Jump to content



Ebay Top-rated seller και προβλήματα.


greekfragma

Recommended Posts

  • Replies 66
  • Created
  • Last Reply

η Invacom ακόμα δεν έχει απαντήσει.

μέχρι να περιμένω απάντηση από Invacom άνοιξα και στο ebay help board το παρακάτω thread

http://forums.ebay.com/db2/topic/International-Trading/45days-Passed-38i/510162314#1259653843844

(ίσως να χρειαστεί να έχετε account για να το διαβάσετε οπότε το βάζω και ως quote)

Hello from Athens,Greece

After a 20 days period, trying to establish a proper communication about 2 defective products I bought from an Ebay seller I got no answers and also my emails were blocked (after sending the 12th email) for any further communication. I tried for the past 3 days to contact seller through the online aim helpdesk he has but in vain...he never appeared online while I was online for 40hours straight.

I am using Paypal and Ebay for 2 years now and completed a numerous of transactions and never had a problem again. I find unacceptable and beyond any further comments the fact that a top rated ebay seller with almost 83.000 positive feedback and 9 years of presence on ebay just ignores me like that.

From my point of view I tried to be an extremely good customer and willing to find a solution for quite a long time. I even did not complain about double-charging the shipping costs since he shipped both items on one package (yet i paid 2 different transactions and 2 different shipping charges) and told the seller that 20usd more was not of big deal and after all I could get them back on a future transactions since I was sure that he was a legit seller.

I have all the emails from the very start of the transactions that prove my sayings to be published to Ebay and Paypal.

The items bought were QPH-031 Invacom LNB with 5 years warranty and a DiseqC 1.2 motor with 2 years warranty.

Ebay and Paypal closed the complaint forms I opened because the first 45 days of the transaction have passed (25 days to ship to Greece from the U.S. plus 20days after I had the time and the perfect weather to install the satellite setup)

So how am I supposed to get covered after those 45 days if the seller just ignore me? How are those 2 and 5 years of warranty true? I dont mind if I dont get my money back...I just want 2 new items to replace the faulty ones.

Is there anything else I can do to prove to ebay my sayings and put ebay in charge of finding the seller for some answers?

Thanks for your time reading all the above and I hope this board helps me.

Link to comment
Share on other sites

Ναι......μου έσβησε ο moderator του ebay το thread 2 φορές για λόγους δημοσιοποίησης στοιχείων του seller (απαγορεύεται λέει) και επίσης γιατί τη 2η φορά έγραψα σε υστερόγραφο οτι "ξαναγράφω το μήνυμα γιατί το προηγούμενο σβήστηκε χωρίς καν να μου σταλεί ένα μήνυμα για τον λόγο"

το μήνυμα για το λόγο που σβήστηκε, φυσικά ήρθε πολύ αργότερα........είχα που είχα νεύρα με τον αμερικάνο seller....μου προκαλούνε περισσότερα και στο ebay με την πολιτική τους.

Link to comment
Share on other sites

το έχω σαν εναλλακτική αν όλες οι προσπάθειες να βρω το δίκιο μου, αποτύχουν.

Δεν πιάνει, υπάρχει ήδη πολιτική προστασίας πωλητών από τέτοιες περιπτώσεις. Να το κάνει κάποιος άλλος, μάλιστα :shutup:.

Link to comment
Share on other sites

Δεν παιρνεις στην Αμερικανικη πρεσβεια να ρωτησεις αν υπαρχει καμμια αρχη διαμεσολαβησης για διεθνεις συναλλαγες με αμερικανικες επιχειρησεις που να μπορει να σε βοηθησει?Οι αμερικανοι ειναι πολυ μπροστα στις εξωδικαστικες επιλυσεις.

Link to comment
Share on other sites

θα τρελαθώ....μου κοψε το Ebay τα δικαιώματα χρήσης του helpdesk για 7 ημέρες γιατί λεει δημοσιευσα (που δεν δημοσιευσα) το email του seller......μα αυτό έγινε στο 1ο thread και το σβησα και έγραψα καινούριο που δεν περιείχε ΚΑΝΕΝΑ στοιχείο για το ποιος είναι ο seller.....!!!!!!!:rant:

Link to comment
Share on other sites

Για 60$ (αν είναι τόσα) χαράς στο κουράγιο σου που ασχολήσε ακόμα.

Όχι ότι διαφωνώ βέβαια, αφού έχεις το δίκιο με το μέρος σου, αλλά δυστυχώς νομίζω πως μάλλον δεν θα βγάλεις άκρη.

Καλά ξεκίνησες την αλληλογραφία με την εταιρεία κατασκευής του lnb αλλά γιατί τους βάζεις να ελέγξουν τον seller, αυτοί δεν ευθύνονται για το τί πουλάει.

Χ@σε λοιπόν τον top seller και προσπάθησε να δείς με την εταιρεία κατασκευής αν μπορείς να κάνεις χρήση της εγγύησης και να στο αντικαταστήσουν...

Link to comment
Share on other sites

αν ήταν 60δολλάρια το θέμα δε θα άνοιγα τόσα θρεντ.

το ποσό είναι 170δολλάρια aka 120ευρώ και όταν έχω δώσει αυτά τα χρήματα εδώ και τόσο καιρό και δε δουλεύει το ρημάδι το δορυφορικό, ναι με πονάει και δε θα το αφήσω να περάσει έτσι:(.

Link to comment
Share on other sites

update (τι update δηλαδή...ακόμα τίποτα)

:dots:

http://forums.ebay.com/db2/topic/International-Trading/45days-Passed-38i/510162314msg513318400

(αν κάποιος δε βλέπει τι γράφει το thread να μου πει να κάνω quotes)

Ειμαι υπερατλαντικος,ειμαι τρισμεγιστος,ειμαι απροσμετρητος

απο τους TOU του Warcraft

The arbitration shall be commenced and conducted under the Commercial Arbitration Rules of the American Arbitration Association ("AAA") and, where appropriate, the AAA’s Supplementary Procedures for Consumer Related Disputes ("AAA Consumer Rules"), both of which are available that the AAA website www.adr.org. The determination of whether a Dispute is subject to arbitration shall be governed by the Federal Arbitration Act and determined by a court rather than an arbitrator. Your arbitration fees and your share of arbitrator compensation shall be governed by the AAA Rules and, where appropriate, limited by the AAA Consumer Rules. If such costs are determined by the arbitrator to be excessive, Blizzard will pay all arbitration fees and expenses. The arbitration may be conducted in person, through the submission of documents, by phone or online

Εδω βλεπω οτι το αμερικανικο ΙΝΚΑ κανει και διαιτησια και μεσω τηλεφωνου αμαλαχει....Αν ειναι σωστη η σκεψη μου τους πας εκει,.

Link to comment
Share on other sites

΄΄Εντάξει, έχετε ένα 5 χρόνια εγγύηση, αλλά δεν είστε σε θέση να λάβει

πλεονέκτημα αυτής ( «να διεκδικούν τα δικαιώματά σας»). Αυτό είναι χαρακτηριστικό για πολλές

πωλήσεις στο εξωτερικό. Μόνο λίγες μάρκες είναι που καλύπτονται σε παγκόσμιο επίπεδο.΄΄

Έτσι λέει ο τύπος από το ebay αλλά η εταιρία έχει αντιπρόσωπο στην Αγγλία.

http://www.globalinvacom.com/main/contacts.php

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Μίλησα με Invacom Αγγλίας και με γείωσαν...μου παν οτι εφόσον αγοράστηκε από Αμέρικα (στο οποίο Αμέρικα δεν έχουν αντιπρόσωπο αλλά direct resellers) θα πρέπει να το λύσω με τον reseller.

Αν είναι δυνατόν μια εταιρία του μεγέθους της Invacom να με γειώνει έτσι ενώ είμαι Ευρωπαίος πελάτης να μην παρέχουν support.

Εντωμεταξύ είχα απάντηση από το Ebay επιτέλους.

Dear George,

Thank you for writing eBay in regard to your purchase of items from

seller kj189 (item numbers 130257993394 and 130281556163). I understand

your situation and I'm sorry that you've had such difficulty with this

transaction.

Upon checking your account, I can see that you opened a case in Paypal

for this transaction and it's now closed. I'd really like to help you

resolve this but since the dispute was filed with PayPal, PayPal

representatives are more equipped to answer your questions about the

closed dispute. Although PayPal is an eBay company, it's still

considered a separate financial institution and doesn't share it's

member records with eBay.

However, there are still some things you can do and I hope you consider

them as I really want you to resolve this matter.

-- File a complaint with the Internet Crime Complaint Center (IC3).

The IC3 reviews complaints, and then sends information to the

appropriate local, state, or federal agency. To file a complaint, go to:

http://www.ic3.gov

-- File a mail fraud complaint.

If your item or payment was sent through U.S. mail, you can file a mail

fraud complaint at:

https://postalinspectors.uspis.gov/forms/MailFraudComplaint.aspx

-- Contact the police.

Contact the police in your area as well as the area where the seller is

located. To find local law enforcement offices, go to:

http://www.usacops.com

We'd be glad to help the police with their investigations. If they need

information, have them contact us:

http://pages.ebay.com/securitycenter/law_enforcement.html

George, if you need further assistance, please don't hesitate to reply

to this email and let us know.

Sincerely,

Estelle

eBay Customer Support

Tsakonas βοήθα :)

Link to comment
Share on other sites

Μισό γιατί δε κατάλαβα την στάση της invacom. Δηλαδή ο reseller έχει την δυνατότητα να επισκευάζει/αντικαθιστά τα ελαττωματικά προϊόντα της; Στο τέλος στην εταιρία δε καταλήγουν; Γραφειοκρατικές δικαιολογίες για να αποφύγουν τις ευθύνες τους..

Χαράς το κουράγιο σου. Άμα είμασταν όλοι έτσι, και το κυνηγούσαμε το θέμα τότε τέτοια προβλήματα δε θα υπήρχαν. Καλή τύχη.

Link to comment
Share on other sites

Αυτό το «contact the police in your area» πολύ θα ήθελα να δώ πώς θα το κάνεις και ειδικότερα την κατάληξη που θα έχει πάντως... :jump1:

Τί να σου πώ τώρα, πιστεύω ότι το θέμα δεν εμπίπτει άμεσα σε fraud καταστάσεις για να εμπλέξεις αστυνομίες κλπ αλλά περισσότερο σε αδυναμία εξυπηρέτησης πελατών...

Καλό κουράγιο...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.