Jump to content



Περί φωτογραφικών μηχανών, φακών και λοιπών αξεσουάρ


Recommended Posts

Gomar χειροκίνητα μπορείς να βάλεις όσο θες πχ 1/8000, όμως το fp δεν αφορά τη manual ρύθμιση, η D7000 σε Α έχει fp 1/320 max

εγώ πάντως ένα nissin από τα καλά που είχα δοκιμάσει είχε τα θεματάκια του... ήταν μεν ttl αλλά είχε τα σκαλωματάκια του. πχ αν θυμάμαι καλά ανεβάζοντας iso τις έκαιγε, δεν το καταλάβαινε να αντισταθμίσει...

Link to comment
Share on other sites

Κώστα είσαι σίγουρος;

Μόλις το δοκίμασα στην d300 και δεν γίνεται έτσι όπως το λες. Με την μηχανή και το φλας στο manual αν η επιλογή fp sync δεν είναι ενεργοποιημένη μέσα από το μενού, το shutter speed τερματίζει στο 1/250.

Aυτό που λες εσύ γίνεται σίγουρα αν δεν υπάρχει επικοινωνία του φλας με τη μηχανή, αλλά και πάλι θα δεις ότι στη φωτογραφία, από την στιγμή που το φλας δεν φλασάρει σε fp mode ένα κομμάτι του καρέ θα είναι σκιασμένο έως μαύρο.

edit:

αυτό θα σας τα εξηγήσει πολύ καλύτερα από εμένα

http://www.dailyphotographytips.net/flash-photography/auto-fp-high-speed-sync-mode/

Έγινε επεξεργασία από hayabusa
Link to comment
Share on other sites

δοκίμασε να γυρίσεις και το φλας σε M. το έχω κάνει "σίγουρα" σε κάτι πορτραίτα με remote flash στο πλάι όπου ήθελα μόνο το μισό πρόσωπο φωτισμένο και έπαιζα manually, αλλά δε θυμάμαι πως ούτε έχω τη μηχανή εδώ...

αυτό που λες για τη σκίαση είναι αυτονόητο νομίζω και μιλάμε για περιπτώσεις όπου είναι και θεμιτό.

Link to comment
Share on other sites

μα την δοκιμή με το φλας στο Μ την έκανα. από τη στιγμή που το φλας είναι πάνω στη μηχανή δεν υπάρχει τρόπος να ξεπεράσεις αυτό τον περιορισμό απ'όσο ξέρω.

Αν τώρα, πας να πυροδοτήσεις το φλας ασύρματα αλλάζουν τα πράγματα κατά περίπτωση.

Αυτό που λεω για τη σκίαση συμβαίνει επειδή από μια ταχύτητα και μετά (διαφορετική συνήθως για κάθε μηχανή), την λεγόμενη x-sync οι κουρτίνες κινούνται διαφορετικά (για την ακρίβεια παράλληλα) με αποτέλεσμα να χρειάζεται συνεχόμενη φλασια (και όχι δύο απανωτές) για να εκτεθεί πλήρως το θέμα στο φως. Aυτό ακριβώς είναι το fp sync και από τη στιγμή που το έχεις ενεργοποιημένο δεν αντιμετωπίζεις ποτέ πρόβλημα (γιατί δεν είναι ελεγχόμενο το πόσο πολύ θα μαυρίσει το θέμα ).

Αν πάλι θέλεις να παίξεις όπως λες, ναι, δεν είναι κακό προφανώς.

Τσέκαρε(τε) και το άρθρο παραπάνω, τα λέει πιο ωραία από εμένα :p

Link to comment
Share on other sites

[MENTION=3673]hayabusa[/MENTION] εχεις δικιο για την ταχυτητα καθρευτη στα 1/250 οτι εχει να κανει με την μηχανη.δηλαδη για να υποστηριξει υψηλο συγχρονισμο ειναι και θεμα μηχανης και θεμα φλας

Link to comment
Share on other sites

δες το βιντέακι εδώ σε σχέση με το άνοιξε-κλείσε των κουρτινων: [ame=http://www.youtube.com/watch?v=fG5QedhroYQ&feature=results_video&playnext=1&list=PLE8ADC97885CC551B]Nikon D3 slow motion - Continuous 11fps - YouTube[/ame] (αγνοώντας την μουσική υπόκρουση :p)

Oι κουρτίνες του κλείστρου είναι αυτές που με την συνδυασμένη κίνησή τους δίνουν τον εκάστοτε χρόνο έκθεσης. σε καμία περίπτωση ο καθρέπτης.

Και λογικά να το σκεφτείς δηλαδή αν ανεβοκατέβαινε με τέτοιες εξωφρενικές ταχύτητες δεν θα είχε και πολύ μεγάλο χρόνο ζωής.

Link to comment
Share on other sites

Άψογο το Di866 MkII... Το μόνο παρατράγουδο που έχω βρει μεχρι στιγμής ειναι μια υποφώτιση περίπου 1 στοπ που κάνει στα 70mm (και μόνο), με ETTL-II το οποίο φυσικά αντισταθμίζω δίνοντας +1 Ev στο φλάς.

Νομίζω όμως οτι έχει να κάνει με τον φακό (Tamron 70-200mm F2.8) και την συνεννόηση που κάνει αυτός με την 7D.

Στο Manual, Av, Auto ολα καλά.

Link to comment
Share on other sites

και είσαι σίγουρος ότι δεν έχεις ενεργοποιήσει το fp sync; :p

Το καρέ είναι όλο φωτισμένο ή ένα τμήμα του μόνο; :hmm:

φυσικά και έχω fp. αϊ ρε, ξαναδιάβασα τα προηγούμενα και κατάλαβα το μπέρδεμα. νόμιζα ότι είχες πει ότι το fp απλά σου δίνει το έξτρα range (πχ από το 60 ως το 250/320) εγώ απάνταγα ότι μπορώ να δώσω ό,τι shutter speed θέλω και νόμιζα απάντησες ότι εσένα σε περιορίζει η d300 γενικά και όχι οτι το δοκίμαζες χωρίς fp για να επιβεβαιώσεις τον περιορισμό των φτηνών....

Link to comment
Share on other sites

case solved finally :p

Πάντως πληροφοριακά, αν κάποιος δεν το ξέρει, το φλας στο fp sync έχει μειωμένο GN αν θυμάμαι καλά, τρώει γρηγορότερα τη μπαταρία και δεν παγώνει την κίνηση όπως η διπλή φλασιά στο x-sync (το τελευταίο αναφέρεται σε σχετικά χαμηλούς χρόνους προφανώς και όχι σε 1/800 πχ).

Προσωπικά το χρησιμοποιώ μόνο όταν το έχω απόλυτη ανάγκη και τον υπόλοιπο χρόνο απλά κοσμεί τα μενού των μηχανών μου :p

Link to comment
Share on other sites

Στον απλό συγχρονισμό (x-sync), υπάρχει ένα διάστημα που όλο το καρέ μένει εκτεθημένο. Αυτό υο διάστημα είναι όταν πέφτει η πρώτη κουρτίνα (1η φλασιά) και πριν κλείσει η δεύτερη (2η φλασιά.

Σε ταχύτητες γρηγορότερες από την μέγιστη του x-sync αν θέλεις να φλασάρεις χρησιμοποιείς το fp sync. Eπειδή όμως στις ταχύτητες αυτές (όπως φαίνεται και στο βίντεο που έδωσα παραπάνω αλλά και στην εικόνα που ακολουθεί) η κουρτίνες κινούνται παράλληλα το φλας ρίχνει μια μόνο φλασιά που διαρκεί όσο και η διαδρομή των κουρτινών.

fpflash.jpg

Θα το έχεις δει και με τη μηχανή σου ότι όποτε φλασάρεις με 1/60 ή ακόμη και 1/250 (που είναι το max) το sb-900 σου αστράφτει δύο φορές, την μια πίσω από την άλλη.

Ελπίζω να μην σε μπέρδεψα πολύ :p

Παλιότερα είχα βρει και ένα πολύ παραστατικό gifάκι, με το οποίο τα λόγια θα ήταν περιττά αλλά έχω φάει όλο το ίντερνετ από το απόγευμα και δεν το βλέπω πουθενά

Link to comment
Share on other sites

Επειδή καλά κατάλαβα ότι δε μας τα λες καλά, το φλας ποτέ δεν πυροδοτεί 2 φλασιές στο ιδιο καρέ.

Αν ρίχνει 2 φλασιές το κάνει με κλειστό κλείστρο στην 1η, για να ανακλαστεί η φλασιά ΠΑΝΩ στο κλείστρο και να φωτομετρηθεί η ανάκλαση, μετά ανοίγει το κλείστρο και βαράει η 2η (κανονική) φλασιά. ΔΕΝ καταγράφονται και οι 2!

Οπότε διαφωνώ καθέτως με τις 2 πρώτες γραμμές

Στον απλό συγχρονισμό (x-sync), υπάρχει ένα διάστημα που όλο το καρέ μένει εκτεθημένο. Αυτό υο διάστημα είναι όταν πέφτει η πρώτη κουρτίνα (1η φλασιά) και πριν κλείσει η δεύτερη (2η φλασιά.

και συμφωνώ με τα υπόλοιπα, γνωστά εδώ και 14 χρόνια.

Link to comment
Share on other sites

κάτσε γιατί τώρα το περιπλέκεις αρκετά.

Αυτό το "να ανακλαστεί η φλασιά ΠΑΝΩ στο κλείστρο και να φωτομετρηθεί η ανάκλαση" πρώτη φορά το ακούω στη ζωή μου. Εξήγησέ το λίγο αν θέλεις.

Link to comment
Share on other sites

Άστο, κατάλαβα τι εννοείς. Φαίνεται και στην παρακάτω εικόνα, εκεί που λέει ttl flash metering και μου διέφευγε. :T:

00A0ic-20319284.jpg

Eξακολουθώ να έχω την αίσθηση πάντως ότι περνάει και μέσα στο καρέ ένα μέρος της πρώτης φλασιάς.

Εκείνο το gifάκι, αν το βρω, θα μας διαφωτίσει γιατί είμαι σχεδόν σίγουρος ότι το είχα δει σε κάποιο site της Nikon.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.