτε μουσουλμάνος... οπότε δε μπορώ να σου λύσω τις υπόλοιπες απορίες...

αλλά βλέπεις ότι με ξαναρωτάς "Όσοι δεν μπορούν να παραβρεθούν σε εκκλησία κάθε Κυριακή είναι άπιστοι;". Ή κοροϊδεύεις ή παίζεις με τη νοημοσύνη μου. Στο εξήγησα όσο πιο ξεκάθαρα και σου παρέθεσα τόσα λινκ και τον κανόνα της Οικουμενικής Συνόδου που το λέει ξεκάθαρα. Στο μετέφρασα κι ελληνικά. Αρνείσαι να ανοίξεις τα μάτια σου και να διαβάσεις... ε ναι.. κάνε ό,τι θες.. λέγε ό,τι θες.. κι εννοώ λέγε ότι πιστεύεις κάτι, αλλά όχι το έτσι, μα το αλλιώς... σαν να λες τρώω μπουγάτσα, αλλά βγάζω την κανέλα και την κρέμα την κάνω αλλιώς... αλλά εγώ μπουγάτσα το λέω.. πάσο

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Αδικος κόπος ότι σου είπα, με ότι παράδειγμα και να έφερα και συνεχίζεις σαν καλός χριστιανός να με προκαλείς. :) 

Σου λέω τι σχέση έχουν οι παπαδες με το εάν κάποιος πιστεύει ή όχι και μου απαντάς αυτό -> Εσύ βέβαια θες να δεις τι κάνει ο χ παπάς και ο ψ επίσκοπος.. γιατί επιμένεις ότι το τι κάνουν αυτοί παίζει ρόλο για το τι θα πιστέψεις 

Τελικά εγώ υποτιμάω τη νοημοσύνη σου ή εσύ τη δική μου;

 

Εχεις πάρει de facto οτι είμαι άπιστη, ότι δεν εχω διαβάσει, ότι αρνούμαι να διαβάσω ή ότι ψάχνω δικαιολογίες για να μη πιστεύω (εδώ γελάμε πραγματικά. Χρειάζεται κάποιος δικαιολογίες για κάτι τέτοιο; ) επειδή δεν μου αρέσουν 10 πράγματα. Πρόβλημα σου το πως θα κατατάσεις τον κόσμο. Εγώ θα συνεχίζω να έχω κλειστά τα μάτια μου επειδή δε πιστεύω με κλειστά μάτια όσα κάποιοι θέλουν να είναι έτσι. Κατα τη λογική σου πρέπει να μου αρέσουν όλα, να μη λέω τι δε μου αρέσει, να ειμαι στην εκκλησία κάθε Κυριακή, για να θεωρούμε καλή Χριστιανή. Καλή συνέχεια δε μπορούμε να συνεννοηθούμε. Δεν είμαστε στην ίδια τη συχνότητα :) 

 

edit: Και επειδή έχεις έναν ωραίο τρόπο να διαστρεβλώνεις μερικά που είπα να σου απαντήσω και σε αυτό και δε ξανα αασχολούμαι

 

 

 

πριν 33 λεπτά, το μέλος Delijohn έγραψε:

Είναι σαν να μου λες πως ένας μουσουλμάνος  δεν πρέπει να'ναι μουσουλμάνος, επειδή κάποιοι μουσουλμάνοι, στο όνομα του αλλάχ, δένονται με εκρηκτικά και σκοτώνουν κόσμο. 

Σου είπα ότι το πόσες φορές πας στην εκκλησία, το πόσες φορές θα προσευχηθείς δε σε κάνει πιστό εσένα και άπιστο τον άλλο.

Σου έφερα τους μουσουλμάνους σαν παράδειγμα και πάλι, αλλά και πάλι δε το κατάλαβες.

 

Οσοι κάνουν ότι κάνουν, πάνε κατα γράμμα με τη θρησκεία τους και τους βάζουν να πιστεύουν κάποιοι (και πάλι άνθρωποι και μάλιστα του Θεού) ότι είναι το θέλημα του Θεού τους. Προσεύχονται, κάνουν τη νηστεία τους ή ότι κάνουν τέλος πάντων, παίρνουν την ευλογία, θεωρούν ότι είναι το χέρι του Θεού που θα τιμωρήσει τους άπιστους και παίρνουν φόρα και αφαιρούν ζωές στο όνομα της πίστης που τους είπαν ότι έτσι είναι. Αρα ΔΕΝ ειπα να μην ειναι κανείς Μουσουλμάνος για 10 φονιάδες.

Πιο λιανά δε μπορώ να στο κάνω, το ότι άλλο η καθοδήγηση και που θέλουν να σε πάνε ανάλογα τα συμφέροντα της εποχής και άλλο η πίστη.

Link to comment
Share on other sites

Καταρχήν δεν το παίζω καλός χριστιανός.. 

Σου εξήγησα πολλάκις τι σχέση έχουν οι παπάδες. Δεν γίνεται ορθόδοξη πίστη χωρίς παπάδες. Δεν γίνεται εκκλησιασμός και μυστήρια χωρίς παπάδες. Τι δεν καταλαβαίνεις. Τι πάει να πει πιστεύω αλλά χωρίς παπάδες; Πίστευε.. αυτό δεν είναι ορθόδοξη χριστιανική πίστη. Πόσες φορές να στο επαναλάβω;

Σαν να μου λες πιστεύω στο θέατρο αλλά όχι στους ηθοποιούς. Ναι, πιστεύω μόνος.. χωρίς να παίζουν οι ηθοποιοί. Τι φάση; Κοροϊδευόμαστε;

Αυτό το κομμάτι που παίρνεις από όσα είπα, στο λέω γιατί φέρνεις σαν δικαιολογία ότι βλέπεις όσα κάνουν, τα χρυσά και τα αμάξια.. (πραγματικά τι ποσοστό των ιερέων έχουν χρυσά κι αμάξια). Σου εξήγησα πολλές φορές πώς είναι άρρηκτα συνδεδεμένοι με την σωστή πίστη μας. Δεν τους θες γιατί κάνουν 1-2-5-10 πράγματα; Οκ.. πίστεψε κάτι άλλο.. αυτό που λες, το δικό σου.. χωρίς τους παπάδες.. 

 

Υποτιμάς τη νοημοσύνη σου όταν σου εξηγώ τι λέει ο κανόνας περί εκκλησιασμού και το λέει ξεκάθαρα και με ξαναρωτάς "Όσοι δεν μπορούν να παραβρεθούν σε εκκλησία κάθε Κυριακή είναι άπιστοι;;". Πραγματικά αυτό κατάλαβες;; Δε μπορώ να καταλάβω αν παίζεις ή τα εννοείς αλήθεια.

 

Έχω πάρει de facto ότι δεν έχεις ψαχτεί.. γιατί όσα λες, είναι χιλιοαπαντημένα από πατέρες, αγίους, ιεροκήρυκες.. προσωπικά, όσα είπες τα θεωρώ δικαιολογίες. Από εκεί και πέρα δεν κατατάσσω κανέναν εγώ. Τον εαυτό μου κοιτάω και ακολουθώ 10 πράγματα. Κανένας δεν θα σε κρίνει κι αν το κάνει, λάθος του. Ένας θα σε κρίνει όταν πρέπει. Σύμφωνα με όσα λέει η πίστη η δικιά μου. Όταν έρχεσαι και μου λες εγώ ακολουθώ τα 2, ε δεν είμαστε το ίδιο. Δεν είπα ότι είμαι τέλειος πουθενά.. αλλά σου λέω κάνω μια προσπάθεια να ακολουθώ την ορθόδοξη πίστη και εσύ μου λες κι εγώ την ακολουθώ, απλά κάνω όσα θέλω.. όχι όσα μου λένε.. ε τελικά έχεις σκοπό να δημιουργήσεις τη δικιά σου πίστη; Πολλοί στο παρελθόν έκοβαν και έραβαν την πίστη έτσι όπως ήθελαν. Ξέρεις τι έκαναν στην ουσία ε;

 

Δεν διαστρεβλώνω τίποτα. Δεν με αφορά να διαστρεβλώσω κανένα από τα λεγόμενά σου. Αν σε ενοχλεί το παράδειγμα με τους μουσουλμάνους σβήσε το. Σου έδωσα 5 άλλα. Εσύ έμεινες στους μουσουλμάνους, που δε με ενδιαφέρουν καν.. 

 

Επίσης, δεν είπα πουθενά για ποσότητα εκκλησιασμού και προσευχών εγώ. Σου είπα τι λέει ο κανόνας για τον εκκλησιασμό και το λέει ξεκάθαρα, να το καταλάβει οποιοδήποτε νοήμον ον. Από εκεί και πέρα, εννοείται πως δεν μετράμε τις προσευχές μας. Όπως και δεν σημαίνει ότι προσευχή σημαίνει καλός χριστιανός απαραίτητα, όπως και δεν σημαίνει ότι ΜΟΝΟ σωστή προσευχή, όσο κι όποτε γίνεται, σημαίνει καλός χριστιανός, χωρίς να ακολουθείς τον εκκλησιασμό ή τα μυστήρια της πίστης μας. Τέλος. 

 

Ότι είπαν οι άνθρωποι των συνόδων, είναι γραμμένο μέσα στις γραφές. Αφιέρωσαν τη ζωή τους στη μελέτη των γραφών και των ιερών κειμένων. Δεν το έβγαλαν από το μυαλό τους. Και η νηστεία δεν είναι δημιούργημα των ανθρώπων π.χ., γιατί κι αυτό το έχω ακούσει... ότι είναι "αιρετικό". Επίσης τουλάχιστον η ορθόδοξη πίστη μας δεν έχει κανέναν τιμωρό. Από εκεί και πέρα στο'πα και παραπάνω, δε με ενδιαφέρει η σύγκριση ή ο παραλληλισμός με άλλες θρησκείες. 

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

πριν 4 λεπτά, το μέλος Delijohn έγραψε:

Ότι είπαν οι άνθρωποι των συνόδων, είναι γραμμένο μέσα στις γραφές. Αφιέρωσαν τη ζωή τους στη μελέτη των γραφών και των ιερών κειμένων. Δεν το έβγαλαν από το μυαλό τους. Και η νηστεία δεν είναι δημιούργημα των ανθρώπων π.χ., γιατί κι αυτό το έχω ακούσει... ότι είναι "αιρετικό". Επίσης τουλάχιστον η ορθόδοξη πίστη μας δεν έχει κανέναν τιμωρό. Από εκεί και πέρα στο'πα και παραπάνω, δε με ενδιαφέρει η σύγκριση ή ο παραλληλισμός με άλλες θρησκείες. 

Αρε να γινει καμια αποκαλυψη και οι επομενοι ανθρωποι να προσκυνανε την marvel και την DC  XD

Link to comment
Share on other sites

αμ ..... 

Απλα φανταζομαι πως ισως ερθει η ωρα του reset καμια μερα , και το μονο που μεινει ειναι τα κομικ με το superman/batman/etc  . Αναρωτιεμαι αν αυτοι που τα βρουνε θα χτισουν εκκλησια του αγιου μυρμηγκιου και αν αντι για σταυρο εχουν ως συμβολο τις διαγαλαξιες πετρες . 

 

Αληθεια , χρειαζετε καποιος να πιστευει καπου ωστε να μπορεσει να ειναι καλος ανθρωπος ? 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

πριν 13 λεπτά, το μέλος kpetros έγραψε:

Αληθεια , χρειαζετε καποιος να πιστευει καπου ωστε να μπορεσει να ειναι καλος ανθρωπος ? 

κάποιος μπορεί να σου έλεγε ότι το τι είναι "καλός άνθρωπος", ποικίλει.. είναι βλέπεις και το ότι ο άνθρωπος σπάνια κάνει κάτι για τον εαυτό του, αλλά κυρίως για το τι θα πουν οι άλλοι.. 

προσωπικά, δε θεωρώ πως οι θρησκείες ήρθαν στη ζωή του ανθρώπου, ως μέσο για να γίνουν καλύτεροι άνθρωποι.. πάντα είχε ο άνθρωπος την ανάγκη να πιστεύει σε κάτι πιο "υψηλό", σε κάτι πιο δυνατό, σε κάτι μη κατανοητό.. γενικά μιλάω έτσι.. όχι όοοοοολοι.. οι πρωτόγονοι ας πούμε λάτρευαν τη φωτιά.. άλλοι το φως ή τον ήλιο.. κάποιοι πίστευαν πως ήταν και θεοί μάλιστα.. π.χ. οι φαραώ.. και ήθελαν να τους λατρεύουν.. τώρα γιατί έχει ο άνθρωπος αυτή την ανάγκη, δεν ξέρω να στο απαντήσω.. στις μέρες, νομίζω ότι κυρίως στα δύσκολα έχει αυτή την ανάγκη λίγο περισσότερο.. τότε νιώθει μόνος, αδύναμος κι αβοήθητος.. έτσι είμαστε πλασμένοι ίσως.. ή "εξελιγμένοι" για κάποιους :)

 

Link to comment
Share on other sites

πριν 14 λεπτά, το μέλος Delijohn έγραψε:

κάποιος μπορεί να σου έλεγε ότι το τι είναι "καλός άνθρωπος", ποικίλει.. είναι βλέπεις και το ότι ο άνθρωπος σπάνια κάνει κάτι για τον εαυτό του, αλλά κυρίως για το τι θα πουν οι άλλοι.. 

προσωπικά, δε θεωρώ πως οι θρησκείες ήρθαν στη ζωή του ανθρώπου, ως μέσο για να γίνουν καλύτεροι άνθρωποι.. πάντα είχε ο άνθρωπος την ανάγκη να πιστεύει σε κάτι πιο "υψηλό", σε κάτι πιο δυνατό, σε κάτι μη κατανοητό.. γενικά μιλάω έτσι.. όχι όοοοοολοι.. οι πρωτόγονοι ας πούμε λάτρευαν τη φωτιά.. άλλοι το φως ή τον ήλιο.. κάποιοι πίστευαν πως ήταν και θεοί μάλιστα.. π.χ. οι φαραώ.. και ήθελαν να τους λατρεύουν.. τώρα γιατί έχει ο άνθρωπος αυτή την ανάγκη, δεν ξέρω να στο απαντήσω.. στις μέρες, νομίζω ότι κυρίως στα δύσκολα έχει αυτή την ανάγκη λίγο περισσότερο.. τότε νιώθει μόνος, αδύναμος κι αβοήθητος.. έτσι είμαστε πλασμένοι ίσως.. ή "εξελιγμένοι" για κάποιους :)

 

Το καλος ανθρωπος νομιζω ειναι πιο universal απο το καλος πιστος σε καθε θρησκεια .

αυτο που με εξοργιζει εμενα , ειναι οτι ο κοσμος χρειαζετε καποιον να του πει τι ειναι το σωστο και τι το λαθος , ειτε αυτος ειναι ενας απλος παππας ειτε ειναι συνεδρια αρχιεπισκοπων .

Και μονο που η θρησκεια αποκαλει τους πιστους της ως ποιμνια υποδηλωνει χειραγωγηση και υποτιμηση της ατομικης ικανοτητας του καθενος να καταλαβει 5 πραματα απο μονος του . 

Έγινε επεξεργασία από kpetros
Link to comment
Share on other sites

Επίτρεψέ μου να σου παραθέσω το εξής:

Παράθεση

Ἐγώ εἰμι ὁ ποιμὴν ὁ καλός, ὁ ποιμὴν ὁ καλός τὴν ψυχὴν αὐτοῦ τίθησιν ὑπὲρ τῶν προβάτων, (Ἰωάνν. κεφ. ι΄ στίχ. 11). Ἐγώ εἰμι ὁ ποιμὴν ὁ καλός, καὶ γινώσκω τὰ ἐμὰ καὶ γινώσκομαι ὑπὸ τῶν ἐμῶν, καθὼς γινώσκει με ὁ πατὴρ κἀγὼ γινώσκω τὸν πατέρα, καὶ τὴν ψυχὴν μου τίθημι ὑπὲρ τῶν προβάτων. (Ἰωάνν. κεφ. ι΄ στίχ. 14).

Αυτό το'πε κάποιος γύρω στα 2000 χρόνια πριν... στα ευαγγέλια υπάρχουν κείμενα που ο χριστός μίλησε με παραβολές.. μικρά παραμύθια ώστε να κάνει τον κόσμο να τον καταλάβει.. έτσι λοιπόν μίλησε μια φορά σε βοσκούς και τους ανέφερε (στο κατά λουκάν και στο κατά ιωάννην,) την παραβολή του καλού ποιμένα και του απολωλότος προβάτου. 

Αν τις διαβάσεις (λέμε τώρα), θα δεις ότι δεν είπε το κόσμο πρόβατα.. αλλά χρησιμοποίησε αυτές τις παραβολές για να γίνει κατανοητός. Μιλούσε σε αμόρφωτους βοσκούς. Να εξηγήσει γιατί θεωρούσε τον εαυτό του καλό ποιμένα και γιατί θα έδινε την ψυχή του για το ποίμνιό του. 

Για τον ίδιο λόγο λέγονται λοιπόν οι πιστοί την σήμερον ημέρα, ποίμνιο. Επειδή θυμίζουν τις παραβολές αυτές και το λόγο που αναφέρεται ο Ιησούς σαν "καλός ποιμένας". Κατανοώ ότι εσύ 2000 χρόνια μετά, θεωρείς ότι σε λένε πρόβατο.. υπάρχει μια παρεξήγηση.. τώρα αν θεωρείς ότι ήταν τόσο προχώ ο Ιησούς 2000 χρόνια πριν και τους έλεγε πρόβατα μέσα στα μούτρα τους, πάσο :)

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

On 20/11/2016 at 1:33 ΠΜ, το μέλος Delijohn έγραψε:

Χαίρομαι που αναγνωρίζεις το "πιστεύω". Σημαίνει πως αναγνωρίζεις την λειτουργία των Οικουμενικών Συνόδων. Οικουμενική σύνοδος είναι "μία σύνοδος εκκλησιαστικών αξιωματούχων και θεολογικών εμπειρογνωμόνων που συνέρχονται για να συζητήσουν και να επιλύσουν ζητήματα εκκλησιαστικού δόγματος και πρακτικής, στην οποία αυτοί που έχουν δικαίωμα ψήφου συγκαλούνται απ' όλο τον κόσμο (οικουμένη) και εξασφαλίζουν την έγκριση ολόκληρης της Εκκλησίας.". Στην ουσία, ό,τι γίνεται σήμερα στην πίστη μας, έχει αποφασιστεί σε αυτές τις συνόδους. 

Ή Α' (325 μ.Χ.) και η Β' (381 μ.Χ.) θέσπισαν το σύμβολο της πίστεώς μας. Οι ίδιες σύνοδοι κρίνουν τι είναι δογματικό και τι αιρετικό. Τι είναι καλό και τι αμαρτία. Δηλαδή δεν μπορεί να βγει ένας επίσκοπος ή ένας Αμβρόσιος, που τον αγαπάτε πολλοί, κυρίως όσων πετάγεται και λέει..  και να πει τα δικά του. Αυτό είναι άλλη ιστορία βέβαια.. απλά το αναφέρω γιατί πολλοί λένε μα το'πε ο τάδε... οι εκκλησία το'πε... δεν ντρέπεστε κλπ..  

Η ΣΤ' Οικουμενική Σύνοδος λοιπόν (680-681 μ.Χ), ήταν η σύνοδος που "τελειοποίησε" και επικύρωσε το σημερινό πιστεύω. Πέρα από τις άλλες αποφάσεις που πήρε, εξέδωσε και κάποιους "κανόνες". Ο 80ος κανόνας λοιπόν της ΣΤ' Οικουμενικής συνόδου, αναφέρει ρητά ότι: (συγγνώμη το βρήκα μόνο στα αγγλικά, δεν έχω βιβλία μαζί μου να στο στείλω φωτο)

Παράθεση

And it called for the excommunication of people who for no good reason miss the Divine Liturgy for “three consecutive Sundays” (Canon 80).

Δηλαδή, ότι αφορίζεται ο χριστιανός που για κανένα σοβαρό λόγο, δεν λαμβάνει μέρος στη θεία λειτουργία για 3 συνεχόμενες Κυριακές. Προφανώς δεν έχεις δει κανέναν ιερέα να βγει στο δρόμο και να φωνάζει "όοοοξω αφορισμένοι κι αμαρτωλοίιιιι"... γιατί οι καιροί αλλάζουν και οι άνθρωποι έχουν υποχρεώσεις και δουλειές.. αλλά χαίρομαι που στηρίχτηκες στο Πιστεύω, γιατί όπως ακριβώς "έφτιαξαν" οι άνθρωποι που εκπροσωπούσαν την πίστη μας τότε αυτό, έτσι έφτιαξαν και τους υπόλοιπους κανόνες. Αρκεί να σου πω σαν ιστορικό στοιχείο πως νομίζω ήταν κι η πρώτη (αν θυμάμαι καλά) που δεν υπεγράφη από όλους τους επισκόπους. Π.χ. Πάπα Σέργιο. Από τότε η Καθολική Εκκλησία δεν έχει δεχτεί κανέναν από τους κανόνες της (δεν έχουν το πιστεύω μας). Τέλος η ίδια σύνοδος θέσπισε και κανονισμούς για την εκκλησιαστική πειθαρχία, συμπεριλαμβανομένης της ορθοστασίας κατά την ώρα της προσευχής στις Κυριακές και τις ημέρες της Πεντηκοστής. Κουλά πράγματα ε; Άντε τώρα να σου πει κάποιος "αααααααααααα φίλε εγώ δεν τα δέχομαι αυτά"... 

Από που προκύπτει ότι αποδεχόμενος μια απόφαση  οικουμενικής Συνόδου αποδέχομαι   τα πάντα; Υπό αυτήν την ένια αποδεχόμενος την σωστή ένδειξη δύο φορές την ημέρα ενός χαλασμένου ρολογιού αποδέχομαι και την σωστή λειτουργία του.

Οι πάντες κρίνονται και δεν εξαιρούνται οι ιερείς. Εδώ οι ίδιοι είναι διχασμένοι σε πάρα πολλά θέματα, πχ για την προσέγγιση με το Βατικανό.

Να μην αναφέρω τις σκοπιμότητες για την κυριαρχία ανάμεσα στις εκκλησίες. Φαντάζομε θα παρακολούθησες τα πρόσφατα ξεφτιλίκια στο Κολυμπάρι.

Link to comment
Share on other sites

Άρα μιλάμε για άλλο ένα παράδειγμα κοπτοραπτικής, ή αλλιώς επιλέγω τι θέλω/τι μ'αρέσει/τι με βολεύει και πετάω τα άλλα.. πάσο. Δεν το κατακρίνω, απλά έτσι το βλέπω εγώ προσωπικά, χωρίς να το θεωρώ λάθος κι εγώ να'μαι ο σωστός. Ας το πω πιο σωστά, δεν είναι αυτό που πιστεύω εγώ τέλος πάντων.. 

Απλά όταν μου λες τα άλλα είναι αιρετικές αμαρτίες, θεώρησα ότι στηρίχτηκες κάπου.. π.χ. "κάποιος είπε το τάδε και το θεώρησα σωστό".

Όσο για το ότι θα κριθούν οι πάντες συμφωνώ κι επαυξάνω. Κι ειδικά για τους ιερείς, ίσως είναι πιο αυστηρή η κρίση, μια και μπορεί να πήραν στο λαιμό τους κάποιους.. ή να έδωσαν λάθος παράδειγμα. 

Σκοπιμότητες υπάρχουν πολλές, όπως δεν είναι και τυχαίο πως από το πουθενά έχουν ξεκινήσει διαδικασίες να τα βρουν.. (ίσως η "κρίση" τους ενώνει για κάποιο λόγο)

Για να πω την αλήθεια δεν τα παρακολούθησα, γιατί ήξερα από την αρχή πόσο λάθος είναι όλο αυτό το πανηγυράκι που έγινε εκεί στην Κρήτη. Βλέπεις μια Οικουμενική Σύνοδος δεν είναι ένα "συμβούλιο", αλλά ένας θεσμός που προστατεύεται από πολλούς νόμους και κανόνες. Γι'αυτό κι έχει τόσο ιερή σημασία και είναι τόσο σημαντική. Χαίρομαι απλά που άνθρωποι της εκκλησίας σοβαροί και με θεολογικό λόγο, σωστό, δεν παρευρέθησαν και δεν επικύρωσαν με την παρουσία τους αυτό το πράγμα.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Ρε συ Delijohn, δεν είδα μια φορά να βγεί κάποιος ανώτερος να "νουθετήσει" προκλητικούς παπάδες, όλοι μόλις πιάσουν την καλή κυκλοφορούν με τα χρυσοπίκηλτα σαν τα παγώνια και τις τιάρες, άσε ρε φίλε. Και μένει το τίμιο παπαδάκι να τραβάει κουπί για να σώσει την πίστη απ τους κυφήνες της εξουσίας της. Όχι, εγώ σε τέτοια εξουσία δεν πιστεύω και δεν τη θέλω, στον τίμιο τον εργάτη τον παπά που είναι αληθινός, εκεί ναι, τον βοηθάω κιόλας, αλλά έτσι περνάνε οι κακοί καλά και οι καλοί τραβάνε το αλέτρι. Μην αρχίσω για τις παραθρησκευτικές οργανώσεις που προσομοιάζουν με cults. Έχω πολλά μαζεμμένα για την κλίκα που έχει δημιουργηθεί γύρω απ τη θρησκεία. Και προφανώς δε φταίει ο χριστιανισμός, ο Χριστός μια χαρά τα είπε. Όμως επικρατούν, και φαίνονται, αυτοί που τότε ο Χριστός τους αναποδογύριζε τους πάγκους φωνάζοντας. Τί να το κάνω που υπάρχουν και οι τίμιοι, παντού έτσι δεν είναι;

Link to comment
Share on other sites

Κοίτα να δεις, σε κάθε επάγγελμα κάποιος ανώτερος θα μαλώσει τους κατώτερούς του. Και στο στρατό και στην αστυνομία και στο δημόσιο και...παντού. Δεν θα γίνει δημόσια όμως. Βλέπεις σου έβαλα κάποια επαγγέλματα με ανάλογη "ιεραρχία". Δε νομίζω όμως να περιμένεις να βγει ο αρχιεπίσκοπος ή κάποιος μητροπολίτης και να πει ο τάδε έκανε λάθος κλπ κλπ κλπ. Αθόρυβα ή υπόγεια, συμβαίνουν πολλά, αλλά πρέπει να'σαι μέσα στο χώρο για να τα πάρεις πρέφα. Π.χ. γίνονται πολλές "δυσμενείς" μεταφορές ανθρώπων ή αλλαγές πόστων. Από εκεί και πέρα, πάντα υπάρχουν κλίκες και ο χλαπάτσας κάθε ομάδας και το καρφί και ο καλός που κάνει δουλειά και δεν το αναγνωρίζει κανείς και ο κακός που τον βλέπουν "οι έξω" και ρεζιλεύει το "μαγαζί".

Εγώ προσωπικά το θεωρώ φυσιολογικό, όσο κι αν στραβώνουν κάποιοι.. μιλάμε για ανθρώπους με πάθη, λάθη και παρεκτροπές. Και ο χριστός κυκλοφορούσε με πόρνες και κάποιοι δεν το δέχονταν.. οι πόρνες σώθηκαν όμως. Ξέρω τη Μαρία και τη Μαγδαληνή. Τους γραμματείς και τους φαρισαίους...όχι! Δεν έχω κανένα δικαίωμα εγώ προσωπικά να απαιτώ από τον συνάνθρωπό μου να'ναι τέλειος. Έχει όμως το δικαίωμα να κάνει λάθη και να μετανιώσει, όπως εγώ. Να διορθωθεί. Το ότι κάποιος έγινε παπάς ή μοναχός, είναι μια απόφαση που πήρε. Ορκίστηκε κάποια πράγματα και θα προσπαθεί όσο μπορεί να τα τηρεί. Θα κάνει τον αγώνα του, όπως εγώ κάνω τον δικό μου και θα λογοδοτήσουμε και οι δύο μια μέρα. Δεν θα τον κρίνω.. ας κάνει ό,τι μπορεί και θα κοιτάξω τη δικιά μου καμπουρίτσα. Εγώ προσωπικά, το τονίζω. Δεν καταλαβαίνω όμως γιατί αυτό θα κλονίσει την πίστη μου ή το αν θα εκκλησιαστώ ή θα πιστέψω. Και θα πάω και να εξομολογηθώ στον ιερέα, όσο αμαρτωλός να'ναι κι εκείνος. Αν δε με ικανοποιήσει η εξομολόγηση μαζί του, θα πάω σε άλλον. Δεν είναι εύκολο να βρεις τον ιδανικό εξομολόγο και δεν υπάρχει ο ιδανικός για όλους.. μα για τον καθένα προσωπικά.

Όπως δε μας κάνει ο τάδε δικηγόρος ή ο τάδε λογιστής έτσι είναι και με τον ιερέα. Όπως δεν αρκούμαστε στη γνώμη του ενός γιατρού για ένα πρόβλημα υγείας, έτσι δεν θα αρκεστώ και σε έναν ιερέα για ένα "πρόβλημα" πνευματικό. Θα πάω και σε άλλον και θα το κυνηγήσω, γιατί θέλω "το καλύτερο" για μένα. Το πιο εύκολο βέβαια είναι να αράξω καναπέ και να πω όλοι ίδιοι είναι.. 

έτσι τα βλέπω εγώ

 

 

 

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.