pastelidis.n.s. Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 1, 2009 #1 Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 1, 2009 Λοιπον παιδια η χειμερινη περιοδο εχει ηδη ξεκινησει για το λογο αυτο συζηταω με τον θειο μου να ξεκινησουμε την κατασκευη ενος ηλεκτρικου αυτοκινητου...οι ιδεες μεταξυ μας ειναι παρα πολλες αλλα επειδη ξερω οτι εσεις εδω ολο και κατι παραπανω θα εχετε στο μυαλο σας, θα ηθελα να ακουσω τις προτασεις σας...Θα ηθελα λοιπον να μου πειτε πως το σκεφτεστε με την εννοια μεγαλουτσικο, μικρο, φαρδυ, στενο, το design του πως θα ειναι, απο μηχανικης αποψεως ποιες ειναι οι προτασεις σας, τι ειδους ηλεκτρικο κινητηρα, τροχοι, σασι, γενικα πως το φανταζεστε...Ειμαι ολος αυτια...PS. Θα είναι μονοθεσιο εννοειται...!
Kostas007 Οκτώβριος 1, 2009 #2 Οκτώβριος 1, 2009 βοηθησε μας...το θες για τη πολη?δηλαδη σκοπευεις να το κανεις νομιμο?η το θες για πιστα αγωνες κτλ?
pastelidis.n.s. Οκτώβριος 1, 2009 Author #3 Οκτώβριος 1, 2009 Ερασιτεχνικη κατασκευη ειναι αρχικα...σε καμια περιπτωση δεν θα γινει νομιμο...οποτε μιλαμε για πορεια σε ανοιχτους χωρους και γιατι οχι σε πιστα...!
Constandinos Οκτώβριος 1, 2009 #4 Οκτώβριος 1, 2009 φίλε, ότι και αν έχεις σκεφτεί, πιστεύω δύο πράγματα θα σε απασχολήσουν σοβαρά πρώτο και ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΟ, το budget, και δεύτερο, το βάρος της κατασκευής, κομπλέ, με τον κινητήρα και τις μπαταρίες. Τώρα, αν σκέφτεσαι να κάνεις κάτι για να το βγάζεις στον δρόμο και να κάνεις την βόλτα σου, τα πράγματα είναι πιο απλά, δηλαδή κάνεις ένα σωληνωτό πλαίσιο, γυμνό, βάζεις κινητήρα DC μέχρι 5-6HP, με μια σχέση μετάδοσης, χωρίς διαφορικό στο άξονα κίνησης, και μια απλή λύση για να στρίβεις, και καθάρισες, αλλά θα έχεις κάτι αντίστοιχο με golf cars..από την άλλη, αν ενδιαφέρεσαι για κάτι ποιο extreme, ξεφεύγει πολύ το θέμα... αρχίζουμε με προσεκτική σχεδίαση πλαισίου, για να προβλέψεις την κατανομή βάρους(οι μπαταρίες κυρίως θα αποτελούν ένα σεβαστό ποσοστό του συνολικού βάρους του project), βρίσκεις έναν σοβαρο κινητήρα με καλή απόδοση δύναμης, διαφορικό στον άξονα μετάδοσης, αξιόλογο σύστημα φρένων, κτλ, δηλαδή μιλάμε για πολύ μελέτη και πολλααααααα φράγκα.... στην ουσία θα φτιάξεις ένα αυτοκίνητο απο το μηδέν... σού δίνω κάποια λινκ για μελέτη http://www.zeva.com.au/tech.php?section=motors http://www.daileyint.com/build/2005/12/rectification-in-motors-and-generators.html http://en.wikipedia.org/wiki/Electric_car#Running_costs http://en.wikipedia.org/wiki/Who_Killed_the_Electric_Car%3F http://www.elec-toolbox.com/Formulas/Motor/mtrform.htm να θυμάσαι, το βασικό που θα πρέπει να προσέξεις, είναι το βάρος...από εκεί και πέρα,πολλά μπορεις να κάνεις..ελπίζω να βοήθησα, και sorry αν ξέφυγα
Kostas007 Οκτώβριος 2, 2009 #5 Οκτώβριος 2, 2009 γιατι οχι ac Μοτερ?απ οσο ξερω βγαζουν περισσοτερη ροπη
Dolly Οκτώβριος 2, 2009 #6 Οκτώβριος 2, 2009 Pastel είναι τρελό τόπικ, αλλά συνάμα πορωτικό.Εγώ πιστεύω πως το challenge σε τέτοιου είδους κατασκευή θα είναι η αυτονομία, και το κόστος και η τεχνολογία των ενεργειακών κυψελών. Μοτέρ ηλεκτρικό βρίσκεις, και για μονοθεσία θεωρητικά ελαφριά κατασκευή δεν θα χρειαστείς κάτι φοβερό, όλα σχεδόν έχουν ροπή χαμηλά. Αλλά από όσο διαβάζω το θέμα είναι ώστε να έχεις μια descent αυτονομία... Για μέσα στην πόλη αυτό μεταφράζεται τουλάχιστον σε 100+ χμ, που ταυτόχρονα μεταφράζεται σε πιο πολλές μπαταρίες, που πάει σε πιο βαρύ, και συνάμα πιο δυνατό μοτέρ που θα καιει και πιο πάνω και θα θες περισσότερες ενεργειακές κυψέλες κλπ, και πάει ένας φαύλος κύκλος έτσι. Η χρυσή τομή θα πρέπει να βρεθεί.Μετά πιστεύω πως για θέματα πλαισίου, διαφορικών, φρένων, υπάρχουν πολλές καλές και αξιόπιστες λύσεις, που δεν θα πρέπει να σε απασχολούν νομίζω σε πρώτο στάδιο. Δεν έχω δυστυχώς να σου παραθέσω άλλα links πέρα από αυτά που έδωσε ο Κωνσταντίνος, αλλά νομίζω πως η αρχική εστίαση θα πρέπει να γίνει σε θέματα μπαταριών, και μοτέρ.
pastelidis.n.s. Οκτώβριος 2, 2009 Author #7 Οκτώβριος 2, 2009 Αρχικα με τον θειο μου το πρωτο πραγμα που σκεφτηκαμε ηταν τι υλικα θα χρησιμοποιησουμε ωστε το σασι να ειναι οσο πιο ελαφρυ γινεται...Βεβαια αυτο που μας καιει ειναι οι μπαταριες...και το βαρος τους :/. Θα θελατε αρχικα να συζητησουμε για το σασι γενικοτερα και μετα να περασουμε στον μηχανικο τομεα? Πειτε μου αποψεις πανω σε αυτο και μετα να σας πω και εγω τι εχω σκεφτει...Κωσταντινε σε ευχαριστω πολυ για τα λινκς...
Constandinos Οκτώβριος 2, 2009 #8 Οκτώβριος 2, 2009 κοίτα, για το θέμα σασί, κατά την γνώμη μου θα πρέπει να είναι σωληνωτό, και αν γίνεται από αλουμίνιο για εξοικονόμηση βάρους..απλά, από ότι θυμάμαι, θες μεγαλύτερες διατομές με αλουμίνιο από ότι με χάλυβα για να επιτύχεις την ίδια αντοχή, άλλα το αλουμίνιο είναι σαφώς ελαφρύτερο..
bezdim Οκτώβριος 2, 2009 #9 Οκτώβριος 2, 2009 Για αρχή θα σου έλεγα να πάρεις κάποιο παροπλισμένο kart από μια πίστα και να κάνεις τις πατέντες σου εκεί.Αργότερα βελτιώνεις αναβαθμίζεις σταδιακά...
Κοπρίτης Οκτώβριος 3, 2009 #10 Οκτώβριος 3, 2009 συμφωνω με τον προλαλησαντα απλα σε λιγο μεγαλυτερη κλιμακα κι εγω κανενα μεταχειρισμενο τετοιο θα ξεκινουσα ριχνοντας το βαρος στο θεμα κινητηρα και αυτονομιας κι εαν στο τελος περισσεψει χρημα και ορεξη\ ασχολειστε και με κανενα πολυεστερικο κουστουμακι και λοιπες καλλωπιστικες λεπομερειες προβλεπεται πολυ ενδιαφερον prοject παντως καλη αρχη ευχομαι και κρατα μας ενημερους
mech5107 Οκτώβριος 4, 2009 #11 Οκτώβριος 4, 2009 Γιατί ηλεκτρικό? Θα κοστίσει αρκετά, θα έχεις πρόβλημα βάρους και χώρου από τις μπαταρίες και δεν θα έχεις και σοβαρή αυτονομία...Βάλε ένα μοτεράκι από κάνα μικρό αμάξι να το ευχαριστηθείς...
Noobster Οκτώβριος 4, 2009 #12 Οκτώβριος 4, 2009 καπου ειχα διαβασει για αυτοκινητα που κινουνται με φως , γιατι δεν το ψηνεις ? καλυτερο μου ακουγεται ο,τι και να κανεις παντως καλη επιτυχια .
pastelidis.n.s. Οκτώβριος 4, 2009 Author #13 Οκτώβριος 4, 2009 Γιατί ηλεκτρικό? Θα κοστίσει αρκετά, θα έχεις πρόβλημα βάρους και χώρου από τις μπαταρίες και δεν θα έχεις και σοβαρή αυτονομία...Βάλε ένα μοτεράκι από κάνα μικρό αμάξι να το ευχαριστηθείς...Σκοπος ειναι το περιβαλλον και η εναλλακτικη ενεργεια...!
SirDiman Οκτώβριος 4, 2009 #14 Οκτώβριος 4, 2009 καπου ειχα διαβασει για αυτοκινητα που κινουνται με φως , γιατι δεν το ψηνεις ? καλυτερο μου ακουγεται ο,τι και να κανεις παντως καλη επιτυχια . φως->φωτινη ενεργεια-> ηλιακες κυψελες->ηλεκτρισμος
mech5107 Οκτώβριος 4, 2009 #15 Οκτώβριος 4, 2009 Σκοπος ειναι το περιβαλλον και η εναλλακτικη ενεργεια...!Γιατί? Βασικά, κάνε ότι θες, αλλά δεν νομίζω να φαντάζεσαι ότι αν υπάρχει ένας κινητήρας λιγότερος, σε λειτουργία, ή 10, ή 1000, ή...θα σωθεί ο κόσμος.Απλά σου λέω ότι δεν προκειται να ευχαριστηθείς ένα μονοθέσιο με ηλεκτροκίνηση, τουλάχιστο στο βαθμό που θα το ευχαριστιώσουν με κινητήρα...Ο ήχος, οι δονήσεις, το ανέβασμα των στροφών...είναι πράγματα που κάνουν την οδήγηση ενδιαφέρον...Καλή η οικολογία, αλλά με μέτρο...στο κάτω-κάτω για διασκέδαση το κάνεις, όχι για να σώσεις τον κόσμο...
mech5107 Οκτώβριος 4, 2009 #17 Οκτώβριος 4, 2009 Άλλο καρτ, άλλο μονοθέσιο...Και επίσης είναι και η ευχαρίστηση του να φτιάξεις κάτι μόνος σου...
pastelidis.n.s. Οκτώβριος 4, 2009 Author #18 Οκτώβριος 4, 2009 mech εχεις απολυτο δικαιο σε ολα αυτα που λες...αλλα εμεις θελουμε να φτιαξουμε αυτο το αυτοκινητο με αλλο τροπο εκμεταλευοντας κατι αλλο...Εννοειται το μηχανοκινητο με καυσιμα θα ειναι ποιο πορωση, θα εχει την ταχυτητα τις στροφες, αλλα αυτη τη στιγμη δεν ζηταμε κατι τετοιο...!
colt3003 Οκτώβριος 4, 2009 #19 Οκτώβριος 4, 2009 .... Ζόρικο κεφάλαιο ....λίγα απο αυτά που πρέπει να πάρεις πολύ μα πολύ σοβαρά υπ'όψιν:1. Κόστος 2.Βάρος3. Διαθεσιμότητα4. ΓραφειοκρατίαΕξηγούμαι:1. ψάξε ξανά και ξανά τα υλικά ένα προς ένα. Θέσε μία κορυφή σε αυτά που αντεχεις να δώσεις και κάνε καταμερισμό ανάλογα με το τμήμα του αυτοκινήτου. Οι πιθανότητες παρόλα αυτά είναι εναντίον σου καθώς υλικά τα οποία ικανοποιούν τον παράγοντα ''βάρος'' κατα κανόνα είναι εξωτικά (ανθρακονήματα - μπαταρίες λιθίου) και ώς εκ τούτου πανάκριβα και δυσεύρετα, τουλάχιστον αν θές και εναλλακτικές λύσεις μεταξύ των2. Κατα κανόνα όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι πανάλαφρα. η πρόκληση είναι η επιτυχία μηδενικού βάρους σκελετού με την μέγιστη αντοχή καθώς και η χρήση εξειδικευμένων μαπαταριών αν θέλουμε να έχουμε μια αξιοπρεπή αυτονομία (και 50 χλμ ακόμα είναι κατόρθωμα για DIY κατάσταση) Δυστυχώς τα ''σπέσιαλ'' είναι πανάκριβα και άφαντα.3. Ακόμα και αν έχεις μια σχετικα ψηλή οροφή διάθεσης χρηματων το να βρέις τα υλικά που χριάζονται μπορεί να σε οδηγήσει ακόμα και σε αγορές του εξωτερικού κάνοντας το όλο εγχείρημα κατα τι δυσκολότερο.4. Αν όλα τα παραπάνω καλή τη θελήσει ξεπεραστούν για να το βγάλεις το όχημα στο δρόμο πρέπει να έχεις και την ανάλογη άδεια. Ετοιμάσου για μηχανολόγους που θα πιστοποιούν αρτιότητα κατασκευής, ελάχιστο εξοπλισμό ασφαλείας, και το πλησιέστερο τμήμα συγκοινωνιών θα σε φιλοξενήσει για αρκετό διάστημα. συνεργασία δέ με συναρμόδια τμήματα (εφορία) δεν αποκλείεται.αν καταφέρεις πάντως να το φτιάξεις με αξιοπρεπείς προδιαγραφές και να είναι αρκετά φτηνότερο απο τα 12.000 ευρά που ζητά ο Ινδός για αυτό: http://www.revaglobal.com/SeeIT.aspx?Type=SEEIT μπορείς να με υπολογίζεις για αγοραστή. Σοβαρά.Edit: τώρα που το θυμήθηκα πιστεύω ότι πολύ καλύτερα απο τη δημιουργία εκ του μηδενός ενός αυτοκινήτου, είναι η μετατροπή ενός συμβατικού αυτοκινήτου σε ηλεκτρικό http://en.wikipedia.org/wiki/Electric_vehicle_conversion γίνεται ευκολότερα, κοστίζει μάλλον φθηνότερα, και αξιοποιείς ένα σουλούπι αυτοκινήτου που γούσταρες, αλλά λογω παλαίοτητας θα πήγαινε ανακύκλωση. Πάγιο μειονέκτημα η χαρτούρα για να κυκλοφορείς νόμιμα. Περισότερα άρθρα για μετατροπές του είδους θα δείς στο www.homepower.com
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.