Jump to content



Inferno_CPU-Heatsink Tester


Seafalco

Recommended Posts

Ώρα λοιπόν να συνδεθούν τα ledακια του προηγούμενου post.

Σχετικά μετρήματα (λόγω γειτνείασης με βίδες κλπ) και το πλακετάκι κόπηκε, μπήκε και μια γωνίτσα στήριξης:

071020103077.jpg

"Αρματώθηκε" με τα υλικά του:

071020103081.jpg

και αφού έγιναν οι κολήσεις:

071020103079.jpg

Προσαρμόστηκε και ένα φυτευτό πάσο:

071020103082.jpg

Και μπήκε στη θέση του:

071020103084.jpg

Κατόπιν 'επρεπε να φέρω τις τάσεις στο πλακετάκι προκειμένου να λειτουργούν τα λεντάκια.

Κατ' αρχήν έπρεπε να φέρω την γείωση (μωβ καλώδια), γιαυτό έλυσα την κλέμα της γης πάνω στο shunt και πρόσθεσα ένα κος ακόμα.

Και την ώρα που το έσφιγκα...............κόβεται η βίδα:wall::wall::wall:

Λύσιμο όλης της κλέμας και απόπειρα (τελικώς επιτυχημένη) για την εξαγωγή του κοματιού της βίδας που είχε αποκοπεί μέσα στο σπείρωμα της κλέμας.

Τελικώς την δεύτερη φορά τα πήγε καλά!

091020103145.jpg

Αντίστοιχη δουλειά έγινε και στην άλλη πλευρά των τάσεων, χωρίς εκπλήξεις αυτή τη φορά!

091020103144.jpg

Τα καλώδια δέθηκαν προσεκτικά έτσι ώστε να "περάσουν τον έλεγχο ύψους!!!:

091020103154.jpg

και η τελική διευθέτηση είναι:

091020103143.jpg

Αυτά για την ώρα .

Λόγοι ανωτέρας :whip: (βλέπε ψώνια) με αναγκάζουν σε ολιγόλεπτη (λεέμε τώρα) διακοπή.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 215
  • Created
  • Last Reply

Στη συνέχεια συνδέθηκαν οι αγωγοί στα όρια της πλακετίτσας

091020103141.jpg

Οι οποίοι μονώθηκαν με θερμοσυστελόμενο, το οποίο ενώ ήταν ακόμα ζεστό πιέστηκε με ένα μυτοτσίμπηδο και σφράγισε.

091020103151.jpg

Η ίδια τεχνική μόνωσης εφαρμόστηκε και στο εφεδρικό καλώδιο , στο οποίο εφαρμόστηκε η ακόλουθη τεχνική:

Απογυμνώνεις λίγο τους αγωγούς, τους πιάνεις με το κοφτάκι ελαφριά , τραβας΄πίσω την μόνωση (οι αγωγοί αποκαλύπτονται περισότερο),

σφίγεις γερά όλο το καλώδιο (μόνωση και αγωγό) με το χέρι , μετακινείς το κοφτάκι να έρθει κολητά με την μόνωση και κόβεις τους αγωγούς.

Όταν αφήσεις την μόνωση, αυτή επιστρέφει στην αρχική θέση της και σκεπάζει το τελείωμα των αγωγών.

Οπότε έχεις μια καλή εξασφάλιση χωρίς πρόσθετα μέτρα.

Αν τώρα θέλεις την τέλεια μόνωση, μπορείς νς ζεστάνεις την μόνωση και κατόπιν να την πατήσεις με ένα μυτοτσίμπηδο:

091020103152.jpg

Το σφράγισμα είναι τέλειο:

091020103153.jpg

Ε και αφού κουραστήκατε μέχρι εδώ , να αποζημιωθούμε για τον κόπο!

071020103087.jpg

Τα λαμπάκια "λάμπουν"!!:clap:

Link to comment
Share on other sites

Για την μεταφορά των ρευμάτων ισχύος μεταξύ των εξωτερικών τροφοδοτικών του control και του Heater θα χρησημοποιηθούν καλώδια κάπως μεγάλης διατομής έτσι ώστε να περιοριστούν οι απώλειες τάσης.

Έτσι για αυτά που θα έχουν μέγιστο ρεύμα 6Α (τροφοδοτικά) θα μπεί καλώδιο 2,5τχ και για αυτά που θα έχουν 12Α (Heater ) θα μπεί 4τχ.

Το βύσμα που έχω διαλέξει :

260920102982.jpg

Είναι της Wago και δέχεται αγωγούς μέχρι 2,5τχ, οπότε για το χοντρό καλώδιο έπρεπε να γίνει πατέντα.Πατέντα η οποία επιβάλεται και για ένα άλλο λόγο:

Το μέγιστο μόνιμο ρεύμα από κάθε connector του βύσματος:

260920102985.jpg

είναι 15Α οπότε οι αγωγοί του χοντρού καλωδίου χωρίστηκαν στη μέση και μονώθηκαν ανεξάρτητα:

Αυτή είναι η μία άκρη του καλωδίου:

Πάνω οι κοκκινωποί αγωγοί είναι του (+) , και κάτω οι ασημί είναι του (-).

260920102978.jpg

Και εδώ είναι ό ένας αγωγός αυτής της άκρης: (το πάνω ζεύγος της προηγούμενης φοτό)

260920102979.jpg

Αφού έγιναν τα κατάλληλα πρεσαρίσματα (μου έβγαλαν το λάδι να το πετύχω με την πρέσα που είχα) μπήκαν στο βύσμα:

260920102980.jpg

260920102981.jpg

Το βύσμα δηλαδή είναι (προηγούμενη φοτό , από πάνω προς τα κάτω: ( +, +, -, - )

Και η τελική εικόνα:

260920102986.jpg

Για το άλλο καλώδιο πήγα πρώτα και πήρα μια πρέσα της Wago (και "βρήκα την υγειά μου":), με το ανάλογο κόστος :hm: βέβαια, αλλά έιπαμε ότι το καλό και φτηνό "πέθανε".

Το εργαλείο είναι "άπαιχτο" , βάζεις τον αγωγό με το ακροχιτώνιο μέσα στις σιαγόνες:

071020103088.jpg

και στο βγάζει Τετράγωνο και Airtight!! (*)

071020103091.jpg

Έτσι φτιάχτηκε από την μία πλευρά των καλώδίων των τροφοδοτικών το βύσμα σύνδεσής τους με το control.

(προς αποφυγή παρανόησης:εδώ το βύσμα είναι συνδεδεμένο με το αρσενικό βύσμα που θα πάει στο σασί της κατασκευής του Heater).

071020103093.jpg

Και από την άλλη πλευρά κολήθηκαν μπανάνες καλής ποιότητας πολλαπλών εισόδων για να διευκολύνονται οι ενδεχόμενες μετρήσεις.

(Ένα ζευγάρι για κάθε τροφοδοτικό)

071020103096.jpg

(*) Η στεγανότητα όσον αφορά στον αέρα έιναι απαραίτητη όταν χρησημοποιείς κλέμες ελατηριωτού κλωβού

σε συνδυασμό με ακροχιτώνια, γιατί αν δεν αποκλειστεί η είσοδος του αέρα μέσα στο ακροχιτώνιο (από ελιπές/ κακό πρεσάρισμα) τότε -επειδή το έλατήριο δεν εξασκεί τις δυνάμεις μιας βίδας- ο αέρας προοδευτικά θα οξειδώσει τον χαλκό και θα αρχίσουν τα προβλήματα!

Δηλαδή αν δεν έχεις την σωστή πρέσα , είναι καλίτερα -τέλεια δηλαδή- να μην χρησημοποιήσης ακροχιτώνιο.

Οπότε αν θέλεις να έχεις το προτέρημα της εξασφάλισης από την χαλάρωση κλπ που παρέχουν οι κλέμες ελατηριωτού κλωβού, και την τακτοποίηση και ασφάλεια από τα "μουστάκια", των ακροχιτωνίων, θα πρέπει να έχεις και τα κατάλληλα εργαλεία.

Αυτά για απόψε , (ελπίζω να μην έχετε παράπονο, μούδιασε ο ακατονόμαστος!!)

και αύριο αν τα πράγματα είναι φυσιολογικά θα συνεχίσω.

Να είμαστε καλά όλοι!

Link to comment
Share on other sites

Ερωτήσεις.

-Ωραία πρέσα! Πόσό?

-(χαζή ερώτηση). Το καλώδιο 4mm. ήχου είναι?

Γενικά ανυπομονώ πώς και πώς να τελειώσει το project σου!

Έχω κάποια πράγματα στο μυαλό μου που θέλω να δοκιμάσω στον τομέα αερόψυξη.

Βλέπω κάποια στιγμή (κατά άνοιξη μεριά) να έρχομαι σπίτι σου με ένα κάρο αυτοσχέδιες ψύκτρες για δοκιμές.:)

Link to comment
Share on other sites

Γειά σου Νίκο!

Η πρέσα είναι πράγματι καλή, αλλά η τιμή Γερμανική , όχι όμως πολύ τσουχτερή.

110 +ΦΠΑ μείον μια φιλικότατη έκπτωση, περίπου 90.

Και τα δύο καλώδια ήχου είναι.

Απλά το ένα είναι λιγο αρχαίο.

Εγώ να δείς πως ανυπομονώ!

Και άμα τελειώσει, φέρτε ψύκτρες να τις βασανίζουμε!

Και οπωσδήποτε είσαι ευπρόσδεκτος ακόμα και .......χωρίς ψύκτρες!

Καλό βράδυ , τώρα γιατί άυριο έχει εργασία και χαρά!:fist:

Link to comment
Share on other sites

Respect Στέλιο. Μόλις κάθισα και το διάβασα όλο γιατί είχα μείνει στα αρχικά ποστ.

Πραγματικά συγχαρητήρια για αυτή την Military Class κατασκευή!

Μου θύμισες λίγο από τη πρώιμη νεανική μου τρέλα με τα κολλητήρια, τα καλώδια και τα smart kit... Μέχρι και δόντι είχα βγάλει προσπαθώντας να απογυμνώσω καλώδιο σαν πιτσιρίκι.

Welcome abord και απο public :dance3:

Link to comment
Share on other sites

Respect Στέλιο. Μόλις κάθισα και το διάβασα όλο γιατί είχα μείνει στα αρχικά ποστ.

Πραγματικά συγχαρητήρια για αυτή την Military Class κατασκευή!

Μου θύμισες λίγο από τη πρώιμη νεανική μου τρέλα με τα κολλητήρια, τα καλώδια και τα smart kit... Μέχρι και δόντι είχα βγάλει προσπαθώντας να απογυμνώσω καλώδιο σαν πιτσιρίκι.

Welcome abord και απο public :dance3:

Να είσαι καλά χαίρομαι που σας αρέσει η δουλειά μου.

Την θυμάσαι αυτή την ηλεκρική ανατριχίλα από την επαφή του χαλκού με το σφράγισμα; (δεν ξέρω για σένα , αλλά εγώ είχα από μικρός γιατί ήμουν άτακτος), σαν κάτι να περπατάει στο σβέρκο!

Αναπτηρας!

Μα το είπε: "πιτσιρίκι", οπότε προφανώς δεν ήταν από εκείνα τα τα 14χρονα που :smoke: σαν μερικούς- μερικούς (την έρμη τη μάνα μου, αποπληξία κόντεψε να πάθει!!) και άρα δεν είχε αναπτήρα!!!:hmm:

'Ασε που άλλη χάρη έχει να αντιμετωπίσεις τον "αντίπαλο" στα ίσα και παλικαρίσα!!!:wall:

Υ.Γ. Θυμάμαι την πρώτη φορά που χρησημοποίησα αναπτήρα , άναψα το τσιγάρο -στο δρόμο ήμουν και περπάταγα- κούνησα τον αναπτήρα να σβύσει (!!) και μετά τον πεταξα _με στυλ_ πίσω μου!!!

Μόνο ο ήχος που έκανε κατρακυλώντας _ήταν το πιο βροντερό "σπίρτο"- με έκανε να στραφώ και να μείνω κάγκελο!!:o

Παιδιά και πάλι ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια!!

Link to comment
Share on other sites

Ποιός ήρθε;

081020103138.jpg

Να είναι ο μπαμπάς του Ε.Τ. ;

Για να δούμετην ιστορία από την αρχή.

Έχω αναφερθεί αρκετές φορές στα εξωτερικά τροφοδοτικά, αυτά είναι:

081020103112.jpg

Τα καλώδια που φεύγουν από το κάτω βύσμα του κουτιού , μοιράζονται και συνδέονται στα δύο τροφοδοτικά.

081020103113.jpg

Έχουν αρκετή περσίδα , αλλά και ένα ανεμιστηράκι για τα δύσκολα!

Διακοπτάκια και φωτάκια προστέθηκαν από 'μένα σε ανύποπτο χρόνο.

081020103115.jpg

Αυτά είναι από ένα παλιό σύστημα πληροφορικής που χρησημοποιούσε κάποια τροφοδοτικά 36 Vdc / 6,25Adc ισχύος 225 Watt.

Οπότε δύο από αυτά παραλληλισμένα είναι ότι πρέπει για την δουλειά που θέλω

Νομίζω ότι CPU με 450Watt δεν έχουν φτιάξει ακόμα!:)

Επί πλέον διαθέτουν περιορισμό έντασης τύπου Fold-back και διατηρούν την ένταση μέχρι η τάση τους να πέσει κάπως , οπότε αυτό είναι ότι πρέπει για τον παραλληλισμό τους.

Από ripple , μιλάμε για αστεία πράματα (κάτω από 20mV ) αν θυμάμαι καλά και η σταθερότητάτους έχει αποδειχθεί πολύ καλή.

Άν τώρα στο "συνολάκι" προσθέσουμε και τα καλώδια επικοινωνιών έχουμε:

081020103127.jpg

Και αν χαμηλώσουν τα φώτα:

081020103136.jpg

Και λίγο ακόμα:

081020103134.jpg

έχουμε την απάντηση:

081020103138.jpg

Κακά μαντάτα για τον Ε.Τ.!!!!!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Μόνο αυτό σου λείπει τώρα...

Χωρίς πλάκα με μια κάμερα που μπορεί να καταγράψει υπέρυθρη ακτινοβολία, θα έβλεπες καλύτερα την απόδοση και την διάχυση της θερμότητας στην ψήκτρα... αλλά είναι πανάκριβες ρε γμτ...

Link to comment
Share on other sites

Jaco full remote control χρειάζεται μέσω PC με αυτόματο data logging , auto testing και 1-2 τέτοια για έλεγχο όλων των θερμοκρασιών (μιας και αυτές ενδιαφέρουν άμεσα).

Βασικά όταν θα έχω λεφτά για ξόδεμα μπορεί να πάρω και εγώ ένα από τα τελευταία για να γίνεται αυτόματη καταγραφή των temps και στον Fagana (γιατί βαριέμαι να συμπληρώνω manual τους πίνακες :D ).

Link to comment
Share on other sites

Με την κάμερα δεν έχεις ακρίβεια μέτρησης, αλλά βλέπεις πως ακριβώς διαχέεται η θερμοκρασία στην ψήκτρα... και είναι ένα στοιχείο για το πόσο καλή είναι η κατασκευή της ψήκτρας και η ψύξη της από κάποιο fan... Επίσης με τον τρόπο αυτό και ένα decibelόμετρο μπορείς να τεστάρεις και την απόδοση ενός fan...

Nikon-heatsink-infrared.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jaco full remote control χρειάζεται μέσω PC με αυτόματο data logging , auto testing και 1-2 τέτοια για έλεγχο όλων των θερμοκρασιών (μιας και αυτές ενδιαφέρουν άμεσα).

Βασικά όταν θα έχω λεφτά για ξόδεμα μπορεί να πάρω και εγώ ένα από τα τελευταία για να γίνεται αυτόματη καταγραφή των temps και στον Fagana (γιατί βαριέμαι να συμπληρώνω manual τους πίνακες :D ).

Άρη πόσο δίκιο έχεις!!

Αλλά δεν νομίζω να αρκέσουν τα δύο που προτείνεις (σύνολο 4 αναλογικές είσοδοι).

Κατά τα άλλα το full remote control , είναι μονόδρομος.

Θα φάω και μετά θα ανεβάσω κάποια σχέδια που θα σας δώσουν να καταλάβετε τι θέλω να κάνω.

Link to comment
Share on other sites

Μόνο αυτό σου λείπει τώρα...

Χωρίς πλάκα με μια κάμερα που μπορεί να καταγράψει υπέρυθρη ακτινοβολία, θα έβλεπες καλύτερα την απόδοση και την διάχυση της θερμότητας στην ψήκτρα... αλλά είναι πανάκριβες ρε γμτ...

Άν και το link που έβαλες δεν δουλέυει, μπορώ να υποψιαστώ τι λές , έχω "δουλέψει" θερμοκάμερα που έβλεπε τα βήματα κάποιου εφού είχε φύγει από το δωμάτιο!!!!

Θα ήταν όμως κάτι που θα πρόσφερε περισότερο σε χονδρική εκτίμηση της κατάστασης , δεν θα παρήγαγε αυστηρά συγκρίσιμα αποτελέσματα.

Link to comment
Share on other sites

Άρη πόσο δίκιο έχεις!!

Αλλά δεν νομίζω να αρκέσουν τα δύο που προτείνεις (σύνολο 4 αναλογικές είσοδοι).

Κατά τα άλλα το full remote control , είναι μονόδρομος.

Θα φάω και μετά θα ανεβάσω κάποια σχέδια που θα σας δώσουν να καταλάβετε τι θέλω να κάνω.

Ναι έχει λίγες αναλογικές αλλά με τρομερή ευαισθησία. Αντίθετα το labjack έχει μέχρι και 16 αλλά με λιγότερη ακρίβεια και δεν κάνουν για mV (μόνο με τη χρήση op-ap amps).

Βέβαια υπάρχουν και τα ακριβότερα labjacks που έχουν φοβερή ακρίβεια αλλά είναι και πανάκριβα σαν αγορά!

Link to comment
Share on other sites

Με την κάμερα δεν έχεις ακρίβεια μέτρησης, αλλά βλέπεις πως ακριβώς διαχέεται η θερμοκρασία στην ψήκτρα... και είναι ένα στοιχείο για το πόσο καλή είναι η κατασκευή της ψήκτρας και η ψύξη της από κάποιο fan... Επίσης με τον τρόπο αυτό και ένα decibelόμετρο μπορείς να τεστάρεις και την απόδοση ενός fan...

Nikon-heatsink-infrared.jpg

Καλά φίλε μου Jaco τι μου κάνεις τώρα!!!!!!!!!!

Παρ΄ολα αυτά πιστεύω ότι είναι ένα άριστο εργαλείο για να εκτιμήσεις μια κατάσταση , αλλά εφ' όσον δεν μπορείς να ποσοτικοποιήσεις με ακρίβεια το αποτέλεσμά της , δεν μπορεί να χρησημοποιηθεί σε συγκριτικά ακριβείας, ποσο μάλλον σε απόλυτες μετρήσεις.

Αυτό θα ήταν ένα πολύ καλό εργαλείο ανάπτυξης και εξέλιξης.

Link to comment
Share on other sites

Ναι έχει λίγες αναλογικές αλλά με τρομερή ευαισθησία. Αντίθετα το labjack έχει μέχρι και 16 αλλά με λιγότερη ακρίβεια και δεν κάνουν για mV (μόνο με τη χρήση op-ap amps).

Βέβαια υπάρχουν και τα ακριβότερα labjacks που έχουν φοβερή ακρίβεια αλλά είναι και πανάκριβα σαν αγορά!

Άρη, η αλήθεια είναι ότι δεν πρόλαβα να διαβάσω και πολλά από το manual του lab-jack .

Παρεμπιπτόντως υπάρχει περίπτωση να βρεθεί το αρχείο αυτό σε πιο μεγάλη γραματοσειρά;

>Στραβώθηκα μ' αυτά τα απειροελάχιστα γραμματάκια (στο χαρτί εννοείται)

Πάντως αφού είναι έτσι, θα πρέπει να γίνει καλό ψάξιμο σε σχέση με τα σήματα και την διακριτικότητα.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.