Chosen Φεβρουάριος 23, 2010 #41 Κοινοποίηση Φεβρουάριος 23, 2010 Σύμφωνα με τον Tsakonas (το είχε αναφέρει σε άλλο thread) όταν υπάρχει νόμος της χώρας ισχύει αυτός και όχι οι directives της Ε.Ε.Υ.Γ. Το έχει και στα Ελληνικά: http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:31997L0007:EL:HTML Το άρθρο δεν έχει ανανεωθεί με τις ενημερώσεις (ammendments) του 2000, 2005 και 2006, γι'αυτό και δεν πρόκειται να βρεις μνεία για την συσκευασία. Το πλησιέστερο σχόλιο σ'αυτή την μη-πλήρη έκδοση του νόμου, είναι που λέει ότι στις εξαιρέσεις επιστροφής ανήκει μεταξύ άλλων και λογισμικό του οποίου η συσκευασία έχει ανοιχθεί. Επιμένω σε αυτά που έγραψα στο 1ο ποστ εδώ, μπορεί να μην είμαι Τσάκωνας (ατςςς) αλλά έχω ξημεροβραδυαστεί για να βρω όλες αυτές τις λεπτομέριες λόγω δουλειάς. Στην συγκεκριμένη έκδοση που ποστάρησες, το μόνο που αναφέρει είναι ότι όταν αγοράζεις κάτι online (εξ αποστάσεως γενικότερα) μπορείς να το επιστρέψεις εντός 7 ημερών, και το κατάστημα είναι υποχρεωμένο να σου επιστρέψει ολόκληρο το ποσό συμπεριλαμβανομένων και των μεταφορικών. Το μόνο που επιβάλλεται να πληρώσει ο καταναλωτής, είναι τα μεταφορικά για την επιστροφή Δικαίωμα υπαναχώρησης1. Για κάθε εξ αποστάσεως σύμβαση, ο καταναλωτής διαθέτει προθεσμία τουλάχιστον επτά εργάσιμων ημερών για να υπαναχωρήσει αζημίως και χωρίς να δηλώσει την αιτία. Το μόνο κόστος που ενδέχεται να βαρύνει τον καταναλωτή λόγω του ότι ασκεί το δικαίωμα υπαναχώρησης είναι το άμεσο κόστος επιστροφής των αγαθών. ... ... ... 2. Όταν το δικαίωμα υπαναχώρησης ασκήθηκε από τον καταναλωτή, σύμφωνα με το παρόν άρθρο, ο προμηθευτής υποχρεούται να επιστρέψει τα καταβληθέντα από τον καταναλωτή ποσά, χωρίς επιβάρυνση. Η μόνη ενδεχόμενη επιβάρυνση του καταναλωτή λόγω ασκήσεως του δικαιώματος υπαναχώρησης είναι το άμεσο κόστος της επιστροφής των αγαθών. Το restocking fee εμπλέκεται μόνο όταν το προϊόν καθεαυτό έχει ζημιωθεί/μαρκαριστεί σε βαθμό που να μη μπορεί να πουληθεί ως αχρησιμοποίητο. Και όχι, η συσκευασία αυτού δεν ανήκει σ'αυτή την κατηγορία. Εν ολίγοις, αγοράζω έναν επεξεργαστή, κόβω το αυτοκόλλητο-ασφάλεια του κουτιού, το ανοίγω, παίρνω τον επεξεργαστή στα χέρια μου, δε μου αρέσει η φάτσα του, ενημερώνω το κατάστημα, το βάζω στην αρχική του συσκευασία και το επιστρέφω στο μαγαζί. Πληρώνω μόνο αυτά τα τελευταία μεταφορικά και τίποτα άλλο, ούτε restocking fee, ούτε τις βενζίνες του κούριερ (Γιάννενα-style ) - end of story. Είχαμε τρανταχτά ονόματα (Amazon κλπ) που βγάζανε δικά τους T&C's και λέγανε στον πελάτη με το έτσι-θέλω "δε μπορείς να επιστρέψεις αυτό κι εκείνο και άμα χαλάσει κάτι πληρώνεις εσύ τα μεταφορικά και μα-μου-σου-του" και τους έβαλε όλους στη θέση του ο νόμος. Δεν πα να χτυπιέται το κατάστημα, ο νόμος λέει ότι ο καταναλωτής έχει δικαίωμα να δει το προϊόν και να το απορρίψει αν δεν του αρέσει, συσκευασίες και κορδέλες κλπ είναι από άλλο ανέκδοτο. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spira Φεβρουάριος 23, 2010 #42 Κοινοποίηση Φεβρουάριος 23, 2010 Εγώ πάντως είχα επιστρέψει και μητρική και επεξεργαστη στο πλάισιο πιο παλιά. Τα δέχτηκαν πίσω χωρίς να με ρωτήσουν κάτι. Επειδή ήταν ανοιχτά τα έλεξαν μόνο πρώτα.Στο eshop είχα πάρει ένα πληκτρολόγιο που είχε μόνο αγγλικά και δεν δέχτηκαν να μου το πάρουν πίσω επειδή ήταν ανοιγμένο.Όσο για το θέμα του τροφοδοτικού pc. ¨Εχω το tr2 470 για 2 χρόνια χωρίς κανένα απολύτως πρόβλημα όπως και ένα 420 σε ένα φίλο μου χωρίς πρόβλημα και αυτός. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Candyman Φεβρουάριος 23, 2010 #43 Κοινοποίηση Φεβρουάριος 23, 2010 Δηλαδή βρε Chosen μπορώ εγώ π.χ. να πάω στο Πλαίσιο να πάρω μια ψηφιακή κάμερα να τραβήξω 2-3 μέρες αυτά που θέλω και μετά να την συσκευάσω να την επιστρέψω και να πάρω τα λεφτά μου πίσω στο 100%; Άμα είναι έτσι θα φροντίσω να αγοράζω έτσι τζάμπα hardware να bench-άρω και μετά πίσω και τα λεφτάκια μας. Άλλωστε πως μπορεί να τσεκάρει κανείς π.χ. αν μια cpu δούλεψε; Με ένα καλό καθαρισμάτάκι δείχνει σαν καινούργια! Πάντως πέρα από την πλάκα εγώ δεν έχω δει νόμο που να λέει ρητώς πως μπορεί ο πελάτης να επιστρέψει το προϊόν ενώ δεν είναι στην αρχική του κατάσταση. Και εν πάσει περιπτώσει (για να μην μιλάω θεωρητικά) αν πάρουμε το δικό σου παράδειγμα, το κατάστημα πως θα επαναπροωθήσει προς πώληση κάτι που είναι χωρίς ταινία ασφαλείας; Μη μου πεις "προβλημα τους" ρωτάω βάσει της λογικής. Πιστεύεις πως θα σταλεί η cpu πίσω στο εργοστάσιο συσκευασίας στην Κίνα ή στην Taiwan, να επανασυσκευαστεί και να σταλλεί πίσω για πώληση; Μόνο και μόνο αυτή η διαδικασία έχει εξανεμίσει το περιθώριο κέρδους από το συγκεκριμένο κομμάτι. Απλά δεν συμφέρει κανέναν.Ειδικά το εκάστοτε κατάστημα. Να σε ρωτήσω και κάτι. Εσύ θα τον αγόραζες ξεσφράγιστο;Αν σου έλεγε το κατάστημα "μα δεν έχει χρησιμοποιηθεί", εσύ θα τον αγόραζες σε τιμή καινούργιου; Δεν θα φοβόσουν μην τον είχε πάρει κανένας, τον "πέθανε" στο o/c και το overvoltage πάνω σε LN2 και τον επέστρεψε; Θα εμπιστευόσουνα ένα τέτοιο προϊόν; Και αν δεν πωλούνταν σε τιμή καινούργιου αλλά σε μειωμένη τιμή, το κατάστημα πως θα βγάλει κέρδος από το κομμάτι, όταν τα ποσοστά στο hardware είναι πολύ μικρά;Είμαι κι εγώ άνθρωπος που πιστεύω στα δικαιώματα του καταναλωτή. Όχι όμως στην κοροϊδία από αυτόν.Αν θυμάσαι την άλλη φορά 15 σελίδες γράφαμε περί των πιστωτικών και αν είναι σωστό η τρέχουσα ή η τελευταία τιμή διαθέσιμου. Και αν θυμάσαι έλεγα πως πάντα πρέπει να είναι στην τιμή αγοράς. Αλλά αυτό που λέμε εδώ είναι παράλογο.Έχω ξαναπεί πως το Πλαίσιο -και συγκεκριμένα το Πλαίσιο- έχει λόγους που παίρνει πίσω εμφανώς μεταχειρισμένα/εκτός συσκευασίας προϊόντα. Γιατί απλά όπως είναι ξαναπωλούνται. Όπως είναι! Ούτε restocking/refurbished ούτε τίποτα τέτοιο δεν παίζει. Μου έχει τύχει να μου έρθουν μνήμες Kingston με σκόνη πάνω τους και με κομμένη την ταινιά ασφαλείας που έχουν (πρέπει να είχαν δουλέψει κανα τρίμηνο αν κρίνω από την σκόνη που είχανε μαζέψει), και ένα panel Aerocool εμφανώς ανοιγμένο που πήγε και RMA κιόλας.Και σου λέω πως στο συγκεκριμένο κατάστημα πήρα τηλέφωνο και ρώτησα ποια είναι η πολιτική τους με τις επιστροφές. Ε αυτό που εσύ λες ότι γίνεται οι ίδιοι το αρνήθηκαν! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aias Φεβρουάριος 23, 2010 #44 Κοινοποίηση Φεβρουάριος 23, 2010 Ο νομος οπως ειναι πρεπει να ισχυει για νορμαλ καταναλωτες και οχι για τους Ελληναρες που σκεφτονται την λαμογια και την κομπινα.Βεβαια και οι μαγαζατορες δεν ειναι καλυτεροι εφοσον και , προσπαθουν να πουλησουν μεταχειρισμενα για καινουργια.Οποιος εχει βγει εκτος Ελλαδος (εγω προσωπικα εχω παει Σκωτια) θα δει την παιδεία των ανθρωπων εκει που δεν εχουν καμια σχεση με μας. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Candyman Φεβρουάριος 23, 2010 #45 Κοινοποίηση Φεβρουάριος 23, 2010 Ο νομος οπως ειναι ισχυει για νορμαλ καταναλωτες και οχι για τους Ελληναρες που σκεφτονται την λαμογια και την κομπινα.Οποιος εχει βγει εκτος Ελλαδος (εγω προσωπικα εχω παει Σκωτια) θα δει την παιδεία των ανθρωπων εκει που δεν εχουν καμια σχεση με μας.Μωρέ δίκιο έχεις (έχω πάει σε αρκετές χώρες, ακόμα και στην Ρωσσία και αυτά που γίνονται εδώ και θεωρούνται και.. δεδομένα από αρκετούς εκεί δεν συμβαίνουν καν). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chosen Φεβρουάριος 23, 2010 #46 Κοινοποίηση Φεβρουάριος 23, 2010 Ok o cpu ήταν λάθος παράδειγμα γιατί εμπίπτει σε αυτό που είπα για τις συσκευασίες ότι είναι από άλλο ανέκδοτο. Και εξηγώ: ο νόμος αυτός δημιουργήθηκε για την ανάγκη του καταναλωτή να δει (κυριολεκτικά) ένα προϊόν προτού αποφασήσει να το αγοράσει. Προφανώς οι άνθρωποι που αποφάσησαν για την σύνταξη αυτού του νόμου, σκέφθηκαν είτε ότι το σημαντικότερο πράγμα προτού αγοράσεις ένα προϊόν είναι να το δεις, είτε ότι το να βλέπεις ένα προϊόν είναι η μοναδική διαφορά μεταξύ βιτρίνας και online shopping. Οπότε έβαλαν αυτή τη δικλείδα. Τι προκάλεσε τώρα αυτό; Κατ'αρχάς άλλαξε ριζικά πολλές συσκευασίες προϊόντων και έβαλε (σχεδόν) παντού παράθυρα. Η retail συσκευασία ενός επεξεργαστής, περιλαμβάνει κι ένα παραθυράκι μέσα από το οποίο μπορείς να δεις τον επεξεργαστή. Αυτό όπως πολύ καλά φαντάστηκες, δεν το βάλανε γιατί το μεγαλύτερο selling point ενός επεξεργαστή είναι η ομορφιά, αλλά για να μπορεί να τον δει ένας (υποψήφιος) αγοραστής προτού αποφασήσει για την αγορά του. Το αυτό ισχύει και για τις μνήμες, που βγήκανε από το μικρό χάρτινο ορθογώνιο κουτάκι και μπήκανε στην πλαστική συσκευασία-τζαμαρία, και πάει λέγοντας. Αυτά συνέβησαν γιατί η τεχνολογία και η αγορά εξελίσσεται ταχύτερα από τον ρυθμό με τον οποίο μπορεί να ανανεωθεί μια νομοθεσία. Και σκέφτηκαν "οκ, τα παπούτσια αν τα χρησιμοποιήσει ο άλλος φαίνεται, αλλά σε ένα ζευγάρι DIMMs ή έναν επεξεργαστή τι κάνουμε;" Υπάρχουν αυτές οι συσκευασίες που βρίσκεις συνήθως flash card ή memory sticks κλπ, αυτό το σκληρό πλαστικό, κολλημένο γύρω-γύρω που για να ανοίξει θέλει χειροβομβίδα ή 2-3 διαφορετικά μαχαίρια/ψαλίδια. Αυτή ήταν η απάντηση του κατασκευαστή στο challenge του "πως θα γίνει ο πελάτης να μπορεί να δει το προϊόν χωρίς να το χρησιμοποιήσει και την ίδια στιγμή να κάνω οποιοδήποτε άνοιγμα συσκευασίας τελειωτικό και οριστικό όσον αφορά την αγοραπωλησία;" Τέλος πάντων, μην περιμένεις να δεις νόμο σε άσπρο/μαύρο εδώ, ακριβώς επειδή ο χώρος, η αγορά και το σύνολο των προϊόντων αλλάζουν συνέχεια. Γι'αυτό τον λόγο ο νόμος πρέπει να προσφέρει μια ευελιξία και για τις 2 πλευρές, εξ ου και η χρήση ψιλο-αόριστης ορολογίας "reasonable care", "not restricted to" κλπ Από κει και πέρα η απόφαση για τον αν θα τραβηχτεί κάποιο θέμα ανήκει στις 2 εμπλεκόμενες πλευρές και για το "ποιος πληρώνει πόσο" αποφασίζει το small claims court Link to comment Share on other sites More sharing options...
icy20 Φεβρουάριος 23, 2010 #47 Κοινοποίηση Φεβρουάριος 23, 2010 Μπα μην το λετε.Και οι επεξεργαστες ανοιγουν και ξανακλεινουν...Εδω στην Ελλαδα εχω δει τα απειρα απο διαφορους... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.