Seafalco Ιούνιος 14, 2010 Author #61 Κοινοποίηση Ιούνιος 14, 2010 Ελεγχοι με την δοκιμαστική βάση των τρανζίστορ (συνέχεια) {Επανήλθα....είμαι άνθρωπος που τηρώ τις υποσχέσεις μου! Αλλά ξέρω και άλλο με τον Τοτό:D:D} Στην ανάπτυξη του INFERNO έχει πολύ μεγάλη σημασία το ζήτημα της θερμικής καταπόνησης, γιατί εδώ αντίθετα με τις πιο συμβατικές χρήσεις των τρανζίστορ, θα πρέπει να σπρώξεις τα πράγματα σε μια περιοχή θερμοκρασιών που είναι πολύ κοντά στον "θάνατό τους από θερμοπληξία". Οι κατασκευαστές το έχουν μελετήσει το θέμα και δίνουν σχετικά γραφήματα για την περιοχή ασφαλούς λειτουργίας των ημιαγωγών.(S.O.A.) Αυτή η φοτό είναι από το τρανζίστορ που χρησημοποίησα για τις δοκιμές: Uploaded with ImageShack.us Η φράση κλειδί είναι αυτή που εμπεριέχεται στο διάγραμμα, και προειδοποιεί ότι οι καμπύλες πρέπει να τροποποιηθούν (υποβαθμιστούν) ανάλογα με την θερμοκρασία που θα λειτουργεί το τρανζίστορ. Εδώ λοιπόν,-που αντίθετα με την συντριπτική πλειοψηφία των εφαρμογών- , εγώ θα πρέπει να το "φουντώσω", αντί να το κρυώσω, η προσοχή είναι επιβεβλημένη. Η λειτουργία του κυκλώματος του INFERNO: Οι παράμετροι που υπεισέρχονται στην λειτουργία της συσκευής έιναι: 1. Η μέγιστη θερμοκρασία που μπορεί να λειτουργήσει το τρανζίστορ - κάτω από την δεδομένη τάση- και το ρεύμα που επιβάλουμε. [Ttmax]. 2. Το μέγιστο ρεύμα που επιτρέπεται να περάσει από το τρανζίστορ [itmax] Οι δύο αυτές παράμετροι αλληλοεπηρεάζονται, όπως υπονοεί το διάγραμμα SOA . Έτσι βλέπουμε ότι π.χ. για τάση 40Volt απο το τρανζίστορ μπορεί να διέλθει ρεύμα περίπου 7,5 Ampere , στούς 25 βαθμούς Κελσίου. Το ερώτημα είναι στους 100 βαθμούς Κελσίου που θέλω να λειτουργεί πόοοοσο ρεύμα μπορεί να περάσει από το τρανζίστορ χωρίς "να το αφήσει στον τόπο". Αυτά είναι τα κουμπιά της Αλέξενας!!!!! Για να επιτευχθεί η "μακροημέρευση" του τρανζίστορ λοιπόν, θα πρέπει το Itmax να προκαλέι μια θερμοκρασία Ttmax η οποία να απέχει "αρκετά" απο την θερμοκρασία καταστροφής του [Ttdestr]. Για το δεδομένο υλικό έστω ότι Ttdestr= 150 C, και Ttmax = 100 C. Εδώ θα πρέπει να ληφθεί υπόχη ότι άλλη θερμοκρασία μετράς στην επιφάνεια του τρανζίστορ και άλλη έχει ό κρύσταλος του ημιαγωγού μέσα (πολύ υψηλότερη). Οι κατασκευαστές δίνουν για το συγκεκριμένο υλικό ότι Rth(j-c)= 0.45 C/ Watt. Με άλα λόγια κάθε Watt ισχύος που καταλίσκεται πάνω στο τρανζίστορ, του ανεβάζει την θερμοκρασία κατά 0.45 βαθμούς κελσίου (θυμίζω το όριο είναι150 βαθμοί!). Έστι λοιπόν τοποθετήθηκαν αισθητήρες θερμοκρασίας σε τρείς θέσεις ( που φαίνονται σε προηγούμενη φοτό) και παρακολουθείται όσο πιο "στενά γίνεται η θερμοκρασία τόσο στην "θήκη του τρανζίστορ, όσο και στα θερμαγώγιμα υποστρώματα που θα το συνδέσουν προς την ψύκτρα. Οι αισθητήρες τοποθετήθηκαν όσο πιο κοντά ήταν δυνατόν προς την πηγή της θερμότητας και την διαδρομ'η της προς την ψύκτρα. Η ρύθμιση του Heater, ορίζει το ρεύμα του τρανζίστορ Itset που προκαλεί την έκλυση της θερμότητας να είναι μικρότερο ή ίσο με το Itmax. Και η μέγιστη επιθυμητή / επιτρεπτή, για την δοκιμή θερμοκρασία Ttset να είναι μιρότερη ή ίση με την Ttmax. Έτσι ορίζονται δύο οριακές τιμές -ρεύματος και θερμοκρασίας αντίστοιχα-, 'ετσι ώστε το τρανζίστορ, να "παιδεύει την ψύκτρα χωρίς να κινδυνεύει από καταστροφή. Στο διάγραμμα που ακολουθεί δίνεται -ελπίζω - μια καλή εικόνα της λειτουργίας αυτής: Uploaded with ImageShack.us Όπως βλέπετε, εκτός από την βασική προστασία έχει προβλευθεί και εφεδρική, η οποία λειτουργεί σε περίπτωση αστοχίας της βασικής. ( το κύκλωμα είαν ακόμα σε εγκεφαλικό επίπεδο). Με τους τρόπους αυτούς -και με κάτι ακόμα που είναι σε "προεγκεφαλικό " στάδιο, πιστεύω ότι έχουν καλυφθεί , σε λογικό βαθμό όλα τα ενδεχόμενα αστοχίας. Εδώ θα πρέπει να τερματίσω το post γιατί η επόμενη ενότητα είναι η πρακτική εφαρμογή και καλό είναι να είναι μόνη της. Ελπίζω να μην πλήξατε μέχρι θανάτου, αλλά αν ο σκοπός είναι να φανεί το τι και κυρίως το ΠΩΣ, αυτά είναι απαραίτητα μιας και δεν απευθύνομαι μόνο σε είδικούς. Άντε καλό κουράγιο για το επόμενο post. Μαύρος. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seafalco Ιούνιος 14, 2010 Author #62 Κοινοποίηση Ιούνιος 14, 2010 Το πείραμα :-O:-O:-O Ήρθε η ώρα!!! Το τρανζίστορ τοποθετήθηκε με ένα μονωτικό από οξείδια του Αλουμινίου που έχει αρκετά καλή θερμική αγωγιμότητα: Uploaded with ImageShack.us Και αφού στήθηκε όλος ο απαραίτητος εξοπλισμός: Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Έγιναν δοκιμές με τον ακόλουθο τρόπο: 1. Το ρεύμα αυξανόταν κάθε περίπου 10min κατά 0,5 Ampere. 2. Καταγραφόταν η τιμή του ρεύματος και της τάσης στα άκρα του τρανζίστορ. 3. Στο τέλος κάθε δεκαλέπτου - και εφ' όσον η θερμοκρασία φαινόταν ότι είχε σταθεροποιηθεί- καταγραφόταν : η θερμοκρασία της θήκης του τρανζίστορ [Θc], η θερμοκρασία της βάσης [Θb], η θερμοκρασία του προσαρμογέα (adapter) [Θa], και η θερμοκρασία του περιβάλοντος [Θamp] 4. Καθ' όλη την διάρκεια των δοκιμών τα μεγέθη της τάσης και του ρεύματος, παρακολουθούνταν για να εξασφαλιστεί ότι διατηρούνται σταθερά. Μετά την ολοκλήρωση των δοκιμών, τα καταγεγραμένα αποτελέσματα, αφού υπέστησαν την σχετική exelεργασία, έχουν ως έξής: Uploaded with ImageShack.us Το χρώμα του γραφήματος αντιστοιχεί με το χρώμα της περιοχής του πίνακα στα στοιχεία της οποίας αναφέρεται. Βασική παρατήρηση: Η θερμοκρασία του τρανζίστορ σκαρφαλώνει στα ύψη , περιορίζοντας έτσι την μέγιστη θερμοκρασία του προσαρμογέα στούς 82 βαθμούς Κελσίου, πράγμα που απέχει των στόχων της κατασκευής. Άν δε, γίνει αναπροσαρμογή των θερμοκρασιών , με βάση τους 25 βαθμούς Κελσίου, (δεξιό γράφημα) τα πράγματα γίνονται ακόμα χειρότερα (80 βαθμοί). Uploaded with ImageShack.us Εδώ τα αριστερό γράφημα παρουσιάζει την διαφορά θερμοκρασίας των τριών "μερών" που ελέγχονται, παρατηρείται ότι η θήκη του τρανζίστορ, φτάνει σε 50 βαθμούς υψηλότερη θερμοκρασία από αυτήν του προσαρμογέα που εφάπτεται στην ελεγχόμενη ψύκτρα!!!! Το κεντρικό γράφημα παρουσιάζει τον λόγο της μεταβολής των θερμοκρασιών, όπου παρατηρούμε ότι ο ρυθμός μεταβολής της θερμοκρασίας της θήκης του τρανζίστορ είναι υπερδιπλάσιος των μεταβολών που παρουσιάζει η βάση και ο προσαρμογέας!!. Και το δεξιό διάγραμα παρουσιάζει τις υπολογιζόμενες θερμικές αντιστάσεις των μερών, όπου πάλι "ξεχωρίζει" ότι η παρουσία του μονωτικού πλακιδίου από Aluminum Oxide προκαλεί μια τεράστια αύξηση της θερμικής αντίστασης σε σχέση με την θερμική αντίσταση πoυ παρουσιάζει η επιφάνεια επαφής της βάσης με τον προσαρμογέα. Συνεπώς τα μαντάτα δεν είναι καθόλου καλά!! Στην συνέχεια αφαιρέθηκε το μονωτικό πλακίδιο, και το τρανζίστορ στερεώθηκε κατ' ευθείαν πάνω στην επιφάνεια της βάσης. Έγιναν εκ νέου μετρήσεις και τα αποτελέσματα είναι!: Uploaded with ImageShack.us Και τα αντίστοιχα γραφήματα είναι: Η διαφορά είναι τεράστια! Η θερμοκρασία του προσαρμογέα φτάνει τους 97 βαθμούς ενώ παράλληλα η θερμοκρασία του τρανζίστορ μόλις ξεπερνά τους 103 βαθμούς!!! Είναι φανερό ότι οι θερμοκρασίες όλων των μερών είναι πολύ κοντά , και οι θερμοκρασία του προσαρμογέα αρκετά υψηλή για να κάνει "τηγάνισμα" στην ψύκτρα και του τρανζίστορ αρκετά χαμηλή για να επιβιώνει της "μαγειρικής" αυτής! Όταν διαπίστωσα, ότι τα πράγματα πάνε καλά, άρχισα να αυξάνω την "πίεση". Αύξησα προοδευτικά το ρεύμα μέχρι που...............ξέμεινα από τροφοδοτικό τάσης, δεν μπορούσε να δώσει πάνω από ....6 ampere!!!: Uploaded with ImageShack.us Παρατηρήστε ότι από την μέτρηση 10 και μέχρι την 13 , παρ' όλο που το ρεύμα αυξάνει κατακόρυφα, η θερμοκρασία παραμένει σταθερή, αυτό οφείλεται στην επέμβαση του περιοριστή θερμοκρασίας, ο οποίος επεμβαίνοντας διακόπτει την διέλευση του ρέυματος περιοδικά , με τρόπο που να ξεπερνιέται η θερμοκρασία των 100 βαθμών που προδευτικά ετέθη σαν όριο προστασίας. Με άλλα λόγια το θερμικό ολοκλήρωμα του διερχόμενου ρεύματος διατηρείται σταθερό, παρ' όλο που το ρεύμα αυξάνει, απλά όσο μεγαλύτερο το ρεύμα , τόσο μεγαλύτερη γίνεται και η μικροδιακοπή στην διέλευσή του που επιβάλει το κύκλωμα προστασίας από την θπερθέρμανση. Μετά την μέτρηση 13 , έστησα έναν ανεμιστήρα 87 CFM Να φυσσά από την πίσω πλευρά (την αντίθετη αυτής του τρανζίστορ, και έτσι σιγά σιγά έφτασα να μείνω από ρεύμα και όχι από ......τρανζίστορ !! Τα υπόλοιπα κατ' αντιστοιχία γραφήματα είναι: Uploaded with ImageShack.us Η βελτίωση των αποτελεσμάτων είναι προφανής. Οι θερμοκρασίες είναι πολύ κοντά και με πολύ καλύτερα περιθώρια. Uploaded with ImageShack.us Η διαφορά θερμοκρασίας -χωρίς να παρεμβαίνει ο περιοριστής θερμοκρασίας, γιατί αυτή ειναι μικρότερη των 100 βαθμών- και παρ' όλο που στο τρανζίστορ καταναλίσκεται η διπλάσια! ισχύς ανεβαίνει μόνο 14 βαθμούς!. Uploaded with ImageShack.us Οι λόγοι μεταβολής των θερμοκρασιών - πλήν της περιοχής που δουλεύει ο περιοριστής θερμοκρασίας είναι πολύ κοντά , και αυτό φαίνεται στα ένθετα διαγράματα που μεγενθύνουν τις διαφορές πριν και μετά την λειτουργία του περιοριστή (λευκά διαγράματα). Uploaded with ImageShack.us Όσο για την θερμική αντίσταση - του τρανζίστορ ώς προς την βάση - είναι "απλά 600 με 1000 καλίτερη -μικρότερη - από αυτήν που είχα με το μονωτικό πλακίδιο!!! Συμπέρασμα: Όλη την ζημιά την έκανε το μονωτικό πλακίδιο! Όπότε -και δεδομένου ότι η τάση είναι float, καταλαβαίνεται που θα πάει το πλακίδιο και "το καλό του"! Αυτά τα ολίγα (:wall::wall::wall:), για απόψε και τα λέμα αύριο. Χαράς στο κουράγιο σας! Υ.Γ. Όλα αυτά από ένα τρανζίστορ , η τελική κατασκευή θα έχει ΄τεσσερα τρανζίστορ. ΤΡΕΕΕΜΕ Nitrogen!!! :D:D:dance3::dance3::dance3: Καλή νύχτα σε όλους. Μαύρος Uploaded with ImageShack.us Link to comment Share on other sites More sharing options...
petr00kos Ιούνιος 14, 2010 #63 Κοινοποίηση Ιούνιος 14, 2010 Ελπιζω να μην μας ανακοινωσεις συντομα οτι περνεις διαζυγιο Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seafalco Ιούνιος 16, 2010 Author #64 Κοινοποίηση Ιούνιος 16, 2010 :laughing::laughing: Διακρίνω βαθειά σοφία πίσω από τους ενδοιασμούς σου. Αλλά έχω εμπιστοσύνη, η γυναίκα μου εχει περάσει πολλά burn out tests και τα έχει βγάλει "παλικάρι"! Δεν "μασάει" με τίποτα!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seafalco Ιούνιος 20, 2010 Author #65 Κοινοποίηση Ιούνιος 20, 2010 Καλησπέρα σε όλους. Δυστυχώς, μολονότι αυτό το τριήμερο "καθόμουν", άλλα απεργαζόταν οι ανάγκες της οικογένειας........................ Να μην τα πολύλογώ, το εργαστήριο το είδα από μακρυά! Το μόνο που προχώρησε έιναι κάποια σχέδια για τα βοηθητικά τροφοδοτικά. Οπότε , υπομονή! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seafalco Ιούλιος 13, 2010 Author #66 Κοινοποίηση Ιούλιος 13, 2010 Έρχονται οι διακοπές και .........η συνέχεια του project.Επίτέλους!!!!!!!!!Σας ευχαριστώ όλους που δεν μ' έχετε πάρει με τις πέτρες ακόμα! Link to comment Share on other sites More sharing options...
ManolisX Ιούλιος 14, 2010 #67 Κοινοποίηση Ιούλιος 14, 2010 Να ρωτησω κατι ασχετο ελπιζω μην με παρετε με τις πετρες.Τα τρανζιστορ ειναι αυτα που υπηρχαν και παιζανε μουσικη;Τετοια δοκιμαζεις; Link to comment Share on other sites More sharing options...
dmarccos Ιούλιος 14, 2010 #68 Κοινοποίηση Ιούλιος 14, 2010 Όχι, δες [ame]http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A4%CF%81%CE%B1%CE%BD%CE%B6%CE%AF%CF%83%CF%84%CE%BF%CF%81[/ame] τι είναι Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seafalco Ιούλιος 14, 2010 Author #69 Κοινοποίηση Ιούλιος 14, 2010 Να ρωτησω κατι ασχετο ελπιζω μην με παρετε με τις πετρες.Τα τρανζιστορ ειναι αυτα που υπηρχαν και παιζανε μουσικη;Τετοια δοκιμαζεις;Το τι είναι τρανζίστορ το κάλυψε πλήρως ο φίλος dmarccos, εγώ να προσθέσω κάτι από την ιστορία:Προ 'αμνημονεύτων χρόνων, τα ραδιόφωνα λειτουργούσαν με ηλεκτρονικές λυχνίες, ήταν σαν μικρά μπαουλάκια, και παίζανε ουσιαστικά μόνο από την πρίζα.Κάποια στιγμή εμφανίστηκαν οι "κρυσταλολυχνίες", τα τρανζίστορ δηλαδή , εξαρτήματα που έκαναν την ίδια δουλειά με μια λυχνία , αλλά είχαν χιλιάδες φορές μικρότερο μέγεθος,,.Έτσι λοιπόν τα ραδιόφωνα έγιναν με τρανζίστορ, πολύ μικρά (συγκριτικά) και παίζανε με μπαταρίες, οπότε διαδόθηκαν παντού και μάλιστα επικράτησε σαν κοινό όνομα χρήσης, το όνομα του βασικού υλικού που σενετέλεσε στην απίστευτη διάδοσή τους, το τρανζιστορ, εξ ού και το "Τρανζιστοράκι" στο οποίο αναφέρεσαι. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jiohkor3 Ιούλιος 14, 2010 #70 Κοινοποίηση Ιούλιος 14, 2010 Να ρωτησω κατι ασχετο ελπιζω μην με παρετε με τις πετρες.Τα τρανζιστορ ειναι αυτα που υπηρχαν και παιζανε μουσικη;Τετοια δοκιμαζεις;Το τρανζίστορ είναι διάολος και το λιβάνι θα το βρείς σε σχολές ηλεκτρονικών κτλπ. Έχει άπειρες χρήσεις όμως οπότε χρειάζεται η μελέτη, αυτά τα ολίγα από μένα φιλικά... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seafalco Αύγουστος 19, 2010 Author #71 Κοινοποίηση Αύγουστος 19, 2010 Κακώς καταλάβατε.......η άδειά μου δεν τελείωσε ακόμα- ευτυχώς!! Αλλά μιας και μου δόθηκε χρόνος, και επειδή όλοι έχετε επιδείξει "γαϊδουρινή" υπομονή με την περίπτωσή μου, είπα να εκμεταλευτώ το χρόνο των διακοπών για να προχωρήσω πιο πέρα την κατασκευή. Το ζήτημα των "γειώσεων" Αυτό το ζήτημα, παρ' όλο που έμεσα έχω αναφερθεί, νομίζω ότι επειδή είναι ιδιαίτερα σημαντικό στα ποιοτικά αποτελέσματα μιας κατασκευής, θα πρέπει να γίνει μια πιο εκτεταμένη αναφορά, γαι να καταλάβουν και οι λιγότερο ειδήμονες, τι μπορεί να φταίει στον Hand made ενισχυτή τους και μουρμουρίζει στα 100Hz! Σε όλες τις κατασκευές, όπου υπάρχει επεξεργασία σημάτων πολύ χαμηλής τιμής, είναι πολύ σημαντικό ζήτημα η "διευθέτηση" των αγωγών της "γής" που αποτελούν την κοινό σημείο αναφοράς των τάσεων αυτών. Κατά κανόνα επιβάλεται διαχωρισμός των διαδρομών των ισχυρών ρευμάτων (ρεύματα τροφοδοσίας, εντολές οδήγησης κλπ) από αυτές των ασθενών ρευμάτων (σήματα από αισθητήρες, σήματα ανάδρασης κλπ). Ο λόγος θα φανεί από το ακόλουθο παράδειγμα, στο οποίο εξετάζεται ένας πολύ απλός ρυθμιστής τάσης. Uploaded with ImageShack.us Στήν αριστερή πλευρά εικονίζεται το σχέδιο του ρυθμιστή , το οποίο περιλαμβάνει έναν τελεστικό ενισχυτή , ο οποίος συγκρίνει την τάση ανάδρασης (Vfeedback), η οοία αποτελεί ένα κλάσμα της τάσης εξόδου (Vl), ως προς μια τάση αναφοράς (Vref) και ρυθμίζει την έξοδό του (ο τελ εν) ούτως ώστε τα σήματα που "βλέπει" στις εισόδους του (την + και την - ) να είναι απολύτως ίσσα. Στην δεξιά πλευρά απεικονίζεται ο ίδιος ρυθμιστής με τρόπο που να καθιστά ευκολώτερη την κατανόηση του προβλήματος. Το πρόβλημα έγκειται στο γεγονός ότι ο αγωγός ΓΔ δεν έχει μηδενική αντίσταση, αλλά έχει μια έστω και μικρή τιμή (άς πούμε 50mVolt). Όταν λοιπόν από το τμήμα αυτό του αγωγού δεν περνά πολύ ρεύμα , η πτώση τάσης στην αντίσταση Rγδ είναι σχετικά μικρή και πρέπει να είμαστε φανατικοί της ακρίβειας για να ασχοληθούμε μαζί της. Όταν όμως το ρεύμα αυξηθεί, γίνει ας πούμε 5 Ampere , τότε η πτώση τάσης σε αυτήν την "αμελητέα" αντίσταση είναι 5 * 0,05 = 0,25 Volt. Και αν το σήμα που επεξεργαζόμαστε έχει αναφορά π.χ. 10 Volt πάει στα "κομάτια" το σφάλμα είναι μόνο 2,5% και ίσως να μπορούμε να το "παραβλέψουμε" (λέω τώρα εγώ συγγραφική αδεία!!), άν όμως το σήμα που θέλουμε να επεξεργαστούμε είναι -να μην πώ κάτι πολύ μικρό- 1,25 Volt, τότε το σφάλμα είναι 20%, και αυτό δεν "τρώγεται" με τίποτα!!! Αυτό συνέβει γιατί η καλωδίωση της κατασκευής επέτρεψε την ¨ανάμιξη¨των ρευμάτων με αποτέλεσμα η τάση αναφοράς να μην έχει κοινό σημείο αναφοράς με την τάση ανάδρασης, αλλά ματαξύ των δύο να παρεμβάλεται μαι άγνωστη και αστάθμητη τάση, η οποία θα μας ταλαιπωρήσει μέχρι να την "βρούμε" και το κέφι θα μας χαλάσει, και -φευ- καντήλια θα κατεβάσει, και γενικώς ....άστα να πάνε!! Ευτυχώς η λύση - σε μια έκ βάθρων νέα κατασκευή - δεν είναι δύσκολή, όπως φαίνεται και από το ακόλουθο σχέδιο: Uploaded with ImageShack.us Όπως εύκολα φαίνεται, αλάζοντας την θέση σε ένα "καλωδιάκι" , ΟΛΑ έρχονται στα "τέμπα τους" που έλεγε και ο μακαρίτης. Η αντίσταση μεταξ'υ των σημείων Γ και Δ είναι απολύτως μηδενική γιατί αυτά απλά ταυτίζονται!! Οπότε οι δύο τάσιες (αναφοράς και ανάδρασης) έχουν πραγματικά κοινό σημείο αναφοράς, το οποίο είναι ΑΝΕΠΗΡΕΑΣΤΟ από οποιαδήποτε ρεύματα κυκλοφορούν στην κατασκευή! Πιστεύω ότι αυτό το απλό παράδειγμα κάνει λίγο πιο εύκολη την κατανόηση του προβλήματος και φέρνει πλησιέστερα την λύση. Βεβαίως υπάρχει σωρεία αντίστοιχων "άδηλων" και "παρασιτικών" προβλημάτων που μπορεί να γίνουν κακός μπελάς, αλλά αυτά αφορούν και "άλλες" κατασκευές που ξεφεύγουν αρκετά από το θέμα μας. Αρκετά όμως με την "θεωρητική" βόλτα. Ώρα να συνεχίσω με το INFERNO. ..............................................στο επόμενο post. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seafalco Αύγουστος 19, 2010 Author #72 Κοινοποίηση Αύγουστος 19, 2010 Είναι ώρα να ασχοληθώ με το κουτί που θα φιλοξενήσει την κατασκευή. Βήμα πρώτο και βασικό είναι τι θέλω να μπεί μέσα και με ποιό τρόπο. Μέσα θα μπεί το βασικό κύκλωμα ελέγχου, οι ενδείξεις και φυσικά ο χειρισμός της τάσης του δικτύου. Από αυτά που έχω κατα καιρούς "αποθησαυρίσει" (........δεν μπορείτε να πείτε ότι δεν έχω πρόταση για την "σαβούρα"!!!), ξέθαψα ένα modem της Racal, του οποίου το κουτί είναι ότι πρέπει για την περίπτωσή μου, (ελπίζω να διατηρήσω την ίδια άποψη μέρχρι το ΄τελος της κατασκευής:laughing:) Η είσοδος του 220 VAC και οι λοιπές τροφοδοτήσεις και αλληλενδέσεις Στο κουτί αυτό προϋπήρχε ένας μετασχηματιστής κορεσμένου πυρήνα, ο οποίος λειτουργεί και με 110 και με 220 Volt, και επειδή η ισχύς του είναι αρκετή αποφάσισα να τον κρατήσω. Όμως να δούμε πρώτα τα σχέδια: Uploaded with ImageShack.us Σε συντομία: Από αριστερά μέσω του βύσματος τα 220 μπαίνουν στο κουτί, δίνουν τάση σε ένα ενδεικτικό λαμπάκι (L1), και αφού περάσουν από δύο ασφάλειες (F1, F2), μπαίνουν σε ένα φίλτρο καταστολής του θορύβου/ παρασίτων. Από εκεί και με τον διακόπτη S1 ( ο οποίος φέρει και ενδεικτικό L2), τροφοδοτείται ο κόμβος σύνδέσεων του 220 στο κουτί (σημεία Α, Β, Γ), πάνω σε αυτόν τον κόμβο συνδέονται και τα Varistor κατά των υπερτάσεων. Από τα Α,Β τροφοδοτείται και ο "τηλεδιακόπτης" S2 -αργότερα γι' αυτόν-, ο οποίος τροφοδοτεί τον Μ/Σ (μετασχηματιστή) TR1 αφού το ρεύμα περάσει πρίν από την ασφάλεια F3 και την NC επαφή ενός θερμοστάτη που επιτηρεί την θερμοκρασία του πυρήνα του Μ/Σ. Τα δευτερεύοντα τυλίγματα του Μ/Σ οδηγούνται στα βοηθητικά τροφοδοτικά , και μία από τις βοηθητικές τάσεις (η +/- 12 Volt) οπλίζει μέσω κατάληλου δικτυώματος το ρελέ RL1 το οποίο κλείνει τις επαφές του και στέλνει τάση σε δύο πρίζες τροφοδότησης που προορίζεται να δώσουν τάση στα εξωτερικά τροφοδοτικά ισχύος , τα οπόια παρέχουν την τάση θέρμανσης στο heater. Όπως ίσως διακρίνεται στο σχέδιο, υπάρχει διαχωρισμός των περιοχών που υπάρχει τάση 220 volt, ο διαχωρισμός αυτός είναι μηχανικός, και πρακτικά οποιοδήποτε εξάρτημα ή καλώδιο έχει 220 , είναι περιορισμένο αυστηρά σε μια συγκεκριμένη περιοχή στο πίσω μέρος του κουτιού. Ακόμα και ο διακόπτης ON/OFF , βρίσκεται και αυτός στο πίσω μέρος του κουτιού, και χειρίζεται μηχανικά - με ντίζα- από το μπροστινό μέρος του {Αυτός λεηλατήθηκε από άλλη συσκευή του "θησαυρού":devil::devil::devil:)!!} Όταν τροφοδοτηθούν τα εξωτερικά τροφοδοτικά (Vaux) : Uploaded with ImageShack.us Θα στείλουν την τάση τους στην βαθμίδα ισχύος , αλλά παράλληλα η τάση αυτή θα "οπλίσει και το ρελέ RL2 , το οποίο με την σειρά του προκαλεί αλλαγή κατάστασης στα ρελέ RL3 , RL4 που βρίσκονται στη βαθμίδα ελέγχου. αυτή η αλλάγή κατάστασης θα φέρει ομαλή εκκίνηση του όλου συστήματος του Heater ακόμα και άν έχουν επιλεγεί πολύ μεγάλα ρεύματα λειτουργίας. Η κατασκευή Στον κενό χώρο που προεβλέπετο για την αποθήκευση των καλωδίων του Modem, στερεώθηκε με δύο βίδες: Uploaded with ImageShack.us Το ρελέ RL1 Uploaded with ImageShack.us Δίπλα ακριβώς στερεώθηκαν δύο αποστάτες : Uploaded with ImageShack.us Για να στηριχτεί επάνω τους ο κόμβος των συνδέσεων του 220: Uploaded with ImageShack.us Και ακριβώς δίπλα τοποθετήθηκε και το αντιπαρασιτικό φίλτρο: Uploaded with ImageShack.us Η εικόνα λοιπόν , μαζί με τον Μ/Σ που βρίσκεται στο διπλανό διαμέρισμα είναι: Uploaded with ImageShack.us Αυτά λοιπόν τα υλικά πρέπει να συνδεθούν με τον έξω κόσμο με κάποια βύσματα και πρίζες, η βάση για να στηριχτεί το "επικοινωνιακό " υλικό έγινε με μια αλουμινογωνιά 50 χ 50 : Uploaded with ImageShack.us Η οποία σημαδεύτηκε και κόπηκε με σέγα οδοντοτεχνίτη, και ακολούθως μπήκε το υλικό επάνω της.: Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Στη συνέχεια έγιναν οι απαραίτητες συνδέσεις (έτσι νόμιζα τότε!!): Uploaded with ImageShack.us Και αφού πράγματι έκανα όλες τις απαραίτητες συνδέσεις: Uploaded with ImageShack.us Η εικόνα από την πίσω πλευρά είναι: Uploaded with ImageShack.us Με ανάλογο τρόπο - αλλά πολύ πιο δύσκολα έγιναν οι συνδέσεις στο χώρο του Μ/Σ. Οι λόγοι της δυσκολίας είναι δύο, η ασφάλεια που διακρίνεται στο κέντρο και αριστερά, και ο διακόπτης με την ντίζα που βρίσκεται στο κάτω αριστερό μέρος: Για την τοποθέτηση του διακόπτη , ανοίχτηκε τρύπα στην εμπρός αριστερή κάτω γωνία του κουτιού: Uploaded with ImageShack.us Στην οποία στηρίχτικε το χειριστήριο του διακόπτη , εδώ είναι σε κατάσταση OFF: Uploaded with ImageShack.us Και εδώ σε ON: Uploaded with ImageShack.us Η ντίζα αυτή στην πίσω πλευρά του κουτιού καταλήγει σε έναν διακόπτη πολύ υψηλής ποιότητας με ελατήρια μεταγωγής που εξασφαλίζουν ταχύτατη αλλαγή κατάστασης: Uploaded with ImageShack.us Η στερέωση του οποίου απεδείχθει πραγματική πρόκληση: Uploaded with ImageShack.us Κάποια στιγμή τελικά μπήκε και συνδέθηκαν : Uploaded with ImageShack.us Το μπλέ εξάρτημα που διακρίνεται στο κέντρο είναι ο θερμοστατης με την εν ηρεμία κλειστή επαφή και ο διακόπτης με τα λευκά Faston είναι ο S1. Uploaded with ImageShack.us Με αυτά φτάσαμε στην "τελική εικόνα του πίσω μέρους, : ! Από πάνω: Uploaded with ImageShack.us Από μέσα: Uploaded with ImageShack.us Από το πλάϊ : Uploaded with ImageShack.us Και γενικώς από ......................παντού!!! Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Να με συμπαθάτε για το "μένος", αλλά πολύ μου είχε λείψει το όλο σκηνικό, δυό μήνες τώρα! Αυτά μέχρι εδώ , έπεται η συνέχεια με την κατασκευή κάποιων πλακετών και όρεξη να έχουμε και ...υπομονή!! Καλό βράδυ σε όλους και καλές βουτιές!!! Uploaded with ImageShack.us Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seafalco Σεπτέμβριος 10, 2010 Author #73 Κοινοποίηση Σεπτέμβριος 10, 2010 Καλησπέρα σε όλους! Λέω για ξεσκούριασμα να συνεχίσω την παρουσίαση του σπιτιού του INFERNO. Νομίζω πως όλοι γυρίσαμε από τις διακοπές, τα κεφάλια κάτω λοιπόν μπας και φτιάξουμε κάτι καινούριο! <στο προκείμενο λοιπόν, επειδή μου αρέσουν τα λαμπάκια όταν σημαίνουν κάτι, είπα να προσθέσω μερικά στην πίσω πλευρά του κουτιού του Control: Uploaded with ImageShack.us Δυστυχώς μόνο "κινέζους" βρήκα μετά από αρκετό ψάξιμο. Δόθηκε αρκετή προσοχή στις μονώσεις και την ευκολία αντικατάστασης (κινέζοι γαρ), και η συνολική εικόνα είναι : Uploaded with ImageShack.us Από αριστερά προς τα δεξιά: 1--Το κόκκινο : Σημαίνει ότι η θερμοκρασία του μετασχηματιστή είναι φυσιολογική / επιτρεπτή. 2--Το πορτοκαλί: Σημαίνει ότι Η ασφάλεια που προστατεύει τον μετασχηματιστή είναι Ο.Κ. 3--Το κόκκινο κομβίο του διακόπτη είνα προφανές τι σημαίνει. 4--Το πράσινο : Σημαίνει ότι υπάρχει τάση από την πλευρά του δυκτίου. 5--Το κόκκινο : Σημαίνει ότι οι πρίζες τροφοδότησης των εξωτερικών τροφοδοτικών, έχουν τάση.* * Αυτό συνδέθηκε παράλληλα στις πρίζες. Με τις ενδείξεις αυτές, μπορείς με μια ματιά να καταλάβεις τι συμβαίνει με κάποια από τα βασικά εξαρτήματα του Control. Και για να καταλαβαίνουμε τι λέμε: Uploaded with ImageShack.us Και για να προλάβω κάποια δικαιολογημένα σχόλια: Το κίτρινο καλώδιο δεν είναι αυτό που θα τροφοδοτεί κανονικά την συσκευή,απλά ήταν πρόχειρο. Υπάρχουν ακόμα μια δυό εκκρεμότητες και το τμήμα τις Επικίνδυνης τάσης θα έχει ολοκληρωθεί και "μαντρωθεί". Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seafalco Σεπτέμβριος 10, 2010 Author #74 Κοινοποίηση Σεπτέμβριος 10, 2010 Έχω ανφέρει ότι τα τροφοδοτικά που θα παρέχουν την τάση θέρμανσης, είναι switching με τις συνηθισμένες προστασίες. Όταν κληθούν να δουλέψουν και τα δύο παράλληλα, είναι πιθανόν να δημιουργηθούν προβλήματα. Ένας απλός τρόπος για να λυθεί το πρόβλημα είναι αυτός που περιγράφεται στο σχέδιο που ακολουθεί: Uploaded with ImageShack.us Το ρεύμα κάθε τροφοδοτικού περνάει αρχικά από μια μικρή αντίσταση, που αντισταθμίζει τις μικροδιαφορές της τάσης εξόδου των δύο τροφοδοτικών. Και στην συνέχεια αφού περάσουν από τα αντίστοιχα διόδια , αθροίζονται σε ένα σημείο, από εκεί οδηγούνται στην οριολωρίδα εξόδου (προς Heater). Για την υλοποίησή του, χρειάστηκε ένα μικρό , ενεργό ψυγείο, πάνω στο οποίο κολήθηκαν τα βασικά υλικά: Uploaded with ImageShack.us Τα διόδια όπως καταλαβαίνετε πάρθηκαν από κάποιο παροπλισμένο PSU, και είναι Sotky όπότε έχουν πολύ μικρή πτώση τάσης (Vf) Αυτό το "ψυγείο" είναι από κάποιο αρχαίο επεξεργαστή και παίρνει και ανεμιστηράκι: Uploaded with ImageShack.us Στη συνέχεια κολήθηκε ένας θερμοστάτης (με επαφή Ν.Ο.) ο οποίος ελέγχει τον ανεμιστήρα: Uploaded with ImageShack.us Μετά κολήθηκε και στερεώθηκε -λίγο άκομψα το ομολογώ- το LED και υπάρχει πλέον η δυνατότητα ο ανεμιστήρας να δουλεύει συνεχώς σε χαμηλές στροφές (στα 5,5 Volt) {οπότε το LED ανάβει} και εάν η θερμοκρασία ανέβει πάνω από 60 βαθμούς τότε ο ανεμιστήρας οδηγείται με 12 Volt και ψύχει εντονότερα την ψύκτρα: Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Η βαθμίδα και από την πλευρά του ανεμιστήρα, ο οποίος λόγω της τοποθέτησης της βαθμίδας στο κουτί, θα ψύχει και τον μετασχηματιστή. Uploaded with ImageShack.us Στην βαθμίδα αυτή η μέγιστη καταναλισκόμενη ενέργεια είναι περίπου 10 Watt, για ρεύμα 12 Ampere. Αυτό το κομάτι θα στερεωθεί με δύο βίδες μόνο και μεταλικούς αποστάτες για σταθερότητα. Αυτά τα ολίγα και .....................................έπεται συνέχεια! Link to comment Share on other sites More sharing options...
BStath Σεπτέμβριος 10, 2010 #75 Κοινοποίηση Σεπτέμβριος 10, 2010 :clap: Eλπίζω η ομάδα του thelab να έχει πάρει τα απαραίτητα και αναγκαία μετρα (βοηθεια κτλ) για να δούμε σύντομα ΜΕΓΑ συγκριτικά για αεροψύξεις, waterblocks, ανεμηστήρες (dB-μετρο υπάρχει?) και τα σχετικά. Seafalco Link to comment Share on other sites More sharing options...
BilloukosGR Σεπτέμβριος 12, 2010 #76 Κοινοποίηση Σεπτέμβριος 12, 2010 Πωωω ρε συ... τι να πει κανείς...Αν επιτρέπεται, τι δουλειά κάνεις Seafalco? Link to comment Share on other sites More sharing options...
venom7 Σεπτέμβριος 13, 2010 #77 Κοινοποίηση Σεπτέμβριος 13, 2010 Ε, εντάξει έχω πάθει την πλάκα μου σου λέω!!!Μπράβο ρε man!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seafalco Σεπτέμβριος 13, 2010 Author #78 Κοινοποίηση Σεπτέμβριος 13, 2010 :clap:Eλπίζω η ομάδα του thelab να έχει πάρει τα απαραίτητα και αναγκαία μετρα (βοηθεια κτλ) για να δούμε σύντομα ΜΕΓΑ συγκριτικά για αεροψύξεις, waterblocks, ανεμηστήρες (dB-μετρο υπάρχει?) και τα σχετικά. Seafalco Και εγώ το ελπίζω, να μπορούμε να κάνουμε συγκριτικά Αναφοράς , θέλει ακόμα δουλειά αλλά ποιός νοιάζεται γι' αυτό; Άντε καλό χειμώνα, να σφίξουνε λιγάκι τα κρύα, για να προχωρήσουν κι' οι κατασκευές! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seafalco Σεπτέμβριος 13, 2010 Author #79 Κοινοποίηση Σεπτέμβριος 13, 2010 Πωωω ρε συ... τι να πει κανείς...Αν επιτρέπεται, τι δουλειά κάνεις Seafalco? Ε, εντάξει έχω πάθει την πλάκα μου σου λέω!!!Μπράβο ρε man!!! Παιδιά χαίρομαι που η δουλειά μου σας αρέσει, έτσι να παίρνω κουράγιο! Όσον αφορά τη δουλειά μου, να σου πω , από σπουδές: Ηλεκτρολόγος, από χόμπυ ηλεκτρονικός, και από δουλειά ένας καλός συνδυασμός και των δύο με πιο πολλά ηλεκτρονικά. Τεχνική υποστήριξη, επισκευές , κατασκευές, και ότι άλλο προκύψει για να έχει ρεύμα ο κόσμος. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BilloukosGR Σεπτέμβριος 13, 2010 #80 Κοινοποίηση Σεπτέμβριος 13, 2010 Παιδιά χαίρομαι που η δουλειά μου σας αρέσει, έτσι να παίρνω κουράγιο!Όσον αφορά τη δουλειά μου, να σου πω , από σπουδές: Ηλεκτρολόγος, από χόμπυ ηλεκτρονικός, και από δουλειά ένας καλός συνδυασμός και των δύο με πιο πολλά ηλεκτρονικά. Τεχνική υποστήριξη, επισκευές , κατασκευές, και ότι άλλο προκύψει για να έχει ρεύμα ο κόσμος. Καλή φάση! Άντε καλή συνέχεια στο project... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.