Seafalco Μάϊος 23, 2010 Author #41 Κοινοποίηση Μάϊος 23, 2010 Δηλαδή τώρα τι κάνεις;Μου ρίχνεις το γάντι, ή προσπαθείς να με βάλεις να τσακωθώ με τη γυναίκα μου!Και δεν :suicide2: καλίτερα!Η ιδέα είναι προς έρευνα, επειδή όμως τα δικά μας γάντια είναι από πολυεστέρα (γεμισμένα με βάτα) , δεν τα έχω δει αυτά που λές.Πάντως να ξέρεις δεν έχει σημασία να κρατάς το ταψί , αλλά και πόση ώρα μπορείς να το κάνεις αυτό.μ' άλλα λόγια άλλο πράγμα η θερμοπερατότητα και άλλο η θερμική αδράνεια.όπως και ωα έχει με βλέπω αύριο στο σούπερ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lakisss Μάϊος 23, 2010 #42 Κοινοποίηση Μάϊος 23, 2010 Δύσκολα ψάχνουμε μου φαίνεται...συνδυασμό μικρής θερμοπερατότητας και θερμικής αδράνειας, σε τόσο μικρό πάχος... Πάντως εγώ θα δοκίμαζα διάφορα υλικά στην θέση σου, φελλό, αμίαντο, νομίζω και το carbon αντιστέκεται καλά στην θερμότητα. Πάντως το γαντάκι είναι το εικονιζόμενο, και μάλλον δέν θα την γλιτώσει...:no: Uploaded with ImageShack.us Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seafalco Μάϊος 24, 2010 Author #43 Κοινοποίηση Μάϊος 24, 2010 Τελικά μάλλον πολύ φασαρία για το τίποτα έκανα. Η λύση είναι εκεί ακριβώς που χρειάζεται και δεν απαιτεί καμία ενέργεια. Αν δεις στην λεπτομέρεια της βάσης στήριξης του Heater, η περιοχή με τις πορτοκαλί κουκίδες είναι η επίμαχή - προς μόνωση περιοχή: Uploaded with ImageShack.us Τελικά όμως λόγω των πολύ μικρών διαστάσεων -καθ΄ύψος- μέσα στον εντός αυτής περικλειόμενο αέρα, δεν είναι δυνατόν να σχηματιστούν ρεύματα μεταφοράς (η απόσταση της κόκκινης πλάκας από την μπλέ είναι μόνο 1mm). Συνεπώς ο αέρας αυτός θα είναι πρακτικά ακίνητος!! Και η φυσική μας λέει ότι ο ακίνητος /εγκλωβισμένος αέρας είναι ένα από τα καλύτερα μονωτικά!!! Άρα η λύση ήταν εκεί , απλά έπρεπε και να την δώ. Το μόνο που θα κάνω -για να μειώσω την δι' ακτινοβολίας μεταφορά της θερμότητας είναι να βάψω ασημί το τμήμα εκείνο της πλάκας προσαρμογής. Ακούω την γνώμη σου, και όλων των άλλων φυσικά! Υ.Γ. Η λεπτομέρεια αυτή ανήκει στην βάση στήριξης και μόνωσης του heater , την οποία ελπίζω να προλάβω αύριο να την "σχολιάσω" (υπόμνημα κλπ επεξηγήσεις), και κατόπιν να την ανεβάσω για να ακούσω και καμιά άλλη ιδέα. Άντε καλόν ύπνο! Link to comment Share on other sites More sharing options...
gaig Μάϊος 24, 2010 #44 Κοινοποίηση Μάϊος 24, 2010 σαν πολλα μαστορια δεν μαζευτηκατε στο thelab? καταπληκτικος φιλε μου, μου αρεσουν οι προσεγμενες δουλειες! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seafalco Μάϊος 25, 2010 Author #45 Κοινοποίηση Μάϊος 25, 2010 Καλησπέρα σε όλους που ξενυχτάνε στο PC , αντι να πάνε να κάνουν αγκαλιές με το Μορφέα!! Θα είμαι σύντομος, μόλις ανέβηκα από το "εργαστήριο", όπου βασάνιζα το κύκλωμα ελέγχου του Inferno. Επί τροχάδην τα συμπεράσματα (τα πρώτα): 1. Οι "μίκες" σιλικόνης -τουλάχιστον αυτές που πήρα από το Φανό - είναι ΑΧΡΗΣΤΕΣ!!! [Στα 2,5 Α φούντωσε τόσο πολύ το πράγμα που έκανε ένα τσαφ και παπαλα!!! (ισχύς πάνω στο τρανσίστορ 65 Watt) Στη συνέχεια διαπίστωσα ότι είχε λιώσει το καλάϊ από την κόληση του καλωδίου πάνω στο Drain του FET !!!!!!!!!!!!!!. Άλαξα την σιλικονούχο "μίκα" με μια από οξείδιο του αργιλίου και έφτασα στα 126 Watt για να δω την ίδια θερμοκρασία που έβλεπα πρίν στο 1,5 Α!!!!!!!!!!!! 2. Το Fet άντεξε μέχρι τα 4,5 Α (162 Watt) θερμοκρασία περίπου 145 βαθμοί!! Στα 5 Α (198 Watt) μετά από λίγο επήλθε το μοιραίο:cry::cry: Και αυτά από ένα μόνο τρανζίστορ!!!! [το κανονικό κύκλωμα θα έχει 4 τρανζίστορ] 3. Στο βασικό ζήτημα της γραμμικότητας λειτουργίας , εκεί τα πράγματα είναι ακόμα καλίτερα. Στα 3,5 Α : Vgs (dc) = 4,1111 Volt Vgs(ac) = 5,06 mVolt Ids (dc) = 3,5017 A Ids(ac) = 9,6 mA Είναι φανερό ότι το κύκλωμα ελέγχει πολύ καλά το τρανζίστορ, και όταν καθαριστεί η πλακέτα , διευθετηθούν τα καλώδια κλπ κλπ , θα γίνει ακόμα καλίτερο. Η σταθερότητα της ρύθμισης είναι πολύ καλή, με ρύθμιση στα 3,0014 Α υπήρχε μια μικροδιακύμανση μερικών δεκάτων του mA μόνο σαφώς πολύ ανώτερη συμπεριφορά από αυτήν που είχα θέσει σαν απάιτηση (0,5 %). Και για να μην αφήσω το ήρωα της βραδυάς χωρίς οπτική εκπροσώπηση , μια φοτό ελαφρά προγενέστερη των δοκιμών (προχθεσινή) : Uploaded with ImageShack.us Αυτά για απόψε -δεν αντέχω άλλο -5 ώρες στον πάγκο μου βγήκανε τα μάτια, και τώρα κλείνουνε_ πάμε για νανάκια!!! Καλόν ύπνο σε όλους , και αύριο ελπίζω να έχω πιο εμπεριστατωμένη παρουσίαση. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seafalco Μάϊος 26, 2010 Author #46 Κοινοποίηση Μάϊος 26, 2010 Καλησπέρα σε όλους. Και απόψε μια από τα ίδια όπως εχθές, αλλά αντικατάστησα το καμένο Fet και ενεργοποίησα την προστασία κατά της υπερθέρμανσης. Και αφού το είδα εγώ να δουλέυει όπως πρέπει , λέω να το δείτε και εσείς. Περισότερες λεπτομέρεις , ελπίζω αύριο. Για την ώρα ένα Video: [ame=http://www.youtube.com/watch?v=k3UcPSpD8Cg]YouTube - IΞFERNO CPU HeatSink Tester tests[/ame] Το αριστερό όργανο δείχνει την θερμοκρασία της ψύκτρας, ακριβώς πίσω από την θέση που βρίσκεται το τρανζίστορ ισχύος.[10 mVolt / 1 Celcius] Η κλίμακα του οργάνου είναι 1000 mVolt. Το μεσαίο όργανο δείχνει την τάση που τροφοδοτεί το τρανζίστορ ισχύος. Η ένδειξη είναι σε Volt DC. Το δεξιό όργανο δείχνει το ρεύμα που καταναλίσκει το τρανζίστορ ισχύος. Η ένδειξη είναι σε Ampere DC. Στο συγκεκριμένο Video έχει ρυθμιστεί σαν μέγιστη θερμοκρασία ψύκτρας οι 70 βαθμοί Celsius. Το πορτοκαλί led που ανάβει δεξιά στην πλακέτα σηματοδοτεί την ενεργοποίηση της προστασίας κατά της υπερθέρμανσης. Ελπίζω να σας άνοιξα την όρεξη! Τώρα θα πρέπει να Γι' αυτό καληνύχτα σε όλους. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seafalco Μάϊος 29, 2010 Author #47 Κοινοποίηση Μάϊος 29, 2010 Με την ελπίδα έμεινα, γιατί.....πέσανε τα Na της γιαγιάς και τρεεεέχουμε!Πάντως το προχώρησα λίγο ακόμα, -αφού έστειλα στον αγύριστο ένα ακόμα fet- ευρέθη η καταλληλότερη θέση για τον αισθητήρα της προστασίας από υπερθέρμανση.Πολύ απλό!!Κατ' ευθείαν πάνω στο τρανζίστορ.Τώρα είμαι στα σχέδια για την θήκη του αισθητήρα (καλή επαφή, χαμηλή θερμική αδράνεια κλπ).Υπομονή λοιπόν.Παρεμπιπτόντως μήπως έχετε δεί πουθενά μονωτικά για θήκη ΤΟ- 457 (το μεγάλο τετράγωνο τρανζίστορ), κατασκευασμένη από κεραμικό (οξείδιο του αργιλίου), η ακόμα και μίκες για την ίδια θήκη; Ψάχνω, αλλά λες και άνοιξε η γή και τα κατάπιε!Όλοι έχουν αυτές τις "σιλικονούχες" "μίκες", των οποίων το μοναδικό πλεονέκτημα είναι η εύκολη τοποθέτηση.Άντε καλό μεσημέρι. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seafalco Μάϊος 29, 2010 Author #48 Κοινοποίηση Μάϊος 29, 2010 Το κύκλωμα ελέγχου. Όπως -αν θυμάμαι καλά- έχω ήδη πεί το βασικό κύκλωμα ελέγχου είναι στημένο πάνω σε ένα έτοιμο κιτ του Νόστη (Smart Kit): Uploaded with ImageShack.us Από τι κιτ αυτό κρατάμε μόνο το τυπωμένο, στο οποίο -όχι κα τόσο συμηθισμένο αυτό - έχει γίνει πολύ καλή δουλειά, όσον αφορά στους βρόχους των αγωγών γής. Οι απαιτήσεις του ελέγχου για την κατασκευή είναι : 1. Μια πηγή τάσης αναφοράς με χαμηλή αντίσταση εξόδου. 2. Ένας τελεστικός ενισχυτής για τον έλεγχο του ρέυματος. 3. Και ένας τελεστικός ενισχυτής για τον έλεγχο της θερμοκρασίας. Έτσι αφού έγιναν κάποιες τροποποιήσεις στις γραμμές γής , στις τροφοδοσίες των Τελ. εν. και αφού προστέθηκαν κάποια υλικά (με ένα τρυπανάκι και ξύσιμο των "δρόμων" του τυπωμένου δημιουργήθηκαν νησίδες συγκόλησης των πρόσθετων εξαρτημάτων. Έτσι για να τα πάρω με την σειρά: Η γενική εικόνα της πλακέτας είναι : Uploaded with ImageShack.us και από την πλευρά του χαλκού: Uploaded with ImageShack.us Φαίνονται τα σημεία που έχουν γίνει τροποποιήσεις, αλλά σε αυτά θα γίνει αναλυτικότερη αναφορά. {Την φοτό την ανέβασα σε μεγάλο μέγεθος για να φανούν οι τροποποιήσεις} Α. Η βαθμίδα τροφοδοσίας: Το θεωρητικό σχέδιό της είναι: Uploaded with ImageShack.us Βασικό κύκλωμα στο οποίο δημιουργείται από μία εναλλασόμενη τάση και η κύρια θετική τάση και -μέσω ενός "καταράκτη"- η αρνητική τάση για τους τελεστικούς ενισχυτές. Τροποποίσεις έγιναν λίγες (προσθήκη πυκνωτών απόζευξης στις διόδους της γέφυρας [C1 ....C4], και προσθήκη κάποιων ηλεκτρολυτικών [C7, C8] καθώς και αύξηση της χωρητικότητας του C9 για να ελαχιστοποιηθεί το riple της τάσης. *{Ο C9 δεν έχει την τιμή που εμφανίζεται στη φοτό , είναι (1000 + 330 +330 +470) μF}. Αυτό έγινε για να μην μπούν ογκώδη και ψηλά εξαρτήματα, έτσι ώστε να υπάρχει ευελιξία τοποθέτησής της. Η κυμάτωση της τάσης -μολονότι δεν υπάρχει ενεργή εξομάλυνση- είναι μικρότερη των 100 mVolt και δεδομένου ότι η απόριψη της διακύμανσης της τάσης τροφοδοσίας που έχουν οι τελεστικοί είναι πολύ μεγάλη (αν δεν κάνω λάθος > 100dB), πρακτικά μόνο απότομες ζητήσεις φορτίου φαίνονται στην κυματομορφή της τάσης. Αλλά και αυτό είναι ελλάσονος σημασίας γιατί στην κανονική λειτουργία -λόγω της με τάση οδήγησης των Fet - δεν υπάρχουν αυξομειώσεις του φορτίου. Β. Η βαθμίδα παραγωγής της τάσης αναφοράς. Εδώ έγιναν αρκετές αλλαγές με κύριο σκοπό να παραχθεί μια τάση πολύ σταθερή και ανεξάρτητη απ΄ο την αλλαγή της θερμοκρασίας. Το θεωρητικό σχέδιό της είναι: Uploaded with ImageShack.us Ο τελεστικός είναι τριμαρισμένος εσωτερικά έτσι ώστε να παρουσιάζει χαμηλό offset στις εισόδους του. Σαν τάση αναφοράς επιλέχθηκε ενα ολοκληρωμένο με σχετικά χαμηλή θερμική ολίσθηση (LM 385 - 1.2 Volt), Το trimer Τ1 ρυθμίζει το βρόχο ανάδρασης του τελεστικού και η τάση μπορεί να ρυθμιστεί και σε υψηλότερη τιμή από τα 1.2 volt ( εν προκειμένω στα 1,3000Volt). Κατόπιν δοκιμών θερμικής καταπόνησης αποφάσισα να προσθέσω ένα δικτύωμα που αντισταθμίζει κατά μεγάλο μέρος αυτήν την έστω κα ανεκτή θερμική ολίσθηση που έχει το LM 385 . Έτσι το δικτύωμα D7, R6, R7 συμβαλουν έτσι ώστε για θερμοκρασιακή διαφορά 50 C , η προκαλούμενη ολίσθηση να είναι μικρότερη από 1 mVolt (χωρίς το δικτύωμα ήταν 3,5 mVolt). Η κυμάτωση της τάσης αναφοράς είναι 114μ Volt. Μεταξύ της D7 και του LM385 υπάρχει θερμική σύζευξη (κολήθηκαν με κόλα μεταξύ τους). --Κάπου εδώ όμως θα σταματήσω γιατί πρέπει να φύγω για την δουλειά-- Καλό μεσημέρι σε όλουςκαι ...................καλή χώνευση!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seafalco Μάϊος 29, 2010 Author #49 Κοινοποίηση Μάϊος 29, 2010 Ο Θάλαμος"καύσης"!!! Αυτή λέω να είναι η κατασκευή του θερμομονωμένου θαλάμου που θα περιέχει τις θερμαινόμενες πλάκες της κατασκευής.: Uploaded with ImageShack.us Δυο λόγια για να γίνει ευκολότερα κατανοητό τι έχω σκεφτεί: Το μονωτικό θα είναι πάχους 3 cm (ίσως DOW) ή κάτι καλίτερο -ακούω προτάσεις-. Οι πλάκες θα έχουν κάποιο σύστημα ανάρτησης που θα επιτρέπει την ΄τελεια εφαρμογή της ψύκτρας επάνω τους, ακόμα και αν δεν έχουν αρχικώς παραλληλιστεί, παράλληλα θα εξασφαλίζει ότι η πίεση μεταξύ της ψύκτρας και των πλακών θα είναι ίδια, για να εξασφαλίζονται συγκρίσιμα αποτελέσματα στις μετρήσεις. Η όλη κατασκευή του heat chamber μπορί να γίνει ανεξάρτητη από το κουτί που θα έχει το control και τα ενδεικτικά όργανα. Ελπίζω το σχέδιο να είναι αυτοεξηγήσιμο , αν όχι ...ρωτάτε! Θα ήθελα πολύ να μου πείτε τη γνώμη σας και ενδεχομένως τι ιδές έχετε σχετικά. Και να με συγχωρείτε για την "ανεπίσημη" εικόνα του σχεδίου. Καλό βράδυ για την ώρα. Link to comment Share on other sites More sharing options...
uNick Μάϊος 29, 2010 #50 Κοινοποίηση Μάϊος 29, 2010 Καταρχην.. πολυ ωραιο σχεδιο.. ευκολα καταλαβαινεις τι γινεται..αυτο που θελω να ρωτησω ειναι... τι μεγεθος θα εχει ολη αυτη η κατασκευη περιπου? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seafalco Μάϊος 30, 2010 Author #51 Κοινοποίηση Μάϊος 30, 2010 Καταρχην.. πολυ ωραιο σχεδιο.. ευκολα καταλαβαινεις τι γινεται..αυτο που θελω να ρωτησω ειναι... τι μεγεθος θα εχει ολη αυτη η κατασκευη περιπου?Υπολόγισε έναν κύβο πλευράς 15 cm.Αυτές θα είναι οι εξωτερικές διαστασεις εκτός ςπό μια πλάκα (περίπου 25 χ 25 cm), στο πάνω μέρος που θα φέρει το σύστημα στήριξης της ψύκτρας και τα ολισθαίνοντα μονωτικά διαφράγματα. Link to comment Share on other sites More sharing options...
narta Μάϊος 31, 2010 #52 Κοινοποίηση Μάϊος 31, 2010 Μπορει φιλε μου να μην κατεω πραμα :to_pick_ones_nose3: (τα κινεζικα τα καταλαβαινω καλυτερα και ξερω να μιλαω μονο ελληνικα και αγγλικα) αλλα συγχαρητηρια για την επιμονη και την υπομονη σου με το προζεκτ. Πραγματικα πιστευω οτι μετα τον Fagana θα ειναι το επόμενο πιο χρησιμο εργαλειο του forum. Keep it UP Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seafalco Ιούνιος 5, 2010 Author #53 Κοινοποίηση Ιούνιος 5, 2010 Η κατασκευή των δοκιμαστικών βάσεων των τρανζίστορ. Καλησπέρα σε όλους, άργησα -το ξέρω- αλλά λόγοι ανωτέρας βίας μου βάζουν εμπόδια. Παρ' όλα αυτά κάτι προχώρησα.:yes4: Με σκοπό να κάνω τις δοκιμές όσο μπορώ πιο κοντά -σε συνθήκες- με την τελική μορφή- έπρεπε να φτιάξω μια ανάλογη κατασκευή με αυτήν του τελικού heater, έτσι ώστε να έχουν κάποιο νόημα οι δοκιμές για την επιλογή των τρανζίστορ ισχύος. Παρεμπιπτόντως η επιλογή αυτή έχει αρκετές ...... "συγκινήσεις" και "θύματα" !! Αλλά γι' αυτά θα τα πούμε αργότερα! Στο προκείμενο τώρα, κατασκευάστηκαν δύο μικρές βάσεις από πλάκα χαλκού (πάχους 10mm) διαστάσεων 26 χ 40 mm. Η μία θα δεχτεί πάνω της το τρανζίστορ: Uploaded with ImageShack.us Εκτός από τις περιμετρικές οπές στερέωσης και την κεντρική που θα βιδωθεί το τρανζίστορ, ανοίχτηκαν και δύο τρύπες διαμέτρου 5 mm στις οποίες θα τοποθετηθούν αισθητήρες θερμοκρασίας. Μία θέση είναι ακριβώς δίπλα και πάνω από το τρανζίστορ: Uploaded with ImageShack.us Και η άλλη είναι εγκάρσια , όσο το δυνατόν πλησιέστερα προς την πηγή της θερμότητας (το πυρίτιο του τρανζίστορ): Uploaded with ImageShack.us Το βάθος τοποθέτησης είναι 10 mm έτσι ώστε να μην αφαιρεθεί υλικό κάτω από το τρανζίστορ. Με τον τρόπο αυτό θα έχω δύο σημεία μέτρησης της θερμοκρασίας και θα μπορώ να επιλέξω αυτό που μου δίνει την υψηλότρη θερμοκρασία, έτσι ώστε η θερμοκρασία να είναι κατά το δυνατόν πλησιέστερη με αυτηντου πυριτίου. Η δεύτερη πλάκα -που θα παίζει το ρόλο του "προσαρμογέα" της κανονικής βαθμίδας- έχει τις περιμετρκές τρύπες στερέωσης, και μία θέση για αισθητήρα θερμοκρασίας σε σημείο αντίστοιχο της δοκιμαστικής βάσης. Και τα δύο κομάτια , μαζί με τους αισθητήρες πρίν να μπουν οι κόλες: Uploaded with ImageShack.us Παρατήρηση: Δόθηκε ιδιαίτερη προσοχή στη λείανση έτσι ώστε τα κομάτια -παρά τις μικρές διαστάσεις τους - να βγούν επίπεδα, πράγμα που αποδείχτηκε μια μικρή πρόκληση. Καλού - κακού , όμως υπάρχουν και οι 4 περιμετρικές βίδες στερέωσης, έτσι ώστε να εξασφαλιστεί η καλή επαφή μεταξύ τους. Στους αισθητήρες μπήκαν -εκτός από τα απαραίτητα θερμοσυστελόμενα για την μόνωση των ακροδεκτών/ ποδιών των αισθητήρων- και θερμοσυστελόμενα χρωματιστά έτσι ώστε να διακρίνεται πιο άκρο καλωδίου αμτιστοιχεί σε ποιόν αισθητήρα. Αφού δε κολήθηκαν και οι αισθητήρες , η τελική μορφή τους είναι: Uploaded with ImageShack.us Για τα κολήματα μεγάλη βοήθεια έδωσε η χρήση "αντίστροφων" λαβίδων (παραμένουν κλειστές μέχρι να τις πιέσεις να ανοίξουν), γιατί και τα εξαρτήματα είναι πολύ μικρά σε διαστάσεις και "δεύτερο χέρι" για τα κολήματα δεν υπήρχε: Uploaded with ImageShack.us Οι ακροδέκτες που χρησημοποιήθηκαν είναι πολύ καλής ποιότητας ("επάργυροι"), γιατί τα σήματα είναι πολύ μικρά, και δεν θέλω εκπλήξεις από κακές επαφές κ.λ.π. Αύριο _ελπίζω να τα βάλω πάνω στην ψύκτρα- και να κάνω κάποιες δοκιμές. Μέχρι τότε καληνύχτα και να είμαστε όλοι καλά!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
ManolisX Ιούνιος 6, 2010 #54 Κοινοποίηση Ιούνιος 6, 2010 Great Job my friend!Απορω πως και δεν σε ψαχνει κανας Scouter Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seafalco Ιούνιος 7, 2010 Author #55 Κοινοποίηση Ιούνιος 7, 2010 Τα αποτελέματα των δοκιμών:Πολύ σύντομα -κυρίως λόγω της ώρας- όλα βαίνουν καλώς.Από ένα τρανζίστορ πήρα 100Watt στους 85 βαθμούς (ο περιοριστής της θερμοκρασίας ήταν ρυθμισμένος στους 85 βαθμούς), και η θερμοκρασία του τρανζίστορ (το case, από την πλευρά του πλαστικού) ήταν 130 βαθμοί!!.όταν έπιασε την Θερμοκρασία, άρχισε να "ανοιγοκλείνει" και δούλευε μεχρι που το έσβυσα (περισότερο από 2 ώρες).Οι αισθητήρες ακολουθούν σωστα και ανάλογα με τον βαθμό ψύξης που έχει η ψύκτρα.Όλα λοιπόν σύμφωνα με τα αναμενόμενα, αλλά περισότερα και πιο αναλύτικά , ελπίζω αύριο.Γιατί τώρα ήρθε η ώρα για ύπνο.Καλημέρα σε όλους τους ξενύχτηδες. Link to comment Share on other sites More sharing options...
makis19931908 Ιούνιος 7, 2010 #56 Κοινοποίηση Ιούνιος 7, 2010 φιλε τι να σου πω??μπραβο και παλι μπραβο!!!!συνεχισε ετσι!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
petr00kos Ιούνιος 7, 2010 #57 Κοινοποίηση Ιούνιος 7, 2010 μαστορι δυνατο Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seafalco Ιούνιος 8, 2010 Author #58 Κοινοποίηση Ιούνιος 8, 2010 H "κατασκευή" ενός αισθητήρα θερμοκρασίας.(LM35DT) Καλησπέρα σε όλους. Απόψε ολοκλήρωσα μια μικρή κατασκευή που αφορά έναν από τους αισθητήρες θερμολρασίας του δοκιμαστικού των τρανζίστορ. Βασίζεται στον αισθητήρα LM35 της National, με την διαφορά ότι είναι σε θήκη To-220 και βολεύει πάρα πολύ αν θέλεις να τον βιδώσεις/ στερεώσεις σε μια επιφάνεια. Στην κατασκευή αυτή έκανα κάθε λογική προσπάθεια, να κάνω τον αισθητήτρα αναίσθητο στον "θόρυβο" και τα παράσιτα. Έτσι ακολούθησα τις συμβουλές του κατασκευαστή και το θεωρητικό σχέδιο είναι: Uploaded with ImageShack.us Μερικές παρατηρήσεις: Ο αισθητήρας λειτουργεί και με θετική τροφοδοσία μόνο, αλλά αν του προσθέσεις και αρνητική τροφοδοσία μπορεί να δείξει και θερμοκρασίες κάτω του μηδενός (άραγε τι σχέδια να έχω για το INFERNO :dance3:) To Led χρησιμεύει για να μπορείς να δείς ποιός αισθητήρας είναι ποιός, ενοώ ότι όταν τελειώσει η κατασκευή δεν θα είναι και τόσο εύκολο -Βλέπε αδύνατο!!), να πείς αν π.x. αυτά τα καλώδια που καταλήγουν στο control, "ανήκουν στον αισθητήρα αυτόν ή σε εκείνον. Οπότε στην προκείμενη περίπτωση θα πατάς το αντίστοιχο μπουτόν, το Led θα αυξάνει τη φωτεινότητά του, και δεν θα υπάρχει πρόβλημα ταυτοποίησης. Επιπλέον αυτού με τον ίδιο τρόπο ελέγχεται και η ύπαρξη της τροφοδοσίας, και δίνεται και ένα μικρό φορτίο σε αυτήν για να μπορεί να ρυθμίζει την τάση (Οι αισθητήρες θα τροφοδοτηθούν από σταθεροποιημένη τάση , οπότε υπάρχει ένα ελάχιστο ρεύμα που απαιτεί το regulator για να δουλέψει σωστά) Αφού λοιπόν "έστιψα" την γκλάβα μου κατέληξα στο ακόλουθο τυπωμένο (σχέδιο), το οποίο στη συνέχεια υλοποιήθηκε σε διάτρητη πλακέτα, από εποξικό υλικό , το οποίο έχει πολύ μεγάλη αντοχή : Uploaded with ImageShack.us Από κοντά η πλακέτα είναι 1. (πλευρά εξαρτημάτων): Uploaded with ImageShack.us 2 (πλευρά "τυπωμένου" ) {Ο Θεός να το κάνει!!}: Uploaded with ImageShack.us Προς την πλευρά του αισθητήρα κολήθηκαν πολύ κοντά καλωδιάκια Silivolt : Uploaded with ImageShack.us Και από την άλλη πλευρά , που θα πάει προς το control χρησημοποιήθηκε -για λόγους απόριψης των παρασίτων- ένα καλώδιο [4χ(1+μπλενταζ)]: Uploaded with ImageShack.us Εδώ -επειδή το καλώδιο δεν είχε μόνωση στους αγωγούς που να αντέχει την θερμοκρασία του κολητηριού- δόθηκε ιδιαίτερη προσοχή στος πως θα κολήθεί το μπλεντάζ. Γιατί αν το κόλημα γίνει πολύ κοντά στο σημείο που αυτό βγαίνει απο το καλώδιο, θα "χάσουμε την δίκη" , οι μονώσεις των αγωγών θα λειώσουν, οπότε................κλαύτα!! Έτσι τα συρματίδια του μπλεντάζ , αφού τα έστριψα μεταξύ τους , τα πέρασα σε ένα "μακαρόνι", και την κόληση την έκανα σε απόσταση 2 cm από το σημείο διαχωρισμού, οπότε -όσο χοντρό και αν είνα το μπλεντάζ, δεν υπάρχει φόβος να "έχουμε ατύχημα!". Τα δεματικά στα καλώδια είναι επιβεβλημένα γαι να αποφευχθούν οι καταπονήσεις στα ψιλά καλωδιάκια , που τελικά θα οδηγήσουν σε κόψιμό τους. Uploaded with ImageShack.us Και από άλλη γωνία: Uploaded with ImageShack.us Η πίσω πλευρά είναι : Uploaded with ImageShack.us Αφού κολήθηκαν όλα , πλύθηκε η πλακέτα και έγιναν οι βασικοί έλεγχοι , τροφοδοτήθηκε το σύνολο, και : Uploaded with ImageShack.us Όλα καλά! Κατόπιν το σύνολο της πλακετίτσας περάστηκε μέσα σε διαφανές θερμοσυστελόμενο για μόνωση και : Uploaded with ImageShack.us Και όταν ξανατροφοδοτήθηκε : Uploaded with ImageShack.us {Η προειδοποίηση πάει πακέτο με την ψύκτρα που βίδωσα τον αισθητήρα για να τον κολήσω με ασφάλεια -γι' αυτόν-} Έκανα κάποιες δοκιμές και μετά "ξεφορτώθηκα την ψύκτρα: Uploaded with ImageShack.us Και αφού είδα ότι όλα έχουν καλώς , και αφού η ώρα πήγε πάλι αργάμιση, τα μάζεψα , μπας και προλάβω να ανεβάσω κάτι: Uploaded with ImageShack.us Αυτά τα ολίγα , και καταλαβαίνω ότι το project μοιάζει με κυκεώνας, αλλά αυτές οι δουλειές έτσι είναι, και εκεί νομίζω ότι βρίσκεται ένα μεγάλο μέρος από την ομορφιά τους. Καλόν ύπνο σε όλους, και τα λέμε. Να είμαστε καλά. Μαύρος. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lakisss Ιούνιος 8, 2010 #59 Κοινοποίηση Ιούνιος 8, 2010 Εντυπωσιασμένος....απλά! Συνέχισε την καταπληκτική δουλειά!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seafalco Ιούνιος 14, 2010 Author #60 Κοινοποίηση Ιούνιος 14, 2010 Ελεγχοι με την δοκιμαστική βάση των τρανζίστορ. Καλησπέρα σε όλους τους υπομονετικούς φίλους, παιδιά σας ζητώ συγνώμη για τις καθυστερήσεις, αλλά όλα αυτά που ανεβάζω είναι -όπως έχετε καταλάβει- φτιαγμένα "από τα χεράκια μου", και πέραν της σκέψης που απαιτούν , χρειάζονται απίστευτα πολύ χρόνο. Στο προκείμενο όμως: Αφού φτιάχτηκαν οι βάσεις, καιρός είναι να τις συναρμολογήσουμε.... Προσοχή σε μια λεπτομέρεια, επειδή το όλο σύνολο καλείται να δουλέψει σε πολύ μεγάλες θερμοκρασίες, και λόψω του ότι αποτελείται από υλικά διαφορετικών συντελεστών διαστολής, λήφθηκε ειδική μέριμνα ώστε να υπάρχει ένας μηχανισμός που να εξασφαλίζει μια κάποια ενδοτικότητα στην στερέωση, και συγκεκριμένα: Uploaded with ImageShack.us Μην μου πείτε σιγά το μηχανισμό, γιατί αυτή η διαδοχή από ροδέλες και αστεροειδή γκρόβερ, περιορίζει τις τάσεις στο σύνολο της κατασκευής (ακόμα και έτσι , κάπου - κάπου ακογόταν κάποια τριξίματα!). Η στερέωση λοιπόν έχει : Uploaded with ImageShack.us Και από την άλλη πλευρά: Uploaded with ImageShack.us Και μια λεπτομέρεια της βίδας ματά το σφίξιμό της, όπου φαίνεται πως υπάρχει κάποιο περιθώριο "κινήσεων" ικανό να αποροφήσεις τις συστολές και διαστολές: Uploaded with ImageShack.us Στην συνέχεια στερεώθηκε το τρανζίστορ και ο αισθητήρας* του"case" : Uploaded with ImageShack.us * στην φοτό δεν είχαν έρθει ακόμα οι αισθητήρες και έχω βάλει απλά κάτι με θήκη ΤΟ-220. Η γενική άποψη του συνόλου είναι: Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Όπως βλέπετε η ψύκτρα είναι αρκετά μεγάλη!! Η θεωρία του πράγματος: Πριν συνεχίσω όμως καλό είναι να πώ μερικά πράγματα - για όσους δεν αισθάνονται αρκετά εξοικειωμένοι με το θέμα. Στην διαδικασία της μεταφοράς της περμότητας από ένα σημείο σε ένα άλλο -στον μέσω αγωγής τρόπο που μας ενδιαφέρει εδώ- οτιδήποτε παρεμβάλεται, προβάλειο μια αντίσταση στην διέλευση της θερμότητας. Άλλα υλικά έχουν μεγάλη αντίσταση και άλλα μικρή. Οπωσδήποτε στην περίπτωσή μας προτιμάμε υλικά που έχουν όσο το δυνατόν χαμηλότερη θερμική αντίσταση. Ας δούμε λοιπόν στην κατασκευή που έχω κάνει ποια είναι τα κρίσιμα σημεία που θα μας απασχολήσουν στις μετρήσεις που έπονται, προκειμένου να βγάλουμε κάποιο συμπέρασμα σχετικά με την βέλτιστη κατασκευή. Uploaded with ImageShack.us Στην εικόνα αυτή φαίνονται οι βασικές "μεγάλες" θερμικές αντιστάσεις: 1. Η αντισταση μεταξύ τρανζίστορ και βάσης : Rth(c- 2. Η αντίσταση μεταξύ βάσης και προσαρμογέα: Rth(b-a) και το σύνολό τους από το τρανζίστορ μέχρι να φτάσουμε ακριβώς πριν την επαφή με την ψύκτρα: Rth(c-a) {{{{Διακόπτω -ελπίζω για λίγο και θα επανέλθω,......απόψε!!!!!!!!!!!!!!}}}}}}}}}} Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.