Jump to content



Περί φωτογραφικών μηχανών, φακών και λοιπών αξεσουάρ


Recommended Posts

Μια αηδια και μιση το αρθρο..

(οχι δε στεκομαι στο τι προσφερει η sony και τι οι υπολοιποι στο video ...αλλα στα υπολοιπα..)

Link to comment
Share on other sites

[MENTION=4802]PetrosD[/MENTION] (και προς όποιον άλλο έχει παρόμοιες ανησυχίες φυσικά)

Σχετικά με αυτό που λέγαμε τις προάλλες για τα φλας...Μου προέκυψε μια απορία

Παίρνοντας αυτό που λες εσύ, ότι η πρώτη λάμψη είναι για τη μέτρηση και η δεύτερη για το καρέ, πόσο χρόνο διαρκεί η δεύτερη; (σε σχέση με την κίνηση των κουρτινών).

Και κάτι άλλο. Έχουμε το first curtain sync και το rear curtain sync. Γνωστά αυτά. Είχα ανέκαθεν την εντύπωση ότι ο συνηθισμένος συγχρονισμός είναι μια συνεκδοχή-συνδυασμός αυτών των δύο. Απ'ότι καταλαβαίνω από αυτά που είχες γράψει όμως δεν είναι;

Και αν δεν ειναι τότε αφενός πώς φωτομετράει στις άλλες περιπτώσεις που ρίχνει μόνο μια φορά και αφετέρου ποια τελικα είναι η διαφορά του απλού x-sync με το fp sync;

Damn, άνω που έλεγα να κάτσω να διαβάσω κανα πιο ψαγμένο άρθρο στο strobist ξαναμπλέξαμε με τα βασικά :p

Btw, ο 24-70 αποδεικνύεται τρελό win. Έκανε ντεμπούτο σε ένα γάμο το Σάββατο το βράδυ και έδωσε τα ρέστα του. Ειδικά σε περιπτώσεις με δυνατό κόντρα φως, που με τον 17-55 ούτε καν θα δοκίμαζα.

Link to comment
Share on other sites

Πάντα τέτοια ώρα που θέλω να πέσω για ύπνο σε πιάνουν οι ανυσυχίες;:tomato:

Σε ταχύτητα < από την x-sync, η φλασιά σκάει όταν ανοίξει η πρώτη κουρτίνα.

Στην x-sync, η φλασιά σκάει όταν ανοίξει η πρώτη κουρτίνα και αμέσως αρχίζει να κλείνει η 2η.

Σε ταχύτητα > από την x-sync (σε DSLR δεν γίνεται να το βάλεις, σε χειροκίνητη φιλμάτη, την κορόιδευες και την έβαζες) ανοίγει η πρώτη κουρτίνα και ακολουθεί τη διαδρομή της. Κάπου πριν φτάσει στο πλήρες άνοιγμα, αρχίζει να κλείνει η 2η. Οπότε έχεις μια λωρίδα του καταγραφέα (CCD, film) εκτεθειμένη στο φως. Μόλις η 1η έχει φτάσει στο τέρμα (και η 2η βρίσκεται κάπου ενδιάμεσα) σκάει η φλασιά. Οπότε έχεις κάποιο ποσοστό του καρέ φωτισμένο από το φλας, κάποιο αφώτιστο.

Στο fp sync μας ενδιαφέρει η 3η περίπτωση. Το φλάς δεν σκάει όπως περιέγραψα παραπάνω.

Δες υποσημείωση:

[Αρχίζει να ανοίγει η πρώτη κουρτίνα και ακολουθεί τη διαδρομή της. Κάπου πριν φτάσει στο πλήρες άνοιγμα και αμέσως πριν αρχίσει να κλείνει η 2η, αρχίζει να φωτίζει το φλας (δεν σκάει μια φλασιά, αλλά ανάβει συνεχόμενα). Μόλις η 1η έχει φτάσει στο τέρμα (και η 2η βρίσκεται κάπου ενδιάμεσα) σταματάει να φωτίζει το φλας. Οπότε έχεις όλο το καρέ φωτισμένο, ασχέτως με το πόσο μικρή είναι η λωρίδα που είναι ανοικτή κάθε φορά.]

Η διάρκεια της φλασιάς.

Σύμφωνα με το μάνιουαλ του SB-900:

Flash duration (approximately)

1/880sec. at M1/1 (full) output

1/1100sec. at M1/2 output

1/2550sec. at M1/4 output

1/5000sec. at M1/8 output

1/10,000sec. at M1/16 output

1/20,000sec. at M1/32 output

1/35,700sec. at M1/64 output

1/38,500sec. at M1/128 output

Πώς φωτομετρεί όταν ρίχνει μόνο μια φορά; Εννοείς στο A-mode

Ξέρει χιλιοστά του φακού, ξέρει διάφραγμα που έχεις επιλέξει, έχει και το μικρό φωτοσένσορα πάνω του, και ρίχνει φλασιά υπολογισμένη με μαθηματικά. Πόσο ισχυρή θα είναι εννοώ. Και αν δεν έχεις έντονα ανακλαστικές επιφάνειες, συνήθως πετυχαίνει σωστά.

Φταίω εγώ μετά άμα λέω διάβασε κάνα βιβλίο;:man_in_love:

Υποσημείωση: Η παράγραφος σε αγκύλες ενδέχεται να περιέχει λίγο ανακρίβεια σε σχέση με το πότε αρχίζει και πότε τελειώνει η φλασιά, ψάχτε να το βρείτε, είμαι αρκετά νυσταγμένος.

Έγινε επεξεργασία από PetrosD
Link to comment
Share on other sites

Από χτες τα σκεφτόμουν αλλά ήμουν κομμάτια και γύρισα και αργά σπίτι οπότε το άφησα για σήμερα :p

Tώρα επί του θέματος.

Καταρχήν τι ορίζεις ως ταχύτητα μικρότερη του x-sync; Γιατί εγώ μέχρι τώρα ήξερα ότι αυτό δεν είναι ταχύτητα αλλά τρόπος συγχρονισμού (πχ η δ300 σε ταχύτητα μέχρι και 1/250, και από εκεί και πάνω μπαίνει το fp) :p

Αυτά που γράφεις για τις ταχύτητες του sb-900 (για την ακρίβεια τα αντιγράφεις από το manual :p) τα ξέρω ρε συ. Αυτό που ήθελα ήταν να περιγράψεις τη φλασιά σε σχέση με την κίνηση των κουρτινών και κάπως με κάλυψες.

Κάτι ακόμη:

Στην x-sync, η φλασιά σκάει όταν ανοίξει η πρώτη κουρτίνα και αμέσως αρχίζει να κλείνει η 2η.

Η διαφορά του παραπάνω που γράφεις, με το first curtain sync (ή slow sync ή όπως αλλιώς μπορεί να το έχεις ακούσει ποια είναι;

Πώς φωτομετρεί όταν ρίχνει μόνο μια φορά; Εννοείς στο A-mode

Εδώ τώρα μπλέκεις την προτεραιότητα διαφράγματος ή εννοείς κάτι άλλο με το Α;

Δηλαδή με το φλας ρυθμισμένο στα default στο Α ρίχνει μια φορά και στο Μ δύο ; :p

Όταν λέω "Πώς φωτομετρεί όταν ρίχνει μόνο μια φορά;" εννοώ πχ στο rear curtain sync.

To ότι η φλασιά είναι υπολογισμένη κλπ το ξέρω προφανώς, απλά προσπαθώ έστω και δια της επαγωγής να σου δείξω πως ένα τουλάχιστον μέρος από την φλασιά που λες ότι πάει για φωτομέτρηση (στην αλλη περίπτωση που λέγαμε) περνάει οπωσδήποτε και μέσα στο καρέ.

Link to comment
Share on other sites

Την πηρα! :D

Υπεκυψα και χρεωθηκα λιγο παραπανω και τσιμπησα και τον 17-50. Στην πρωτη φωτο κιολας με επιβεβαιωσε και μου πε καλα εκανες και με πηρες, ξυραφι ο ατιμος. Και ο 35ρης συμπαθεστατος. Γενικως η διαφορα απο την D200 ειναι χ α ο ς, αλλος κοσμος. Ειδικα σε ψηλα iso μιλαμε για κανονικη τσοντα.

Ο 70-200 μου εχει και σε αυτο το σωμα, αλλα και σε μια d5000 που δοκιμασα εχτες, ακριβως το ιδιο προβλημα. Τρελο

. Η κοπελα στον Κατερελο μου δωσε 2 τηλεφωνα στο κεντρο απο τεχνικους που συνεργαζονται να παω να το κοιταξω. Εχει καποιος αλλος αναλογη εμπειρια απο service?

Υ.Γ. Πρωτη και (ελπιζω) τελευταια φορα που αγοραζω με πιστωτικη/δοσεις. Καθολου δεν μου αρεσε το συναισθημα. Αλλη φορα μετρητα.

Link to comment
Share on other sites

Την πηρα! :D

Υπεκυψα και χρεωθηκα λιγο παραπανω και τσιμπησα και τον 17-50. Στην πρωτη φωτο κιολας με επιβεβαιωσε και μου πε καλα εκανες και με πηρες, ξυραφι ο ατιμος. Και ο 35ρης συμπαθεστατος. Γενικως η διαφορα απο την D200 ειναι χ α ο ς, αλλος κοσμος. Ειδικα σε ψηλα iso μιλαμε για κανονικη τσοντα.

Ο 70-200 μου εχει και σε αυτο το σωμα, αλλα και σε μια d5000 που δοκιμασα εχτες, ακριβως το ιδιο προβλημα. Τρελο

. Η κοπελα στον Κατερελο μου δωσε 2 τηλεφωνα στο κεντρο απο τεχνικους που συνεργαζονται να παω να το κοιταξω. Εχει καποιος αλλος αναλογη εμπειρια απο service?

Υ.Γ. Πρωτη και (ελπιζω) τελευταια φορα που αγοραζω με πιστωτικη/δοσεις. Καθολου δεν μου αρεσε το συναισθημα. Αλλη φορα μετρητα.

Καλες και πολλες ληψεις!! Ο 17-50 Sigma η Tamron? Σκεφτομαι και γω να αγορασω και δεν εχω κατασταλαξει!

Link to comment
Share on other sites

Την πηρα! :D

Υπεκυψα και χρεωθηκα λιγο παραπανω και τσιμπησα και τον 17-50. Στην πρωτη φωτο κιολας με επιβεβαιωσε και μου πε καλα εκανες και με πηρες, ξυραφι ο ατιμος. Και ο 35ρης συμπαθεστατος. Γενικως η διαφορα απο την D200 ειναι χ α ο ς, αλλος κοσμος. Ειδικα σε ψηλα iso μιλαμε για κανονικη τσοντα.

Ο 70-200 μου εχει και σε αυτο το σωμα, αλλα και σε μια d5000 που δοκιμασα εχτες, ακριβως το ιδιο προβλημα. Τρελο

. Η κοπελα στον Κατερελο μου δωσε 2 τηλεφωνα στο κεντρο απο τεχνικους που συνεργαζονται να παω να το κοιταξω. Εχει καποιος αλλος αναλογη εμπειρια απο service?

Υ.Γ. Πρωτη και (ελπιζω) τελευταια φορα που αγοραζω με πιστωτικη/δοσεις. Καθολου δεν μου αρεσε το συναισθημα. Αλλη φορα μετρητα.

pics or didnt happen ..:D

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.